HIFK:n kannattajien itsesäälissä rypeminen!

  • 6 087
  • 74

Nuija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raitapaidat
Kylläpä ottaa koville kun Tepsi ei enää rämmikkään niikuin alkukaudesta, joko teitä rupee pelottamaan että putki jatkuu!?!?

:p

- en ole Turusta, joten voitte säästää säälittävät Turku-kommenttinne
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
"Minä ainakaan en ole kääntänyt takkia, vaikka myymäläetsivä toista väittäisikin" (Valte Hagert -85)

HIFKin mukana uppoan minäkin kuin diCaprio Titanicilla. Paitsi, että ei ole niin kaunista seuraa....siis muodollisesti pätevää. Jos joku Turussa luulee, että täällä harrastetaan oman jengin hylkäämistä ja mennään oitis ostamaan kausarit Jaffadiscoon tai Vaihtoautoareenalle HIFKin romahtaessa vaikka divariin, niin väärin meni.

Kävisin vähintään noin 2000 muun kanssa divarimatseissakin ihmettelemässä tätä brandia, jonka vuoksi ko. sarjassakin liput maksaisivat 120-170 mk/kpl. Tosin meillä olisi silloin varmaan joku toinen brandinrakentaja kuin Fööni ja jäällekin olisivat varmaan palanneet Tomppa Laaksonen, Vesa Surenkin, Allu Lähteenmäki, Tony Arima ja ulkolaisvahvistuksena pelaisi Trevor Doyle...voisi olla itse asiassa oikeesti aika helvetin nastaa :p Kuvitelkaa: "nyt lauantaina mestiksen kärkikamppailu HIFK-Vaasan Sport, varaa lippusi ajoissa, 500 ensimmäistä saa HIFK-lippiksen ja 500 seuraavaa 2 HIFK-lippistä"

Emme ryve mielestäni ollenkaan itsesäälissä. Meillä on sen sijaan itseironiaa ja hjuumoria, ei tässä muuten jaksaisi. HIFKin junnuista ja monesta muustakin pelaajasta olen jopa ylpeä. Ja Mälkiäkin pelaa niillä korteilla, jotka Fööni on käteen latonut. Kritiikin kohde on juuri se, mikä pitääkin - joukkueen päätöksiä tekevä taho, ei niinkään työntekijät = pelaajat. Mitä nyt ulkomaiset, joiden pitäisi ainakin teoriassa olla vahvistuksia.
 

Gagarin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Toi "te kuitenkin poltatte ne" oli kyllä päivän paras...

Älkää nyt ottako itseenne. Mutta.

Olen välillä miettinyt että IFK-fanilla on tänä päivänä kyllä varmaan rankinta koko liigassa. (Oli jo viime keväänä, kun Ilves sen sarjan sitten vei.) Edes Ässä-fanilla ei viime kaudella ollut yhtä kovaa. Kovintahan ovat tietysti itsesyytökset. Sillä eivätkö seuraavat kaksi asiaa pidä paikkansa:

1. Alamäki alkoi, kun Jan Caloun hankittiin takaisin joukkueeseen.

2. Jan Caloun hankittiin takaisin joukkueeseen vain ja ainoastaan fanien painostuksen seurauksena.
(ei siis kaikkien fanien, mutta noin yleensä)
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Nuija
Kylläpä ottaa koville kun Tepsi ei enää rämmikkään niikuin alkukaudesta, joko teitä rupee pelottamaan että putki jatkuu!?!?

:p

- en ole Turusta, joten voitte säästää säälittävät Turku-kommenttinne

Kuka täällä on puhunut tepsin "ei rämpimisestä"? Eikö kyse ollut siitä että Suomen parhaan jääkiekkojoukkueen Suomen objektiivisimmat kannattajat eivät kestä Hifk-fanien valituksia? Kuka teiltä on yleensäkään kysynyt mitään, olkaa hiljaa jos ei ole fiksumpaa sanottavaa.

Jos väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin.
 

Kullervo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nuija vai tosinuija

Viestin lähetti Nuija
Kylläpä ottaa koville kun Tepsi ei enää rämmikkään niikuin alkukaudesta, joko teitä rupee pelottamaan että putki jatkuu!?!?

:p

- en ole Turusta, joten voitte säästää säälittävät Turku-kommenttinne

Lue koko viestiketju ja koita ymmärtääkkin se.
 

pXi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, EPS
Huolestunut vaan ei itsesäälissä rypevä

Mitä valittamisen aihetta siinä on,jos HIFK-fanit tuovat äänensä kuuluviin täällä,käytännössä katsoen parhaassa mahdollisessa nettifoorumissa?Kyllä ne moderaattorit sitten painavat jarrua,jos tarve vaatii,kenenkään muun ei tarvitse siitä huolehtia.Ja niin kuin edellä todettiin,on seuran virallisten sivujen keskustelukanavan kanssa ns.”aika hiljaista”. Kai se nyt on itsestään selvää,että näinkin runsaslukuiseen joukkoon mahtuu niitä yliampuvia kommentteja vaikeina aikoina.Olen itsekin sortunut kirjoittamaan sellaista,en välttämättä aina HIFK:n tilannetta koskien,minkä olisi voinut jättää kirjoittamatta.On lukijan vastuu etsiä sieltä kaikkien läppäviestien keskeltä ne asiapainotteiset viestit,jos niitä haluaa lukea. Niitäkin nimittäin siellä on vaikkei uskoisi. Myönnän,se on vaikeaa 700 viestin ketjussa,mutta olisiko sitten parempi 10 ”Mikä mättää HIFK:ssa”-ketjua,joissa olisi 70 viestiä kussakin.Siitäkin joku nostaisi äläkän.Yleisesti ottaen:mitä huonommin menestyy,sitä enemmän paskaa lentää.Kaikkien joukkueiden kohdalla.

Suurin osa faneista ei todellakaan ole jättämässä joukkuetta.Jatkoajasta luettu ”fakta” ei käy yksi yhteen todellisen tilanteen kanssa. Ei kai kukaan tosissaan rakenna mielikuvaa HIFK-faneista puutarhavitsien perusteella?Olen sieltä nuoremmasta päästä kannattajakuntaa ja siitä huolimatta on tullut nähtyä yhtä sun toista,esimerkiksi Mike Eavesin kausi 1996-97.Siinäkin olisi voinut helposti luovuttaa ja antaa koko homman olla.Tässä sitä kuitenkin edelleen seistään joukkueen takana.Kumma juttu tämä HIFK:n kannattaminen.
 

mikaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Nuija
Kylläpä ottaa koville kun Tepsi ei enää rämmikkään niikuin alkukaudesta, joko teitä rupee pelottamaan että putki jatkuu!?!?

:p
Tai sitten Turkulaisia tms. kiinnostaa enmmän HIFK:n rämpiminen kuin "oman joukkueen" tilanne. Aika säälittävää.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti kuningas

Samaa mieltä. Mieli on jokaisella muuttunut sitten alkukauden.

Ei ruveta yleistämään.
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Viestin lähetti Nuija
Kylläpä ottaa koville kun Tepsi ei enää rämmikkään niikuin alkukaudesta, joko teitä rupee pelottamaan että putki jatkuu!?!?

:p

- en ole Turusta, joten voitte säästää säälittävät Turku-kommenttinne

Analfabeetti.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Fanit

Viestin lähetti Gagarin
Toi "te kuitenkin poltatte ne" oli kyllä päivän paras...

Älkää nyt ottako itseenne. Mutta.

Olen välillä miettinyt että IFK-fanilla on tänä päivänä kyllä varmaan rankinta koko liigassa. (Oli jo viime keväänä, kun Ilves sen sarjan sitten vei.) Edes Ässä-fanilla ei viime kaudella ollut yhtä kovaa. Kovintahan ovat tietysti itsesyytökset. Sillä eivätkö seuraavat kaksi asiaa pidä paikkansa:

1. Alamäki alkoi, kun Jan Caloun hankittiin takaisin joukkueeseen.

2. Jan Caloun hankittiin takaisin joukkueeseen vain ja ainoastaan fanien painostuksen seurauksena.
(ei siis kaikkien fanien, mutta noin yleensä)

Fanit oletti tietenkin saavansa edelliskauden pistekoneen
takaisiin kaukaloon ja paitaan, jossa ne suursaavutukset
tehtiin.
Jos pelaaja ei ole Liigatason kunnossa, ei sita varmaan osaava
johto silti palkkaisi, vaikka fanit kuinka itkis.
Jos HIFKissa ihan totta kuunneltaisiin fanien itkua, olisi jo
ykkosketju, moket, monta pakkia, luultavasti Vauhkonen ja
Podo jo vaihdettu uusiin.

Eli en saa fanien Caloun-kiihkoa tassa nyt ihan paasyylliseksi.

Ehka kaikki alkoi jo parikyt vuotta sitten. Seuran 100v juhliin
saatiin homma viela ihan budjetin ja kotipaikkakunnan
potentiaalin mukaiseen kondikseen.

Eaves, Kuula, Blomqvist, Matikainen: kaikki ne on valittu
ilman fanien suurempia adresseja.
Kannattas varmaan kattoa sielta pukukopista, etta mika
joukkueen taisteluhengen vie.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
nämä mualla asuvat TPS fanit kuten nimimerkki Nuija ovat sitten
ihania, kerro minulle Nuija miksi ei turkulaisena kannatat TPSiä, tai älä kerro kyllä minä tiedän...
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Nuorempi Nelson
nämä mualla asuvat TPS fanit kuten nimimerkki Nuija ovat sitten
ihania, kerro minulle Nuija miksi ei turkulaisena kannatat TPSiä, tai älä kerro kyllä minä tiedän...

-Erittäin pelottava ajatus: asuinpaikka muualla kuin Turussa ja silti kannattaa Tepsiä: ns. piiloturkulaisuus a.k.a kaappiturkulaisuus on ehkä aikamme vaikeimpia ongelmia. Jotain täytyisi nyt päättäjien vihdoin tehdä, piiloturkulaisia on varmasti enemmän kuin uskommekaan. Adressi? Mirja Pyykkö? Maarit Tastula?
 

tevil

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, (Atlanta Thashers), ValKi, KooKoo
Juu, taa on taas tätä. Kaikki Turun ulkopuolella asuvat Tepsin kannattajat on glooryhunttereita. Silloin kun esimerkiksi minä aloin seuraamaan liigaa joskus 80-luvun alkupuolella, jos silloin olisin kannatettavan seuran valinnut pelkästään menestyksen perusteella, niin eiköhän se olisi mennyt Tampereen suuntaan. Itä-Suomessa silloin asustelin eikä lähiseudulla ollut liigajoukkuetta, niin väkisinkin rupesi seuraamaan sen paikkakunnan joukkuetta jossa olin käynyt syntymässä.

Ehkäpä tääkin avautuminen on todella turhaan, mutta alkaa pikkuhiljaa ottamaan päähän toi ainainen Turun ulkopuolella asuvien Tepsin kannattajien syyttäminen gloorihuntettereiksi.

Johan helpotti.
 

yzerfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Red Wings
Viestin lähetti Nuorempi Nelson
nämä mualla asuvat TPS fanit kuten nimimerkki Nuija ovat sitten
ihania, kerro minulle Nuija miksi ei turkulaisena kannatat TPSiä, tai älä kerro kyllä minä tiedän...

Nyt alkoi todella kiinnostaa. Miksi minä, joka en päivääkään ole Turussa asunut, kannustan Tepsiä?

Minä tiedän oman vastaukseni, sinulla on ilmeisesti joku toinen. Kerrotko sen, se todennäköisesti huvittaisi minua suuresti. Niinkuin nyt yleensäkin huvittaa tämä hesalaisten katkeruus Tepsiä kohtaan, josta se on laajentunut koskemaan koko Turkua ja turkulaisia. Huvittavaa, vai säälittävää, en ole ihan varma. Ehkä kuitenkin kallistun huvittavuuden puolelle, kateushan nyt on ihan suomalainen kansanpiirre.

Ai niin, en ole asunut Detroitissakaan. Miksi ihmeessä oikein diggaan Wingsejä:confused:
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Viestin lähetti yzerfan


Nyt alkoi todella kiinnostaa. Miksi minä, joka en päivääkään ole Turussa asunut, kannustan Tepsiä?

Minä tiedän oman vastaukseni, sinulla on ilmeisesti joku toinen. Kerrotko sen, se todennäköisesti huvittaisi minua suuresti. Niinkuin nyt yleensäkin huvittaa tämä hesalaisten katkeruus Tepsiä kohtaan, josta se on laajentunut koskemaan koko Turkua ja turkulaisia. Huvittavaa, vai säälittävää, en ole ihan varma. Ehkä kuitenkin kallistun huvittavuuden puolelle, kateushan nyt on ihan suomalainen kansanpiirre.

Ai niin, en ole asunut Detroitissakaan. Miksi ihmeessä oikein diggaan Wingsejä:confused:

Niin, herää tässä nyt kysymys että kukakohan alotti ja mitä? Katsoppa Yzerfan tämän ketjun alottajan nimi, suosikkiseura ja itkun aihe. Eli lienee se katkeruus kotoisin sieltä suosikkiseurasi lähimaastosta.

Henkilökohtaisesti luen mielelläni näitä HIFK-fanien valitusketjuja, en pelkästään siksi että Blues-murheeni unohtuisivat hetkeksi vaan myös siksi että jotkut viestit ovat itse asiassa helvetin hauskoja kaikessa itseironiassaan ja kylläpähän tietää paremmin mitä naapuriseurassa on meneillään.

En yksinkertaisesti ymmärrä mitä varten turkulaiset tulevat naputtamaan tänne, ymmärtäisin jos viestiketjuja olisi useampi jotka häiritsevät muuta keskustelua mutta kun ei ole kuin yksi iso ketju. Ja tämäkin ketju on paljon turhempi kuin se ketju josta tässä ketjussa valitetaan.

Eli lyhyesti, jos ei miellytä niin kukaan ei pakota lukemaan.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Voi helvetti, mä olin ihan varma kauden alussa, että me voitetaan mestaruus, uudella piste-ennätyksellä, eniten tehtyjä, vähiten päästettyjä maaleja. Pena lupasi niin. Kotiotteluista tulee jo kauhean tylsiä kun vastustajat jo luovuttavat ennen peliä, kun vastassa on HIFK. Ja nyt peli on tällaista, tää on kuin joisi huonoa brändiä.

Myydään kolme kappaletta vähän käytettyjä kausikortteja erittäin hyville paikoille, tai vaihdetaan ne Hjallis-halliin, jos joku piiloh***ruotsalainen löytyisi sieltä ja haluaisi tulla katsomaan tätä masokismin huippuorgioita. Mä kannustan Jokereita ja Tepsiä yhtä aikaa ja riemuitsen myös Bluesin menestyksestä. Ja hankin sitten uudestaan kausarin kun ollaan finaalisarjassa 2-0 johdossa jonain vuonna, käännän uudestaan takkini punaiseksi ja voin brassata kavereille, että olinpas siellä juhlimassa mestaruutta ja aina kannustamassa ylä- ja alamäissä. Kasvatan vielä Pena-viikset ja Pena-takatukan ja itken onnesta kun muistelen tämän suurmiehen ihmetekoja jolloin Kanada-malja nousee ilmaan.
:D
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Korak
Voi helvetti, mä olin ihan varma kauden alussa, että me voitetaan mestaruus, uudella piste-ennätyksellä, eniten tehtyjä, vähiten päästettyjä maaleja. Pena lupasi niin. Kotiotteluista tulee jo kauhean tylsiä kun vastustajat jo luovuttavat ennen peliä, kun vastassa on HIFK. Ja nyt peli on tällaista, tää on kuin joisi huonoa brändiä.

Myydään kolme kappaletta vähän käytettyjä kausikortteja erittäin hyville paikoille, tai vaihdetaan ne Hjallis-halliin, jos joku piiloh***ruotsalainen löytyisi sieltä ja haluaisi tulla katsomaan tätä masokismin huippuorgioita. Mä kannustan Jokereita ja Tepsiä yhtä aikaa ja riemuitsen myös Bluesin menestyksestä. Ja hankin sitten uudestaan kausarin kun ollaan finaalisarjassa 2-0 johdossa jonain vuonna, käännän uudestaan takkini punaiseksi ja voin brassata kavereille, että olinpas siellä juhlimassa mestaruutta ja aina kannustamassa ylä- ja alamäissä. Kasvatan vielä Pena-viikset ja Pena-takatukan ja itken onnesta kun muistelen tämän suurmiehen ihmetekoja jolloin Kanada-malja nousee ilmaan.
:D

-Tulen mukaan niihin bileisiin ja kaivan naftaliinista Aki Tuominen #37 paidan päälle. Väliajan eli pois parrasvaloista -vuodet vietän Ilmalan Jaffadiscossa Tero Lehterän Jokerit-pelipaita päällä (se NMT-GSM vihreä) ja mollaan julleja, jotka rypevät tosi syvällä. Aion myös hankkiutua Aake Kallialan kaveriksi ihan pelkän radiomainostuotannon takia. Mutta yhtä nopeasti kuin Linda Lampenius keväällä -98 ilmoittautui "ikuiseksi HIFK-faniksi" tulen HIFKin mestaruusjuhliin, jossa kaikki hakkaamme toisiamme selkään ja kehumme jaksamistamme ylä- ja alamäissä. Pena-viikset ja takafleda ovat myös minun tuolloinen lookini. Otan myös tiukan solarium-kuurin ja käyn ostamassa vähän kultaketjuja. Toivottavasti minua ei luulla Virmaseksi? No, viikset auttaa sentään tuossa ongelmassa.
Nähdään kaikki siellä, keväällä -07
 
Minun mielestäni Hifkillä on positiivisessa mielessä kriittisimmät fanit omaa joukkuetta kohtaan. Vaikka HIFK johtaisi sarjaa, jos tyyli ei mielytä, se kuuluu. Nyt, kun Hifkillä menee huonommin, kritiikkiä tuleen vain vähän enemmän.
Myös musta huumori omaa joukketta kohtaan on hauskaa ja hienoa esim. MC halvatun papat. :D
Hieno joukkue, hienot perinteet, hienot fanit.
Turkulaiset pysykööt lestissään.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Hammer Lynx....kiitos ja kumarrus:)
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mikä ihmeen itsesääli??

Näin ulkopuolisena en ole kyllä huomannut HIFK-fanien keskuudessa minkäänlaista itsesääliä. Sen sijaan aiheellista pettymystä siitä, että tuon hintainen joukkue pelaa huonosti.
Tietenkään seurajohtajat eivät voi olla selvännäkijöitä, mutta tuolla budjetilla mikä Penalla on käytössä on huteja tullut hankinoissa hiukan liikaa tai sitten tuo faximasteri on saanut palkkaneuvotteluihin konsulttiapua Jussi Toikalta. Mikäli meillä olisi Hifkin kokoinen budjetti ja kolme pistettä enemmän olisin minäkin pirun vihainen.
 

rtvaix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mestaruus

Joo ....

Ei HIFK ole vielä hävinnyt mitään - ei tosin voittanutkaan tällä kaudellla. HIFK:n kannattajille lohdutuksen sana Jortikan muodossa: "Kaikki nää runkosarjan pelit ovat pelkästään harjoitusotteluja play-offs pelejä varten."

Senhän Jokerit huomasivat kaudella 2000-2001.

Tietenkin niihin pudotuspeleihin pitää ensin päästä. Onnistuuko HIFK tässä?
 

Jet-Ace

Jäsen
Turkulaiset!

Viestin lähetti Mustavalkoinen


Aivan, kts ensimmäinen viesti! NYYH!


Mitä sanoisitte turkulaiset, jos me nyt antaisimme näiden vastaprovokaatioiden olla ja antaisimme jonkun riitaa haastavan riidellä itsensä kanssa?

Tämä ei johda mihinkään. Historiallisesti tosin joskus on päättynyt jonkun pelikieltoon, mutta yhtään väittelyvoittoa ei tule mieleen....
 
Viimeksi muokattu:

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Mä oon ollut Jokeri-fani jo kymmeniä vuosia, nousujuhlissa oltiin. Mulle oli aivan selvää, et jokrut on se homma, kun enhän mä mikään rantaruotsalainen oo. Jullit pysyköön DDR:ssä. Jokkerii, Jokkerii , Jokkerii. Lippu on ostettu kaikkiin matseihin Maneesiin, aion katsoa kaikki matsit ja sit ton International Horseshown.

Jos IFK joku päivä vielä nousee, ni ehkä sitten voisin mennäkin kattomaan niitten matseja. Mä kyl ainakin pysyn seurani takana. Tärkeintä on, että ne voittaa aina. Muuten mä vaihdan jengiä. ;)
 

rtvaix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
VaihdaJengiä

Viestin lähetti Rebel

Jos IFK joku päivä vielä nousee, ni ehkä sitten voisin mennäkin kattomaan niitten matseja. Mä kyl ainakin pysyn seurani takana. Tärkeintä on, että ne voittaa aina. Muuten mä vaihdan jengiä. ;)


Joo ....

Ja vieläkin kannatat Jokereita. Nehän tippu rantapallokerhoon heti alkajaisiksi viime kaudella. Vai oletko juuri alkanut kannattamaan Jokereita?

Jos olet, niin näyttää aika hyvältä kannaltasi. Tosin, tosipelit alkavat vasta keväällä, kuten Jokeri-kannattajana varmaan muistat.


Ois se hienoo nähdä, kun HIFK (=kahdeksas) tiputtaisi Jokerit(=runkosarjan ykkönen). Tätä minä odotan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös