HIFK:n kannattajien itsesäälissä rypeminen!

• 6 141
  • 74

Carlos

Jäsen
Re: VaihdaJengiä

Viestin lähetti rtvaix

Joo ....

Ja vieläkin kannatat Jokereita. Nehän tippu rantapallokerhoon heti alkajaisiksi viime kaudella. Vai oletko juuri alkanut kannattamaan Jokereita?

Jos olet, niin näyttää aika hyvältä kannaltasi. Tosin, tosipelit alkavat vasta keväällä, kuten Jokeri-kannattajana varmaan muistat.

Ois se hienoo nähdä, kun HIFK (=kahdeksas) tiputtaisi Jokerit(=runkosarjan ykkönen). Tätä minä odotan.

Lueppas huviksesi tuo viesti uudestaan ja ajattele samalla. Ei tainnut "kapinallinen" olla ihan tosissaan... ;) kun vielä suosikkijoukkueen kohdallakin lukee jotain ihan muuta kuin Jokerit...

Jet-Ace

Jäsen

Viestin lähetti rtvaix

Joo ....

Ja vieläkin kannatat Jokereita. Nehän tippu rantapallokerhoon heti alkajaisiksi viime kaudella. Vai oletko juuri alkanut kannattamaan Jokereita?

Jos olet, niin näyttää aika hyvältä kannaltasi. Tosin, tosipelit alkavat vasta keväällä, kuten Jokeri-kannattajana varmaan muistat.

Ois se hienoo nähdä, kun HIFK (=kahdeksas) tiputtaisi Jokerit(=runkosarjan ykkönen). Tätä minä odotan.

Ettei vain olisi jopa ison kissapedon kuva suorastaan tatuoitu ihoon... ;)

yzerfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Red Wings
Viestin lähetti Daespoo

Niin, herää tässä nyt kysymys että kukakohan alotti ja mitä? Katsoppa Yzerfan tämän ketjun alottajan nimi, suosikkiseura ja itkun aihe. Eli lienee se katkeruus kotoisin sieltä suosikkiseurasi lähimaastosta.

Sujuvastipa väistit kaikki, mitä yritin sanoa viestissäni.

Minä en ole katkera jos HIFK rämpii, miksi olisin? Jos joku toinen Tepsi-fani on, niin se on hänen asiansa. Minulle tärkeintä on, että oma suosikki pärjää mahdollisimman hyvin.

Mutta tässäkin ketjussa vaan on monta kuttuilevaa viestiä hesalaisilta Tepsiä ja Tepsifaneja kohtaan. Koska eivät ole niitä mitenkään perustelleet, pidän niitä kateellisten ruikutuksena. Olenko väärässä? Ehkä olen, mutta perusteluja kiitos.

HIFK-faneja kohtaan minulle ei ole mitään. Luulenpa ko. henkilöiden olevan Suomen uskollisinta kannattajajoukkoa. Tepsi on varmasti saanut menestyksensä vuoksi näitä ns. gloryhuntereita. Minä en kuulu niihin, kannatin Tepsiä jo 80-luvulla, milloin Tappara aina tiputti Tepsin jatkosta.

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki

Viestin lähetti rtvaix

No joku pari tuntia sitten just aloin.:D Hyvin ymmärsit mun alkuperäisen 8-)

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Urheilu on huumetta Rebel

Sä olet nyt tullut siihen pisteeseen Rebel, että on aika siirtyä vahvempiin joukkueisiin. Ensin me tarjotaan sulle ilmaisia lippuja Jokeripeleihin, ja pian sä olet valmis, vaikka ryöstämään äitisi, että pääset Jokerimatseihin. Älä hangoittele vastaan, sillä pian kehosi valtaa mukava lämmin olo, ja vanhat köykäisiä joukkueita kannattavat kaverit unohtuvat.

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Tumba

Ne ilmaiset liput kyllä kelpaa, mutta että vahvempia...en oikeen tiedä. Kyllä lätkä aina maistuu, mutta urheilulla on mulle semmonen vaikutus, että ei oikeen uskalla siirtyä tutusta urasta mihinkään muualle.;) Multa menee kämppä alta, jos pitää vielä uusia kausikortteja ostaa.

hifk#27

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK.
Viestin lähetti Carlos
Löin itseni kanssa vetoa että tämän otsikon on avannut TPS-kannattaja, enkä pettynyt.

Sinänsä ihan perusteltu kommentti, t4, mutta jälleen voisin tuoda muutaman asian esille:

- Samanlaista itkemistä harrastetaan monen muunkin joukkueen omissa forumeissa, mikä puuttuu Hifkin huippuhienoilta sivuilta. Meidän on pakko purkaa tuskaamme täällä kun ei muuallakaan voi.

- Vain harva meistä on hylkäämässä joukkuetta, ne jotka hylkäävät eivät ole oikeita faneja. Olen Hifk-fani vaikka mentäisiin Mestikseen, kuten varmasti moni muukin, mutta kritiikkiä kyllä esitämme siitä miten hommia hoidetaan nyt.

- On selvää että moni asia on mennyt perseelleen Hifkissä Matikaisen tulon jälkeen, ja mielestäni on ihan asiallista herättää kysymyksiä siitä.

- Minä katson miellään joukkueen pelejä, sillä yritystä on, mutta se huolestuttaa että 100% pelillä ei päästä kuin keskinkertaiseen suoritukseen.

- TPS & Blues -fanien on hyvä elvistellä, sillä teillä on pirun hyvät joukkueet. Molemmilla varmasti mahdollisuudet mitaleille. Kun teillä oli ongelmia, pantiin miehet vaihtoon. Tilalle tuli sitten Stapleton, Kohn, Schaeffer ja Joseph. Eli jotain saatiin aikaan kun oli tarvis. Sen lisäksi TPS:llä oli jo kova ykköskenttä Alatalo-Nurminen-Shearer. Yritä nyt tässä näyttää tyytyväiseltä kun meillä on joku helvetin Cipruss "parhaana" hyökkääjänä ja korvaajia etsitään, mutta ei löydetä. Muut kyllä näyttää löytävän -missä vika?

Hifk-fanit ovat kautta historian olleet kriittisiä, vaikka epätoivon hetkiä on enemmän kuin monella muulla joukkueella yhteensä. Niin kauan kuin Hifkin toiminnasta paistaa läpi tämmöinen epä-ammattimaisuus, mielestäni meillä on oikeus olla tyytymättömiä. Ja tämä "muutama" tappio on aika iso asia, Hifk ei ole koskaan ollut näin alhaalla sarjataulukossa!

Ymmärrän että meidän itkuvirsi alkaa näyttää jo surkuhupaisalta, mutta se vain kertoo tästä kiirastulesta mitä käymme läpi. Ei ole kivaa. Paljon mieluummin itsekin ylistäisin täällä Hifkiä, mutta kun ei ole mitä ylistää. Z ja junnut ovat täyttäneet paikkansa, muista ei ole paljoa ilon aiheita.

Jos asiasta haluaa nähdä valoisat puolet, näiden tapahtumien jälkeen seuraava mestaruuskin on aikamoista mannaa. Turussa tämmöisestä ei tiedetä mitään, hopeekin on häpee, tai ei ainakaan tunnu missään.

Loistava kirjoutus!!

Antti.R

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Nuorempi Nelson
nämä mualla asuvat TPS fanit kuten nimimerkki Nuija ovat sitten
ihania, kerro minulle Nuija miksi ei turkulaisena kannatat TPSiä, tai älä kerro kyllä minä tiedän...

Eipä yleistetä! Voi sitä aivan oikeastikin kannattaa TPS:aa, vaikkei ole Turusta päinkään. Jokaisella on varmasti oma, erilainen tarinansa miksi kannattaa juuri Sitä omaa seuraa. Paitsi tietenkin näillä gloryhuntereilla, joiden tarinat ovat hieman yksipuolisia. Minulla ei-turkulaisena TPS-fanina koko juttu lähti pari vuotta vanhemman serkkupojan kannatuksesta. Tietenkin halusin olla samanlainen kuin jonkinmoinen "esikuvani". Siitä se on sitten kasvanut, ja tiistaina on edessä yksi kauden kohokohdista kun TPS tulee Ouluun.

Mutta turha siis yleistää, kaikki eivät ole syntyneet liigapaikkakunnalle. Voitte ihan vapaasti väittää gloryhunteriksi, mutta silloin viimeistään tiedän ettei puheistanne kannata välittää paskan vertaa.

rtvaix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ateisti

Joo ...
Lainaus alkaa

Voi sitä aivan oikeastikin kannattaa TPS:aa,

Lainaus loppu.

Toi on kyllä ihan paska puhetta.

exhuippu

Jäsen
Suosikkijoukkue
jokerit
ifk on entinen suurseura

ei tietoakaan entisestä! kyllä fanit kaikkoaa ja ihan oikein sillä kuka noita kaiken maailman vihkoja jaksaa katella.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: ifk on entinen suurseura

Viestin lähetti exhuippu
ei tietoakaan entisestä! kyllä fanit kaikkoaa ja ihan oikein sillä kuka noita kaiken maailman vihkoja jaksaa katella.

-Ei Vihkossa ole mitään vikaa ollut, eikä Pikkaraisessa tai Häppölässäkään. Eikä oikeastaan muissakaan junnuissa.

Mutta kuka jaksaa katsella Kuhtaa, Kölliä, Ciprusta, Vauhkosta, Podkonickya......siinä se ongelma on:(

Ja eiköhän HIFK sentään edelleen lueta jääkiekon suurseuroihin Suomessa. Ei sitä yksi neljänneskausi, eikä koko kausikaan pyyhkäise pois. Pientä rajaa mollaamisessakin, kiitos!

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Mä en oo tietääkseni ainakaan rypenyt vielä missään sääleissä. Enkä ryve.

Duvel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Puuhasteluseura
Enpä olisi uskonut, tämän pienen hymyssä suin tehdyn kirjoituksen aiheuttavan näin vihamielistä keskustelun syntyä. Onneksi nämä hifkiläiset sentään osasivat antaa pontevia kommentteja tepiläisistä ja turkulaisista yleensä.

Hauskin juttu kuitenkin on se, että hifkiläisiä tuntuu ihmetyttävän hifk:n menestymättömyys verrattuna pelaajabudjettiin. Sehän olisi sangen mukavaa, jos joukkueen saisi menestymään pelkällä budjetilla, välittämättä siitä, paljonko budjetoituja rahoja käytetään. Toisaalta murheellisinta on taas se, ettei hifkiläisillä ole omaa foorumia, jossa näistä asiosta voisi keskustella "yksityisesti".

Joka tapauksessa, kaikkea hyvää hifkiläisille ja otan osaa suruunne...

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Kirjoitan tähän kun nuo muut Hifkiketjut ovat vanhoja tai niin helvetin pitkiä.

Tuleeko niitä vahvistuksia nyt vai ei?Onko minulta jäänyt jotain lukematta??

Ilman Tepsu-Bluusi tyylisiä vahvistuksia tulee turpaan niin ettei tukan jäänteitäkään enää löydy.Katsokaa Hifkin ohjelmaa ennen joulua!

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mitä ohjelmasta?

Tällä jengillä 1p/ottelutahtiin pääseminen edellyttää
vastustajien totaalista "nukkumista" tai muuta epäonnea.

Toisaalta hyvän päivän tullessa voi kaatua mikä jengiä tahansa,
joka taitaa olla liigassa tuikitavallista.

Problemos on, että haluttas päästä edes siihen 1p/ottelu
tahtiin tai edes siihen, että kotimatseissa olisi jotain
jännää seurattavaa alusta loppuun.

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Budjetti

Olikos t4:llä tietoa, että budjettia ei olisi vielä sopimuksin
sidottu? Paljonkos siellä on vielä vapaata?

Kespoolla lienee kanssa iso budjetti ja kesti aikansa saada
kone käyntiin.

Redcatsin kone vaan ei tunnu käynnistyvän, mutta kassa
hupenee...

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Kone voisi käynnistyä jos edes yksi (1) uskottava vahvistus tulee.Nykyisellä porukalla piste per peli ennen joulua on pelkkää unelmaa vaikka urheilussa kaikki onkin mahdollista.

Alku voi vielä jotenkin mennä jossei kukaan ota nykyhifkiä vakavasti.Sitten iskee väsy ja pleijariviiva on... niin missä.

Lisäksi fanien kannalta on tehtävä jotakin.

Selitykseksi lisään,että Hifki on kakkossuosikkini yhdessä Kerhon kera.Itken melkein yhtä paljon kuin Hifkin ykkösfanit.

Nuija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitapaidat
Viestin lähetti Carlos

Kuka täällä on puhunut tepsin "ei rämpimisestä"? Eikö kyse ollut siitä että Suomen parhaan jääkiekkojoukkueen Suomen objektiivisimmat kannattajat eivät kestä Hifk-fanien valituksia? Kuka teiltä on yleensäkään kysynyt mitään, olkaa hiljaa jos ei ole fiksumpaa sanottavaa.

Jos väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin.

Joo-o, lähinnä kommentoi Daespoon ja Mikaw kaltaisia täsää ketjussa, enkä alkuperäisiä viestejä.

Duvel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Puuhasteluseura
Re: Budjetti

Viestin lähetti nedomansky
Olikos t4:llä tietoa, että budjettia ei olisi vielä sopimuksin
sidottu? Paljonkos siellä on vielä vapaata?
Redcatsin kone vaan ei tunnu käynnistyvän, mutta kassa
hupenee...

Budjetin sitomista ei käytetä, kuin julkishallinnon puolella(Valtio), jossa tietyt budjetoidut kustannuserät(eduskunnassa hyväksytyt) on toimitettava täysimääräisenä ilman ylityksiä.

Mitä taas (kerran) tulee Hifkin budjettiin(talousARVIO) niin tuskin Matikainenkaan niin tyhmä on, että olisi käyttänyt liigan neljänneksi suurimman pelaajabudjetin nykyisiin pelaajiin.
Eli, todennäköisesti pelaajabudjettia ei ole kokonaisuudessaan käytetty, mutta niinkuin jo edellä sanoin, mikään ei myöskään pakota hifkiä/Matikaista käyttämään pelaabudjettia kokonaisuudessaan.

Tuo "kassa hupenee"-kommentti menee sitten jo oman ymmärrykseni yli:confused:

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
T4:lle talousasiaa

Lisää talousasiaa:

Usein puhutaan siitä, että pelaajahankintoihin on varattu joku
budjetti ja seurat on sitten tältä budjetiltaan eri kokoisia.
Tämähän jo sinänsä on sosiaalidemokratian periaatteiden
vastaista, mutta tilanne on kuitenkin tämä.

Minun kysymykseni koski sitä, että paljonko luulet HIFKn
pelaajabudjetissa olevan vielä vapaana.

Useiden pelaajien kanssa on sopimukset, joten niiden
palkat syö "budjettia" pelasi ne tai ei ja kuulemma jopa niin,
että osalle muualla pelaavia maksaa HIFK (ison osan) palkkaa.

Mikä saa Sinut luulemaan, että Penalla olisi jotain varastossa
"budjetista".

Budjettia varmaan lisäksi leikataan, kun kassa "hupenee".
Tähän vaikuttaa ns. kassavirta l. jos yleisö ei käy matseissa
budjetoituun malliin, mutta kulut kuitenkin toteutuvat budjetoi-
dusti, alkaa "kassa huveta", jolloin maksuvalmius katoaa.

Jos sitten laskennallisesti tuotetaan tappiota, eikä rahoilla edes
saatu GLOORIAA kuten 98, tulee varmaan hallitus puuttumaan
asiaan.

verco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
Takinkääntäjiä??

En ole taaskaan vaivautunut lukemaan kaikkia viestejä ketjusta, joten en välttämättä tiedä mistä puhuttaan. Anteeksi jo etukäteen!
Miksi aina puhutaan joukkueen hylkäämisestä ja takinkääntäjistä, kun kuuluu pari negatiivista kommenttia? Eikös näillä palstoilla ole tarkoitus juuri pohdiskella myös näitä joukkueiden epäkohtia? Olen itse valittanut monesta asiasta jos en pidä joukkueen esityksistä. Takkiani en kuitenkaan omasta mielestäni ole ikinä kääntänyt.
Ei ole mielestäni missään mielessä järkevää hyväksyä kannattamaltaan joukkueelta huonoja valintoja ja esityksiä! Jos peli menee huonosti, niin keskustellaan asioista järkevästi ja mennään seuraavaan peliin kannustamaan samaan tyyliin, kuin ennenkin ja katsomaan, onko valmennusjohto huomannut samat epäkohdat! Silloinhan
Eri asia on tietenkin nämä kausarilaiset, jotka eivät käy pelejä suutuksissaan katsomassa. Mutta se on kai heidän mielenilmaisutapansa.

Taas kerran totean, että tätä peliä katsotaan aika monenlaisten lasien takaa.

Duvel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Puuhasteluseura
Re: T4:lle talousasiaa

Lisää talousasiaa:

Minun kysymykseni koski sitä, että paljonko luulet HIFKn
pelaajabudjetissa olevan vielä vapaana.

Useiden pelaajien kanssa on sopimukset, joten niiden
palkat syö "budjettia" pelasi ne tai ei ja kuulemma jopa niin,
että osalle muualla pelaavia maksaa HIFK (ison osan) palkkaa.

Mikä saa Sinut luulemaan, että Penalla olisi jotain varastossa
"budjetista".

Luulen Hifk:n alkuperäisen pelaajabudjetin "kestävän" esim. kahden ulkomaalaisvahvistuksen hankinnan, tasoa Stapleton, Joseph, Kohn ja Schaefer.

Muualla pelaavien palkalla tarkoitat ilmeisesti Calounia? Luulen, että Makkarakuningas maksaa Janista suuremman osan.

Nykyisen miehistön palkka+Calounin palkan osa ei voi olla liigan neljänneksi suurin.

Budjettia varmaan lisäksi leikataan, kun kassa "hupenee".
Tähän vaikuttaa ns. kassavirta l. jos yleisö ei käy matseissa
budjetoituun malliin, mutta kulut kuitenkin toteutuvat budjetoi-
dusti, alkaa "kassa huveta", jolloin maksuvalmius katoaa.

Jos sitten laskennallisesti tuotetaan tappiota, eikä rahoilla edes
saatu GLOORIAA kuten 98, tulee varmaan hallitus puuttumaan
asiaan.

Tieto Hifkin pelaajabudjettiin tehdyistä leikkauksista ei ole ainakaan omiin korviini kantautunut, mutta se ei tarkoita sitä etteikö niin olisi tapahtunut. Kysymys kuitenkin koskee alkuperäisestä budjettia.

Rahan loppuminen kassasta on aina oleellinen tapahtuma, mutta siihen saa helpotusta käymällä pankissa lakki kädessä. Tässä tapauksessahan pelaajahankinnat ovat investointeja, ja nykypäivän investointeja tehdään harvoin pelkästään kassavirralla ja omalla pääomalla.

Investoinnin kannattavuuskin pitäisi vielä harkita. Montako Hifk-fania palaa jäähalliin investointien onnistuttua ja kauanko kestää vieraan pääoman takaisin maksu.

Hifkin kassaan saa rahaa myös myymällä vaikka osakkeita.

Hifkin kassavirran tyrehtymiseen en jaksa oikeasti uskoa hetkeäkään.

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
tarvii tarkastaa

olikos tämä vitsi ;)

"Rahan loppuminen kassasta on aina oleellinen tapahtuma, mutta siihen saa helpotusta käymällä pankissa lakki kädessä. Tässä tapauksessahan pelaajahankinnat ovat investointeja, ja nykypäivän investointeja tehdään harvoin pelkästään kassavirralla ja omalla pääomalla.

Investoinnin kannattavuuskin pitäisi vielä harkita. Montako Hifk-fania palaa jäähalliin investointien onnistuttua ja kauanko kestää vieraan pääoman takaisin maksu.

Hifkin kassaan saa rahaa myös myymällä vaikka osakkeita.

Hifkin kassavirran tyrehtymiseen en jaksa oikeasti uskoa hetkeäkään. "

Allekirjoitan tuon, että nyt pitää investoida tavaraan, joka
varmistaa perusmyynnin säilymisen eli TEPSUKKA/KESPOO
tyyppiset lisähankinnat peliin vaan varsinkin, jos LOMPSA
kestää.
Mulla ei oo tietoa, keiden muualla pelaavien liksat KOFF maksaa.
Mites Nieminen ja oisko ollut Kobezda...

CaarloK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
t4

Nakkikunigas maksaa Calounin palkan kokonaan, ifk:n ja Calounin välinen sopimus purettiin keväällä 2001! Siihen ei penan pelimarkat hupene, mutta pullasyötti niemisen palkan pena ilmeisesti maksaa ja ipa maksaa pullasta vuokraa ifk:lle. Ja todennäköisesti vuokra < palkka, joten siihen saattaa joitakin pelimerkkejä huveta!

Case Niemisestä en ole ihan 100-varma, mutta Calounista olen!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy