HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 6 991 692
  • 29 582

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Pitänee siis tehdä sportit ja hommataan vähintään kymmenen ulkkaria , pääosin ruotsalaisia. Tosin viimeksi kun ulkkari-invaasiota kokeiltiin (Fata, Block ja co.) , niin reisille meni, eikä vähiten valmennuksen vuoksi. Pitäis skouttaajien osumaprosentinkin olla tikissä.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Pitänee siis tehdä sportit ja hommataan vähintään kymmenen ulkkaria , pääosin ruotsalaisia. Tosin viimeksi kun ulkkari-invaasiota kokeiltiin (Fata, Block ja co.) , niin reisille meni, eikä vähiten valmennuksen vuoksi. Pitäis skouttaajien osumaprosentinkin olla tikissä.

Ei nyt suoraan liity IFK:hon, mutta asia on ihan sama. IFK alkuperäinen strategia oli tuo, mutta sitten päätettiin palkata Peltonen eikä siihen enää kärsivällisyyttä riittänyt. Nyt ollaan yhtä syvässä suossa kuin 7 vuotta sitten. Nyt koetettiin ostaa mestaruus ja yhtä hyvällä menestyksellä.

 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Välikausi voisi tässä kohti tarkoittaa ainakin sitä, että pelaajabudetti olisi merkittävästi pienempi edelliseen kauteen verrattuna.
Jos näin on niin silloin viesti on selvä, luovuttaminen on edennyt myös talousosastolle. Se taitaa olla se viimeinen taho jolla on pää vielä pinnalla. Laukkunarreilta ei vaadi mitään olla meidän edellä kun Liigaan joskus itsensä ostavat ja Espoon kanssa ollaan vaikeuksissa jo ensi kaudella. Väite perustuu tähänastiseen toimintaan jossa ammattimainen seuran pyörittäminen ei meitä kiinnosta. Loungessa pönöttämistä en laske ammattimaiseksi toiminnaksi.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Tänään kuultua:
IFK tarjonnut Pihlströmille ns. "maltillisen" 1v lapun, mutta Antti itse epäröi ja etsii 2v lappua ja seuraa jossa voi päättää kunnialla uransa.

Itse pitäisin mielellään vaikka ikää on. Asenteesta tuskin jää kiinni
Ei nyt ainakaan kahden vuoden lappua nelikymppiselle, mieluummin ei vuodenkaan. Tää on miesten ammattilaissarja, ei ikämiesten jäähdyttelysarja. Muutenkin kuulostaa tuo kahden vuoden vaatiminen juuri siltä, mihin ei missään nimessä pidä tarttua, kun meillä on jo ennestään noita riippakiviä useamman vuoden lapuilla.

Se taso voi noilla ikävuosilla muutenkin romahtaa hyvinkin nopeasti, kuten on jo hieman nuorempienkin kohdalla nähty. Nuorempia pelaajia tämä joukkue kaipaa.
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tänään kuultua:
IFK tarjonnut Pihlströmille ns. "maltillisen" 1v lapun, mutta Antti itse epäröi ja etsii 2v lappua ja seuraa jossa voi päättää kunnialla uransa.

Itse pitäisin mielellään vaikka ikää on. Asenteesta tuskin jää kiinni
Samaa mieltä, mutta 1 vuoden lapulla kuitenkin. Kuulostaa fiksulta tarjoukselta. Melkein veikkaan, että Antti lopulta siihen tyytyy hänkin.
 

Mika R.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä HBLn juttu tiivistettynä:

Lähdössä:
Bourgue
Motin
Seppälä (todnäk Kespoo)
Kotkansalo (todnäk Kespoo)
Nättinen
Jääskä
Väänänen
Koivistoinen
Ikonen
Pihlström

Epäselvät:
Sund (Sveitsi/Ruotsi)
Hovinen
Manninen
Luhanka
Lehmus
Marleau
Tallberg
Vesalainen (IFK haluaa pitää mutta Vesalainen saanee ulkomailta rahakkaita tarjouksia)

Tulossa:
Knot
Kodytek
Jasu

Vaihtuvuus tulee olemaan suurta, mutta aivan yhdentekevää jos Peltonen kuitenkin jatkaa.
Sen verran tarkennusta HBL:n juttuun Niko Seppälän osalta, että Kiekko-Espooseen menosta huhu mutta mainitsevat kuitenkin Seppälän todennäköisesti saavan tarjouksen jatkosta Nordiksella.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sen verran tarkennusta HBL:n juttuun Niko Seppälän osalta, että Kiekko-Espooseen menosta huhu mutta mainitsevat kuitenkin Seppälän todennäköisesti saavan tarjouksen jatkosta Nordiksella.
No varmasti saa tarjouksen. Eri asia on, että onko tarjottu rooli, hinta ja sopimuksen kesto vertailukelpoinen vaikkapa K-Espoon vastaavaan.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä HBLn juttu tiivistettynä:

Lähdössä:
Bourgue
Motin
Seppälä (todnäk Kespoo)
Kotkansalo (todnäk Kespoo)
Nättinen
Jääskä
Väänänen
Koivistoinen
Ikonen
Pihlström

Epäselvät:
Sund (Sveitsi/Ruotsi)
Hovinen
Manninen
Luhanka
Lehmus
Marleau
Tallberg
Vesalainen (IFK haluaa pitää mutta Vesalainen saanee ulkomailta rahakkaita tarjouksia)

Tulossa:
Knot
Kodytek
Jasu

Vaihtuvuus tulee olemaan suurta, mutta aivan yhdentekevää jos Peltonen kuitenkin jatkaa.
Tästähän jo todettiin menneen kauden (IFKn osalta) alussa, että jatkuvuus on kyllä naurettava sana IFKn tapauksessa. Melko selvää jo tuolloin oli, että muutokset tulevat tämän kauden jälkeen olemaan hurjia, ja nähty menestys saattoi vielä antaa vähän buustia lisääkin.
Jatkuvuutta -johon IFKssa nyt lujaa luotetaan- edustavat siis Salmelainen, Peltonen, Åsten ja jäähalli. Niiden osalta mikään ei siis muutu, joten valtakunnassa kaikki hyvin...kait.

Saa olla melkoinen temppumaakari Salmelainen, kun ja jos saa edes joukkueen kasaan kauden alkuun, ja siis vieläpä sellaisen joukkueen, joka edes vähän alusta on myös uskottava sellainen.
Saa siis nähdä millaisia kaneja sieltä Salmelaisen hatusta esiin taikoo.

Voisi olla jopa mielenkiintoistakin, ellei usko IFK:n touhuamiseen olisi melko lähellä nollaa juuri nyt.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Tänään kuultua:
IFK tarjonnut Pihlströmille ns. "maltillisen" 1v lapun, mutta Antti itse epäröi ja etsii 2v lappua ja seuraa jossa voi päättää kunnialla uransa.

Itse pitäisin mielellään vaikka ikää on. Asenteesta tuskin jää kiinni
Tammikuussa kuultua: Paikat alkaa olla niin paskana, että on siinä ja siinä jatkuuko pelit enää ensi kaudella. Vuoden lappu ok.
 

Nimilehteen98

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hifk, Capitals
Tästähän jo todettiin menneen kauden (IFKn osalta) alussa, että jatkuvuus on kyllä naurettava sana IFKn tapauksessa. Melko selvää jo tuolloin oli, että muutokset tulevat tämän kauden jälkeen olemaan hurjia, ja nähty menestys saattoi vielä antaa vähän buustia lisääkin.
Jatkuvuutta -johon IFKssa nyt lujaa luotetaan- edustavat siis Salmelainen, Peltonen, Åsten ja jäähalli. Niiden osalta mikään ei siis muutu, joten valtakunnassa kaikki hyvin...kait.

Saa olla melkoinen temppumaakari Salmelainen, kun ja jos saa edes joukkueen kasaan kauden alkuun, ja siis vieläpä sellaisen joukkueen, joka edes vähän alusta on myös uskottava sellainen.
Saa siis nähdä millaisia kaneja sieltä Salmelaisen hatusta esiin taikoo.

Voisi olla jopa mielenkiintoistakin, ellei usko IFK:n touhuamiseen olisi melko lähellä nollaa juuri nyt.
Muutama arpa taas lisää ECHL:sta, yks helvetin kiekkoarka pakki Allsvenskanista ja lopuksi sitten Vaasasta Hjalmarsson kruunaamaan koko shown kalliilla 2-vuoden diilillä.

Eiköhän me näillä kaneilla lähdetä.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Tänään kuultua:
IFK tarjonnut Pihlströmille ns. "maltillisen" 1v lapun, mutta Antti itse epäröi ja etsii 2v lappua ja seuraa jossa voi päättää kunnialla uransa.

Itse pitäisin mielellään vaikka ikää on. Asenteesta tuskin jää kiinni
Tammikuussa kuultua: Paikat alkaa olla niin paskana, että on siinä ja siinä jatkuuko pelit enää ensi kaudella. Vuoden lappu ok.
Jos maltillinen on mallia 50K€/vuosi, niin ei muuta kun paperit valmiiksi. Viime kausi oli mielestäni poikkeuksellisen hyvä tuon ikäiselle kaverille niin tehojen, roolin, kuin peliesitystenkin perusteella. Jos jostain syystä joutuu sivuun kokoonpanosta, niin maailma ei siihen kaadu. Verrataan esim. Åsteniin, joka vuonna 2020 tienasi 52K€. Tällä kaudella tuskin hirveästi vähemmän ainakaan.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos maltillinen on mallia 50K€/vuosi, niin ei muuta kun paperit valmiiksi. Viime kausi oli mielestäni poikkeuksellisen hyvä tuon ikäiselle kaverille niin tehojen, roolin, kuin peliesitystenkin perusteella. Jos jostain syystä joutuu sivuun kokoonpanosta, niin maailma ei siihen kaadu. Verrataan esim. Åsteniin, joka vuonna 2020 tienasi 52K€. Tällä kaudella tuskin hirveästi vähemmän ainakaan.
Voi vaikka nostaa vähän Åstenin liksaa, jos se leikataan samalla pois VP:n palkasta, joka nyt ei vaan perustu kyllä yhtään mihinkään.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Mitä tekee ensi kaudella Julius Janhonen? Kolleissa pelannut hyvin tehoin, sen jälkeen ihan lupaavia otteita NCAA:ssa. Kelpaisi mulle pidemmällä sopimuksella, alkuun kolmosen keskelle.
 

Laiskiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä nämä viimeisten sivujen viestit herättävät huolta. Tämän kauden joukkue ei onnistunut, mutta jos lähtijöitä on parhaimmillaan tai pahimmillaan 17, ja huhut sisään tulevista ovat mitä ovat, niin kyllä pelottaa miltä meidän rosteri näyttää kauden alussa. Ikävöidäänkö silloin aikoja, kun Ilmari Pitkänen pelasi kakkosketjussa ja pyöritti ylivoimaa ( kaikki kunnia Pitkäselle hänen nykyurastaan)
 

Jas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen kuullut paristakin lähteestä että Ruben Rafiin olis tulossa rödaan. Huhun luotettavuudesta en osaa sanoa. Rafkin kävis mun mielestä mainiosti Kotkiksen korvaajaksi.

Samaa huhua myös kuullut.

Kotkansalon jatko ei myöskään niin haittaisi kun saisi ehjän kesän alle. Pystyisi varmaan paljon parempaan mitä menneellä kaudella. Ei oo varmasti ollut helppo rasti hypätä askiin pitkän loukkaantumisen jälkeen. Kotkansalo ei myöskään olisi kovin kallis pidettävä, joten low risk.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Olen kuullut paristakin lähteestä että Ruben Rafiin olis tulossa rödaan. Huhun luotettavuudesta en osaa sanoa. Rafkin kävis mun mielestä mainiosti Kotkiksen korvaajaksi.
Rafkin on neuvotellut kauden aikana IFK:n, Timrån ja kolmannen ruotsalaisseuran kanssa. Oma suhtautuminen RR:n mahdolliseen tulemiseen riippuu muun pakiston rakenteesta, ettei taas kasata yhtä puukätistä alakertaa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Rafkin on neuvotellut kauden aikana IFK:n, Timrån ja kolmannen ruotsalaisseuran kanssa. Oma suhtautuminen RR:n mahdolliseen tulemiseen riippuu muun pakiston rakenteesta, ettei taas kasata yhtä puukätistä alakertaa.
Kiitokset infoista. Rafkin on hyvä pakki, eli kävisi kyllä. Teki puolustajaks hyvät pisteetkin 4+21, pelejä 57.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Olen kuullut paristakin lähteestä että Ruben Rafiin olis tulossa rödaan. Huhun luotettavuudesta en osaa sanoa. Rafkin kävis mun mielestä mainiosti Kotkiksen korvaajaksi.
Rafkin on selkeästi kiekollisemman roolin puolustaja kuin Kotkansalo. Taitavampi luistelija ja paljon luovempi. On neljä vuotta nuorempikin. Oikein mielelläni kelpuutan IFKn pakistoon. Parantaisi mielestäni pakiston kolmannen parin kiekollisuutta.
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllä Åstenin päärynäpallo on tähän sarjaan kelpo puolustaja ja kehityskäyrä osoittaa ylöspäin toisin kuin monella muulla, sytytyslankakin on kohtuu lyhyt. EHT:llekin on päässyt hyvien alkukauden esitysten jälkeen. En nyt silti pitäisi kiekollisena pakkina, tuollainen kelpo yleispakki kohtuuhyvillä kiekollisilla avuilla höystettynä. Pistesarake voi hieman hämätä kun joutui pakonsanelemana pelaamaan TPS:ssä ykkösylivoiman viivamiehenä ennen Lindrothin hankintaa, tosin heidän ylivoima vasta paskaa olikin ennen tuota.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Olen kuullut paristakin lähteestä että Ruben Rafiin olis tulossa rödaan. Huhun luotettavuudesta en osaa sanoa. Rafkin kävis mun mielestä mainiosti Kotkiksen korvaajaksi.

Rafkin on selkeästi kiekollisemman roolin puolustaja kuin Kotkansalo. Taitavampi luistelija ja paljon luovempi. On neljä vuotta nuorempikin. Oikein mielelläni kelpuutan IFKn pakistoon. Parantaisi mielestäni pakiston kolmannen parin kiekollisuutta.
Mitä roolitukseen tulee, niin eiköhän Rafkin olisi selkeästi se ”kiekollinen yleispakki” kakkospariin, eli niin sanotusti Sundin korvaaja.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Mitä roolitukseen tulee, niin eiköhän Rafkin olisi selkeästi se ”kiekollinen yleispakki” kakkospariin, eli niin sanotusti Sundin korvaaja.
Varmaan riittäisi aikaa myöten Sundinkin saappaisiin. Onko Sund lähdössä?
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Varmaan riittäisi aikaa myöten Sundinkin saappaisiin. Onko Sund lähdössä?
Kyllä Rafkin ihan ensi kaudella jo pystyy Sundin saappaat täyttämään. Mitään varsinaista huhua Sundin osalta ei ole ollut, mutta tietääkseni on keskustellut sekä jatkosta IFK:ssa että paluusta ulkomaille (Sveitsi/Ruotsi)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös