HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 055 699
  • 29 858

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lehterä, Rask, Lepistö, Komarov, Kiviharju ja mun vieressä istuva siilipää silmälasien kanssa sanoo että ei tässä nipussa ole sitä "the one" pelaajaa, joka luokitellaan isoksi.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Nyt näyttää vahvasti siltä, että Leksa Komarov on ensi kaudella IFKn mies.
Siis HIFK:sta on tulossa jäähdyttelevien pelaajien eläkekoti? Kiitos vaan, mutta mieluummin vähän freesimpiä tulevia tulevaisuuden kuin menneisyyden tähtiä. Vieläkö Ville Peltonenkin hyppää askiin?
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Jos tänne nyt aletaan urakalla raahaaman näitä ikämiehiä, niin siinä saa jatkuvuudelle heittää hyvästit. Ensi kaudeksi all-in, mutta isompi ongelma onkin, että mitä sen jälkeen? Mulle riittäisi näistä Lehterä + Lepistö ja muuten kasaisin enemmän nuorista sekä parhaassa peli-iässä olevista sen nipun. En oikein pidä tuosta tyylistä rakentaa joukkuetta noin lyhyellä tähtäimellä.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tiedän, että Komarovin kohdalla ollaan hieman myöhässä, mutta kyllä tuo itselleni kelpaa. Aivan eri kalibeerin pelaaja kyseessä kuin esim. Savinainen.
Tähän täytyy todeta, että oli, mutta ei ole kyllä enää. Jos katsot Savinaisen tekemistä pudotuspeleissä niin hyvin saa Komarov pelata, että vastaavaan yltää.
Toki pelaajat eivät vanhene yksi yhteen samalla tavalla ja voi olla, että Savinaisella on vanhoilla päivillä enemmän virtaa tankissa kuin Komarovilla. Kuitenkin, jos Savinainen pystyy olemaan noin hyvä 37 vuotiaana, niin näkisin myös Komarovilla olevan hyvät mahdollisuudet olla sarjan parhaita omassa roolissaan tai jopa paras.
Agitaattorina kyllä, maalintekijänä epäilen aika isosti.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Harvemmilla se perse vanhenee kuin viini, mutta eivät nämä IFKoohon huhutut muumipapat ole tilastojen valossa mitään varsinaisia hyytymisen merkkejä näyttäneet. Komarovin ja Raskin pelejä on tullut itsekin nähtyä, ja olen ollut vakuuttunut.

Mutta itse ainakin hyväksyn tässä kohtaa sen että ensi kauteen ladataan ihan kaikki vaikka sitten jonkin pidemmän jatkuvuuden rakentamisen kustannuksella. Tämä nyt on ihan loogistakin, koska ei kestä Tobbarin aika ikuisesti. Eikä kestä Peltosen, saati Muulin ja Tallbergin. Ensi kauteen ladataan nyt ihan kaikki.

Ja mä olen kyllästynyt, joskin tottunut odottamaan. Poika nyt jo jumalauta kotiin.
 
Viimeksi muokattu:

Number#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän alkaa pelottamaan kun siitä 2.veskarista ei ole edes mitään huhun tynkää että kenet se toope sieltä taikoo (tähän legendaarinen video missä Pena hommaa maalivahdin). Toinen asia on se kiekollinen 1 puolustaja joka jaksaa isot minuutit. Toisaalta saa se olla myös all around pakki mutta anyway puolustaja tarvitaan.
 

kypärä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos tänne nyt aletaan urakalla raahaaman näitä ikämiehiä, niin siinä saa jatkuvuudelle heittää hyvästit. Ensi kaudeksi all-in, mutta isompi ongelma onkin, että mitä sen jälkeen? Mulle riittäisi näistä Lehterä + Lepistö ja muuten kasaisin enemmän nuorista sekä parhaassa peli-iässä olevista sen nipun. En oikein pidä tuosta tyylistä rakentaa joukkuetta noin lyhyellä tähtäimellä.
Ei nykyään voi joukkuetta rakentaa viideksi vuodeksi eteenpäin pelaajiston osalta. Pelaajakierto on ihan toista kuin entisinä aikoina. Joukkueen jatkuvuus pitää olla pelisysteemissä ja kaikessa muussa mikä liittyy toimintaan. Poistuvan pelaajan tilalle on osattava hankkia mahdollisimman hyvä korvaava eli pelaaja, jolla on valmiudet täyttää ruutu. Tämä asettaa tietenkin isot vaatimukset pelaajatarkkailuun. Suomessa Tappara osaa sen ja aika moni muukin seura on onnistunut paremmin kuin HIFK. Jos 36- tai 38-vuotias on huippukunnossa ja tekee parin vuoden sopimuksen, niin sehän on ihan riittävää jatkumoa. Siinä on pari vuotta aikaa katsoa uutta pelaajaa tilalle tai tehdä vielä vuoden jatko jne.
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Jos tänne nyt aletaan urakalla raahaaman näitä ikämiehiä, niin siinä saa jatkuvuudelle heittää hyvästit. Ensi kaudeksi all-in, mutta isompi ongelma onkin, että mitä sen jälkeen? Mulle riittäisi näistä Lehterä + Lepistö ja muuten kasaisin enemmän nuorista sekä parhaassa peli-iässä olevista sen nipun. En oikein pidä tuosta tyylistä rakentaa joukkuetta noin lyhyellä tähtäimellä.
Meillä aika monta tulevaa änäri Prospektii, niin parhaiden he oppii miten ammattilaiset pelaa.
Vaikka konkareita ei fyysisesti montaa vuotta iloo, niin toivottavasti "junnut" hieman parempia heidän läsnäolon jälkeen.

Vaikee näistä sanoo, mut tykkään et on NS. Isähahmoja joukkueessa.
 

Dimas_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, #87, ManU, CR7, Seattle Seahawks
En jaksa miettiä kätisyyksiä mutta tässä huhuista ja sopparin omaavista koottu rosteri:

Nättinen-Lehterä-Komarov
Pakarinen-Jääskä-Vesalainen
Leskinen-Koivistoinen-Rask
Ikonen-Väänänen-Kaskimäki/Seppälä/Halttunen

Muuli, Tale

”Kovempi nimi kuin Lehterä”-Melart
Lepistö-Salin
Kiviharju-Motin
Kåsastul
Kotkansalo

Taponen
”Pätevä kakkonen”

Ei toi mun mielestä liian ”pappajengiltä” näyttäisi. Toki sisäisiä kasvunpaikkoja ei tuossa kauheasti olisi tarjolla.

Enemmän ehkä herättää kysymyksiä ”ostojoukkueen” leima. Ei toiminut tällä kaudella Kärpillä eikä toiminut oikeastaan ikinä Jokereilla. Logolle ja hyvällä asenteella tuosta varmasti pelaavat Jääskä, Pakarinen, Vesalainen, Rask, Nättinen, Koivistoinen, Väänänen, Melart, Motin, Kåsa, Kotkis ja junnut mutta mikä on motin (ei Johan) osuus Jorstilla, Leksalla ja Lepällä? Entä Lese? No ehkä tuossa kuitenkin olisi sitä HIFKlaisuutta, sydäntä ja jatkuvuutta riittävästi pitämään homman balanssissa.

Mielenkiintoisia huhuja kyllä. Minulla ei niihin ole lisättävää mutta epäilen ja luulen, että Rantakarin kanssa on tehty kyllä jatko..
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Ei nykyään voi joukkuetta rakentaa viideksi vuodeksi eteenpäin pelaajiston osalta. Pelaajakierto on ihan toista kuin entisinä aikoina. Joukkueen jatkuvuus pitää olla pelisysteemissä ja kaikessa muussa mikä liittyy toimintaan. Poistuvan pelaajan tilalle on osattava hankkia mahdollisimman hyvä korvaava eli pelaaja, jolla on valmiudet täyttää ruutu. Tämä asettaa tietenkin isot vaatimukset pelaajatarkkailuun. Suomessa Tappara osaa sen ja aika moni muukin seura on onnistunut paremmin kuin HIFK. Jos 36- tai 38-vuotias on huippukunnossa ja tekee parin vuoden sopimuksen, niin sehän on ihan riittävää jatkumoa. Siinä on pari vuotta aikaa katsoa uutta pelaajaa tilalle tai tehdä vielä vuoden jatko jne.
Tietysti vaihtuvuus on nopeampaa kuin ennen, mutta jos nämä huhutut nimet pitävät paikkansa, niin enemmän tuo meidän jengi alkaa kuulostamaan menneiden vuosien Narreilta kuin nykyiseltä Tapparalta, kun tullaan vielä hakemaan viimeiset isot rahat ennen hokkareiden naulaan laittamista. Tapparalla on ollut selkeä punainen lanka joukkuetta kasatessa, mutta meillä poukkoillaan sinne sun tänne, miltä nyt sattuu milloinkin tuntumaan ja lopulta todetaan, että jostain päästä vuotaa.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulla ei niihin ole lisättävää mutta epäilen ja luulen, että Rantakarin kanssa on tehty kyllä jatko..

Mä pitäisin ihan mielelläni Rantakarin kunhan siihen ”Berglundin” paikalle tulee Liigan ylikylän seppä-tyypin pakki. Koodinimi ”Niku” ”Heiskanen” ”Fox” ”Hedman”. Tobbari näytä mihin pystyt!

Tappara on nyt asettanut sellaisen riman joka on yksinkertaisesti pyrittävä ylittämään keinolla millä hyvänsä.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Onko täällä oikeesti joku, joka pitä rosterissa mielummin Talen ja Åstenin sen sijaan, että siinä olisi Komarov ja Rask? Nyt vittu valoja päälle.
Tuskin.

Tale ja Åsten ovat jo rosterissa, joten ostetaanko ne ulos ja paikataan isolla rahalla Komarovilla ja Raskilla? Ei se HIFK:n kassa varmaan pohjaton ole ensi kaudeksikaan ja itse löisin sitä mottipäistä yhteen puolustuksen kiekolliseen liideriin.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko täällä oikeesti joku, joka pitä rosterissa mielummin Talen ja Åstenin sen sijaan, että siinä olisi Komarov ja Rask? Nyt vittu valoja päälle.

Varmaan kaikki ovat kuitenkin yhtä mieltä siitä, että heidän(kin) pitää joutua kilpailemaan paikastaan ihan eri tavalla kuin tähän mennessä on tarvinnut.

Talen kapteenius tuntuu siksi nyt viimeistään vähän oudolta. Ei voi olla kapteenina pelaaja, joka ei välttämättä mahdu kokoonpanoon. Lennu -> Sallinen tyyppinen kapteeninvaihto tuntuisi vähintäänkin loogiselta, mutta sen voisi tehdä ennen kauden alkua. Ottamatta nyt sen enempää kantaa siihen kuka se IFKn uusi kapteeni voisi olla. Mutta eihän se nyt voi rotaatiopelaaja olla.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Tuskin.

Tale ja Åsten ovat jo rosterissa, joten ostetaanko ne ulos ja paikataan isolla rahalla Komarovilla ja Raskilla? Ei se HIFK:n kassa varmaan pohjaton ole ensi kaudeksikaan ja itse löisin sitä mottipäistä yhteen puolustuksen kiekolliseen liideriin.
Niin siis Tale ja Åsten voivat olla poppareilla ja paikata loukkeja. Enkä sanonut mitään että minkä kustannuksella herrat Leksa ja Rask tänne tulisivat. Mutta jos kerran kasataan Salmelaisen dream teamia niin sata kertaa sadasta siellä ei ole mitään Taleja ja Åsteneita.
 

lego

Jäsen
Ei ole Tuokkola eikä Tapola tulossa HIFKiin. Mutta samalta suunnalta tulossa Murphyn tilalle valmentaja. Eli Marko ”Pomo” Ojanen on teidän tiimissä ensi kaudella.

Ja näin.

Ojanen on ollut Kirvesklubin vakiokamaa Tapparan playoffs-peleissä tällä kaudella ja yhden kerran kävin miestä itsekin jututtamassakin. Ei se nyt tätä suoraan mulle kertonut, mutta tällaista olin aistivinani.

Pomohan on vielä kaiken lisäksi Calle Brewerin kiekkokoulun kasvatteja, joten siinä mielessä ihan luonnollinen haku HIFK:lta.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Onko täällä oikeesti joku, joka pitä rosterissa mielummin Talen ja Åstenin sen sijaan, että siinä olisi Komarov ja Rask? Nyt vittu valoja päälle.
Kuten tuossa ylempänäkin on jo todettu niin tuskin kovin moni pitäisi, mutta kyllä tuossa voisi jo kyseenalaistaa sitä, miten viisaasti ne pelimerkit on käytetty jos neloskentän kavereille maksetaan sellaisia summia, mitä voidaan Komarovin ja Raskin olettaa saavan. Tarkkaa summaa nyt tuskin kukaan tietää, mutta eiköhän kaikki ole yhtä mieltä siitä, että se on aivan eri luokkaa kuin Tallbergin ja Åstenkin palkat. Eli toisin sanoen olisi varmastikin sitten muilta osa-alueilta pois.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Kuten tuossa ylempänäkin on jo todettu niin tuskin kovin moni pitäisi, mutta kyllä tuossa voisi jo kyseenalaistaa sitä, miten viisaasti ne pelimerkit on käytetty jos neloskentän kavereille maksetaan sellaisia summia, mitä voidaan Komarovin ja Raskin olettaa saavan. Tarkkaa summaa nyt tuskin kukaan tietää, mutta eiköhän kaikki ole yhtä mieltä siitä, että se on aivan eri luokkaa kuin Tallbergin ja Åstenkin palkat. Eli toisin sanoen olisi varmastikin sitten muilta osa-alueilta pois.
Meinaatko, että Komarov ja Rask pelaisivat meidän nelosessa, jos siellä ei olis Talea ja Åstenia? Eiköhän siinä tapauksessa hyökkäys olisi suhteellisen tasapainoisesti rakennettu, että voi myllyttää täydellä teholla neljällä sylinterillä, eikä olisi mitään iän ikuista nollanollaa nussivaa koohottajavitjaa..
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Meinaatko, että Komarov ja Rask pelaisivat meidän nelosessa, jos siellä ei olis Talea ja Åstenia? Eiköhän siinä tapauksessa hyökkäys olisi suhteellisen tasapainoisesti rakennettu, että voi myllyttää täydellä teholla neljällä sylinterillä, eikä olisi mitään iän ikuista nollanollaa nussivaa koohottajavitjaa..
Nyt en ihan saanut kiinni. Totesit viestissäsi, että "Onko täällä oikeesti joku, joka pitä rosterissa mielummin Talen ja Åstenin sen sijaan, että siinä olisi Komarov ja Rask? Nyt vittu valoja päälle."

Minä ainakin ymmärrän tuon niin, että Komarov ja Rask tulisivat Tallbergin ja Åstenin tilalle. Siitä olen ihan samaa mieltä, että mikäli Komarov ja Rask ovat nelosessa, niin hyökkäys on varmasti enemmänkin kuin tasapainoisesti rakennettu, mutta jääkö siinä enää sitten euroja puolustukseen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös