HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 210 530
  • 30 544

Kenth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooVee
Ovatko huhut Tuomo Ruudun paluusta jengiin vielä hengissä?
Onko kenelläkään tietoa minkälainen vaikutus Jokerien ja HIFK:n taannoisella vihanpidolla on ollut Tuomon ja HIFK:n suhteeseen? Jarkkohan sanoo kirjassaan, että rintamalinjat helsinkiläisessä kiekossa muodostuivat aika tiukoiksi noiden episodien jälkeen. Mietin vaan kun Ruudun veljekset ovat niin läheisiä ja lojaaleja keskenään.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko kenelläkään tietoa minkälainen vaikutus Jokerien ja HIFK:n taannoisella vihanpidolla on ollut Tuomon ja HIFK:n suhteeseen? Jarkkohan sanoo kirjassaan, että rintamalinjat helsinkiläisessä kiekossa muodostuivat aika tiukoiksi noiden episodien jälkeen. Mietin vaan kun Ruudun veljekset ovat niin läheisiä ja lojaaleja keskenään.

En tiedä, ymmärränkö nyt ihan tarkkaan, mihin oletat tuon vihanpidon johtavan, mutta jälkeenpäin pelaajia on liikkunut seurojen välillä aika paljon. Jarkko ei myöskään ole koskaan ollut mikään iki-Jokeri, joten eikai tuollaisilla asioilla ammattilaisille ole mitään merkitystä?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Sorry, meni Tyrväiset sekaisin, my bad! Mutta kyllä mä sen A.Tyrväisenkin ottaisin neloseen rouhimaan. Meidän nelonen oli tällä kaudella todella valju. Ei erityisen fyysinen, ei myöskään pisteiden valossa tehokas. Jypin mikä tahansa ketju oli fyysisempi ja ilkeämpi kuin HIFK:n nelonen, se näkyi keskinäisessä välierässä. Onneksi HIFK:n taito oli kuitenkin ylivertainen ja finaaliin mentiin. Käyköhän nelosen kanssa samoin kuin pakiston kanssa? Eli ensin uskotellaan ja kokeillaan tikutakuilla, sitten myönnetään, että lihapitoisuutta täytyy olla. Toivon, että Stögö & Nyba oivaltavat nelosesta saman, minkä ovat jo käsittäneetkin pakistosta.

Nelosen miettiminen on kuitenkin vain detalji verrattuna siihen skenaarioon, että Ramua ei korvata. Jos HIFK:lla ei ole kahta tarpeeksi vahvaa hyökkäyspään ketjua, niin joukkuetta ei pelasteta sillä, että sen nelonen on ilkeä ja tehtäviensä tasalla. Mä olen tavattoman mielelläni väärässä Hine-kuvion suhteen, mutta valitettavasti omat lähteeni eivät puhu yhtään mitään HIFK:n tulevasta 1-sentteristä. Olen aivan varma, että Hinellä meneminen on ykkösvaihtoehto. Toivottavasti asia nähdään sitten toisin ja piristäkää joku nyt mua jollain makoisalla sentterihuhulla! T.Ruutu on Liigassa pelatessaan varmasti HIFK:n mies. Mutta KHL & Jokerit on myös hyvä vaihtoehto hänelle.
 

Stigu

Jäsen
Nelosen miettiminen on kuitenkin vain detalji verrattuna siihen skenaarioon, että Ramua ei korvata. Jos HIFK:lla ei ole kahta tarpeeksi vahvaa hyökkäyspään ketjua, niin joukkuetta ei pelasteta sillä, että sen nelonen on ilkeä ja tehtäviensä tasalla.
Muuten samaa mieltä tuosta nelosesta lukuunottamatta ylläolevaa. Varsinkin Stögön lätkässä ei pitäsi mielestäni katsoa ketjujen numeroita tai yksittäisiä pelaajia, vaan kokonaisuutta. Jos ajatellaan hieman mustavalkoisesti, niin Ramu teki viime kaudella runkkarissa 52 pistettä ja meidän nelonen ( Nykopp, Liivik, MMÅ) 31 pistettä. Oikealta, Stögön tyyliseltä nelosketjulta voisi helposti odottaa 50 pisteen yhteistehoja. Tuolloin myöskään ykkössentterin ei tarvitsisi latoa sitä 50 pistettä kaudessa.

Mä olen edelleen sitä mieltä, ettei jengi tarvitse Ramua tai Zaboa. Noilla rahoilla voisi helposti leventää joukkuetta ja hankkia 4-5 raskia/hintziä jengiin. Silloin meillä voisi olla VIISI kentällistä AirHockey vol3-tason pelaajia.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Minusta tuo vihanpito Helsingissä on ihan validi pointti T Ruudun suhteen kun ainakin minusta se ainakin kärjistyi hänen veljeensä. Tämän lisäksi on kuulunut näitä huhuja, että Villellä ainakin on välit poikki Jarkkoon yms.

Vaikka ollaan kuinka ammattilaisia niin ihme on jos sillä ei olisi vaikutusta jos koko IFKn organisaatio pitää velipoikaa lähes suurimpana paskiaisena mitä maa päällään kantaa.

Itselläni on myös vaikea päättää miten Tuomoon tulisi suhtautua. Ilman sukurasitetta ottaisin mielelläni vastaan
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Itselläni on myös vaikea päättää miten Tuomoon tulisi suhtautua. Ilman sukurasitetta ottaisin mielelläni vastaan

Nämä pitää kyllä katsoa henkilö kerrallaan, enkä edes ymmärrä miksi Tuomon "sopivuutta" pitäisi ylipäätään pohtia? Hän on syytön veljensä törttöilyyn ja oli vieläpä tuhansien kilometrien päässä tapahtumapaikalta. Jos Tuomo jätettäisiin ottamatta siksi, että hän on Jarkon veli, se olisi itse asiassa vielä yksi voitto narreille syksystä -12.

Stigu: Kiitos piristyksestä! Kyllähän Stögö-lätkän voi noinkin ajatella ja itse asiassa Hine ykkösenä voitaisiin hyvinkin tulla toimeen, kun saataisiin lisää tasokkuutta alempiin ketjuihin. Ja myös raakaa fyysisyyttä. Saatana, Jypin ykkösketju paiskoi seinille meidän nelosta, ennen se oli toisinpäin. Muistan NHL-lockout -kaudelta yhden himamatsin Jypiä vastaan. Meidän 1-ketju (!) oli J.Ruutu - Pirjetä - Vopat ja joka jäbä veti about 2 pommia ekassa vaihdossa ja peli rupesikin olemaan taputeltu. Lisää jasseikosia ja nykoppeja alempiin ketjuhin, niin hyvä tulee. Niin ja pakisto riittävästi "Ihmisen Kokoinen".
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuomo R. on läpi uransa käyttäytynyt erittäin asiallisesti seura-ja maajoukkueympyröissä eikä ole koskaan tehnyt itsestään suurta numeroa. Näin ollen hänen sopimuksellaan ja jollain aiemmilla selkkauksilla ei pitäisi objektiivisesti tulkittuna olla mitään tekemistä keskenään. Organisaatiollakaan ei pitäisi olla mitään varauman asian suhteen - eteenkään sen jälkeen kun kahden organisaatioon kuuluvan henkilön kommentteja on siteerattu koko hässäkän aiheuttajasta kirjoitetussa kirjassa.

Mutta sitten mielenkiintoinen huhu/visailu - erään helsinkiläisen kerrostalon käytävässä olevaan asukasluetteloon on hiljattain ilmestynyt sukunimi, joka vastaa liigassa viime kaudella pelanneen ulkomaalaispelaajan sukunimeä. Voi toki olla aivan puhdasta sattumaa, mutta jos osuu ja on nimenomaan HIFK:hon tulossa, voimme olla iloisia. Tämän enempää en asiasta tarinoi - kunhan joukkue on julkaistu, kerron oliko huti vai osuma. Kaikkea sitä duunikeikoillaan näkeekin.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
.

Niemisen yritys aikoinaan oli kyllä suhteellisen läpinäkyvä - tiesi aivan varmasti, että kasvattajaseura nokittaa kaikki liigaseurojen tarjoukset.

Toisaalta Nieminen sanoi kyllä ihan uran jälkeisessä haastattelussakin, että HIFK:ssa olisi ollut hienoa saada pelata, kun kysyttiin mitä jäi ehkä uralla kokematta. Saattoihan tuo siltikin olla neuvottelutaktiikkaa, mutta tuskin kuitenkaan uran jälkeen enää lämpimikseen moisia haastelisi.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Enlund olisi kai myös vapaana vielä ? Tässä tapauksessa kotiuttaisin epäröimättä oman kasvatin takaisin. Ei ole iällä pilattu ja ollut tehopelaaja monta vuotta, vain päättynyt kausi oli notkahdus ja ehkä siksi voisi irrotakin itänaapurin sarjasta.
 

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä ei ole Jhag suunnattu sulle, mutta kyllä A. Tyrväinen esittää kentällä jotain aivan muuta kuin kovuutta ja rouhimista. Näytöt ovat viime vuosilta enemmänkin leukojen loksuttamisen, epäpuhtaiden taklauksien ja tuomioista kitisemisten puolella. Ei jatkoon. Parempaa pitää olla saatavilla.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Jos Tuomo jätettäisiin ottamatta siksi, että hän on Jarkon veli, se olisi itse asiassa vielä yksi voitto narreille syksystä -12.
Itse asiassa erittäin hyvin sanottu. Kaipa se 25 pääsi mun ihon alle, niinkuin sanotaan. Entisaikojen suosikki, nykyään en suostuisi edes kättelemään. Pelle.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olen edelleen sitä mieltä, ettei jengi tarvitse Ramua tai Zaboa. Noilla rahoilla voisi helposti leventää joukkuetta ja hankkia 4-5 raskia/hintziä jengiin. Silloin meillä voisi olla VIISI kentällistä AirHockey vol3-tason pelaajia.

En yhdy(näkemykseesi).

Tän kauden HIFK:ssa, vaikkei nyt finaaleja ratkaissutkaan, oli aivan poikkeuksellisen ihana 1-sentteri ja pitkästä aikaa. Mitä näitä on MG:n jälkeen köynyt kokeilemassa...huh.

Mutta ei tollasta taitoa voi jättää korvaamatta tai 'viisi vauhtijalkaa tilalle'. Nyt unohtuu paljolti se, että Ramun taitoten takia myös Stögölätkän heikkoudet oli ajoittain piilossa. Se taito ja näkemys mikä klassisella Ramun taitoisella senalla on..mä haluan myös nähdä sitä kentällä.

Elkins on mun kirjoissa passeli 3.sena ja Hine(tsiisus mikä lempinimi) hoitakoon kakkosen(kjäh). Mutta pliis pliis, oh pliis Nybari& Stögö! Korvatkaa Ramu as best as you can.

Korvaaja
Hine
Elkins/Nykopp
Leino
Leveyttä
 

Kenth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooVee
Nämä pitää kyllä katsoa henkilö kerrallaan, enkä edes ymmärrä miksi Tuomon "sopivuutta" pitäisi ylipäätään pohtia? Hän on syytön veljensä törttöilyyn ja oli vieläpä tuhansien kilometrien päässä tapahtumapaikalta. Jos Tuomo jätettäisiin ottamatta siksi, että hän on Jarkon veli, se olisi itse asiassa vielä yksi voitto narreille syksystä -12.

Mun kysymykseni aiemmin liittyikin enemmän siihen haluaako Tuomo edustaa HIFK:ta kaiken tapahtuneen jälkeen? Kun tiedetään seuran suhtautuminen hänen veljeensä. Kyllähän nuo Jokerien ja HIFK:n väliset arvet jäivät niin syviksi, ettei esim. Peltosen suhteet Jokereiden tuon ajan pelaajiin ja entisiin maajoukkuekavereihin koskaan palautuneet ennalleen. Kuulemma tervehtiminenkin tekee tiukkaa, eikä tämä rajoitu vain Jarkko Ruutuun. Kun arvet ovat tätä luokkaa, niin aprikoin vaan mitä Tuomo tästä kaikesta ajattelee kun varmasti tietää tarkkaan ainakin veljensä ja Jokeri-leirin näkemykset tapahtumista. Kunhan spekuloin.
 

Fordél

Jäsen
Meidän nelonen oli tällä kaudella todella valju. Ei erityisen fyysinen, ei myöskään pisteiden valossa tehokas. Jypin mikä tahansa ketju oli fyysisempi ja ilkeämpi kuin HIFK:n nelonen, se näkyi keskinäisessä välierässä. Onneksi HIFK:n taito oli kuitenkin ylivertainen ja finaaliin mentiin. Käyköhän nelosen kanssa samoin kuin pakiston kanssa? Eli ensin uskotellaan ja kokeillaan tikutakuilla, sitten myönnetään, että lihapitoisuutta täytyy olla. Toivon, että Stögö & Nyba oivaltavat nelosesta saman, minkä ovat jo käsittäneetkin pakistosta.

Saatana, Jypin ykkösketju paiskoi seinille meidän nelosta, ennen se oli toisinpäin. Muistan NHL-lockout -kaudelta yhden himamatsin Jypiä vastaan. Meidän 1-ketju (!) oli J.Ruutu - Pirjetä - Vopat ja joka jäbä veti about 2 pommia ekassa vaihdossa ja peli rupesikin olemaan taputeltu. Lisää jasseikosia ja nykoppeja alempiin ketjuhin, niin hyvä tulee. Niin ja pakisto riittävästi "Ihmisen Kokoinen".

En oikein ymmärrä tätä näkemystä, että nelosen pitäisi olla jokin fyysisen pelin erikoiskenttä, joka laittaa miestä seinälle. Tapparan nelonen koostui finaaleissa mm. Otto Rauhalasta, Juhani Jasusta ja Mika Heikkilästä. Fyysisin pelaaja nelosessa taisi olla Stephen Dixon. Ja onko JYP:n fyysisyyden ylistys jotenkin validi peruste hakea lisää fyysisyyttä HIFK:n jengiin, kun HIFK kuitenkin voitti JYP:n selkein 4-2 otteluvoitoin välierissä. Enemmänkin miettisin JYP:n leirissä, että mitä siellä voitaisiin tehdä toisin. Tärkein oppi on mun mielestä niin JYP:lle kuin HIFK:lle se, että pitää pystyä kasaamaan vielä laadukkaampi pelaajamateriaali suhteessa valmentajan pelitapaan, mutta lisäksi aina tarvitaan riittävä määrä taitoa ja ratkaisukykyä. HIFK on tosin tässä jo todella pitkällä, mutta tarvitaan vielä vähän hienosäätöä.

Tarvittava hienosäätö ei ole mun mielestä se, että HIFK hankkii enemmän fyysisiä pelotteita neloskenttään. Jo pelkstään siksi, koska tällaisella fyysisellä "pelottelulla" ei ole Stögön pelitavassa erityistä roolia. Sen sijaan tarvitaan lisää Raskin kaltaisia työteliäitä, todella hyviä luistelijoilta, kova kuntoisia, riittävän taitotason ja peliälyn omaavia pelaajia, jotka toteuttavat Stögön pelitapaa viimeistä piirua myöten. Esim. Partanen katosi lopulta aikalailla kuvasta, koska hän ei päässyt samalla tavalla Stögön pelissä pelin ytimeen. Liekö sitten asenne, luistelu, kuntopohja vai mikä, mutta kauden ratkaisupelissä Partanen katosi kuvasta, kun Rask vain nosti tasoaan. Joku Antti Pihlström olisi ihan lottovoitto Stögön pelitapaan. Väitän, että hän olisi kokonaisvaltaisena pelaajana vähintään Zaborskyn tasoinen pelaaja Stögön pelitavalle, todennäköisesti jopa hyödyllisempi pelaaja.

Eli mun mielestä HIFK voi ihan hyvin mennä näillä neloskentän pelaajilla jatkossakin. Joku Åsten-Nykopp-Tuomisto -akseli nelosessa on ihan riittävä HIFK:lle pytyn tavoitteluun jos vain edellä olevat kaverit ovat vielä laadukkaampia pelaajia suhteessa Stögön pelitapaan. Lisäksi tärkeä on saada Ramun korvaaja, jotta joukkuessa on myös riittävästi taitoa ja ratkaisukykyä.
 
Viimeksi muokattu:

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Mun kysymykseni aiemmin liittyikin enemmän siihen haluaako Tuomo edustaa HIFK:ta kaiken tapahtuneen jälkeen? Kun tiedetään seuran suhtautuminen hänen veljeensä. Kyllähän nuo Jokerien ja HIFK:n väliset arvet jäivät niin syviksi, ettei esim. Peltosen suhteet Jokereiden tuon ajan pelaajiin ja entisiin maajoukkuekavereihin koskaan palautuneet ennalleen. Kuulemma tervehtiminenkin tekee tiukkaa, eikä tämä rajoitu vain Jarkko Ruutuun. Kun arvet ovat tätä luokkaa, niin aprikoin vaan mitä Tuomo tästä kaikesta ajattelee kun varmasti tietää tarkkaan ainakin veljensä ja Jokeri-leirin näkemykset tapahtumista. Kunhan spekuloin.
J. Ruutuun pätee varmasti paljolti sama kuin Karalahteen: erilaisilla kikkailuilla ja pelleilyillä ennen sopimuksen julkistamista, ja varsinkin J. Ruudun tekemiset narreissa pelatessaan, aiheuttivat sen että molemmista tuli inhokki IFK kannattajien silmissä. Kumpikin näistä sankareista pelasi korttinsa huonosti, sillä näillä manöövereillä kummastakaan ei tullut Jokeri-fanien suosikkia, mutta joutuivat paaria-luokkaan IFK-fanien silmissä. Jäi ns. mustapekka käteen.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Onko Niklas Hagman IFKn miehiä? Vaimonsa totesi Iltapäivälehdessä, että Helsinkiin muutto duunien (hänen ja Niklaksen) takia edessä, tsjp.

Jarkko Ruutu ei ainakaan koko IFK organisaatiota (jos siihen kuuluvat pelaajat) suututtanut, sen verran paljon tuntuu herra, IFK pelureiden kanssa kulkevan kaupungilla. Tästä yhteenvetona, veljensä ei varmaan suunnatonta kaunaa pode.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
J. Ruutuun pätee varmasti paljolti sama kuin Karalahteen: erilaisilla kikkailuilla ja pelleilyillä ennen sopimuksen julkistamista, ja varsinkin J. Ruudun tekemiset narreissa pelatessaan, aiheuttivat sen että molemmista tuli inhokki IFK kannattajien silmissä. Kumpikin näistä sankareista pelasi korttinsa huonosti, sillä näillä manöövereillä kummastakaan ei tullut Jokeri-fanien suosikkia, mutta joutuivat paaria-luokkaan IFK-fanien silmissä. Jäi ns. mustapekka käteen.

Kumpikin on vielä yrittänyt ryömiä takaisin HIFK:hon sen jälkeen kun ovat polttaneet sillat tänne suuntaan. Jos olisivat aikoinaan tulleet takaisin HFK:hon niin olisivat voineet saada ikonisatuksen ja ehkä jopa lopulta paidan kattoon, mutta päättivät sitten syystä tai toisesta mennä Ilmalaan. En usko, että Tuomo nyt kamalasti enää välittää jostain tuollaisista mihin ei ollut itse osallinen. Pari kolme vuotta sitten tilanne olisi voinut olla toinen, mutta tuskin enää.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Mutta sitten mielenkiintoinen huhu/visailu - erään helsinkiläisen kerrostalon käytävässä olevaan asukasluetteloon on hiljattain ilmestynyt sukunimi, joka vastaa liigassa viime kaudella pelanneen ulkomaalaispelaajan sukunimeä. Voi toki olla aivan puhdasta sattumaa, mutta jos osuu ja on nimenomaan HIFK:hon tulossa, voimme olla iloisia. Tämän enempää en asiasta tarinoi - kunhan joukkue on julkaistu, kerron oliko huti vai osuma. Kaikkea sitä duunikeikoillaan näkeekin.
En syytä tässä nyt erityisesti sinua @hemmo_1973 , koska kirjoituksissasi on hyvää asiaa, mutta tällaisten heittojen kirjoittaminen on vähän niin kuin "win / win" lottoa, jos meille tulee Perrin, Löfquist, Bertrand tms, tms, tms, voi aina sanoa että: "mitäs minä sanoin". Jos ei tule: niin ok, se oli mahdollista. Edelleenkään en väitä että veli @hemmo_1973 olisi paskanpuhuja, päin vastoin, mutta voisit silti kertoa mitä tiedät, kukaan ei vaadi päätäsi vadille jos ei toteudukaan.
Kerron itse yhden: Teemu Eronen on eronnut muijastaan, ja asuu yhä Pakila-Paloheinä-alueella. Onko tulossa meille? En tiedä, tuskin. Faktat, ei värityksiä.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Kumpikin on vielä yrittänyt ryömiä takaisin HIFK:hon sen jälkeen kun ovat polttaneet sillat tänne suuntaan. Jos olisivat aikoinaan tulleet takaisin HFK:hon niin olisivat voineet saada ikonisatuksen ja ehkä jopa lopulta paidan kattoon, mutta päättivät sitten syystä tai toisesta mennä Ilmalaan. En usko, että Tuomo nyt kamalasti enää välittää jostain tuollaisista mihin ei ollut itse osallinen. Pari kolme vuotta sitten tilanne olisi voinut olla toinen, mutta tuskin enää.
Juuri näin. Siirtymällä IFK:hon kierroksensa jälkeen, olisivat ehkä, ensialkuun, tienanneet 20-30 000Eur vähemmän, mutta ura olisi voinut jatkua pari vuotta pitempään ja olisivat tosiaan ikoneita IFK kannattajien silmissä lopun ikäänsä. Lopullinen saldo siitä että kävi Ilmalassa huoraamassa parin kymppitonnin takia on aika surkea, koska nyt ovat asemassa, niin kuin joku äsken kirjoittikin, "en edes kättelisi".
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En syytä tässä nyt erityisesti sinua @hemmo_1973 , koska kirjoituksissasi on hyvää asiaa, mutta tällaisten heittojen kirjoittaminen on vähän niin kuin "win / win" lottoa, jos meille tulee Perrin, Löfquist, Bertrand tms, tms, tms, voi aina sanoa että: "mitäs minä sanoin". Jos ei tule: niin ok, se oli mahdollista. Edelleenkään en väitä että veli @hemmo_1973 olisi paskanpuhuja, päin vastoin, mutta voisit silti kertoa mitä tiedät, kukaan ei vaadi päätäsi vadille jos ei toteudukaan.

Kiitoksia kommenteista - jos sanon, että en halua vahingossakaan puuttua kenenkään arkielämän yksityisasioihin (jollaiseksi asumisen katson) siten että henkilö on tunnistettavissa, niin se selventänee sitä miksi en nimeä laittanut. Mutta yksikään mainitsemistasi nimistä ei ollut kyseessä.

Mutta lupaan laittaa sinulle yksityisviestin, kunhan asia ratkeaa ja voit sen sitten halutessasi jakaa palstalla. Alun perinkään ei ollut tarkoitus hakea win win-asetelmaa / mahdollisuutta päteä vaan ehkä laajentaa perinteistä 'hallihuhu'-näkökulmaa siihen että sattumalta näkemästään saattaa tehdä oikeita johtopäätöksiä/arvauksia. Mutta olisihan koko viestin voinut olla kirjoittamatta.
 

Stigu

Jäsen
Eli mun mielestä HIFK voi ihan hyvin mennä näillä neloskentän pelaajilla jatkossakin. Joku Åsten-Nykopp-Tuomisto -akseli nelosessa on ihan riittävä HIFK:lle pytyn tavoitteluun jos vain edellä olevat kaverit ovat vielä laadukkaampia pelaajia suhteessa Stögön pelitapaan. Lisäksi tärkeä on saada Ramun korvaaja, jotta joukkuessa on myös riittävästi taitoa ja ratkaisukykyä.
Tämä tuntuu olevan monen IFK-fanin näkemys.

Jos mietitään Stögön pelifilosofiaa, niin sehän perustuu koko viisikon jatkuvaan liikeeseen, jossa yksittäisten pelaajien rooli hämärtyy, ja pelaajien omalle luovuudelle annetaan tilaa. Mä en ymmärrä, miksi yhden ketjun neljästä pitäisi olla tästä filosofiasta poikkeava.Vähän sama kuin joku keksisi auton moottoriin fissiotekniikalla toimivat kolme sylinteriä, mutta neljäs sylinteri olisi vuoden 1978 Lada 1500:sta. Joo ei sen tarvitsekaan toimia jos kolme muuta sylinteriä on kunnossa. Ja tämä ei ole Fordel piikki sinulle, ihmettelen vain tätä yleisesti vallalla olevaa logiikkaa.

Ja siis Eronen on eronnut ja helsinkiläiseen kerrostaloon on ilmestynyt ulkomainen nimi. Itse näin eilen taivaalla Lasse Korhosen muotoisen pilven ja paistoin karjalanpiirakan, johon ilmestyi SirPentin kasvot.

Toi tumba17:n huhu kuullostaisi hyvältä.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Kiitoksia kommenteista - jos sanon, että en halua vahingossakaan puuttua kenenkään arkielämän yksityisasioihin (jollaiseksi asumisen katson) siten että henkilö on tunnistettavissa, .
Ok. Teen itse duunia alalla jossa on vaitiolovelvollisuus, ja asia monimutkaistuu sillä että jos asiakas luulee että tieto on voinut tulla meiltä, ollaan kusessa. Selvittelyihin ei haluta lähteä, joten pidetään turvat kiinni.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
yksikään mainitsemistasi nimistä ei ollut kyseessä.

Mutta lupaan laittaa sinulle yksityisviestin, kunhan asia ratkeaa ja voit sen sitten halutessasi jakaa palstalla.
Omat nimeni olivat täysin stetsonista. Ehkä heitit läpändeerillä / ehkä et, mutta arvostan.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Mutta olisihan koko viestin voinut olla kirjoittamatta.
Ei, ei ja ei. Eikös näiden "hevosmiesten tietotoimistojen" asia ole juurikin spekuloida tulevilla? Toteutuu tai ei. Itse olen ainakin keskiverto jamppaa (ei Tuominen)enemmän kiinnostunut IFK:hon liittyvistä huhuista. Kävi sitten niin tai näin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös