Analyytikko_
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
En ole ollut tietoinen, mutta nyt tiedän. Mutta itsekin pojan isänä en olisi välttämättä päästämässä alaikäistä nuorta miestä yksin Helsinkiin. Lähtisin itse mukaan, mutta toki minä itse pitäisin huolta siitä, etten puutu siihen, mitä en osaa tai jossa muut ovat minua parempia. Eli en puuttuisi poikani peli- ym. asioihin.En tiedä, oletko tietoinen, mutta Stouni suhtautuu erittäin "kunnianhimoisesti" poikansa uraan, eikä se välttämättä ole enää lainkaan pojan etu, että isä puuttuu ns. kaikkeen. Ei nyt ihan Ross Lambert-tasoa, mutta ei kauheasti jää vajaaksikaan.
Pojalle tekisi hyvää ottaa sellainen pesäero isäänsä, että isä on vain isä ja opetella kantamaan itsestään vastuuta. Ei se faija voi Aronia himaankaan köyttää. Pojan pitää itse opetella sanomaan kivoillekin asioille "ei", jos ne eivät edistä uraa.
Kyllä sitä isää ja miksei äitiäkin voi tulla hieman ikävä, jos pelit eivät syksyn pimeillä keleillä uudessa kaupungissa sujukaan ihan niin kuin on odotettu. Tällöin oma kotiväki on hyvä tuki, he tuntevat sinut kuitenkin parhaiten. Ja sama homma myös silloin, jos meneekin liian hyvin, tällöin on hyvä hieman toppuutella liiallisia odotuksia.
Luulisin, että tällaisessa asiassa pystyttäisiin löytämään ns. kompromissi isän ohjauksen ja isän vaikutuspiiristä irroittautumisen välillä. Stouni sr. voi entisenä TPS-mestarina Turussa ollakin sellainen henkilö, joka kertoo valmentajille ja taustajoukoille, miten asiat pitää pojan osalta hoitaa. Täällä Helsingissä hän ei sitä ole, vaan ainoastaan lahjakkaan juniorin isä.