HIFK:n johtaminen

  • 13 632
  • 151

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Toivottavasti gimmojen puolelta ei tarvitse nipistää yhtään, koska tuskin mistään isoista summista kuitenkaan puhutaan. Loppujen lopuksi, jos pakko on pakko, niin sitten se kai on niin. Gimmojen toiminta ei tuo rahaa kassaan, miesten joukkue tuo. Minä maksan nähdäkseni IFK:n miesten joukkueen menestyvän, naisten menestys on aivan se ja sama itselleni, koska se ei vain minua jaksa yhtään kiinnostaa. Jos minulta kysyttäisiin, että kummasta nipistetään, niin vastaisin, että gimmojen joukkueesta, jos tilanne on pakko. Koska se on kuluerä ja miehet sen rahan tekevät tässä seurassa. En vaatisi gimmojen puolelta rahaa miesten puolelle, jos tuo ottaisi tuulta alleen oikein isosti.

Mutta kuten sanoin, niin toivottavasti rahaa ei tarvitse ruveta kummastakaan joukkueesta nipistämään. Mikä suurseura se muka sellainen olisi? Vaikka gimmojen menestys ei itseä kiinnostakaan, niin totta kai olen tietoinen kuinka hienosti he ovat nousseet huipulle. Hopeaa-kultaa-kultaa on mahtava suoritus.

Yllä myös hienosti todetaan mahdollisuudesta luoda "perhekeskeinen laadukas tapahtuma". Luulisi, että näillä naisilla jotka pelaavat gimmoissa, niin myös sydän sykkii IFK:lle ja sitäkin kautta tulee hyvää ja positiivista.

Jotenkin tuntuu, että tällä hetkellä on paljon huonoja merkkejä ilmassa. Puhutaan budjetin alentamisesta gimmojen puolella, puhutaan pelaajabudjetin alentamisesta miesten puolella, huhujen mukaan hallitus sählää taustalla ja tietysti ollaan vielä kaukana välieräpaikasta.

HIFK:n johtaminen. Sanoisin, että se on hyvin huonoa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK - Flint Tropics
Toivottavasti gimmojen puolelta ei tarvitse nipistää yhtään, koska tuskin mistään isoista summista kuitenkaan puhutaan. Loppujen lopuksi, jos pakko on pakko, niin sitten se kai on niin. Gimmojen toiminta ei tuo rahaa kassaan, miesten joukkue tuo. Minä maksan nähdäkseni IFK:n miesten joukkueen menestyvän, naisten menestys on aivan se ja sama itselleni, koska se ei vain minua jaksa yhtään kiinnostaa. Jos minulta kysyttäisiin, että kummasta nipistetään, niin vastaisin, että gimmojen joukkueesta, jos tilanne on pakko. Koska se on kuluerä ja miehet sen rahan tekevät tässä seurassa. En vaatisi gimmojen puolelta rahaa miesten puolelle, jos tuo ottaisi tuulta alleen oikein isosti.

Mutta kuten sanoin, niin toivottavasti rahaa ei tarvitse ruveta kummastakaan joukkueesta nipistämään. Mikä suurseura se muka sellainen olisi? Vaikka gimmojen menestys ei itseä kiinnostakaan, niin totta kai olen tietoinen kuinka hienosti he ovat nousseet huipulle. Hopeaa-kultaa-kultaa on mahtava suoritus.

Yllä myös hienosti todetaan mahdollisuudesta luoda "perhekeskeinen laadukas tapahtuma". Luulisi, että näillä naisilla jotka pelaavat gimmoissa, niin myös sydän sykkii IFK:lle ja sitäkin kautta tulee hyvää ja positiivista.

Jotenkin tuntuu, että tällä hetkellä on paljon huonoja merkkejä ilmassa. Puhutaan budjetin alentamisesta gimmojen puolella, puhutaan pelaajabudjetin alentamisesta miesten puolella, huhujen mukaan hallitus sählää taustalla ja tietysti ollaan vielä kaukana välieräpaikasta.

HIFK:n johtaminen. Sanoisin, että se on hyvin huonoa.
Varmasti kyse ei ole isoista summista miesten budjettiin suhteutettuna, mutta sanotaan vaikka 20-25% leikkaus vaikuttaa jo isosti toimintaan.

Ehkä eniten itseäni harmittaa Valtasen tekemä hieno työ, jonka Lindström veti parissa vuodessa vessasta alas. Tyttö- / naiskiekko on myös kasvanut IFK:ssa suomen suurimmaksi harrastajamääriltään muutamassa vuodessa ja vaikka itsellekkin miesten joukkue on se ykkönen haluaisin seistä Helsingin IFK:n kaikkien päätösten, imagon ja arvojen takana. En koe kovin hyvänä asiana, että seuran johdossa väheksytään tyttö- ja naispelaajia. "Me ifk:ssa olemme perhe - paitsi tyttö- ja naispelaajat. Vitut niistä. Faneina kyllä kelpaavat."
Pidemmän tähtäimen näkökulmasta palstalla ehkä aliarvioitu investointi. Huomioiden varsinkin mahd. Gardenin. Esimerkiksi iso espanjalainen jalkapalloseura on saanut luotua naisten fudiksesta perhekeskeisemmän, mutta laadukkaan tapahtuman, joka taas mahdollistaa paremmat pelaajat ja olosuhteet, pelin tason jne.
Täytyy kyllä myöntää, että Pirkkolassa pelien seuraaminen itsessään on ihan ok, mutta ei siitä koskaan tuottavaa toimintaa saa jos

- halliin mahtuu ~500 katsojaa
- tapahtumia ei markkinoida (ei taitaisi olla mahdottomuus mainostaa esim. miesten somessa muutakin kuin finaalit)
- palvelut ovat tasoa grillimakkara (mikä kyllä ihan symppis junnujen myymänä)
- sijaintina ei mikään paras

Ehkä sitten joskus!
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse odotan rauhassa, mitä tuleman pitää enkä lähde mihinkään hämmenyksiin mukaan. Luotan nyt sen verran hallituksen puheenjohtajaan, joka on kuitenkin kokenut kettu, eikä mikään pystymetsästä revitty jussimarkkanen, että jos hän toteaa median edustalle kirjallisesti, etteivät väitetyt asiat pidä esim. Gimmojen osalta paikkaansa, ne eivät pidä paikkaansa.

That said, jääkiekkoilu ei ole mistään ympäröivästä maailmasta irrallinen saareke. Jos katsotte Suomen taloutta ja mietitte, mistä seuratkin rahansa päässiassa saavat, ei ole mikään ihme, että budjetteja pienennetään. Toimintaa jouduttaneen yleisen taloustilanteen vuoksi sopeuttamaan, mutta sekään ei kerro tulevasta menestyksestä vielä yhtään mitään. Eikä varmasti olla ainoita. Lisää lakkoja vaan, kyllä se siitä paremmaksi muuttuu ja rahaa sataa lätkällekin taivaasta.

Gimmojen osalta on myös ihan luonnollista, että vuosia seuraa edustaneet parhaat pelaajat voivat haluta muutoksia. Eikä se tarkoita, että jotain tehtäisiin meillä väärin. Jospa odotetaan rauhassa, kuka siirtyy ja mihin siirtyy ja dumataan sitten, jos on aihetta.

Parantamisen varaa on aina, mutta sekin pitää hyväksyä, että myös jälkikäteen voidaan todeta virheitä tehdyn. Kuuluu elämään. Mutta mä en hyväksy väitettä, jos ei menestytä, että se johtuisi hallituksesta tai ry:stä (tai yksin valmennuksesta tai pelaajista). Paitsi, jos seura sekoilee niin, että edellytykset menestymiselle estyvät seurajohdon sekoiluista ja se taas näkyy suorittavalle portaalle epävarmuutena. Kuten nyt vaikka palkkojen myöhästymisenä tai jatkuvana turbulenssina. Mutta siitähän ei nyt ole kysymys.

Jokainen tietysti valitsee oman tapansa fanina toimia ja käsitellä huhuja ja väitteitä. Mä en henkilökohtaisesti just nyt näe yhtään mitään syytä millekään muulle kuin olla lähtemättä itse mukaan mihinkään turhiin kohkaamisiin. Just nyt ei ole oikea hetki, päinvastoin. Kausi on kesken. Toivottavasti vielä illallakin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lyödäänpä vähän lisää löylyä, kun sain mielenkiintoisen puhelun tähän OJ-aiheeseen liittyen. Ja korostan, että minä en usko tällä hetkellä mihinkään näistä huhuista 100% varmoina, enkä tiedä, pitääkö tämäkään väite paikkaansa. Mutta, koska koen itseni nyt vähän hölmöksi, ettei mulla ollut käynyt edes mielessä tämä vaihtoehto, päätin kirjoittaa asiasta nyt tänne.

Minulle siis väitettiin, että tämä OJ-huhun uusintakierros on lähtenyt naapurista liikkeelle ja tämä minulle asiasta kertonut henkilö on kuullut sen itse nimenomaan naapurileiristä. Mistäkö naapuri "asian" tietäisi? No, Olli Jokinen on naapurin pääomistajan yrityken palkkalistoilla. Itse asiassa koko Jukureiden valmennustiimi on Viima Hockeyn palkkalistoilla. Ja tämä taas liittyy siihen, että tähänkin on jo aiemmin sekoitettu "varmat tiedot Mikkelistä" ja "varmat tiedot Lahdesta". Kukaan ei ole kuitenkaan täälläkään huomioinut, että entäpä, jos ne huhut lähtevätkin paljon lähempää?

Onko edes mitään "asiaa" mitä vuotaa? Kuka tahansa voi keksiä mitä tahansa. Kun riittävän "uskottava taho" kertoo jonkun asian eteenpäin, ihmisillä on tapana uskoa. Koska on nyt vain olemassa joukko uskottavia hahmoja, jotka oikeastikin tietävät kaikenlaista, koska ovat inessä skenessä. Aika usein näiltä uskottavilta hahmoilta ei kysytä edes mitään lisäkysymyksiä tai kyseenalaisteta "tietoja" mitenkään. Mutta jos niin tehdäänkin, niihin kysymyksiin on aina olemassa uskottavat vastaukset. Miksikö? Siksi, koska kuvio on etukäteen suunniteltu juttu. Sitten jengi kertoo näitä varmoina tietoina eteenpäin, koska aika moni haluaa itsekin olla uskottava sisäpiiriläinen.

Ja näin keksityistäkin asioista voi tulla "totuuksia". Ihan vain siksi, että joku päätti pistää uskottavan huhun liikkeelle ja sai riittävän uskottavia hahmoja mukaan huhuilemaan. Miksi naapuri tekisi näin? Monesta syystä, olemmehan paikallisvastustaja. Toisekseen, mitä enemmän meidän päässä pallit tutisee, sitä paremmalta heidän "rauhallinen ja pitkäjänteinen seuran rakentamistyönsä näyttää". Kolmanneksi, erilaisia huhuja on vain hauskaa laittaa liikkeelle, koska urheiluseuran kannattaminen on niin vahvasti intohimohommaa. Kiihdytään nopeasti nollasta sataan ja uskotaan heti ihan kaikkia väitteitä. Median edustajatkin ovat vain ihmisiä ja aika moni haluaisi tulla tunnetuksi tietäjänä tai jonain sisäpiiriläisenä, luotettuna. Näissä voi kuitenkin mennä myös pahasti metsään.

Ja kuten sanoin, minä en tiedä, mikä näistä huhuista on totta vai onko mikään. Mutta miettikää, jos tämä koko juttu olisikin laitettu naapurista liikkeelle ja nämä jutut menivät monille läpi kuin väärä raha. Ja meikäläiset ovat siis ajaneet Jokereiden agendaa. En usko, että kukaan haluaisi niin toimia, mutta helposti siinä vain käy niin, kun nopeasti pitää reagoida.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK ja Leijonat
Jaakko Eskolakin jyrähtää:

Mielenkiinnolla odotan uutta strategiaa kuultavaksi. Keväästä saattaa tulla vielä pitkä ja onnellinen kaukalossa, mutta jopa enemmän odotan näitä kaukalon ulkopuolisia linjauksia.

Mitä olen antanut ymmärtää niin uusi hpj katsoo asioita varsin kriittisten lasien läpi ja muutoksia on tulossa. Miinuksena sitten, että hänen urheilu-/kiekko-osaaminen on tuttua 0-tasoa. Kirstun kasvattajana ja vaalijana varmasti a-ryhmää.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Suurin ongelma mielestäni HIFKssa on tämä "sisäsiittoisuus". Penkin takana Peltonen, Kuhta, Lundell joilla ei ole mitään näyttöjä menestymisestä valmentajina. Turha puolustella Lundellia, mutta kun Husso ja Lankinen. Ne olis mennyt änäriin vaikka olisin itse niitä valmentanut.
Tobias Salmelainen oli käynyt jonkun kirjekurssin etänä vailla mitään näyttöjä jääkiekkojoukkueen kokoamisesta.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joku HIFK:n johtajista tai hallituksesta voisi kertoa, että mikä on HIFK:n kilpailuetu? Siis joku sellainen tekijä, johon muut eivät pysty vastaamaan. Edellekävijyyttä edustava valmennus ja/tai urheilujohto? Lyömätön junnutuotanto? Seurassa jokaiseen soluun ulottuva nykykiekon vaatimusten mukainen osaaminen ja vaatimustaso?

Oikeastaan HIFK.n resursseilla ei edes pitäisi tarvita mitään kilpailuetua, vaan kaikinpuolin perushyvä suorittaminen riittäisi siihen, että finaalipaikkoja tulisi aika ajoin ja mestaruuksiakin vähän useammin, kuin kerran 10 vuodessa. (paitsi jos jollain joukkueella on kestävä kilpailuetu, niin kuin ilmiselvästi Tapparalla)
Sen sijaan jatkuva alisuorittaminen kertoo sen, että jossain on jotain pahasti vialla.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suurin ongelma mielestäni HIFKssa on tämä "sisäsiittoisuus". Penkin takana Peltonen, Kuhta, Lundell joilla ei ole mitään näyttöjä menestymisestä valmentajina. Turha puolustella Lundellia, mutta kun Husso ja Lankinen. Ne olis mennyt änäriin vaikka olisin itse niitä valmentanut.
Tobias Salmelainen oli käynyt jonkun kirjekurssin etänä vailla mitään näyttöjä jääkiekkojoukkueen kokoamisesta.
Ja ylemmällä tasolla oy:stä 40 % on "perheen" ry:n hallussa. Loput osakkeenomistajat (silloin, kun talous oli aivan kuralla ja lisää fyrkkaa piti saada ulkopuolelta) ovat perheen valitsemia. Ne ovat rikkaita tahoja, joille HIFK:n omistus on kiva harrastus, mutta taloudellisesti HIFK:n menestyksellä/menestymättömyydellä heille ei ole mitään merkitystä. Vähän samantapaisia kuin Ilveksen ex-omistaja Vincent Mangård. Ero menestymisen haluun on merkittävä verrattuna vaikka Hjallikseen, jolla oli kaikki omat rahat kiinni Jokereissa. Isännättömällä rahalla on helppo mällätä. Tässä on juurisyy HIFK:n menestymättömyyteen.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Ja kuten sanoin, minä en tiedä, mikä näistä huhuista on totta vai onko mikään. Mutta miettikää, jos tämä koko juttu olisikin laitettu naapurista liikkeelle ja nämä jutut menivät monille läpi kuin väärä raha. Ja meikäläiset ovat siis ajaneet Jokereiden agendaa. En usko, että kukaan haluaisi niin toimia, mutta helposti siinä vain käy niin, kun nopeasti pitää reagoida.

En viitsiny näillä asioilla alkaa spekuloimaan, kun uutinen HBL:ltä tuli julki, koska sarja/kausi oli vielä kesken, mutta olen myös altistunut näille Jokinen huhuille (jokunen kuukausi sitten). Ja vaikken asiaa kuullut suoraan sanojan suusta, niin "viestiketjussa" ei ole sellaista henkilöä, jota olisi syytä lähtökohtaisesti epäillä asian suhteen. Ja täytyy sanoa, että jos "naapuri" olisi onnistunut tuota "viestiketjua" korruptoimaan, niin ihmettelisin suuresti, mutta ei kait tässä maailman ajassa enää mikään ole mahdotonta.

Mutta yksi helppo tapa saada asiaan lisää valoa toimittajien osalta olisi kysyä asiasta esim. suoraan Jokiselta. Ei siis sillä tavalla, että onko näissä huhuissa mitään perää vaan kysyä yksinkertaisesti, että oliko hän HIFK:n suuntaa missään yhteyksissä työmahdollisuuksiin liittyen, ennenkuin valitsi Timrån (vai minne se nyt menikään) tulevaksi työnantajakseen. Jos tuollaiseen kysymykseen vastaisi mitään muutakuin ehdoton ei (esim. "en kommentoi", "en lähde tällä asialla spekuloimaan", "Timrån kanssa on sopimus, enkä spekuloi, mitä olisi voinut olla tai olla olematta" tai jotain vastaavaa), niin ainakin itselle jäisi epäilys kytemään.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joku HIFK:n johtajista tai hallituksesta voisi kertoa, että mikä on HIFK:n kilpailuetu?

HIFK:n kilpailuetu on se, että Jokerit lakkasi olemasta KHL:ssä, oli muutaman vuoden pois kuvioista ja pelaa nyt Mestistä. HIFK on hyötynyt ihan helvetisti siitä, että jos pelaaja X haluaa harjoittaa ammattiaan Helsingissä, niin ollaan oltu ainoa vaihtoehto. Miettikää kuinka monta pelaajaa HIFK on tässä vuosien mittaan hankkinut tänne, jotka muuten pelaisivat Ilmalassa? Mikäli tässä olisi vielä se kilpailu ollut olemassa, niin entistä synkemmältä näyttäisi. Toisaalta sitten se olisi voinut pakottaa IFK:n tekemään kilpailullisempia ratkaisuja. Välillä tuntuu, että ainoa asia joka potkii tätä organisaatiota eteenpäin, on narrit. Tästä on saattanut myös tulla sellaista vääränlaista ylimielisyyttä, kun Lehterät, Lepistöt haluavat siirtyä tänne pelaamaan.
 

Friedkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
En viitsiny näillä asioilla alkaa spekuloimaan, kun uutinen HBL:ltä tuli julki, koska sarja/kausi oli vielä kesken, mutta olen myös altistunut näille Jokinen huhuille (jokunen kuukausi sitten). Ja vaikken asiaa kuullut suoraan sanojan suusta, niin "viestiketjussa" ei ole sellaista henkilöä, jota olisi syytä lähtökohtaisesti epäillä asian suhteen. Ja täytyy sanoa, että jos "naapuri" olisi onnistunut tuota "viestiketjua" korruptoimaan, niin ihmettelisin suuresti, mutta ei kait tässä maailman ajassa enää mikään ole mahdotonta.

Mutta yksi helppo tapa saada asiaan lisää valoa toimittajien osalta olisi kysyä asiasta esim. suoraan Jokiselta. Ei siis sillä tavalla, että onko näissä huhuissa mitään perää vaan kysyä yksinkertaisesti, että oliko hän HIFK:n suuntaa missään yhteyksissä työmahdollisuuksiin liittyen, ennenkuin valitsi Timrån (vai minne se nyt menikään) tulevaksi työnantajakseen. Jos tuollaiseen kysymykseen vastaisi mitään muutakuin ehdoton ei (esim. "en kommentoi", "en lähde tällä asialla spekuloimaan", "Timrån kanssa on sopimus, enkä spekuloi, mitä olisi voinut olla tai olla olematta" tai jotain vastaavaa), niin ainakin itselle jäisi epäilys kytemään.
Jokiselta tullaankin varmasti kysymään asiaa kesän aikana ja vastauskin varmasti tulossa. Myös Salmelainen on jättänyt tämän asian vielä kommentoimatta mikä varmasti myös herättää kysymysmerkkejä kun hän olisi voinut ensimmäisenä kertoa ulos että uutinen ei täsmää/täsmää........
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika miettiä seurassa perinpohjaisesti, missä mennään.
On aika todeta rehellisesti, että ollaan keskikastin joukkue keskinkertaisilla avainhenkilöillä. On aika miettiä mitä halutaan olla ja onko siihen peilaten oikeat henkilöt avainpaikoilla. Jos todetaan, että näillä henkilöillä mennään jatkossakin ja toimitaan kuten aiemminkin, niin miten lopputulos voisi olla erilainen? Jos halutaan erilainen lopputulos, tulee asiat tehdä eri tavalla.

Toivon muutosta, mutta pelkään, että jatketaan samoilla tyypeillä ja ensi keväänä jälleen ihmetellään, ettei menestystä taaskaan tullut sitkeästä yrityksestä ja laadukkaasta arjesta huolimatta.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Halli on käytännössä täynnä joka kotipelissä. Oy:llä menee hyvin. Miksi pitäisi muuttaa jotain?

Tähän vähän omatkin pelot liittyvät suhteessa siihen, että voiko mitään aitoa kehitystä oikeasti odottaa lähiaikoina. En tiedä, miten isosti se viime kesän kampanja useilla ulkomaan kielillä vaikutti, mutta hallin täyttöastehan HIFK:n peleissä on ollut suoraan sanottuna ihan mieletön, kun sitä verrataan niihin urheilullisiin näyttöihin, mitä HIFK runkosarjassa kuluttajille antoi.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Eskolalle tässä vaiheessa propsit siitä, että hän selkeästi johtaa nyt edestä ja ottaa vastuulleen kommunikoin, kun osasto Peltonen, Salmelainen ja Lindström on piiloutunut koloon tai sitten vaihtoehtoisesti jutut ovat ihan harhaisia. Tästä on kuitenkin pitkä matka siihen, että nämä aikalisän aikana tehdyt johtopäätökset veisivät oikeasti tätä seuraa eteenpäin.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Eskolalle tässä vaiheessa propsit siitä, että hän selkeästi johtaa nyt edestä ja ottaa vastuulleen kommunikoin, kun osasto Peltonen, Salmelainen ja Lindström on piiloutunut koloon tai sitten vaihtoehtoisesti jutut ovat ihan harhaisia. Tästä on kuitenkin pitkä matka siihen, että nämä aikalisän aikana tehdyt johtopäätökset veisivät oikeasti tätä seuraa eteenpäin.

Luulen että sieltä hallitustasolta on tullut käsky, että tällä kertaa viestintä hoituu heidän kauttaan. Mikä on lupaava merkki.
 

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Veikkaan, että Salmelainen vaihtuu Kölliin, jolle pesti olisi alunperinkin pitänyt mennä. Jos ylipätään mitään muuta , kun pelaajisto vaihtuu.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Veikkaan, että Salmelainen vaihtuu Kölliin, jolle pesti olisi alunperinkin pitänyt mennä. Jos ylipätään mitään muuta , kun pelaajisto vaihtuu.
Sehän vasta olisi helvetin innovaatiomainen ratkaisu! Vaihdetaan 0-näyttöjen kaveri toiseen vastaavaan ja mikä tärkeintä IFK-taustaa löytyy. Ei siinä, mitään muuta kuin näin laiskaa ratkaisua, ei IFKlta voisi edes odottaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös