Ysipakille, sanon mä. Ja vähän pelkään, että Marleaun tehottomuus alkoi loppukaudesta ja jatkuu seuraavalla.
Tästä olen eri mieltä. Marleau oli mielestäni puolivälieräsarjassa kokonaisvaltaisessa pelissä parempi kuin tänne tullessaan. Toki maaleilla saa paljon anteeksi, ja niitähän Vinnie latoikin ekoihin peleihin hyvällä tahdilla. Käytännössä vain hienoja!
Seurailin Marleaun peliä tarkalla silmällä playoffeissa, niin mun havaintojen mukaan miehellä on todellakin kykyä haastaa kaveria luistelulla ja voittaa kiekontavoittelutilanteita kulmissa. Oli myös halukkaampi menemään kiekon kanssa maalia kohti, kuin suuri osa meidän hyökkääjistä.
Vastahyökkäyksissä Marleau oli mielestäni päämäärätietoisuudellaan ja öögallaan selkeästi vaarallinen - harvoin vain siellä oli muita jeesaamassa, kun nostettiin tuolla tavalla laidan kautta jalalla. Muistan vielä sanoneeni pariinkin otteeseen peliesitysketjussa, että Marleau loi runkosarjan lopussa ja pudotuspeleissä useassa matsissa pari-kolme maalipaikkaa. Muistaakseni samanmielisiäkin löytyi. Tulosta ei vain tullut.
Voi toki olla, että olen ollut liian optimistisella asenteella liikkeellä. Koen kuitenkin, että Marleaun ”hyytyminen” tuloksen muodossa ei johtunut niinkään hänestä itsestään, vaan siitä mitä tapahtui ympärillä.
Yhtä kaikki, toivottavasti osoittautuu plusmerkkiseksi soppariksi ja mies kykenee auttamaan jengiä hänelle osoitetun luottamuksen mukaisesti.