HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 022 131
  • 29 660

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ei Zabo tienannut todellakaan tuollaista perusliksaa IFK:ssa.

Voi hyvin kyllä olla parin kauden yhteissumma, joka Zabon kohdalla on ollut esillä.

Mietin tossa vaan kun näitä vahvistuksia odotellaan, niin mikä mahtaisi olla se korkein liksa pelaajalla Liigassa/kausi. Ehkä 300k€ voisi olla.

Noh, enemmän kiinnostaa nyt ne nimet, joten se siitä :)
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
@Justice Tottakai. Ja mitäs jos käykin niin, että Lädän ura menee päin helvettiä nyt seuraavat 2-4v? Sanotaan vaikka että HIFK:lla olisi 'seuraava uudelleenrakennus' ja pakistoon haetaan kokemusta& voimaa? Mutta koska Nyba, niin...

Jokainen tuntekoon arvonsa ja loukkaantukoon ihan rauhassa jos siltä tuntuu. Näistä saa ja pitää olla mielipiteitä. Asiat voi myös ohittaa olankohautuksella toisinaan. Just saying.

Tuskin ikinä ollaan tilanteessa, jossa IFK on ainoa jengi joka hakee takalinjoilleen kokemusta & voimaa, eli eiköhän Lädällä ole aina myös muita vaihtoehtoja, oli edeltävät kaudet menneet kuinka reisille tahansa. Ja tätä taustaa vasten ajattelu mutta koska Nyba on täysin hyväksyttävää, olettaen, että oikeasti loukkaava tarjous on esitetty. Ei se ole pikkumaista, se on ihan vaan oman arvon tuntemista.

Tietyt asiat on mahdollista ohittaa olankohautuksella, esimerkiksi vaikka pieni myöhästyminen tai unohdus. Itse en kuitenkaan tunne yhtäkään ihmistä, joka ohittaa loukkaavan alhaisen palkkatarjouksen olankohautuksella. Just saying...
 

The Loft

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, VfB Stuttgart, QPR
Max Talbot tulossa ilmeisesti rapakon takaa Eurooppaan. Ottaisin mun IFK:hon anyday. Sen lisäksi, että on loistava kahden suunnan sentteri, on myös ratkaissut yhden Stanley Cupin Penguinsille 2009. Tällä kaudella veti ylhäällä 38 matsia. AHL:ssä 26 peliin 10+11=22. Taitaa jopa skulata yhtä lailla laidassa. Itse ottaisin Talbotin mieluummin kuin Raun.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Max Talbot on hieno mies joka laittaa kyllä kaiken peliin. Jos mitään mahkuja on mies saada IFK:hon niin tämä jätkä pitää tänne roudata! Ei se pistenikkari kyllä ole, mutta uskoisin, että Liigassa pystyisi sen noin 20+20 tehot tekemään jonka lisäksi repii ja raastaa kiitettävästi.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tietyt asiat on mahdollista ohittaa olankohautuksella, esimerkiksi vaikka pieni myöhästyminen tai unohdus. Itse en kuitenkaan tunne yhtäkään ihmistä, joka ohittaa loukkaavan alhaisen palkkatarjouksen olankohautuksella. Just saying...

..enkä mä ihmistä, joka tekee julistuksia 'niin kauan' jos yhdet neuvottelut on menny penkin alle. Mutta se siitä aiheesta. Ei täällä aina tarvi olla samaa mieltä.

Lädästä voimme olla siinä kohdin samoilla linjoilla, ettei häneen kaadu ensi kauden Kannujahti. Ei kuitenkaan ole one-of-a-kind pakki. Jos se pirun JJ saatais pidettyä niin en silloin enää edes muista tätä episodia :)
 
Viimeksi muokattu:

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Max Talbot on hieno mies joka laittaa kyllä kaiken peliin. Jos mitään mahkuja on mies saada IFK:hon niin tämä jätkä pitää tänne roudata! Ei se pistenikkari kyllä ole, mutta uskoisin, että Liigassa pystyisi sen noin 20+20 tehot tekemään jonka lisäksi repii ja raastaa kiitettävästi.

Nyt karkaa vähän realismi, jos Talbot on huhuketjussa. Toki saa ja pitää spekuloida, siihen tämä on hyvä palsta.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
No niin saatiin vauhtia taas tähän ketjuun parin sivun verran kun Urheilulehti uutisoi huhuja mitkä mahdollisesti luettu täältä. Hienoa ristispekulointia, 1+1 on kohta jo allekirjoitettu sopimus.
Philluun en millään usko MM-kisojen jälkeen, kysyntää on varmasti ympäri euroopan ja liki tuplaliksalla mitä IFK pystyisi maksamaan.

Ja mitä tulee tähän pikku-Hakkiin niin ensinnäkin tekisi mieli sanoa että se on se sen faija joka on häpäissyt punanuttuja ihan tarpeeksi notkumalla hallilla ja pummimmassa olutta koko 2000-luvun alun, todistin sitäkin että joi tuopin jämiä mitä porukka jätti erätauolla jälkeensä. Hiukan mureni se legenda-status siinä vaiheessa, mutta kaikkea hyvää miehelle jos on päässyt siitä ajasta yli. Takaisin pikku-Hakkiin, ei ole IFK- legenda mutta paljon todennäköisempi hankinta kuin Phillu ja kelpo ygöskentän mies +30p tehoilla.

_
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Max Talbot punanutussa => dream come true... Mä rakastan tuota jätkää, mutta eihän tuollaista veijaria tänne saada!

Kaverin asenteesta / meiningistä pätkä Youtubesta:
Carcillo Fights Talbot Game 6 HD - Flyers vs Penguins - YouTube

Philly siis johtaa omassa kotihallissaan pleijareiden kuudetta peliä 3-0 tokan erän alkupuoliskolla (sarja Pensille 3-2). Max haastaa väkisin Carcillon myllyyn vaikka koko Phillyn penkki huutaa, että "älä lähre shinne". Noh, Carcillo tapansa mukaan ei ajattele joukkueen etua, vetää Maxia turpaan ja tuulettelee jäähyaitioon mennessään. Max näyttää yleisölle vain, että "hys hys". Jo noiden jäähyjen aikana Pens nousi 3-2 tilanteeseen ja kuinkas sitten kävikään => Pittsburgh Penguins vs. Philadelphia Flyers - Boxscore - April 25, 2009 - ESPN

Että tämmönen seppä...
 

esa mäyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS , Pittsburgh Penguins
Enpä jaksanut lukea kolmea sivua enempää tätä teidän huhu-ketjua, joten kysäisen.... Mikä on Joonas Järvisen tilanne Hifkissä? Jatkaako siellä? Siihen Jokerit-huhuun en jaksa uskoa, koska narreissa on jo läjäpäin pakkeja...
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mikä on Joonas Järvisen tilanne Hifkissä?
Joku täällä huhuili että jatko olisi mahdollinen, sittenkin. Joten kaiketi se on mahdollinen siihen asti kun julkaistaan sopimus toiseen joukkueeseen. Ehkä se Järvinen vaan venyttää päätöstään ja analysoi IFK:n näillä näppäimillä julkaisemia vahvistuksia, kannattaako jatkaa vai ei.

_
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Philluun en millään usko MM-kisojen jälkeen, kysyntää on varmasti ympäri euroopan ja liki tuplaliksalla mitä IFK pystyisi maksamaan.
Pelaaminen MM-kisoissa ei pitäisi olla este pelata IFKssa. Olihan Suomen joukkueessa mukana 5 Liigapelaajaa. Se ettei mukana taaskaan ollut yhtään IFK pelaajaa vaikka suurimmalla budjetilla operoidaankin on toinen juttu. En usko Pihlstömin IFK-sopimukseen muista syistä. Pihlström on ennenkaikkea loistava turnauspelaaja mutta seurajoukkueessaan näkymättömämpi. Miehen hintalappu tuskin on tähtitieteellinen. Muutenkin meidän pitäisi naarata nuorempia, kehittyviä pelaajia eikä unelmoida jo parhaat päivänsä nähneistä pelaajista. Omat kasvatit ovat eri juttu, niitä on mukava saada vanhoilla päivillä takaisin. Hagmanista en ole ihan varma.. Spedejämät voisi poistaa automaattisesti hankintalistalta.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Itse olen tästä kyllä melkolailla eri mieltä. Kyllähän työelämässä raha on se keskeinen arvostuksen mittari. Itse ainakin voin myöntää olevani siinä määrin pikkumainen ballerina, että kerran annettu haista paska tason tarjous riittää, toista kertaa en neuvotteluihin itse lähtisi.

Tässäkin tullaan taas siihen että mikä on Lädän mielestä paska tarjous ja miksi hän ei enää tule samaan pöytään. Huvittavia kun ne kuullaan aina pelaajien puolelta ja sitten ei kuitenkaan puhuta summista. Sanotaan vaikka että Lädä on halunnut 250ke joka on hänen mielestä ok ja Nyban tarjoama 150ke "oli suorastaan loukkaava" (copyright Salmis). Kuka maksaisi Lädälle 250ke? Ei todellakaan ole tuon rahan arvoinen mutta voin hyvin kuvitella että tuo on se raha jota pyydetään, katsos KHL, EHT.

Ts. jotkut polttaa siltojaan ihan myös siksi että luulee itsestään liikoja. Välillä on myös ihan järkevää että toimitossa pidetään pää kylmänä. (case Ruutu)
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Nickelback noin mäkin näen asian. Ja JOS utj tekee pelaajalle aivan haistapaska tarjouksen, se on tyhmyyttä& epäpätevyyttä. Siitä saa paskaa niskaansa kyllä. Mutta harvemmin pelaajat saavat paskaa niskaansa jos pyytävät liikoja. Tyhmä jok maksaa, ei se joka pyytää jne.

Huhuihin takas. Ja siis fantasioihin kans.

Enlund
JJ
Gagnon(onko tehnyt jatkoa?)

Kertaheitolla puutokset kuntoon eiks jeh?
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Nyt karkaa vähän realismi, jos Talbot on huhuketjussa. Toki saa ja pitää spekuloida, siihen tämä on hyvä palsta.

Joo ei ole hirveästi tullut kirjoiteltua mitään viime aikoina tänne, mutta Max Talbotin nimi kun täällä osui silmiin et suuntaa Eurooppaan niin johan allekirjoittanut innostui! Yksi suosikeista kun mies on ehdottomasti.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä olisin valmis maksamaan Lädästä 250k. Oma kasvatti, EHT-tason pelaaja ja omaa sellaista erikoisosaamista mitä on vaikea löytää.

Mälsää.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Tässäkin tullaan taas siihen että mikä on Lädän mielestä paska tarjous ja miksi hän ei enää tule samaan pöytään. Huvittavia kun ne kuullaan aina pelaajien puolelta ja sitten ei kuitenkaan puhuta summista. Sanotaan vaikka että Lädä on halunnut 250ke joka on hänen mielestä ok ja Nyban tarjoama 150ke "oli suorastaan loukkaava" (copyright Salmis). Kuka maksaisi Lädälle 250ke? Ei todellakaan ole tuon rahan arvoinen mutta voin hyvin kuvitella että tuo on se raha jota pyydetään, katsos KHL, EHT.

Ts. jotkut polttaa siltojaan ihan myös siksi että luulee itsestään liikoja. Välillä on myös ihan järkevää että toimitossa pidetään pää kylmänä. (case Ruutu)

Toki näinkin, mutta eikös tuossa viestissä myös kerrota tarjouksen olleen mallia mailat, verkkarit ja ehkä vähän rahaa jos sen ansaitset. Kyllä tuo minun korvaani kuulostaa aivan muulta kuin 150k€. Ja kyllä minä ymmärrän, jos mm-kisoissa Suomea edustanut EHT-tason pakki loukkaantuu esimerkiksi 100k€ tarjouksesta.

Tottakai asia on eri, jos puhuttaisiin siitä, että Nyba on tarjonnut 150k€ ja on pyydetty 250k€, minkä johdosta on sitten loukkaannuttu. Ongelma on nyt vaan siinä, että mikään asiasta kertoneessa viestissä ei viittaa tällaiseen tilanteeseen. Jos, ja minulla ei ole mitään syytä epäillä, etteikö näin olisi, @Salmis tieto pitää paikkansa, on joko a) Nyba ryssinyt ihan oikeasti isosti, tai b) Salmiksen on syytä parantaa kirjallista ilmaisuaan. Lähtökohtaisesti kuitenkin uskon ihmisiin, joten tällä haavaa olen taipuvainen kääntymään vaihtoehdon a puoleen. Eikä Nyban aiemmat ylimieliset esiintymiset ainakaan tee Salmiksen kertomasta vaikeammin uskottavaa.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toki näinkin, mutta eikös tuossa viestissä myös kerrota tarjouksen olleen mallia mailat, verkkarit ja ehkä vähän rahaa jos sen ansaitset. Kyllä tuo minun korvaani kuulostaa aivan muulta kuin 150k€. Ja kyllä minä ymmärrän, jos mm-kisoissa Suomea edustanut EHT-tason pakki loukkaantuu esimerkiksi 100k€ tarjouksesta.

Tottakai asia on eri, jos puhuttaisiin siitä, että Nyba on tarjonnut 150k€ ja on pyydetty 250k€, minkä johdosta on sitten loukkaannuttu. Ongelma on nyt vaan siinä, että mikään asiasta kertoneessa viestissä ei viittaa tällaiseen tilanteeseen. Jos, ja minulla ei ole mitään syytä epäillä, etteikö näin olisi, @Salmis tieto pitää paikkansa, on joko a) Nyba ryssinyt ihan oikeasti isosti, tai b) Salmiksen on syytä parantaa kirjallista ilmaisuaan. Lähtökohtaisesti kuitenkin uskon ihmisiin, joten tällä haavaa olen taipuvainen kääntymään vaihtoehdon a puoleen. Eikä Nyban aiemmat ylimieliset esiintymiset ainakaan tee Salmiksen kertomasta vaikeammin uskottavaa.

Eikö kerro mielestäsi minun mielestäni taas kertoo. Pelaaja vain tykkää että 150 000 tarjous on loukkaus ja vastaa vain suurinpirtein samaa kuin mallia mailat, verkkarit ja ehkä pikkaisen rahaa. Ja vaikka tuo summa ei sitä olisikaan niin painostaakseen pelaaja voi laskea tälläisen huhun liikkeelle joka tapauksessa. Se mitä todellisuudessa on tarjottu ja mitä haluttu ei tiedä kuin seura, agentti ja pelaaja itse.
 

M.Rönkkö-83

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Islanders
Tuleeko tänään tiedote??? :D

...näköjään eliteprospectissa myös Devin Setoguchi mukana huhuissa. Davos -> Hifk
 
Viimeksi muokattu:

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Eikö kerro mielestäsi minun mielestäni taas kertoo. Pelaaja vain tykkää että 150 000 tarjous on loukkaus ja vastaa vain suurinpirtein samaa kuin mallia mailat, verkkarit ja ehkä pikkaisen rahaa. Ja vaikka tuo summa ei sitä olisikaan niin painostaakseen pelaaja voi laskea tälläisen huhun liikkeelle joka tapauksessa. Se mitä todellisuudessa on tarjottu ja mitä haluttu ei tiedä kuin seura, agentti ja pelaaja itse.

Juurikin näin. Kun emme tiedä että mitä ne summat on niin emme voi myöskään tietää mistä kukakin on loukkaantunut ja siksi en oikein hyväksy noita että "kun Nybari ei maksa niin ei ikinä istuta pöytään" jolloin taas saadaan näppärästi kuva että Nybis on se joka tässä on ryssiny koko homman.

Summasummarum:
Nybis tarjoaa 100ke ---> Nybis ansaitseekin paskaa
Nybis tarjoaa 150ke ja Melart itkee että tarjotaan erkkaa ja verkkareita ---> Lädä voi ihan itse mennä sinne Kuhdan peilin eteen itkemään.
Kun summia ei tiedetä niin ihan turha tuomita ketään. Se että Melart ei koskaan (?) pelaa Nybondanksen joukkueessa on täysin heidän kolmen (agentti myös) välisissä tiedoissa ja saamme yleensä aina kuulla ainoastaan pelaajan version, tai agentin joka edustaa pelaajaa. Ei koskaan seuran.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Otetaas ny hetki happea tuossa Lädä-casessa.

Oletetaan, että Mr. S15 on joukkueen X UTJ. Ensin mietitään koutsin kanssa ROOLIT ja niihin alustava ajatus mitä voidaan käyttää pelaajabudjetista. Sen jälkeen aletaan katsoa kuka olisi jokaiseen rooliin BPA (draft-ketjusta tuttu Best Player Available). Suuri osa ROOLEISTA täyttyy väkisinkin voimassa olevista sopimuksista ja loppuihin haetaan vapaista pelaajista sopivimmat, budjetin raameissa.

Lädän kohdalla homma voipi olla niinkin, että HIFK'lla on jo rooli "Lädä" täytettynä ja Nybari on sanonut, että "mulla on käytettävissä budjetista vain €100'k, enempää en pysty maksamaan". No siitä nyt on kenenkään turha vetää herneitä nokkaan, etiäppäin, sano...
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Tuleeko tänään tiedote??? :D

...näköjään eliteprospectissa myös Devin Setoguchi mukana huhuissa. Davos -> Hifk

Patriklaine-hype alta pois, sen jälkeen puskee varmaan sopimuksia julki. Sopimuksia on, se on pääasia. Dream Case Scenario: Bäckström, Eronen, Järvinen, Saku Salmela, Wärn. Tämän jälkeen rauhassa väännöt loppuun herrojen Pihlström, "Ramun megastuntti" ja "Hampaaton genemattistuntti" kanssa.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Tuleeko tänään tiedote??? :D

...näköjään eliteprospectissa myös Devin Setoguchi mukana huhuissa. Davos -> Hifk

Tämä Setoguchi huhu on lähtenyt siitä liikkeelle kun Banham herraa IFK:lle tarjosi. Vähän sen jälkeen tullut toinen huhu jossa tekisi sopimuksen Ambri-Piottan kanssa, Uskon ehkäpä siihen enemmän kuin siihen, että Setoguchi IFK:ssa skulaisi vaikka kyllä kelpaisi.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tämä Setoguchi huhu on lähtenyt siitä liikkeelle kun Banham herraa IFK:lle tarjosi.

Ja varmaan XX-määrälle muitakin joukkueita ympäri Eurooppaa. Tuosta tarjoilusta on vielä pitkä matka soppariin.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Ja varmaan XX-määrälle muitakin joukkueita ympäri Eurooppaa. Tuosta tarjoilusta on vielä pitkä matka soppariin.

Asia on juuri näin, moni laadukas pelaaja suuntaa Europpaan mutta se on todella kaukana sopimuksesta liigaan. KHL-NLA-SHL ja sitten Saksa ja Suomi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös