HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 014 326
  • 29 654

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en nyt syty kyllä oikein näille pappaosaston kavereille. Liika on liikaa. Sinänsä en harrasta ikäsyrjintää, mutta pitäisi ymmärtää nyt ihan tosissaan katsoa isompaa kuvaa ja eteenpäin. Epätoivoinen pikavoittomestaruus muualta hankituilla pelaajilla ei mun mieltäni ihan hirveästi kiihota, kun mä itse toivoisin, että tässä tehdään nyt pitkäjänteistä työtä sen eteen, että niitä mestaruuksia tulisi jatkossa nykytahtia enemmän. Jos kaikki meneekin vituiksi, kuten HIFK:ssa usein on mennyt, mitä sen jälkeen? Lähdetään taas takamatkalta? Kaikki muistamme, mitä HIFK:ssa tapahtui vain yhden kauden (2011-12) jälkeen. Ja jos Tapparaa pidetään jonain esimerkkinä, niin voin kertoa, että Tapparassa tuskin tuollaiselle linjalle lähdettäisiin.

Joku Komarov istuisi puolet kaudesta jäähyllä ja sen jututkin on sitä tasoa, että melkein aina saa hävetä. Saattaisi jopa vahingossa vahingoittaa jotain nuorta pelaajaa kunnolla, kun Liigassa ei ihan jokainen pelaa osaa enää ottaa takluksiakaan vastaan. Media huutaa otsikoita ja kopissa on varmasti ilo ylimmillään. Käsittääkseni HIFK on halunnut rauhoittaa kaikella tavalla ylimääräistä hälyä, joten Komarov sopisi aivan todella huonosti näihin tavoitteisiin. Turbulenssin on aika tulla takaisin? Silloin nuorempana poikana Komarov olisi ollut just HIFK:n näköinen pelaaja, mutta nyt kiitos ei.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Mä kyllä haluan meille Lehterän ja Lepistön, koska tulevat varmasti olemaan Liigan kärkeä pelipaikoillaan, mutta Komarovia ei missään nimessä, koska aika on ajanut ohi jo muutama vuosi sitten. Eikä noita ikämiehiksi laskettavia muutenkaan kannata määräänsä enempää hankkia, koska liike on vaan niin suuressa roolissa nykykiekossa. Savinaisen passaisin myös, jos nyt koskaan on tänne ollut tulossakaan.
 

Battlefield

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä haluaisin että IFK:hon tulisi semmoisia pelaajia jotka haluu ja osaa voittaa mestaruuden.
Toissijaisesti sitten olisi kiva että edes joka toisessa pelissä joku taklaa.
Puhun esimerkkinä nytten Iiro Pakarisesta.

Kunhan se vitun voittaminen olisi kaiken keskiössä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mä en nyt syty kyllä oikein näille pappaosaston kavereille. Liika on liikaa. Sinänsä en harrasta ikäsyrjintää, mutta pitäisi ymmärtää nyt ihan tosissaan katsoa isompaa kuvaa ja eteenpäin. Epätoivoinen pikavoittomestaruus muualta hankituilla pelaajilla ei mun mieltäni ihan hirveästi kiihota, kun mä itse toivoisin, että tässä tehdään nyt pitkäjänteistä työtä sen eteen, että niitä mestaruuksia tulisi jatkossa nykytahtia enemmän. Jos kaikki meneekin vituiksi, kuten HIFK:ssa usein on mennyt, mitä sen jälkeen? Lähdetään taas takamatkalta? Kaikki muistamme, mitä HIFK:ssa tapahtui vain yhden kauden (2011-12) jälkeen. Ja jos Tapparaa pidetään jonain esimerkkinä, niin voin kertoa, että Tapparassa tuskin tuollaiselle linjalle lähdettäisiin.

Joku Komarov istuisi puolet kaudesta jäähyllä ja sen jututkin on sitä tasoa, että melkein aina saa hävetä. Saattaisi jopa vahingossa vahingoittaa jotain nuorta pelaajaa kunnolla, kun Liigassa ei ihan jokainen pelaa osaa enää ottaa takluksiakaan vastaan. Media huutaa otsikoita ja kopissa on varmasti ilo ylimmillään. Käsittääkseni HIFK on halunnut rauhoittaa kaikella tavalla ylimääräistä hälyä, joten Komarov sopisi aivan todella huonosti näihin tavoitteisiin. Turbulenssin on aika tulla takaisin? Silloin nuorempana poikana Komarov olisi ollut just HIFK:n näköinen pelaaja, mutta nyt kiitos ei.
Juuri näin. En oikein näe kestävänä tapana rakentaa jatkumoa, että hankitaan ulkopuolelta avainpaikoille sellaisia pelaajia, jotka kauden-pari jäähdyteltyään jäävät eläkkeelle. Nämä Kuuselat ja Pyörälät ovat siinä mielessä eri asia, että ovat ennen eläköitymistään vuosikaudet olleet omissa seuroissaan tuomassa sitä jatkumoa ja rakentamassa seuraikoneina voittamisen kulttuuria.

Lisäksi kuten olen moneen kertaan tuonut esille, että täyttämällä avainpaikat +36 vuotiailla pelaajilla IFK ottaa ison riskin, koska silloin kun se suoritustaso iän myötä laskee, se laskee yleensä suhteellisen nopeasti. Tätä on kovin vaikea lähteä ennakoimaan, että miten näillä pelaajilla jalka liikkuu vielä kauden 23-24 pudotuspeleissä. Muutaman vuoden takainen TPS Tallindereineen, Perrineineen ja Kallioineen on tästä mitä osuvin esimerkki. Olihan siellä lupaavia nuoriakin, mutta kun avainpaikoilla pelannut pappaosasto hyytyi keväällä, niin IFK:lla ei ollut iso työ mennä tuosta otteluparista jatkoon.
 

Mikki71

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää pessimismin yksi osa taas nostaa itsellä päätään yksittäisistä hankinnoista ja ajankohdista. Mietin huhuttua Lehterää, nyt aivan mieletön kausi Tapparassa, ei koskaan mestaruutta, kokenut jo ja ikää, suurin haave saada mestaruus ja nyt se ERITTÄIN isolla todennäköisyydellä tulee Tapparassa, hinta kallis (vielä)... mikä voisi mennä pieleen. Masu sitten täynnä mesta
ruudesta ja voi hengittää hyvillä palkoilla rennosti sen jälkeen. Eihän tää ole (taas) totta, eihän?
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää pessimismin yksi osa taas nostaa itsellä päätään yksittäisistä hankinnoista ja ajankohdista. Mietin huhuttua Lehterää, nyt aivan mieletön kausi Tapparassa, ei koskaan mestaruutta, kokenut jo ja ikää, suurin haave saada mestaruus ja nyt se ERITTÄIN isolla todennäköisyydellä tulee Tapparassa, hinta kallis (vielä)... mikä voisi mennä pieleen. Masu sitten täynnä mesta
ruudesta ja voi hengittää hyvillä palkoilla rennosti sen jälkeen. Eihän tää ole (taas) totta, eihän?

Pitäisin kyllä erittäin suurena ihmeenä, jos Lehterä ei ensikin kaudella ole Liigan top-3-sentteri.

Lehterä ei ole urallaan pelannut yhtäkään heikkoa kautta Euroopassa. Niitä tuli änärissä, kun rooli pieneni ja herralla oli suurempia murheita kuin jääkiekko.

Lisäksi, vaikka Lehterä nyt tuplamestaruuden Tapparassa ottaisikin, niin se kotiseurassa voitettu on kuitenkin se suurin unelma. Ollut Jorilla jo kolmisenkymmentä vuotta (Calle Brander 91-92 ->)
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Joku sanoi että Raskilla ei vähän aikaa sitten ollut vielä sopimusta mutta HBL tietää kertoa että Rask on palaamassa takaisin.

Lehteräkin HBL:n kuten monien muidenkin mukaan varma tieto, joten näin ollen meillä on (ilman Dykiä) 13 hyökkääjää joilla sopparit. Siihen vielä Lundell tai Uronen ja on 14.

Näin ollen tilaa todennäköisesti olisi kahdelle tai kolmelle hyökkääjälle, veikkaan itse kahdelle tässä vaiheessa. Varmaan loput hyökkääjät löytyvät huhutuista eli ketä tulossa seuraavista

- Komarov
- Ikonen
- Savinainen
- Leskinen

Jos tuosta nipusta tulee 3 niin hyökkäyksen osalta all in ja pakisto varmaan heikkenee nykyisestä jos ei sitten aiota pakistoonkin panostaa.

Itse toivoisin Ikosta sillä tasonsa näyttäneitä hyökkääjiä on jo paljon (Pakarinen, Koivistoinen, Lehterä, Nättinen, Jääskä, Vesalainen sekä Rask.

Junnuja on myöskin riittävästi, Halttunen, Kaskimäki, Seppälä, Lundell, Uronen joten vaikea nähdä että tuolla peliaikaa saa enää kolmea junnua useampi joten varmaan panostus on nyt Halttusen ja Kaskimäen kehittämisessä.

Jos Ikosen lisäksi joku niin mieluiten Komarov.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Mielummin Rask kuin Komarov. Rask on aina jättänyt ihan kaiken itsestään kentälle.
Mä jättäisin molemmat väliin. Joo, Rask oli hyvä täällä ja yksi omistakin suosikeistani, mutta epäilen suuresti etteivät hinta ja laatu vaan enää kohtaa hänen kohdallaan. Se Pelsujen Ikonen kuulostaisi hyvältä haulta hyökkäykseen. Samoin Leskiselle sanoisin ei, ihan liian epätasaista suorittamista.

Pakithan ne suurin ongelma olivat tällä kaudella ja puolustukseen tarvitaan muutakin vahvistusta kuin Lepistö, Kiviharju ja Salinin tasonnosto eli sinne ne suurimmat paukut pitää laittaa, jos ja kun Lehterän tulo pitää paikkansa.

Ja Tapsalle se kirittäjä tietysti.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Pakithan ne suurin ongelma olivat tällä kaudella ja puolustukseen tarvitaan muutakin vahvistusta kuin Lepistö, Kiviharju ja Salinin tasonnosto eli sinne ne suurimmat paukut pitää laittaa, jos ja kun Lehterän tulo pitää paikkansa.

Ja Tapsalle se kirittäjä tietysti.
Samaa mieltä tästä. Tobiaksen aikana yksikään IFK-puolustaja ei ole yltänyt pakkien pistepörssin top3:een. Kertaalleen on kyllä lahjoitettu seuraavan kauden pistekuningas kilpailijalle. Missä on ne IFK:n Kemiläiset, Pressit, Saarijärvet, Hongat, Lancasterit, Gregoiret ja Nikut?

Olihan tuo kuluneen kauden pakisto todella tasapaksu ja ennen kaikkea jälleen kerran kauteen lähdettäessä keskeneräinen. Se, että hätäpaikkona hankittu Berglund ei ollut niin paska kuin Hedberg pelasti jonkin verran.
 
Viimeksi muokattu:

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
- Komarov
- Ikonen
- Savinainen
- Leskinen

Jos Ikosen lisäksi joku niin mieluiten Komarov.

Jos Rask ja Lehterä varmoja niin noista ottaisin Leskisen ja Ikosen. Varsinkin jos Lepistökin on tulossa. Ei pappaosaston kavereita voi liikaa ottaa. Mitäs jos se mestaruus ei heidän kanssaan tulekaan ensi keväänä? Mitäs sitten tehdään kaudelle 2024-25, taas rakentamaan uutta alkua?
 

Battlefield

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kehäraakki, vaikkakin erinomainen roolissaan, Veli-Matti olisi sun valinta jos pitäisi valita vain toinen? Huhhuh. Mielipidehän se tuo on siinä mitään mutta perustelut kiinnostaisi nyt enemmän kun koskaan palstalla aikaisemmin.
4 suomen mestaruutta jos osasin oikein googlettaa. Tän kauden jälkeen todennäköisesti 5.
 

Battlefield

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin joukkuepelaamisen ydintä ei voi aina tehopisteillä selittää.
Tällä kaudella meiltä puuttui joukkue, oli vain yksilöitä lopulta.
 

Mikki71

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitäisin kyllä erittäin suurena ihmeenä, jos Lehterä ei ensikin kaudella ole Liigan top-3-sentteri.

Lehterä ei ole urallaan pelannut yhtäkään heikkoa kautta Euroopassa. Niitä tuli änärissä, kun rooli pieneni ja herralla oli suurempia murheita kuin jääkiekko.

Lisäksi, vaikka Lehterä nyt tuplamestaruuden Tapparassa ottaisikin, niin se kotiseurassa voitettu on kuitenkin se suurin unelma. Ollut Jorilla jo kolmisenkymmentä vuotta (Calle Brander 91-92 ->)
Hyvä että positiivisiakin on :) , sitä tarvitaan
 

Kane88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Hawks
Näen sen jo edessäni kuinka kaikki böndet, sihvoset ja kumppanit avautuvat kuinka ”IFK yrittää ostaa itselleen mestaruuden”. Ei nämä kaikki nimet tulevat todellakaan realisoitumaan mutta kassa avautunee hieman kuluneesta kaudesta. Semmonen hyvä balanssi joukkueenrakennuksessa missä on kokeneita, voittavia - sekä nuoria eteenpäin menossa olevia pelaajia olisi tilauksessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös