HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 011 013
  • 29 642
J

Just-Ice-Hockey

Hyvä sarkasmia. Ja yhden uuden hiihtäjän kommenteihin ei kannata ottaa mitään kantaa.

Kyllähän moni negailija haluaa ajatella, että jos joukkue sijoittuu sijalle 6. niin valmennuksessa ei ole sitten "mitään hyvää". Toi on juuri sitä yksinkertaisuutta, ettei ymmärrä valmentamisen olevan aika monimuotoista hommaa.

Sanoisin, että enemmistönä HIFKn tulleet pelaajat ovat viime kausina kehittyneet ja kasvaneet ja useampi tulokas on kasvanut pikkuseurapelaajasta EHT-mieheksi tai jopa maailmanmestariksi. J.Tyrväinen sanoo moro.

HIFKssa on kovat paineet, mutta myös hemmetin ammattitaitoinen fysiikkapuoli, isot valmennustiimit ja erinomaiset treenipuitteet. Kyllä täällä kovaa duunia tekevä pelaaja saa kaikki mahdollisuudet kehittyä.

Tuo toinen kappalehan on ihan täyttä sitä itseään. Ei täällä ole kyseenalaistettu, etteikö valmennuksessa olisi jotain hyvääkin. Ei kai kukaan ole vaatinut Lundellin, Yrttiahon tai Halttusen potkuja. Kalton osalta en ole varma, onko ehkä yksittäinen vaade esitetty. Se, että pelaajat kehittyvät on selvää, onhan meillä hyviä koutseja penkin takana. Se, että joukkue ei silti menesty kielii siitä, että joku siellä valmennuksessa mättää. Tähän on moni, minä mukaan lukien, esittänyt lääkkeeksi päävalmentajan vaihtamista.

Mitään ristiriitaa tuossa ei ole eikä myöskään ymmärtämättömyyttä valmennuksen moninaisten vaateiden suhteen.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän meidän kohdalla vain tilanne on se, että joukkueemme kaksi ensimmäistä ketjua koostuu pääsääntöisesti "nimimiehistä", jotka ovat Liigan kalleimmasta päästä ja onnistuminen on prioriteetti numero 1.
Näihin ketjuihin on äärimmäisen hankala päästä näyttämään taitojaan, loukkaantumisia lukuunottamatta. Ja loukin jälkeen nimimies on taas paikallaan.

Systeemi on ankara isoimmissa joukkueissa, joten esim. Jääskän kohdalla ymmärrän hyvin mahdollisen halun vaihtaa maisemaa.
Enkä ihmettele vaikka muitakin lähtisi.

Omasta mielestäni on hienoa, että pystymme tuottamaan mahdollisia 1-2 korin jätkiä, jotka lähtevät tekemään lopullisen läpimurron muualle.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Olen skeptinen sen suhteen, että Jääskä olisi mihinkään lähdössä. Jos Turusta ei paikata budjettisyistä, niin olisi isoa vastuuta tarjolla.

Sen lisäksi Jääskä kuuluu Piken sekä Salmelaisen suosikkeihin. Nyt oli vain vaikea kausi takana jatkuvien loukkien takia ja eikös joku palstalainen sanonut sen olleen ulkomaanoptio?

Toki tämä on voinut tulla säästötarpeesta. Eli kuka pelaajista olisi valmis purkamaan sopimuksensa? Ja Jääskälle on ehkä tarjottu isoa roolia KooKoosta jo vuosi sitten jolloin päättikin tehdä jatkon meille.

Mutta uskon, kun näen.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olen skeptinen sen suhteen, että Jääskä olisi mihinkään lähdössä. Jos Turusta ei paikata budjettisyistä, niin olisi isoa vastuuta tarjolla.

Sen lisäksi Jääskä kuuluu Piken sekä Salmelaisen suosikkeihin. Nyt oli vain vaikea kausi takana jatkuvien loukkien takia ja eikös joku palstalainen sanonut sen olleen ulkomaanoptio?

Toki tämä on voinut tulla säästötarpeesta. Eli kuka pelaajista olisi valmis purkamaan sopimuksensa? Ja Jääskälle on ehkä tarjottu isoa roolia KooKoosta jo vuosi sitten jolloin päättikin tehdä jatkon meille.

Mutta uskon, kun näen.

Viime vuonna näihin aikoihin oli ainakin Ässien osiossa paljon keskustelua siitä, että Ässät olisi ollut tuolloin vakavissaan Jääskän perässä. En nyt sitten tiedä, että oliko koskaan mitään isompia neuvotteluita osapuolien välillä, mutta huhuja siitä asiasta kyllä riitti. Nytkin Ässillä on useampi sopimus tulevaksi kaudeksi julkaisematta nimenomaan sellaisten pelaajien kanssa, jotka eivät tällä kaudella Ässissä pelanneet. Aika vähän niistä mitään tietoa on vuotanut. Jotenkin kuitenkin uskoisin, että Jääskä jatkaa teillä.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Olen skeptinen sen suhteen, että Jääskä olisi mihinkään lähdössä. Jos Turusta ei paikata budjettisyistä, niin olisi isoa vastuuta tarjolla.

Sen lisäksi Jääskä kuuluu Piken sekä Salmelaisen suosikkeihin. Nyt oli vain vaikea kausi takana jatkuvien loukkien takia ja eikös joku palstalainen sanonut sen olleen ulkomaanoptio?

Toki tämä on voinut tulla säästötarpeesta. Eli kuka pelaajista olisi valmis purkamaan sopimuksensa? Ja Jääskälle on ehkä tarjottu isoa roolia KooKoosta jo vuosi sitten jolloin päättikin tehdä jatkon meille.

Mutta uskon, kun näen.

Siellä olisi laittaa maakuntiin ennen Jääskää mieluummin Engberg, Hämäläinen, Nordgren, And.. Tuosta viisikosta Jääskä potentiaalisin breikkaaja meillä.

Mä olen myös skeptinen. Jääskästä on huokunut hyvä tekemisen meininki ja on ollut koko ajan isompi osaa seuraa. Jääskä myös todella usein haastateltavana. Kapteeni ainesta. Kun Jääskä pelaa 600. matsin IFK:ssa, ompelen mun Jääskän Kolli game issued paitaan 6 tähteä!
 
J

Just-Ice-Hockey

Sen lisäksi Jääskä kuuluu Piken sekä Salmelaisen suosikkeihin. Nyt oli vain vaikea kausi takana jatkuvien loukkien takia ja eikös joku palstalainen sanonut sen olleen ulkomaanoptio?

Toki tämä on voinut tulla säästötarpeesta. Eli kuka pelaajista olisi valmis purkamaan sopimuksensa? Ja Jääskälle on ehkä tarjottu isoa roolia KooKoosta jo vuosi sitten jolloin päättikin tehdä jatkon meille.

Minä olen antanut kertoa itselleni, että Jääskän diilissä oleva optio on seuran optio.

Sikäli mikäli IFK:lla olisi säästötarvetta, olen melko varma, että pelaajisto olisi viimeisiä paikkoja, missä ko. säästöjä lähdettäisiin toteuttamaan. Lisäksi en usko säästöjen suuntautuvan seuran omaan kasvattiin, joka vielä oletettavasti pelaa varsin maltillisella sopimuksella. Vastaavan korvaajan hankkiminen tulisi kalliimmaksi ja halvempi optio olisi suhteettoman paljon heikompi pelaaja. Kuten sinä, myös minä kuulun uskon kun näen porukkaan tässä asiassa.
 

RedNumber9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt näytti tuolla Liigan puolen huhuketjussa olevan maininta Engbergin siirtymisestä KooKoohon. Olisikohan tuo Jääskä-huhu liittynyt jotenkin tuohon? (Eli joku kuullut nuoren HIFK-hyökkääjän siirrosta Kouvolaan ja päätellyt kyseessä olevan Jääskä vaikka todellisuudessa lähdössä olisikin Engberg). Sanoisin, että tuo Engbergin mahdollinen siirto palvelee sekä pelaajaa että HIFK:ta hyvin: HIFK:ssa oli Engbergille tie aika tukossa ja nyt pääsee yrittämään läpimurtoa paikkaan, jossa se ehkä hieman helpommin onnistuu.

Jääskän uskon pystyvän ottamaan isonkin roolin HIFK:ssa ensi kaudella. Kunhan nyt vain ehjänä pysyisi.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Engbergin siirto muualle hyvin odotettu. Jääskän siirtymiseen en uskonut missään vaiheessa. Nyt varsinkin kun budjettikin tulee olemaan suurella todennäköisyydellä aiempaa pienempi, niin mielestäni se tarkoittaa isompaa roolia tällaiselle läpimurron kynnyksellä olevalle ja vielä maltillisella sopimuksella pelaavalle oman juniorimyllyn kasvatille.
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset

Tälläistä pelaajaa tuodaan suomeen. Olisi aika ihanteellinen pelaaja Järvisen jättämään saappaisiin.
En oo kyllä itse varma minkälainen pelaaja kyseessä, mutta ihan tilastojen valossa ja se että on pelannut kahdet mm-kisatkin niin luulisi että olisi kova pelaaja liigaan.

Vähän kyllä epäilyttää et IFK:hon tulisi ku tuntuu Tobbe enemmän katselevan suomalaisii ja ruotsalaisii pelaajia.
Nyt kyllä olisi aika kääntää katseet myös Tsekki/Slovakia akselille sillä sieltä tulee kiihtyvään tahtiin kovaa pelimiestä suomeen.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Kertokaa Tobbelle, että koiramainen nimi on myös plussaa.
 

Arturo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Seattle Kraken, Chelsea
Nyt näytti tuolla Liigan puolen huhuketjussa olevan maininta Engbergin siirtymisestä KooKoohon. Olisikohan tuo Jääskä-huhu liittynyt jotenkin tuohon? (Eli joku kuullut nuoren HIFK-hyökkääjän siirrosta Kouvolaan ja päätellyt kyseessä olevan Jääskä vaikka todellisuudessa lähdössä olisikin Engberg). Sanoisin, että tuo Engbergin mahdollinen siirto palvelee sekä pelaajaa että HIFK:ta hyvin: HIFK:ssa oli Engbergille tie aika tukossa ja nyt pääsee yrittämään läpimurtoa paikkaan, jossa se ehkä hieman helpommin onnistuu.

Jääskän uskon pystyvän ottamaan isonkin roolin HIFK:ssa ensi kaudella. Kunhan nyt vain ehjänä pysyisi.
Joo ihan oikein pohdiskelit. Niin kuin jo liigan siirtohuhuketjuun kirjoitin niin mun on pakko myöntää, että tää Jääskä juttu oli todennäkösesti täys ankka, koska kuulin huhun,että Hifkistä tulee nuori hyökkääjä vastuun perässä ja yhdistin heti Jääskään, koska hänen kanssaan neuvoteltiin jo viime vuonna. Mutta nyt kun sieltä Engberg tuli niin eiköhän siinä huhussa ollut hänestä kyse.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tänään julkaisseet seurat oli kaikki sellaisia joihin esim. NN, Jääskä, Heljanko, Teräväinen ja Hämäläinen olisivat voineet mennä. Nyt kun eivät menneet niin voisi kuvitella että jatkavat meillä, kuten myös. Ihmettelen kyllä jos Hämäläinen ja Nordgren jäävät ensi kaudeksi.

On kyllä outoa kun huhuja ei perkele tule juuri mitään ja IFK ei kuitenkaan vielä julkaise soppareita, vaan odottaa että pienemmät ehtii pois alta..
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On kyllä outoa kun huhuja ei perkele tule juuri mitään ja IFK ei kuitenkaan vielä julkaise soppareita, vaan odottaa että pienemmät ehtii pois alta..

Verkot lienevät edelleen markkinoilla ja mitään kiirettä ei ole. HIFK:lla on monta merkittävää osaa ns. laatikkoleikissä paikattavana ja nyt ei kannata hätäillä.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Verkot lienevät edelleen markkinoilla ja mitään kiirettä ei ole. HIFK:lla on monta merkittävää osaa ns. laatikkoleikissä paikattavana ja nyt ei kannata hätäillä.

Mutta mä uskon että siellä on jatkoja ja optioiden käyttöjä sovittu sekä uusia soppareita valmiina. Esim. Paajasen ja Sallisen jatkot kuten myös Leskinen ja Jääskä. Jatkoista taas Teräväinen, Heljanko.. mahdollisesti Engren. Mietityttää myös Lennun, Nykoppin ja Keräsen tilanteet. Entä onko Pakarinen ja joku muu tulossa. Ei mitään mehusteltavaa..
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Tänään julkaisseet seurat oli kaikki sellaisia joihin esim. NN, Jääskä, Heljanko, Teräväinen ja Hämäläinen olisivat voineet mennä. Nyt kun eivät menneet niin voisi kuvitella että jatkavat meillä, kuten myös. Ihmettelen kyllä jos Hämäläinen ja Nordgren jäävät ensi kaudeksi.

On kyllä outoa kun huhuja ei perkele tule juuri mitään ja IFK ei kuitenkaan vielä julkaise soppareita, vaan odottaa että pienemmät ehtii pois alta..


En ihmettele yhtään, että suurseurat pimittää vielä julkaisujaan.

Luulen, että isot seurat HIFK mukaanlukien seuraa nyt tota Covid-19 tilannetta tarkkaan ja myös sen vaikutusta optiopelaajiin. Luulen, että paletti on huippupelaajien osalta vielä aika auki.

Kukaanhan ei nyt julkaissut mitään järkyttäviä kaloja. KooKoo ei julkaissut vielä Caiton ja Mingoian jatkoa tai paikkaajia jne. Vai oliko se Ahti Oksanen joku paikko?

Voi myös HIFKn kohdalla olla, että pelaaja x on ilmoittanut käyttävänsä ulkomaanoption, mutta tän pandemian räjähtäessä käsiin ja samalla kotiväen panikoidessa päättänytkin jäädä kotosuomeen.

Onko myös edes realistista odottaa kauden alkavan treenipelien osalta jo elokuussa? Laskeeko Valtanen tarkan markan miehenä juuri nyt, että paljon sitä rahaa voi oikeasti käyttää?

En ihmettelisi jos julkaistaan vasta toukokuussa.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua kiinnostaa. Aika monen on pakko suunnitella tulevaisuutta pidemmälle kuin miettiä mitähän Sanna sanoo tänään telkkarissa. Elämä jatkuu.

Kiinnostaa muakin, mutta pidän itsekkäänä ajatusta siitä, että odottaisin kenenkään (IFK:n) olevan tilivelvollinen ilmoittamaan minulle joukkueesta tai muutenkaan ensi kautta koskevista uutisista tällä hetkellä. Ei pidä oikeuttaa sitä ajatusta vain sillä, että maakunnat julkaisevat Krivosikkja ja Koistisia kausarikaupan kiihtymisen toivossa. Mä en pidä lainkaan mahdottomana sitä, että tilanteen tästä vielä pahentuessa aletaan seurojen puolelta vetelemään sanoja takaisin jo julkaistujen sopimuksien osalta.

En siis viittaa tällä ”itsekkyydellä” sinuun. Meinaan vaan, että voi siellä toimistollakin olla aika lailla muut asiat mielessä. En pidättelisi hengitystäni.
 

Varjagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat & Toronto Maple Leafs
Aivan idioottimaista nyt ilmoitella pelaajista. Ketä kiinnostaa kun tilanne maailmassa on mitä on.

Kyllä muakin kiinnostaa. Elämässä pitää olla jotain kivaa odotettavaa, eikä vain jatkuvaa korona-uutieten virtaa.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Saahan jokainen odotella uutisia jos haluaa ei se multa ole pois. Nyt vaan on sellaiset ajat että itseä ei kiinnosta. Oman alani tulot romahtaneet viikossa, kohta alkaa yrityksiä meneen nurin kovaa vauhtia.Tulee ehkä pahempi lama kuin 30 vuotta sitten ja me jotka se muistetaan niin ei paljon naurata. Samaan aikaan vielä ihmisiä tulee kuolemaan suuria määriä. Nuoria käy sääliksi. Heille tulee olemaan raskasta aikaa kun maksaa tulevat valtion velat mitkä tästäkin syntyy,
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
En siis viittaa tällä ”itsekkyydellä” sinuun. Meinaan vaan, että voi siellä toimistollakin olla aika lailla muut asiat mielessä. En pidättelisi hengitystäni

Todennäköisesti myös toimistolla oli jonkinlaiset alustavat askelmerkit miten ja missä vaiheessa oltaisiin tultu julkisuuteen playoffien päätyttyä ensi kauden rungon kanssa mediahuomion maksimoimiseksi.

Nyt tilanne on täysin toinen ja epävarma.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Saahan jokainen odotella uutisia jos haluaa ei se multa ole pois. Nyt vaan on sellaiset ajat että itseä ei kiinnosta. Oman alani tulot romahtaneet viikossa, kohta alkaa yrityksiä meneen nurin kovaa vauhtia.Tulee ehkä pahempi lama kuin 30 vuotta sitten ja me jotka se muistetaan niin ei paljon naurata. Samaan aikaan vielä ihmisiä tulee kuolemaan suuria määriä. Nuoria käy sääliksi. Heille tulee olemaan raskasta aikaa kun maksaa tulevat valtion velat mitkä tästäkin syntyy,

Kyllä muakin mietityttää oman duunin puolesta ja todella ikävä koko tilanne, mutta koen silti mielekkäänä funtsia lätkään ja IFK:hon liittyviä asioita. Vähän jotain muutakin ajateltavaa. Mutta joo.. voi olla että toukokuulle menee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös