HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 141 171
  • 30 261

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
En todellakaan ole sanonut mitään noin typerää, @Jymäkkä. Uskon, että ollaan oikealla polulla ja olen tyytyväinen Nybarin kasaamaan joukkueeseen 2015-2016. Olen tyytyväinen Stögön kiekkoon, ja OLIN tyytyväinen siihen jo viime vuonna kun kaikki muut valitti.

I'm just saying, tätä joukkuetta pitää vahvistaa, eikä heikentää kuten niin moni fanipoika täällä toivoo.

No pikkuisen värjäsin;) Pointti oli, ettei nyt kannata panikoida, kun on ihan selvää, ettei joukkue ole tässä ja noille koville lähtijöille on varmasti korvaajia paitsi hakusessa niin myös olemassa. Katsotaan sitten, kun "näillä mennään" on lausuttu.

Minäkin toivon Ramun korvaajaa, mutta häntä ei ihan noin vain korvata isollakaan rahatupolla. Nousi sellaiselle tasolle viime kaudella, että vastaavat pelaajat hakevat jo ensisijaisesti pelipaikkaa muualta kuin liigasta.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Ei täällä kukaan toivo, että joukkuetta heikennetään. Kamoon.

Minusta alla oleva postaus todellakin toivoo, että joukkuetta heikennetään. Jos toivoo ainoastaan noita, tyytyy AIVAN liian vähään:

Nyt posia ja uskotaan että sieltä tulee vielä ne jättiuutiset. Ykkösen kova maalilinko, brändin näköinen pelote puolustukseen ja bekströmmi maaliin. Toki kova sentteri vielä kelpaisikin.

Aivan minimivaatimus olisi yksi kärkisentteri (mieluiten tasoa Platt/Kapanen, mutta kyllä mahdollisesti tasoa Gagnonkin riittäisi), KAKSI helvetin hyvää laituria (kyllä, sekä Puustinen että Zabo täytyy korvata), varmaankin myös nelossentteri (tasoa Jasu/JVirtanen/nopea Töykkälä), ykkösmaalivahti (nimenomaan ykkönen eikä Lankisen kirittäjää) ja puolustukseen nyt tarvitaan ainakin kolme isoa hankintaa. Se on yhteensä 7-8 tyyppiä, eli 6 ei missään nimessä riitä. Ja tää tyyppi toivoo KOLMEA, plus mahdollisesti ehkä vielä yhtä, jos millään kehtais ehkä vähän vielä pyytää, arasti ja apologeettisesti.

No pikkuisen värjäsin;) Pointti oli, ettei nyt kannata panikoida, kun on ihan selvää, ettei joukkue ole tässä ja noille koville lähtijöille on varmasti korvaajia paitsi hakusessa niin myös olemassa. Katsotaan sitten, kun "näillä mennään" on lausuttu.

Minäkin toivon Ramun korvaajaa, mutta häntä ei ihan noin vain korvata isollakaan rahatupolla. Nousi sellaiselle tasolle viime kaudella, että vastaavat pelaajat hakevat jo ensisijaisesti pelipaikkaa muualta kuin liigasta.

Ei joukkue tietenkään ole tässä. Mutta mä pelkään, että sieltä tulee vain 5-6 ukkoa, ja se ei mitenkään riitä. En mä panikoi, mutta mua vituttaa liian vähään tyytyvät. Liian vähään tyytyvät fanit, liian vähään tyytyvä seurajohto. Vaatikaa enemmän kannattamienne joukkueiden kasaajilta, presidenteiltänne, kansanedustajiltanne, yrityksien johdoilta, kumppaneiltanne, universumilta. Vittu itseltänne! Lukekaa nietzscheä ja tajutkaa, että teidän täytyy tehdä itsestänne übermensch. Ja vaatia samaa jokaiselta. Se on ainoa keino jolla ihmiskunnalla on tulevaisuus, että vaatii itseltään ja kaikilta muiltakin PARASTA. Koko ajan.

Ei kehityksen saa ikinä antaa pysähtyä, eikä kritiikin kaikota.
 
Viimeksi muokattu:

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Reality check.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Reality check.

You make your own reality. Älä tyydy huonoon todellisuuteen, tee siitä parempi. Vaadi universumia toteuttamaan kaikki sun unelmasi. Vaadi itseäsi ylittämään kaikki rajat, jotka vain kuvittelet olevan olemassa.

"Reality check". Se kuulostaa mun korviin samalta ku "know your place" tai "tyydy kohtaloosi". Ja paskan vitut. Ei tänne elämään tultu kattomaan vähän että voiskohan joskus ehkä saada jonkun kivan kokemuksen. Ei, sä oot jumala. Me ollaan kaikki, ja me pystytään ihan mihin vain.
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Meidän reealimaailmassa on olemassa myös pelaajabudjetti. Noilla sun hankinnoillas se olis noin 4 miljoonan luokkaa. Ole huoleti, aina siellä joku pelaaja nostaa tasoaan (ikonen, partanen yms). Tarvitaan vain Zabon ja Pudin korvaaja sekä oikeasti hyvä ykkössena. Puolustukseen lisää lihaa parin ukon verran sekä Auvitun kaltainen prospekti joka on ilmeisesti jo hankittu Saku Salmelan muodossa. Ehkä mä oon perus Suomalainen lapanen joka tyytyy liian vähään. Tarpeen mukaan voidaan toki vahvistaa kauden aikana jos tarvetta on, eikä mulla ole mitään sitä vastaan että hommattaisiin kaikki euroopan huippujätkät jengiin, mutta realitycheck on kyllä oikeasti paikallaan.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Reality check tai ei, mutta yksi paikka on jossa HIFK on ja pysyy ykkösenä => Jatkoajan keskustelupalstan joukkueluettelossa!! Kiitos pikkuveli-Blues...
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Hirso käsittääkseni on tehnyt sopimuksen Kiekko-Espoon, Bluesin, Espoo-Unitedin vai mikä Jäähonka se nyt lieneekään kanssa, eli ei meille.
 

Skeleton Crew

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PHI, BMG
Ei kehityksen saa ikinä antaa pystähtyä, eikä kritiikin kaikota.
Tämähän pätee myös pelaajiin. Pelaajat kehittyvät, joten esimerkiksi Ikoselle voi huoletta antaa enemmän roolia tulevalla kaudella (myös ylivoimalla). Jokaista poistuvaa pelaajaa ei tule korvata suoraan uudella vastaavalla, vaan nostetaan joukkueen sisältä pelaajia hierarkiassa ylöspäin, ja palkataan alemmille tasoille nuoria, tasoaan tulevaisuudessa nostavia pelaajia. Jos pelaajille ei tarjoa mahdollisuutta edetä, he lähtevät nopeasti muualle pelaamaan.

Eli maalivahti, ykkös-, kakkos- ja kolmosparien puolustajat, sekä ykkössentteri ja kärkilaituri ennen kauden alkua. Eli vain ne joukkueen tärkeimmät palaset puuttuu...nou hätä
 

Salmis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli maalivahti, ykkös-, kakkos- ja kolmosparien puolustajat, sekä ykkössentteri ja kärkilaituri ennen kauden alkua. Eli vain ne joukkueen tärkeimmät palaset puuttuu...nou hätä

Eivät ne varmaankaan puutu. Niitä ei ole vain maan matosille paljastettu.
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Nyt täytyy sanoa etten, ymmärrä Heljangon ratkaisua lähteä mansesteriin?? Täysin sama tilanne Tapparassa kun täälä, ohitettavana kaksi veskaria jotta, pääsisi aloittavaksi. Karhunen- Domi-Heljanko ja meillä ois ollu Beckkeri-Lankinen- Heljanko. Rakenteeltaan vielä aika samankaltainen kolmikko, Yksi kokenut, ja sen jälkeen näyttönsä antanut kirittäjä. Ois ny painellu johki SaiPaan tai Kerhoon, Karhusella vaivattomat kolme kultaa pötäjään, helppo lähteä syrjäyttämään, varsinkin jos ei mitään loukkeja tule ylempänä oleville. Väitän että olisi saanut meillä jopa enemmän peli aikaa, Nikke kuitenkin suhtkoht loukki herkkä kaveri. Toivotaan että pääsee pelaamaan, oisin pitänyt tästä miehestä kii!

Lennun tuloon iso peukku, taas saa ylpeänä laittaa #32 päälle kun joskus pääsee hallille.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en ymmärrä valitusta rosterista tällä hetkellä lainkaan. Jokaisen pitää tajuta, että HIFK ei julkaissut uusia nimiä. Lennun sopimus julkistettiin, koska se oli jo yleisesti tiedossa ja halusi varmaan päästä uuden joukkueensa mukana laivalle. Joukkue julkistetaan, kun on sen aika ja varmasti siellä on hyviä vahvistuksia, joiden arvioinnin aika on kun se tapahtuu. Nyt on ihan turha valittaa.

Joukkue nyt ja näillä mennään, kunnes toisin kerrotaan:

Partanen-Hintz-Rask
Luttinen-Elkins-Ikonen
Leino-Nykopp-Petrell
Tamminen-Åsten-Tuomisto
Mieho, Saarelainen

Grillfors-Taimi
Teppo-Karjalainen
Heikkinen-Niemeläinen (pelaako edes Suomessa?)

Lankinen

Lähtijäpuolella hyökkäyksestä Puustinen, Ramstedt, Zaborsky, Lamberg. Tulopuolella Petrell. Euroja käytettävissä iso kasa ja silti joukkueen hyökkäyskalusto näyttää siltä, että moni joukkue Liigassa olisi iloinen. Veikkaan, että ehkä Raskia lukuunottamatta jokainen pelaaja tulee ketjuhierarkiassa tippumaan yhden pykälä. Törmänen kuulutti nelosketjun merkitystä kauden jälkeen, joten uskon näkeväni Lennun ympärille sellaisen rakennettavan ja rooli ei tule olemaan mitään jämäminuutti osastoa. Jokainen listassa oleva pelaaja voisi hoitaa oman tonttinsa jo nyt.

Puolustuksessa lähtijäpuolella siis tällä hetkellä Aulie, Järvinen, Auvitu, Salmi. Pitää toivoa, että Aulien ja Järvisen kohdalla ei olisi vielä lopullisia päätöksiä tehty. Noin monen pelaajan korvaaminen yhdelle osastolle on aina ongelma ja nyt korvattavat nimet ovat ihan kärkipäästä. Tämä tulee olemaan se HIFK:n testin paikka. Harvoin onnistuu noin monen lähtijän paikkaaminen laadukkaasti. Laadukkaiden puolustajien löytämien on vaikeampaa, kuin hyökkääjien.

Maalivahtiosastoa turha lähteä sen kummemmin avaamaan.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo täytyy Apassia kompata. Toivottavasti Nybari kasaa yhdessä Törmäsen kanssa järkyttävän paskan joukkueen, jotta ens kaudella pudotaan aikasin ja saadaan jengi hyvissä ajoin julki, niin on puolet faneista tyytyväisiä. Ihan uskomatonta ininää. Ei saa Lennun paluustakaan olla tyytyväinen, koska IFK ei nyt julkistanut muita nimiä. Kai tässä sitten oli IFK:n 2016-2017 joukkue.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Joo täytyy Apassia kompata. Toivottavasti Nybari kasaa yhdessä Törmäsen kanssa järkyttävän paskan joukkueen, jotta ens kaudella pudotaan aikasin ja saadaan jengi hyvissä ajoin julki, niin on puolet faneista tyytyväisiä. Ihan uskomatonta ininää. Ei saa Lennun paluustakaan olla tyytyväinen, koska IFK ei nyt julkistanut muita nimiä. Kai tässä sitten oli IFK:n 2016-2017 joukkue.

Tämä ihmetyttää täällä susirajalla myös. Jengi ei selkeästikään vielä ole valmis ja täällä vedetään ranteita auki. Ihme, ettei kukaan ole ulissut maalivahtitilanteesta. Todella riskialtista lähteä yhdellä kassarilla kauteen, vai tekeekö Lunkka comebackin?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mä oon helppo fani - jos joukkue pelaa mua miellyttävää lätkää, se riittää. Pitää antaa mahdollisuus jokaiselle jengille. Kulta kävi nyt niin lähellä, että tietenkin sitä toivoisi, että mentäisiin päätyyn asti. Mielestäni matkaa sinne helpottaisi huomattavasti, jos pidettäisiin kiinni samasta rakenteesta kuin oli tälläkin kaudella: 1) Liigan top3 -tason mv-peli, 2) Liigan top3 -tason pakisto, 3) Liigan top3 -tason 1-sentteri. Meillä on kohta 1) varmasti hallussa ensi kaudella. Luulen, että pakistokin vielä kohenee mukavasti. Mutta kohta 3) on se, mihin en usko. En usko Ramun korvaajaan. Mutta tämä ei estä mua elämästä joukkueen mukana ihan apinana.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Alakerrasta on tosiaan lähdössä turhan monta pelaajaa ja pahimmassa tapauksessa kaikki kolme kolossia: Gene, JJ ja Aulie. Toisaalta Aulie tuli vasta vuodenvaihteessa, joten en mä revi pelihousujani, jos kundia ei ole vielä syyskuussa korvattu. Itse asiassa mä pidän jopa jossain määrin todennäköisenä, että ens kauden mörkö tulee vasta artistirajalla tai joulutauolla. Pääasia, että tulee. Tietysti mitä nopeammin, sitä parempi, niin ehtii sisäistää Stögön kuviot pleijareihin mennessä.
 

Skeleton Crew

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PHI, BMG
Eivät ne varmaankaan puutu. Niitä ei ole vain maan matosille paljastettu.
Muotoilin asian huonosti. Tarkoitin lähinnä sitä, että nykyisiin ketjusuunnitelmiin tarvitsee mielestäni lisätä nuo 6 pelaajaa. Osa varmaan onkin tällä hetkellä julkistamattomia sopimuspelaajia, osa ei
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Mä oon helppo fani - jos joukkue pelaa mua miellyttävää lätkää, se riittää. Pitää antaa mahdollisuus jokaiselle jengille. Kulta kävi nyt niin lähellä, että tietenkin sitä toivoisi, että mentäisiin päätyyn asti. Mielestäni matkaa sinne helpottaisi huomattavasti, jos pidettäisiin kiinni samasta rakenteesta kuin oli tälläkin kaudella: 1) Liigan top3 -tason mv-peli, 2) Liigan top3 -tason pakisto, 3) Liigan top3 -tason 1-sentteri.
Lisäksi teillä oli Liigan top3 -tason valmennus ja se pysyy muuttumattomana eli ihan selkeä edge myös tuolla osastolla. Stögö yllätti mut monellakin tavalla. Viihdyttävä mutta ennenkaikkea tehokas hyökkäyspeliä painottava pelitapa oli erittäin tervetullut muutos. Samalla se palveli myös yksilöiden kehitystä ja keskimääräistä enemmän tapahtui kauden aikana kehitystä tällä rintamalla. Valmennus + organisaatio + HIFK:n pelitapa on vetovoimaisempi yhtälö kuin pitkään aikaan. Siksi kenenkään HIFK fanin on aivan turha olla huolissaan siitä saako HIFK kilpailukykyisen jengin kasaan ensikaudeksi. Kunhan hankinnat tehdään pelitapa edellä.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Dumataan se jengi/Nybari vasta sitten kun jengi on valmis. Typerinkin dorka tajuaa ettei se ollut vielä tuossa.

Jhagin ohjeet on muuten hyvät mutta mä vaatisin aina lähtökohtaisesti Top2 hankintoja akselille Koutsi-1mv-pakisto. Koutsi meillä on ja huhuissa myös veska. Joten pakistoa tässä jänskätään.

Ramun korvaaja ei ehkä lähtökohtaisesti ole 'ramu' mutta vedetään hetki filmiä taaksepäin kun Stögö aloitti. Mikäs se Ramun lähtökohtainen taso& odotusarvo olivatkaan?

Aivan niin.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joukkueenrunko on hyvä ja imua pitäisi olla, joten lähtökohdat ovat hyvät. Paikattavat mestat ovat vaativia, mutta jos huhuissa pyörineet Bäckström, Heikkinen ja JMA liittyvät joukkueeseen niin silloin ollaan jo "aika" hyvissä asemissa.

Eiköhän me saada ihan kilpailukykyinen joukkue ensikin kaudeksi.
 

Machoman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Puustisesta ja Gene-Matista sen verran, että olisikohan valmennusjohdolla tarkoitus korvata kyseiset herrat jo olemassa olevilla pelaajilla. Puustinen --> Leino ja Gene-Matti --> Karjalainen? Leinon viime kauden roolin voi sitten ehkä luovuttaa Saarelaiselle tai Tammiselle, jos sen peliesityksillään ansaitsevat.

Tämä siis ihan mutuna.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Heljangon tapauksessa luulen kyseessä olevan myös se, että LeKissä saa pelata varmaan niin paljon kuin haluaa, mutta sitten taas KiVassa löytyy paljon pelaava veskari omasta takaa + heillä on joku viritelmä Jokerien 3. veskarin kanssa joka myös söisi Heljangon peliaikaa. Siitä en tiedä sitten miten mahdollisuuksia olisi ollut lainasoppariin muihin mestisjoukkueisiin HIFK:n kautta.

Gene-Matin kohdalla syynä saattaa olla raha-asiat. Itse olen käsittänyt, että Genen Sport-sopimus oli aika hinnakas, jonka HIFK otti sitten kontolleen ja pidensi vuodella. Välttämättä HIFK:n puoleleta ei ollut halua jatkaa enää samalla hinnalla, Generous ei ollut valmis laskemaan palkkaa tai halusi enemmän tai sitten jotain muuta. Sinänsä sääli menettää kyseinen pelaaja kun tuo sitä tarvittavaa kovuutta, on hyvä tappelemaan ja yleensä vielä nostaa tasoaan pleijareissa.
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Olisiko Tuonosen Pete syynä tähän? Mun mielestäni ei Lunkkaa kummempi veskarikoutsi, mutta liiton leivissä aikanaan ollut jne.

Niin en osaa sanoa. Oliko Metsola, Tuonosen käsialaa vai toisin päin? En tiennyt tästä kaverista mitään ennen kuin näytti keskisormea puolelle Oululle. Enkä ole koskaan kuullut juttua, että joku maalivahti olisi valinnut tapparan koska Pete on puikoissa! Ehkä Crisulla season ticket särkkikseen ja onhan Tampereella hyviä wingsejä! ;)

Edit: @Saskatoon Saattaa olla oikeassa, Tapparalla on tarjota farmi seurassa varmemmin pelejä kun meidän farmi jengi mikä elää joka kausi jossais uudessa muodossa. Menee nyt vähän ohi aiheen mutta, mikä vittu siinä on ettei HIFK:n kokoisella organisaatiolla ole omaa farmiseuraa, siten ettei sillä kuppaisi milloin Blues ja milloin narrit.
Joku Helavatin Sami Kautto pelailee pelejä Kivan maalilla, jolloin meidän mv ei saa niin helposti mahkuja.

Ei voi kun olla kateudesta vehreenä JYPinkyläläisille, joilla oma akatemia. Miksi meillä ei ole oma akatemiaa..??? yhyHyyyyy!!
 
Viimeksi muokattu:

Stigu

Jäsen
Mä en oikeasti ole huolissani Zabon tai Ramun korvaajista. Toivoisin oikeastaan että noilla rahoilla ostettaisiin kolme Stögön näköistä pelaajaa. Itseäni huolestuttaa enemmänkin seuraavat lähtijät:

- Auvitu: Uskomaton löytö ja kehityskaari IFK-vuosien aikana. Veikkaan että tässä on viime kauden Liigan paras hinta-laatusuhteen omaava pelaaja.
- Puustinen: Aliarvostettu pelaaja, jonka veroista suoraan syötöstä-laukaisijaa tulee olemaan vaikea löytää
- Gene: Kuten täälläkin on todettu, Genessä oikeastaan oli kaikki ominaisuudet tasapainossa: Oli ihan OK pelaamaan, mutta sen lisäksi hanskasi tarvittaessa. Eikä varmasti maksanut hirveästi.
- Järvinen: Joku Ohtamaa voisi korvata hänet. Iso Pakki, jolla pelikäsitys, liike ja kiekollinen peli hallussa.
- Auliekin oli tosi jees, mutta mielellään näkisin, että hänen tilalleen ostettaisiin joku kiekollinen pakki mallia keijokousa. Viime kauden jengissä oli yksi kiekollinen pakki liikaa, mikä näkyi heti kun jompikumpi pakeista Auvitu/Taimi oli poissa.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
En tiennyt tästä kaverista mitään ennen kuin näytti keskisormea puolelle Oululle.

Meikäläinen oli about 10 vuotta sitten Peten Maalivahtivalmentaja-koulutuksissa (pitihän sitä liiton kanaviakin käyttää kun seurassa silloin valmensin) ja erittäin osaava tyyppi on kyseessä. On näitä Suomi-kiekon taustavaikuttajia, ei liiemmälti esillä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös