Jos joku on varmaa, niin se on aivan varmaa, että joku tulee repimään pelihousunsa, ellei pakistoon tule Lepistön ja Kiviharjun lisäksi veretseisauttavaa nimeä. Silläkään ei ole merkitystä, miten ko. pelaaja lopulta esiintyy meillä, mutta nimen pitää olla sellainen, että odotusarvona on huipputekijä. Jos siis halutaan välttyä jonkun pettymyksiltä.
Mun mielestäni HIFK:n pitää hankkia Lepistön ja Kiviharjun lisäksi joku kolmaskin kiekollinen pakki. Kiviharju ei ole ensi kaudella vielä OttoSalin2022. Lepistö korvannee Berglundin/Rantakarin, mutta tarvitaan vielä joku Herra X korvaamaan Rantakari/Berglund. Kotkansalo ei ole kiekollinen pelaaja, vaikka hänessäkin on toki aihioita pisteidentekoon. Kuten olen aiemmin todennut, Salinissa on paljon potentiaalia ja varmasti ottaa harppauksen ensi kaudella, mutta se pitää mun mielestäni laskea "plussaksi", ei itseisarvoksi. Salinille ei voi edes paperilla laskea liian isoja odotusarvoja, vaan odotusarvon pitää olla erittäin maltillinen. Salin teki kaudella 22-23 47:ssä ottelussa 1+4=5, joten itse lähtisin siitä, että hänelle lasketaan paperilla pisteet 2+8=10 ja kaikki sen ylitse on plussaa. Kauden 22-23 tilastoilla Salin ei todellakaan korvaa Berglundia eikä myöskään Rantakaria. Jos sitten käykin niin, mitä totisesti toivon, että Salin tekisi 20 pinnaa, siinä on +10p ennakkokaavailuihin.
Loukkaantumisia tulee aina ja niihin ei nyt oikein ole varaa kiekollisten pakkien osalta, jos sisään tulevat vain Lepistö ja Kiviharju. Onhan siellä toki Joona Lehmuskin, mutta hän kyllä kaipaa ennen kaikkea peliaikaa ja sitä löytyy nähdäkseni enemmän Mestiksestä. Sieltä sitten tarpeen mukaan HIFK:hon hyvällä itseluottamuksella. Mutta, jos käy niin, että HIFK:lta putoaa kaksi hyökkäävää pakkia yhtä aikaa pois, mikä on ihan oikeasti todellakin mahdollista, siinä menee moni asia uusiksi. Vaikuttaa myös ylivoimaan. Toki Pakarinen voi aina pelata yv:ssä pakin paikalla, mutta sanoisin melkein, että se kannattaisi sitten ottaa käyttöön heti kauden alusta lähtien ja opetella niitä kuvioita.
Itse en vielä osaa oikein sanoa pakistosta mitään, koska muiden jengien pakistotkin ovat varsin vajaita. Ensi kauden HIFK:n pakistoa kannattaa sitten aikanaan verrata muiden jengien ensi kauden pakistoihin, ei esim. kauden 22-23 Tapparaan.