HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 003 255
  • 29 608

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Note to myself: jos Mikkelin torilla puhutaan jatkossa mistä tahansa pelaajasta "varmana jukurina", niin se on sitten selviö, että IFK:ssa se pelaa.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
HIFK yritti Granlundia kyllä mottipäisellä, mutta ei sitten tärpännyt.

Hyvä, että yrittivät ja puheyhteys on. Ehkä parin vuoden päästä tärppää... tuollaisia johtavia pelaajia on harvassa.

Mikäköhän tässäkin huhussa on taas kuultu, että "Ma.Granlund on käytännössä varma". Onkohan kariutunut ihan viime metreillä..
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos valita pitäisi, niin itse käyttäisin sen mottipäisen O'Neilliin enkä Ma. Granlundiin. Ensin mainitusta on game changeriksi.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hegu

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jos valita pitäisi, niin itse käyttäisin sen mottipäisen O'Neilliin enkä Ma. Granlundiin. Ensin mainitusta on game changeriksi.
Ensin mainitulla ei ole minkäänlaisia siteitä IFK:hon ja jos hän tulisi, niin kyseessä hyvin saattaisi olla kuvio, että odotellaan IFK:ssa sen aikaa kun Jokerit pulpahtaa takaisin kiekkokartalle ja sitten sinne. Nuorempi Granlund on kuitenkin viettänyt meidän junnuissa pari kautta ja sitten pelannut edareissa sen pari kautta myös. Eiköhän nuoremmallakin Granlundilla syki sydän IFK:lle samaan tapaan kuin vanhemmalla eikä olisi huolta mistään palkkasoturista.

En ole nähnyt viime vuosina enää Maken pelaamista, mutta on tuo pystynyt NHL:ssä oikeasti pelaamaan ihan hyvällä tasolla siinä missä O'Neillistä ei siihen ollut. Kyllä mä luulen, että nuoremmastakin Granlundista olisi game changeriksi ihan siinä missä O'Neillistä.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Mikäköhän tässäkin huhussa on taas kuultu, että "Ma.Granlund on käytännössä varma". Onkohan kariutunut ihan viime metreillä..
Jos tosiaan Sveitsiin menee, niin sitten sieltä on laitettu vilkku päälle ja tultu viime metreillä ohi. Koska Makken piti erittäin suurella todennäköisyydellä olla meidän mies. Toisaalta aukihan tuo tilanne vielä toistaiseksi on..
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jos tosiaan Sveitsiin menee, niin sitten sieltä on laitettu vilkku päälle ja tultu viime metreillä ohi. Koska Makken piti erittäin suurella todennäköisyydellä olla meidän mies. Toisaalta aukihan tuo tilanne vielä toistaiseksi on..
Jos noin olisi, niin eihän tässä jää Salmelaisella aikaa edes reagoida. Meidän sentterikaista jää vajaaksi, jos ollaan laskettu Granlundin varaan, että tulee, mutta viime metreillä tekee "oharit".
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Vitun Granlund voi lähteä ihan vapaasti sinne Sveitsiin höntäilemään, jos ei kasvattajajoukkueen mottipäinen kelvannut.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Jos noin olisi, niin eihän tässä jää Salmelaisella aikaa edes reagoida. Meidän sentterikaista jää vajaaksi, jos ollaan laskettu Granlundin varaan, että tulee, mutta viime metreillä tekee "oharit".
Nyt en osaa olla huolissani sentteriosaston vajaaksi jäämisestä, sillä nyt oikeasti on pelaajia markkinoilla.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Jos noin olisi, niin eihän tässä jää Salmelaisella aikaa edes reagoida. Meidän sentterikaista jää vajaaksi, jos ollaan laskettu Granlundin varaan, että tulee, mutta viime metreillä tekee "oharit".
Eiköhän sentteriksi ole kaavailtu muita. Makke on enimmäkseen pelannut laidassa, myös venäjällä.
 

F#21

Jäsen
Täytyy kyllä toivoa, että Salmelainen on saanut naarattua sekä Halttusen, että Kulonummen naapurista. Todella lahjakkaita jätkiä, jotka voivat nousta hyvin nopeasti Liigaan. Tämän lisäksi Kaskimäki, Uronen, Salin, Lundell sekä Vinni, niin tässä tulisi sitä nuorta taitavaa runkoa. Myös Sandvik voisi olla hyvä projekti, joka laitettaisiin kaudeksi Mestikseen kasvamaan ja sitä kautta kehittämään kiekollista peliä miesten tasolle.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Täytyy kyllä toivoa, että Salmelainen on saanut naarattua sekä Halttusen, että Kulonummen naapurista. Todella lahjakkaita jätkiä, jotka voivat nousta hyvin nopeasti Liigaan. Tämän lisäksi Kaskimäki, Uronen, Salin, Lundell sekä Vinni, niin tässä tulisi sitä nuorta taitavaa runkoa. Myös Sandvik voisi olla hyvä projekti, joka laitettaisiin kaudeksi Mestikseen kasvamaan ja sitä kautta kehittämään kiekollista peliä miesten tasolle.
Halttunen todennäköisesti kyllä, Kulonummi todennäköisesti ei.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rahalla HIFK ei voi kilpailla Sveitsin kanssa. Eikä kyllä "ympäristönkään" kanssa, jos ihan suoraan sanon. Eikä ihan hirveästi kannata heidän kanssaan kilpalaulantaan lähteäkään, vaikka olisikin ihan huippuluokan pelaaja. Johan se on nähty viime kausien aikana, että HIFK:ssa voi jopa kolmoskentässä päästä kelpo pisteille. Jos ihan käsi sydämellä mietitään, että jos esim. MaGille maksettaisiin Liigan tasolla mottipäiset 350k€, saataisiinko hänestä todellisuudessa niin paljon hyötyä, kun palkka ihan oikeasti edellyttäisi? Ja tolla summalla hänkin tulisi varmasti jonkin verran vastaan liksassa. Siinä pitäisi oikeasti tehdä sellaiset parikymmentä pistettä enemmän kuin pistepörssissä seuraava ja ratkaista henkilökohtaisella panoksella kolmisenkymmentä peliä, jotta toisi sellaisen 100k€:n lisäarvon, joka hänelle maksetaan enemmän kuin jonkun muun seuran ykköspistenikkarille. Jäisikö "jotain" hankkimatta siksi, että hänet hankittiin? Entä, jos hän loukkaantuisikin ja kausi jäisi torsoksi? Pitäisi hankkia korvaaja, mutta rahaa ei olekaan jemmassa. En myöskään usko, että nimenä Markus Granlund myisi kovinkaan montaa kausikorttia tai yhteistyösopimusta enempää, toisin kuin esim. veljensä.

Mä itse en kauheasti muutenkaan lämpene ajatukselle, että meillä on Liigan palkkakuningas tai että täällä maksetaan kenellekään mottipäisiä. Toki jokainen tapaus pitää aina käsitellä yksitellen, mutta nähädkseni meillä on johtajuutta nytkin tulossa riittävästi, joten lisäarvon pääpaino on tällöin enemmän puhtaasti pisteissä.

Ymmärrän hyvin, jos ja kun MaG menee liksa edellä, koska vaikka hän on tienannut normipalkansaajan näkökulmasta jo nyt hyvät fyrkat, tuskin hänellä mitään useita miljoonia säästössä kuitenkaan ole. Ja jollain sitä pitää elääkin, kun ura loppuu. Ja vaikka rahoja sijoittaisikin, elämistä varten pitää olla kuitenkin ihan puhdasta fyrkkaa tilillä, kun syödä pitää joka päivä ja asumisestakin jotain maksaa. Jotain se eläminen on erityisesti Kanadassa maksanut ja suurkaupungeissa on suurkaupungin kulut.

En mä osaa MaGille vihainen olla, koska itse tekisin luultavasti ihan samalla tavalla, eli valitsisin Stadin sijasta Sveitsin. Enkä nyt ainakaan Salmelaiseen pettynyt ole, koska yritetty kuitenkin on ja ohi meneminenhän kertoo siitä, että liian suuria taloudellisia riskejä ei oteta ja halutaan kokonaisvaltaisesti laadukas joukkue. Senttereistä en olisi huolissani. Case Suomelasta opittiin, eikä sen jälkeen sentteristö ole jäänyt vajaaksi, vaikka kaikki keskellä pelaamaan pystyvät eivät nyt ihan puhtaita senttereitä olekaan olleet. Se on sitten toinen juttu, jos sairastuvalla ei muita olekaan kuin senttereitä, mutta ei sellaiseen voi oikein Salmelainenkaan loputtomiin varautua.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Naurattaa kyllä, että täällä huhujen pohjalta dissataan pelaajaa.

Ei Markus Granlundin taloudellisten realiteettien puolesta kuulu pelata liigassa kaudella 2022-2023. Jos pelaisi, niin joku on tehnyt duuninsa todella hyvin, ja MaG on siihen päälle jättänyt parhaassa peli-iässä ollessaan jokusen satatuhatta pöydälle.


Edelleen, kuka tahansa kolmikosta Granlund-Jensen-O'Neill on karmean kova, ja napsun liian "kallis" pelaaja tähän sarjaan. Jos noista yksikin pelaa Nordiksella, olen iloinen. Jos ei pelaa, niin ei se ole mikään syy työntää itse pelaajia tai seuran urheilujohtoa bussin alle.

Odotellaan rauhassa, eiköhän sieltä kivoja uutisia ole joka tapauksessa luvassa. Olipa sitten mukana näitä eniten spekuloituja pelaajia tai ei.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Jos valita pitäisi, niin itse käyttäisin sen mottipäisen O'Neilliin enkä Ma. Granlundiin. Ensin mainitusta on game changeriksi.
Minä valitsisin samoin. Innala lähtee ja hän oli meidän tärkein ja paras pelaaja TPS-sarjassa. Voitti lähes yksin meille kolmospelin, jossa teki pari maalia ja syötti Salomäelle varman maalipaikan, josta Salomäki laittoi kiekon reppuun.

Minun on vaikea kuvitella parempaa korvaajaa Innalalle kuin O'Neill. Hän on myös asunut pidempään Helsingissä, tuntee kaupungin ja perheellisenä miehenä arvostaisi varmasti sitä, että ei tarvitse lähteä muuttamaan "kotikaupungista" pois pienen lapsen kanssa. Vaikka liiga on/oli KHL:ää pelillisesti jäljessä, niin tuskin hänellä olisi vaikeuksia sopeutua myöskään kotimaiseen liigaan.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
KHL:n sekava tilanne voi siinä määrin sekoittaa pelaajamarkkinoita, että kenties tavanomaista myöhemmin on tarjolla IFK:nkin kannalta realistisia laatusenttereitä – jos ollaan Granlundin ja O'Neillin perässä, niin se viittaa siihen, että pelimerkkejä on varattu ja niitä riittää profiilihankintaan.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Finaalimatsia katsellessa yksi toive: Olisipa huhu Joona Luodosta totta.
Ainut mikä itseä huolettaa, että nämä entiset voittajat tulevat maha täynnä stadiin. Ei ole enää sitä nälkää jäljellä niin paljon.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Varmistui juuri Luodon siirto meille pudotuspelien parhaimman pelaajan palkinnon myötä
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös