Kiitos vastauksestasi. Täytyy tähän tämän viestin alkuun todeta, että mähän en ole mikään Joonas Lyytinen-fani, vaikka joku saattaa ajatellakin niin. Mä olisin ollut hyvin sinut sen kanssa, että Lyytiselle ei jatkoja olisi tehty ollenkaan. Mutta, koska se jatkosopimus on kuitenkin tehty, olen yrittänyt miettiä, miksi siihen on päädytty. Kaikki on toki puhdasta omaa spekulaatiotani, mutta jos nyt yhtään on järkeä on päässä, näihin päätelmiin ei ole kovin vaikea muidenkaan tulla. Faninhan ei välttämättä tarvitse niin toimia, mutta itse yritän lähestyä näitä asioita ilman räikeitä fanilaseja.
Itselleni tuli oikeasti yllätyksenä, miten vähän Auvitu on Liigassa pelatessaan lopulta pisteitä runkosarjassa tehnyt. Itselläni on ollut mielikuva, että Auvitu olisi tehnyt varsinkin maaleja paljon enemmän. Maaliennätys Liigassa siis 8 maalia. Mutta voi olla, että Auvitun kaikki maalit ovat olleet isoja maaleja, jolloin ne ovat todennäköisesti kaikki jääneet hyvin muistiin. Sekin on toki tärkeää. Ja mä käyn tässä siis runkosarjaa läpi. Pleijareissa Auvitu onkin sitten ollut paljon runkosarjaa parempi. Mikä on erinomainen asia. Mutta kaikkien muidenkin pelaajien osalta pääpaino on nimenomaan runkosarjassa, joten täytyy käyttää samoja kriteereitä myös Auvitulle. Pleijareissa Auvitun tilastot ovat Lyytistä paremmat.
Lyytisen "suonenvetokausi" on ilmeisesti kausi 20-21? Hänen vajaata kauttaan, siis sitä ensimmäistä meillä (18-19) ei ilmeisesti lasketa potentiaaliin mukaan? Tai 16-17 kautta KalPassa? 19-20 kausi oli pisteiden osalta huono, lähinnä varmaan siksi, että sen ekan maalin tekemisessä kesti joulukuulle asti ja hänen itseluottamuksensa melkein näki murenevan ekan 3 kk aikana. Mutta sen kauden aikana Lyytinen kehitti puolustuspelaamistaan rutkasti ja muutenkin "loi nahkaansa pakkina uudelleen", joten ei kai sekään kausi kokonaan hukkaan mennyt, kun seuraavalla kaudella saimme nauttia "suonenvetokaudesta" ja täälläkin jengi oli kollektiivisesti Lyytisen jatkosopimuksen puolella. Ja nyt sitten yksi pahan loukkaantumisen sävyttämä kausi tekee kaiken tyhjäksi? Ei vain kuulosta mun korviini reilulta ja tämä on se syy, miksi näitä Lyytis-höpinöitä skrivailen.