HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 010 683
  • 29 641
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
ensi kauden joskus alkaessa myös osastolle Petrell, J. Keränen ja Åsten pitää olla rosterin puolesta sellaista kilpailua, ettei lähtökohtaisesti ole automaatisesti kokoonpanossa. Nyt on Salmelaisen näytönpaikka.
Kyllähän tuo osasto olikin ihan hyvin säpissä sen pari peliä, kun hyökkäysrosteri taisi olla kutakuinkin lähes kondiksessa? Eli jos roolitus tulisi pysymään suhteellisen saman tyyppisenä, niin saavat kyllä (toivottavasti) tehdä töitä lunastaakseen ruutunsa jatkossakin. Ei tosin vaadi paljoa, että olisi enemmän annettavaa pelille kun Lennulla tai Åstenilla viime kaudella.. Heljanko, And, Nordgren ja Myllyläkin lienee entistä nälkäisempiä pyrkimään vakiokokoonpanoon.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Anteeksi vaan mutta ei me kyllä Elkinsillä mitään tehdä. Sympaattinen kaveri ja kaikki kunnia menneille yhteisille vuosille mutta ”one more year in 3rd line” ei paljoa sytytä. 3. ketjun sentterin pitäisi olla nuori tulevaisuuden tähti. Olen edelleenkin sitä mieltä, että 1 sentteri ykkösen keskelle riittää meille. Ja sitten se kiekollinen, laukaisutaitoinen pakki. Jopa Lambertin poistumisen myötä nämä kaksi riittää ja joukkue on valmis. Kauden aikana voi sitten hankkia yhden vahvistuksen lisää paikkaamaan loukkaantumisia tai korvaamaan jonkun alisuorittajan. Aina sieltä yksi sellainen löytyy.

Sehän tuli Pikkaraisen suusta, että kaksi sentteriä tulossa, joista toinen oli tämä kolmossentterin rooli. En oikein ymmärrä näkemystä, että tämän kolmosketjun sentterin pitäisi olla nuori eteenpäin urallaan menevä kaveri, kun kolme muuta olisivat sellaisia ja keski ikä 21v? Sinun papereissa kokemuksella ei ole mitään merkitystä ja +30 pelaajia ei tarvitsisi olla lainkaan joukkueessa? Ei mestaruuksia voiteta liian nuorilla joukkueilla. HIFK:lla kun ei ole näitä Pyörälöitä, Kukkosia ja Peltoloita, jotka palaisivat meille. Elkins on melkein lähimpänä tätä osastoa mihin HIFK:lla on saumaa. On sillä kokemuksellakin joku rooli tässä ja Elkins oli aina parhaimmillaan keväällä. Eikö sekään paina? Itselleni olisi ennen kaikkea merkitystä sillä, että mikä Elkinsin motivaatio olisi palata HIFK:hon ja jos se on raha, niin ei kiitos. Mikäli maltillisella palkalla hakemaan se mestaruus, joka jäi täälllä saavuttamatta, niin ilman muuta.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Lukko ilmoitti 15.4. että etsii jälleen pelaajia niin nämä pelaajat ovat varmaan tuon jälkeen värvättyjä ja heidän sopimus alkaa elokuussa.

Saivatkohan klausuulin, että sopimus on purettavissa jos korona ei annan kauden alkaa vielä alkusyksystä? Tai edes syyskaudella? Muutenhan noi on vain turhia palkkakustannuksia jo raskaaseen tilanteeseen.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Saivatkohan klausuulin, että sopimus on purettavissa jos korona ei annan kauden alkaa vielä alkusyksystä? Tai edes syyskaudella? Muutenhan noi on vain turhia palkkakustannuksia jo raskaaseen tilanteeseen.

Tämä on hyvin paljon mahdollista kun edelleen kaikki odottaa mikä kauden kohtalo tulee olemaan. Esimerkiksi Lukon tapauksessa on merkitystä, pelataanko Pitsi vai ei.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
En oikein ymmärrä näkemystä, että tämän kolmosketjun sentterin pitäisi olla nuori eteenpäin urallaan menevä kaveri, kun kolme muuta olisivat sellaisia ja keski ikä 21v? Sinun papereissa kokemuksella ei ole mitään merkitystä ja +30 pelaajia ei tarvitsisi olla lainkaan joukkueessa?
Kyllä meillä kokemusta löytyy. Ja johtajuutta Sallisen, Varakkaan ja Lennun muodossa. Ja sen auki olevan ykkössentterin, jonka on oltava kokenut, johtava kiekollinen pelaaja joka saa olla +30. Ei minulla yli 30 vuotiaita vastaan mitään ole. Keski-ikä sinänsä ei tuo yhtään mestaruutta kuten Jypistä tai Tepsistä ollaan nähty.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kolme kautta sitten Ässissä ihastuttanut Maksim Matushkin olisi ilmeisesti ilman seuraa. Siitä loistava leftin kiekollinen pakki meille? Toki tällä hetkellä taitaa kaikki hankinnat olla jäässä, mutta kunhan mutuilen tässä, että olisi kyllä enemmän kuin sopiva palanen meidän ensi kauden pakistoon. Ellei sitten ole KHL-aikana ottanut takapakkia pelinsä kanssa...
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Toki tällä hetkellä taitaa kaikki hankinnat olla jäässä
Tällä voi itseä rauhoitella, mutta eipä se näytä näin menevän ainakaan Lukossa ja Tapparassa (tuskin tshekkivahvistuksille on vuodenvaihteessa vielä soppareita tehty). Ehkä IFK toimii sitten fiksummin kuin nämä organisaatiot. En löisi siitä vetoa.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu, Ruotsissa ja Suomessa yllättävän paljon uusia hankintoja julkistettu viime aikoina - vaikea sanoa, kuinka suuri osa on talvella sorvattuja sopimuksia.

IFK ilmeisesti yksi harvoista seuroista, joka ei ainakaan käsittääkseni ole julkisesti kertonut minkäänlaisista lomautuksista tai palkkojen alentamisista. Ehkä parempi niin, että koitetaan välttää kaikin keinoin ed.mainitut toimet vaikka sitten hankintojen kustannuksella.

Hieno nähdä Liiga-seurojen tekevän tsekkihankintoja, jotka eivät ainakaan tehojen perusteella ole mitään täysin pilipali-miehiä. 90-luvun lopun ja 2000-luvun alkupuolen IFK:ssa pelanneet tsekit jättivät aika ison vaikutuksen ainakin minuun - joko legendaarisina pelaajina tai muuten vaan myyttisinä hahmoina. Keski-Eurooppa Pohjois-Amerikan lisäksi ollut jo vuosia IFK:n surullisen kuuluisan skouttauksen erämaata.
 
Viimeksi muokattu:

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Toisaalta kyllä mua vähän ihmetyttää kun Liiga seurat ovat jotenkin hädissään. Todellisuus on että pleijareihin selvinneiden joukkueiden pelit olisivat voineet loppua kahteen kotipeliin, tämä koskee 6 joukkuetta, sitten säälipleijareihin selvinneiden neljän osalta pelit olisivat voineet loppua yhteen. Onko seurojen talous oikeasti laskettu noin tarkalle vai käytetäänkö koronatilannetta nyt "tekosyynä" lomautuksille ja palkanalennuksille?
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toisaalta kyllä mua vähän ihmetyttää kun Liiga seurat ovat jotenkin hädissään. Todellisuus on että pleijareihin selvinneiden joukkueiden pelit olisivat voineet loppua kahteen kotipeliin, tämä koskee 6 joukkuetta, sitten säälipleijareihin selvinneiden neljän osalta pelit olisivat voineet loppua yhteen. Onko seurojen talous oikeasti laskettu noin tarkalle vai käytetäänkö koronatilannetta nyt "tekosyynä" lomautuksille ja palkanalennuksille?

Kyse ei ole pelkästään juuri silloisesta tilanteesta vaan reagoinnista ennakoitaviin vaikutuksiin lähitulevaisuudessa. Monella seuralla on liikevaihdon kannalta merkittävää kauden ulkopuolista ravintolatoimintaa, jolle tilanne on ollut katastrofaalinen; laajemmat talouden vaikutukset johtanevat monen potentiaalisen yhteistyökumppanin kohdalla siihen, että nämä eivät pysty oikeuttamaan omassa liiketoiminnassaan sponsorisopimuksen tekemistä paikallisen seuran kanssa. Epävarmuus tulevasta kaudesta - ja joidenkin asiakkaiden kohdalla vaikutukset henkilökohtaiseen talouteen - vaikuttanee parhaillaan seurojen kausikorttimyyntiin, joka pudotuspeleihin päässeiden seurojen kohdalla tulee kärsimään euromääräisesti muutenkin pudotuspelien peruuntumisesta johtuvan ostettujen pudotuspelikorttien täysimääräisen hyvittämisen vuoksi. Tähän päälle pudotuspelien peruuntumisen seurakohtainen taloudellinen vaikutus TV-korvauksiin on arvioitu kolminumeroiseksi.

Ravintolahenkilökunnan lomauttaminen on ollut selvä ratkaisu, jääkiekkotoiminnan(pelaajat, valmennus, muu henkilökunta) osalta tämä on ollut käytännössä ainut mahdollinen ajankohta hakea säästöjä lomauttamisten muodossa. Pelikausi on suunniteltu alkavan loppukesästä ja sen jälkeen joukkueen lomauttaminen - ja pelaaminen - vaikuttaa aika haastavalta yhtälöltä... ellei kauden alkua myöhäistetä tai pelejä peruta.
 
Viimeksi muokattu:

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Toisaalta kyllä mua vähän ihmetyttää kun Liiga seurat ovat jotenkin hädissään. Todellisuus on että pleijareihin selvinneiden joukkueiden pelit olisivat voineet loppua kahteen kotipeliin, tämä koskee 6 joukkuetta, sitten säälipleijareihin selvinneiden neljän osalta pelit olisivat voineet loppua yhteen. Onko seurojen talous oikeasti laskettu noin tarkalle vai käytetäänkö koronatilannetta nyt "tekosyynä" lomautuksille ja palkanalennuksille?
Toki toinen puoli juustosta on tulevan kauden sponsorien saamisen vaikeus
a) mainosmyynnin suhteen
b) kausikorttien ja aitioiden myynnissä yrityksille.
Ja taas paljastuu karu totuus, että vaikeina aikoina uskolliset kannattajat ovat varmin tulon lähde. Siksi niitä parhaita istumapaikkoja varataan yrityksille, eikö niin?
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Nämä kemppaiset eivät kyllä sovi IFK:hon. Sama koskee tuppuraisia, tappuraisia, junttiloita ja erkinjuntteja. Ei nimi miestä pahenna, mutta joku roti sentään.

No niin, ykis näistä väistettiin. Kaveri sopii kyllä nimensä perusteella kuin nenä päähän ryssänarreihin. Mitään Juntimpaa ei ole, kuin venäläisten tukeminen, eli Junttila meni ihan oikeaan junttilaan.
 
Viimeksi muokattu:

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Kyse ei ole pelkästään juuri silloisesta tilanteesta vaan reagoinnista ennakoitaviin vaikutuksiin lähitulevaisuudessa. Monella seuralla on liikevaihdon kannalta merkittävää kauden ulkopuolista ravintolatoimintaa, jolle tilanne on ollut katastrofaalinen; laajemmat talouden vaikutukset johtanevat monen potentiaalisen yhteistyökumppanin kohdalla siihen, että nämä eivät pysty oikeuttamaan omassa liiketoiminnassaan sponsorisopimuksen tekemistä paikallisen seuran kanssa. Epävarmuus tulevasta kaudesta - ja joidenkin asiakkaiden kohdalla vaikutukset henkilökohtaiseen talouteen - vaikuttanee parhaillaan seurojen kausikorttimyyntiin, joka pudotuspeleihin päässeiden seurojen kohdalla tulee kärsimään euromääräisesti muutenkin pudotuspelien peruuntumisesta johtuvan ostettujen pudotuspelikorttien täysimääräisen hyvittämisen vuoksi. Tähän päälle pudotuspelien peruuntumisen seurakohtainen taloudellinen vaikutus TV-korvauksiin on arvioitu kolminumeroiseksi.

Ravintolahenkilökunnan lomauttaminen on ollut selvä ratkaisu, jääkiekkotoiminnan(pelaajat, valmennus, muu henkilökunta) osalta tämä on ollut käytännössä ainut mahdollinen ajankohta hakea säästöjä lomauttamisten muodossa. Pelikausi on suunniteltu alkavan loppukesästä ja sen jälkeen joukkueen lomauttaminen - ja pelaaminen - vaikuttaa aika haastavalta yhtälöltä... ellei kauden alkua myöhäistetä tai pelejä peruta.
Tuo on totta muiden osalta, muttei meidän HIFK:n, joka ei ravintolatoimintaa harrasta. Ehkä juuri siksi emme ole kuulleet paljoakaan lomautusaikeista tai YT:stä.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Tuo on totta muiden osalta, muttei meidän HIFK:n, joka ei ravintolatoimintaa harrasta. Ehkä juuri siksi emme ole kuulleet paljoakaan lomautusaikeista tai YT:stä.

Luulen, että Valtanen on myös aika saamarin fiksu ton rahan kanssa. Eli on haistellut ajoissa, että korona tulee aiheuttamaan jotain takapakkia ja lyönyt rahahanat kiinni.

HIFK on voinut hyvin vielä neuvotella jonkun pelaajan X kanssa tuossa maaliskuussa ja Valtanen pistänyt kassalippaan kiinni varmuuden vuoksi.

Hyvä niin. Vahvat pysyy vahvana, jos on kassa kunnossa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä niin. Vahvat pysyy vahvana, jos on kassa kunnossa.
(KÄRJISTYS_ALKAA) Kyllä kelpaa olla jatkossakin vakavarainen ryminäpronssiseura. Tai taloutensa turvannut säälipleijariporukka. Fani ei voi enempää toivoa, kuin että talous on kunnossa ja urheilullinen menestys on sitten muiden heiniä. (KÄRJISTYS_PÄÄTTYY)
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
(KÄRJISTYS_ALKAA) Kyllä kelpaa olla jatkossakin vakavarainen ryminäpronssiseura. Tai taloutensa turvannut säälipleijariporukka. Fani ei voi enempää toivoa, kuin että talous on kunnossa ja urheilullinen menestys on sitten muiden heiniä. (KÄRJISTYS_PÄÄTTYY)
Hyvin osuvasti kärjistetty. Minulla on taas hiukan sellainen kutina, että Salmelainen kuvittelee olevansa nokkela, ja löytävänsä tämän koronakriisin takia syssymällä huipun veljeksiä isolla alennuksella? Voi olla toki näin, mutta kyllä tässäkin strategiassa on jälleen kerran suuri riski mennä täysin vituiksi. Ottaen Salmelaisen historian ja menestyksen sentterihankintojen suhteen huomioon niin itse olisin Salmelaisena valinnut Sahlstedtin lähestymistavan, eli korona tai ei niin jääkiekkojoukkue täytyy koota. IFKlla nyt ihan vastaavalla tavalla resursseja kuin Lukolla niin ei tämä rahasta ole kiinni.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Ottaen Salmelaisen historian ja menestyksen sentterihankintojen suhteen huomioon niin itse olisin Salmelaisena valinnut Sahlstedtin lähestymistavan, eli korona tai ei niin jääkiekkojoukkue täytyy koota.
Siinä mielessä tilanne on nyt parempi, että kun kahta etsii ja yhden löytää niin se riittää. Sen jälkeen meillä on viisi sentteriä ja kaikki ns. pelaavia senttereitä (vs. Nykopp). Vaikka laitureita lähti iso kasa eikä ketään tullut tilalle, on pakisto se mikä tarvitsee vahvistusta. Kiekollinen osaaminen ja laukaisutaito oli viime kaudella jo liikaa Kousan varassa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Siinä mielessä tilanne on nyt parempi, että kun kahta etsii ja yhden löytää niin se riittää. Sen jälkeen meillä on viisi sentteriä ja kaikki ns. pelaavia senttereitä (vs. Nykopp). Vaikka laitureita lähti iso kasa eikä ketään tullut tilalle, on pakisto se mikä tarvitsee vahvistusta. Kiekollinen osaaminen ja laukaisutaito oli viime kaudella jo liikaa Kousan varassa.
Lasket ilmeisesti Sallisen ja Jääskän senttereiksi, koska itse pääsen tällä hetkellä vain kahteen puhtaaseen sentterin (Lundell ja Väänänen), ja sen takia IFK etsinee 1. ja 3. sentteriä, kuten Pikkarainen omassa Q&A:ssa paljasti. Omissa papereissani ideaalitilanteessa molemmat Sallinen ja Jääskä ovat laidassa, ja paikkaavat sitten J. Keräsen kanssa senttereitä tarvittaessa.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Mä veikkaan, että Jääskä on ens kaudella liigan parhaita senttereitä. @Frankie

Tulee pelaamaan elämänsä kauden ja nousemaan EHT:lle.

Saa ottaa talteen.
 

Nouzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä veikkaan, että Jääskä on ens kaudella liigan parhaita senttereitä. @Frankie

Tulee pelaamaan elämänsä kauden ja nousemaan EHT:lle.

Saa ottaa talteen.
Miten mulle tuli deja vu fiilis tästä viestistä:
Pakko muistutella, mutta Jääskähän on jo parina viime kautena ollut pelien alkaessa kovassa iskussa. Molemmilla kerroilla kauden sotki loukkaantuminen. Kunhan saa ehjän kauden niin tulee nousemaan nextlevelille. Tällä kaudella 30 - 40 bongoa on ihan mahdollista. Jääskä nähdään jo tällä kaudella EHT:llä – saa ottaa talteen. Dikannut tästä jäbästä aina nuorten mestaruudesta asti.
Mutta joo, toivotaan Jääskälle ehjää kautta. Nyt nämä loukkaantumiset haitannut paljon viime kausina ja estänyt sen nousemisen sille huipputasolle mitä moni odottanut. Tosin itse veikkaan, että Jääskää kaavailtu ennemminkin laidalle, jos siellä on IFK:lla vielä ostoslistalla kaksi sentteriä. Sallinen ja Jääskä sitten lähtökohtaisesti laidalla, mutta varmasti kumpikin saavat pelejä keskellä kauden aikana.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
@Nouzka juurikin niin. Eli ilman loukkeja olisi jo tuolla tasolla. Pidempi kesäloma = paremmin kauteen valmistautunut Jääskä = superjääskä? Toivotaan, ettei kundi hajoa niin mun hallusinaatiot tulee toteen!
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Mä veikkaan, että Jääskä on ens kaudella liigan parhaita senttereitä. @Frankie

Tulee pelaamaan elämänsä kauden ja nousemaan EHT:lle.

Saa ottaa talteen.
Tämä käy kyllä minulle, ja olen ollut itse pitkään melko varma Jääskästä kasvavan meille oma ”MikaPyörälä”, mutta itse näen pelipaikan enemmin laidassa.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Tämä käy kyllä minulle, ja olen ollut itse pitkään melko varma Jääskästä kasvavan meille oma ”MikaPyörälä”, mutta itse näen pelipaikan enemmin laidassa.
Katsotaan, sanoi tohtori. Jääskällä on kaikki ominaisuudet tulla hyväksi sentteriksi: hyvä luistelija, kova tekemään duunia ja erinomainen peliäly + tätänykyä hyvä aloittamaan! Puutteena kädet ja hiukan tuhnu laukaus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös