Sitä minä olen ainakin yrittänyt aina tehdä. Itselläni on se klassinen taktiikka (sniper-playmaker-duunari) tässä, että kuka kolmikossa tekee peliä, kuka tekee maalit ja kuka ns. kädellinen duunari. Kärkikenttien duunariksi ei kelpaa esim. Tallberg tai Åsten. Kyllä sen pitää olla vähintään tasoa Dyk, Rask ja mitä näitä nyt on ollut.
Tämä Vesalainen-Jääskä-Pakarinen kolmikko siinä mielessä rikkoo tätä pakkaa, että siinä on kolme kädellistä duunaria ja toimii silti. Pelintekovastuuta siinä ei oikein ole kenelläkään varsinaisesti, vaan kolme armottomasti töitä paiskivaa ja liikkuvaa pelaajaa, jossa ei edes ole selkeää klassista sentteriä. Peltosen Villen näköinen ketju. En tätä lähtisi rikkomaan, koska voi se toimia noinkin. Minun mielestäni jokaisen kolmikon pitää löytää se oma juttunsa, jolla he saavat vastustajan sekaisin ja tämä kolmikko on sen löytänyt.
Itse olen tullut esim. siihen lopputulokseen, että Koivistoisen playmaking ability ei riitä siihen, että hän on kolmikossaan se, joka tekee muista parempia. Koivistoinen on hyvä aloittaja, hyvä maskipelaaja ja kärkitason kahden suunnan sentteri Liigassa. Tehopisteiden suhde on sellainen, että maaleja ja syöttöjä tulee yhtä paljon. Toiseen laitaan pitää siis saada pelaaja peliä tekevä laitahyökkääjä, jos lasketaan esim. Nättisen olevan se maalintekijä. Nythän esim. Hirvonen on ennemminkin toinen maalintekijä siinä, kun playmaker ja siksi sen kentällisen peli ei oikein lähde. HIFK:n tämän kauden jengin ongelma on se, että playmaking abilityllä varustettuja pelaajia ei ole juurikaan ja siksi niitä koostumuksia ei ole oikein koko kauden aikana löytynyt. Tähän tuo suurta helpotusta Lehterä, jonka myötä saadaan roolituksen sen osalta jo automaattisesti melkein kohdilleen ja Jääskän kentällinen meillä olikin. Tarvitsemme siis Koivistoiselle sellaisen laitahyökkääjän, joka pistejakauma on syöttöpainotteinen. Siksi olisin kiinnostunut Ville Leskisen palveluksista.