Mä luulen, että jengiä vituttaa eniten se, että sieltä puuttuu se gooni/ räyhänhenki/ isäntä joukkueesta, jonka kasetti ei kestä täyttä 60 minuuttia ja kuka kostaisi tarvittaessa kaiken paskan tai toisi viihdearvoa vaikka peli olisi jo menetetty. Siihen on vaan totutta ja sitä minäkin kaipaan ihan pirusti, mutta IFK pelaa nykyään ihan eri peliä, kuin mihin on totuttu ja menestyy.
Joo, huomattu on sama ja on itseänikin vituttanut tilanteet missä esimerkiksi meidän maalivahti tai kapteeni lanataan, eikä kukaan viitsi edes olkaa kohauttaa. Mun IFK:ssa on vähintään joku, joka ei sellaista katso. Sellainen kaveri, joka taklaa kaikkea mikä liikkuu, tai vaikka tarvittaessa hanskaa kun pitää saada jengi sytytettyä. Ja varsinkin puolustaa omiaan.
Mutta tätä goonia/räyhänhenkeä en tarvitse nyt joukkueeseen. Ei tarvitse olla "Gillies" pystyäkseen tekemään näitä asioita mitä edellä mainitsin. Jos joku sekopää tulisi nyt joukkueeseen, voisi kurssi helposti muuttua toiseen suuntaan, ja kopissa henki rakoilla. Se ei ole sen väärti, että jotkut saisi taas maiskutella vanhalla old-school IFK:lla. Tällä kaudella asiat on mennyt niin hyvin nyt nappiin, ettei aikaisempiin vuosiin verrattuna oleva fyysisyyden* puute haittaa. Ei ainakaan niin paljoa, että tänne sellaista goonia kaivattaisiin.
*= tällä fyysisyydellä tarkoitan juuri tuota "taklataan aina kun on paikka" -meininkiä. Nykyjoukkueessa fyysisyyttä esiintyy eritavalla. Mm. kulmaväännöissä, kaksinkamppailutilanteissa jne.