HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 002 623
  • 29 608

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
@Tinke-80 on ihan asian ytimessä @Bromse

Ei noin kallista rotaatiota pakeissa ole edes Tapparalla.

Jos Rantakarin kanssa on jatkosoppari on hänet suunniteltu avauskuusikkoon.

Ei sieltä tule kokonaan uutta 1.pakkiparia vaan maksimissaan yksi kovan luokan pakki Lepistön lisäksi. Jos sitäkään.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Tinke-80 on ihan asian ytimessä @Bromse

Ei sieltä tule kokonaan uutta 1.pakkiparia vaan maksimissaan yksi kovan luokan pakki Lepistön lisäksi. Jos sitäkään.
Mä olen 99% varma, että hyökkäyskalusto on ns. täyttä timanttia ja pakistossa ne isot hankinnat on Lepistö + Kiviharju ja sitten jatkosopimuksia juuri tyyliin Rantakarille tai Larssonille yms. Salmelainen ei osaa kasata kuin hyökkäyskaluston vanhana hyökkääjänä.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Peltosen kolmas kausi ja Salmelaisella alkaa olla viimeinen sauma onnistua. Itse veikkaan että nyt on IFK:n pelimerkit huomioiden all in. Uskon että tulee hyvä ja tasapainoinen jengi, eikä homma jää siitä kiinni.

HIFK vain jotenkin liikaa laskeskelee näitä julkistamisajankohtia ja sitten ne venyy liikaa. Niitä odotellessa porukka ehtii joko vittuuntumaan tai sitten odotukset ehtivät nousemaan liian korkealle.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
HIFK vain jotenkin liikaa laskeskelee näitä julkistamisajankohtia ja sitten ne venyy liikaa. Niitä odotellessa porukka ehtii joko vittuuntumaan tai sitten odotukset ehtivät nousemaan liian korkealle.

Tämä määritelmä koskee oikeastaan tätä palstaa ja täälläkin vain osaa. Itse jaksan kyllä odottaa ja ymmärrän julkisuuden maksimoinnin. Tällä myös on paljon vaikutusta myös talouspuoleeen näkyvyyden kannalta.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK vain jotenkin liikaa laskeskelee näitä julkistamisajankohtia ja sitten ne venyy liikaa. Niitä odotellessa porukka ehtii joko vittuuntumaan tai sitten odotukset ehtivät nousemaan liian korkealle.

Itselleni ei ainakaan ole mitään merkitystä julkistetaanko pelaajasopimuksia nyt vai elokuussa. Harvempi jaksaa liigakiekkoa seurata kauden ulkopuolella.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itselleni ei ainakaan ole mitään merkitystä julkistetaanko pelaajasopimuksia nyt vai elokuussa. Harvempi jaksaa liigakiekkoa seurata kauden ulkopuolella.
Minä taas kärsimättömänä haluaisin kaikki tiedot heti. Voi sitten kesän makailla rentona riippukeinussa ja virnuilla, että vastustajat ei vielä tiedä mikä niiden yli syksyllä ajaa. Tai no, toivon että voisi tuolla fiiliksellä loikoilla.

Toki jossakin määrin ymmärrän ajallisesti taktista tiedottamista, mutta ei sitä pidä tolkuttomasti venyttää.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitää muistaa sekin, että HIFK:lla on "Tillsammans Pihapelipäivä" 18.5.2023, eli helatorstaina:


Saattaa hyvin olla, että joku julkistus jätetään sinnekin. Itse toivon, että Lehterän sopimus julkistettaisiin jo ensi viikolla, koska se on ollut julkinen salaisuus jo kuukausia. Turha sillä on lypsää ketään, koska siitä aiheutuu vain enemmän vitutusta kuin mitään muuta. Ja tossa artikkelissahan sanotaan, että aktiviteeteista vastaa eri lajien HIFK-edarit, myös lätkä-HIFK:n, joten Lehterä voisi sitten tehdä ensiesiintymisensä vaikka tuolla. Mutta jonkun spekulaatioiden ja huhujen ulkopuolisen yllärin voisi kyllä hyvinkin jättää tuonne Pihapelipäivään, jotta saadaan jengiä sankoin joukoin paikalle. Siis, jos sellaisia edes on. Mutta ei mitään Rantakarin tai Kotkansalon jatkoa, vaan joku nimekäs jengissä uusi tyyppi. Kuten vaikka Antti Raanta :D.
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Vuosi sitten IFK julkaisi ison nipun uusia sopimuksia juuri MM-kisojen alla. Ihan hyvin ajateltua mun mielestä. Lätkä on esillä ja ihmisten mielessä jo valmiiksi, mutta itse MM-pelit eivät vielä vie huomiota. Olisiko tänä vuonna sama sapluuna?
 

444

Jäsen
Vuosi sitten IFK julkaisi ison nipun uusia sopimuksia juuri MM-kisojen alla. Ihan hyvin ajateltua mun mielestä. Lätkä on esillä ja ihmisten mielessä jo valmiiksi, mutta itse MM-pelit eivät vielä vie huomiota. Olisiko tänä vuonna sama sapluuna?
Kunhan ei mennä siltä osin samalla sabluunalla kuin viime kaudella, että jätetään olennaisia sopimuksia kokonaan julkaisematta.
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Vuosi sitten IFK julkaisi ison nipun uusia sopimuksia juuri MM-kisojen alla. Ihan hyvin ajateltua mun mielestä. Lätkä on esillä ja ihmisten mielessä jo valmiiksi, mutta itse MM-pelit eivät vielä vie huomiota. Olisiko tänä vuonna sama sapluuna?

Joo, mut tuliko viimekään vuonna yhtään yllätystä?

Silloin julkaistiin ne jo kaikkien tiedossa olevat ja oliko joku junnu se yllätys?.
 

Sipilpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, mut tuliko viimekään vuonna yhtään yllätystä?

Silloin julkaistiin ne jo kaikkien tiedossa olevat ja oliko joku junnu se yllätys?.
Elävästi jäi viime vuoden pelaajien julkaisuseurannasta mieleen seuraavaa. Vietettiin vaimon kanssa 10v-hääpäivää ja istuttiin drinkeillä hämeenlinnalaisessa ravintolassa. Jostain mielenhäiriöstä kysyin vaimolta lupaa seurata hetken jatkista ja selvittää, että keitä sieltä sitten lopulta julkistetaan. Joku toukohousu sitten päätti läpällä heittää tänne, että Markus Granlund ja (silloin vielä)maajoukkuetason Frans Tuohimaa liittyvät joukkueeseen monivuotisilla sopimuksilla. Siinä julkaisussa taisi olla joku typo, mikä vei viestin hassuttelulta pohjan. Jumalauta sitä ilon ja riemun määrää, mikä vaihtui sitten suureen humalaiseen pettymykseen. Olin valmis kierittämään viestin lähettäjän tervassa ja höyhenissä, sekä laittamaan häpeäpaaluun Nordiksen pihalle Jokeripaidassa ja narrin hattu päässä. Onneksi vaimokin on sen verran lätkään kallellaan ja pienessä sievässä myös ymmärsi harmituksen. Illan mittaan keksittiin onneks muutakin tekemistä lopulta ja harmitus laantui.
 

Forever#88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Joo, mut tuliko viimekään vuonna yhtään yllätystä?

Silloin julkaistiin ne jo kaikkien tiedossa olevat ja oliko joku junnu se yllätys?.
En oikein jaksa muistaa ylivuotisia huhuja. Melart taisi olla hyvin tiedossa ennalta, mutta mahdollisista huhuista koskien Nättistä, Halttusta ja Teissalaa mulla ei enää ole muistijälkeä.

Mä en pety, vaikka ei tulisi montaa yllätyssopimusta - sen verran kovia ovat tämän kevään huhut! Sitä paitsi maalivahti on varmasti tulossa (ei IFK Taponen - Vinni kaksikolla kauteen lähde) ja eiköhän joku pakki myös.
 

samsuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Viime vuonna taidettiin risteilyllä julkaista ainoastaan Melartin pahvi, jatkosopimukset ja Nättisen pahvi julkaistiin aikaisemmin samalla viikolla, tosin kovin montaa uutta nimeä ei tullut sisään viime kesänä.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä taas kärsimättömänä haluaisin kaikki tiedot heti. Voi sitten kesän makailla rentona riippukeinussa ja virnuilla, että vastustajat ei vielä tiedä mikä niiden yli syksyllä ajaa. Tai no, toivon että voisi tuolla fiiliksellä loikoilla.

Silloinhan ne vastustajat vielä vähemmän tietää kun ei ole edes sopimuksia julkistettu.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Maka ja Marre kun miettivät yritys Ja kausikorttimyyntiä…

Ymmärrän tästä syystä sopimusten julkistamisen ajankohdan olevan merkittävä ja yhteistyökuvioihin&kausikorttimyyntiin tarvitaan vakuuttavaa joukkuetta mitä myydä.

Puhuin vain omasta puolesta, että ei mitään väliä milloin niitä sopimuksia julkistetaan. Pääasia, että siellä niitä on tehty ja homma rullaa edelliskautta paremmin. Syyskuussahan sitä näkee ketä siellä pelaa.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jos Lepistö tulee niin pitäisi tulla myös mielestäni pakki tasoa "Kaski" tai sitten "Lindbohm", miten vain. Sitten olisi jotain mistä rakentaa ja myös Rantakari voisi jatkaa. Larsson voisi hyvin jatkaa matkaa.

Melart - Kaski
Lepistö - Rantakari
Salin - Motin
Kiviharju

Kotkansalo, Kåsastul, Luhanka

Tosin Kotkis ei varmaan jatka jos joutuu kilpailemaan pelipaikasta mutta tuossa olisi 6 pakkia vikaa kolmea pelipaikkaa kohti ja kerrankin olisi kilpailua ja paikkaajia.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Lepistö tulee niin pitäisi tulla myös mielestäni pakki tasoa "Kaski" tai sitten "Lindbohm", miten vain. Sitten olisi jotain mistä rakentaa ja myös Rantakari voisi jatkaa. Larsson voisi hyvin jatkaa matkaa.

Melart - Kaski
Lepistö - Rantakari
Salin - Motin
Kiviharju

Kotkansalo, Kåsastul, Luhanka

Tosin Kotkis ei varmaan jatka jos joutuu kilpailemaan pelipaikasta mutta tuossa olisi 6 pakkia vikaa kolmea pelipaikkaa kohti ja kerrankin olisi kilpailua ja paikkaajia.

Kaskilla jatkuu sopimus HV:ssa ja hyvin vissiin pelasi siellä umpipaskan Sveitsin-alkukauden jälkeen.

Näkyvä/Lindbohm/Pokka tuohon niin kyllähän se hyvältä jo näyttäisi. Tai voihan se joku ulkomaalainenkin olla, kunhan vaan on ihan pirun hyvä.

Salin pelasi niin lupaavasti että uskallan odottaa läpimurtoa ensi kaudelle. Kunhan nyt saadaan varmuus että jatkaa.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
DIF:sta ollut puhetta, mutta vaatii nousua SHL:ään vielä.
Tämä Näkyvän siirto DIF:n paitaan ei nyt sitten kaiketi toteudu, kun Modo meni voittamaan seiskapelin ja nousee ensi kaudeksi Elitserieniin. Eli olisikohan Näkyvä vapaana ensi kaudeksi?

Jos on, niin kunnon tarjous hänelle eteen legendaarisilla saatesanoilla ”näitä etuja et muualta saa”. Näkyvän lisäksi Lindbohm takaisin Helsinkiin, niin puolustus olisi timanttinen. Eli Tobias, ei se ole tämän vaikeampaa:

Berglund -> Näkyvä
Rantakari -> Lepistö
Larsson -> Lindbohm

Näkyvä-Lindbohm
Melart-Lepistö
Motin-Salin
Kåsastul-Kiviharju
Kotkansalo, Luhanka

Koska loukkaantumisia kuitenkin tulee ensi kaudellakin, niin Salinille ja Kiviharjulle varmasti tulisi myös vastuuta.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Olettaen että monet hyökkääjähuhut toteutuvat niin matti on kukkarossa ennen kuin tommoinen kolmikko on kiinnitetty.

Ellei sitten pelaajabudjettia kasvateta seitsemännumeroisella viime kaudesta?
Jep, ei olisi varmasti ihan halpa puolustus. Mutta vapun kunniaksi totean, että työmiehelle kuuluu työmiehen palkka ja laadusta joutuu maksamaan.

Sitten noihin mainitsemiisi hyökkääjähuhuihin liittyen tulee mieleen se, että onkohan järkevää käyttää sitä rajallista budjettia esim. Komaroviin. Onko hän sellainen hyökkääjä, joka tuohon joukkueeseen ehdottomasti tarvitaan? Olisiko järkevä käyttää tuo raha puolustukseen?

Kuuluisia valintakysymyksiä ja toivotaan, että ensi kauden joukkue on tasapainoinen kokonaisuus eikä hyvä hyökkäys, mutta puutteellinen puolustus. Maalivahtiosastolle toki tarvitaan korvaaja Haloselle, mutta luotan siihen, että sellainen kyllä löydetään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös