HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 189 088
  • 30 507

Tartu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KHL
Tapparaan olisi kaiketi tie viemässä. Metsola ollaan laittamassa lihoiksi ja samalla sinne olisi menossa Ahonen. Tällaista huhua liikenteessä.
Vähän erikoiselta kyllä kuulostaa. Siis tuo koko kuvio, että Metsolan myynnistä ensinnäkään irtoaisi niin paljoa rahaa, että kahta kallista miestä saisivat hankittua ja miksi rahastaa joukkueen parhaan pelaajan myynnillä, jos tarvitsee lyödä enemmän rahaa pöytään saadakseen korvaajan tilalle.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Itse taas ihmettelen suuresti mikäli nyt tauolla ei liity uutta puolustajaa rinkiin. Sellaiselle on huutava tarve ja nyt olisi hyvin aikaa treenata kuvioita ja tutustua jengiin. Kakkosmolarin hankintaan en valitettavasti usko, koska Nybari ei osaa myöntää virheitään.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Nythän ollaan tilanteessa että lähes kuka tahansa kokenut pakki olisi vahvistus meille, jopa Kauppinen. Hyvin on Nybari taas hoitanut hommansa.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Viimeksi muokattu:

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nythän ollaan tilanteessa että lähes kuka tahansa kokenut pakki olisi vahvistus meille, jopa Kauppinen. Hyvin on Nybari taas hoitanut hommansa.
Nybariko meidän kärkipakkeja on loukkaannuttanut? Tsekkaapa ihan huvikseen muiden jengien puolustuksia jos sieltä ottaa parikin top4-puolustajaa pois, tai oikeastaan kolme, kun Grillforskin tuossa hetken oli loukkaantuneena. Jotain järkeä nyt näihin itkuihinkin.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensisijaisen vahvistuksen kohteen pitää ilman muuta olla pakisto. Sen heikkous pistää HIFK:n vuotamaan pisteitä. Husso ei kuitenkaan ole tiputtanut tasoaan niin että maksaisi pisteissä. Tässä kohtaa Stögö ja Lunkka voivat lainata Kiben peiliä; en ymmärrä miksi Lankista ei peluuteta enemmän. Jos kerran hankittiin kakkoseksi? Tai sitten se 'oikea' kakkosveska sisään.

PW olisi ollut unelma silloin kun hyökkäystä rakennettiin. Mutta tässäkin kohtaa kannattaa jo ajatella vähän kokonaiskuvaa eli Stögön projektia: kannattaako ottaa avainpaikaille yhden kauden äijiä? Itse rakentaisin nyt seuraavaksi kahdeksi vuodeksi vahvan rungon jolla a) kamppaillaan kumpanakin kautena Kanisterista ja b) pärjättäisiin CHL:ssä. Siksi kiinnittäisin Elkinsin ekana. Ei ole ihan parhaimmalla tavalla aloittanut mutta vahvuudet on tiedossa ja sopii HIFK:n hyvin. KHL-peikkokin taitaa olla mennyttä. Jos mahdollista, PW kiinni sitten ensikauden alusta lähtien. Siinä olisi senarunko aika vahvoilla koska Nykopp tulee varmasti saamaan jatkoa ja Leino on jo 'kirjoilla'. Kuparisen päästäisin jatkamaan matkaansa, näillä näkymin.

Mutta tässä nykytilanteessa PW ei ole kauhean järkevä haku. Ellei sitten Kuparinen ole taas totaalisen paskana ja loppukausi vaarassa. Tuolloin ehkä ymmärtäisin PW:n hankinnan. Tosin sekään ei selitä miksi pakistoa ei vahvisteta mutta hyökkääjiä korvaillaan kyllä.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Tää on nyt puhdasta mutuilua ja haaveilua, mutta Olli Jokisella ei ole oikein pelit lähteneet sujumaan Nashvillessä ja miehellä on vuoden mittainen diili. Ikääkin on jo 35v (vai 36?) joten ura alkaa kohta olla taputeltu rapakon takana. Tulisikohan mies IFKhon ensi vuodeksi jäähdyttelemään?
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Miten mulla on ihan sellainen fiilis, että MoDosta lähtevä Marko Kauppinen tulee ifk:hon? Viihtyi Jokeriaikoina todella hyvin pääkaupunkiseudulla, ja nyt ero perheestä tuomassa miestä takaisin Suomeen. Muutenkin Nybondaksen näköinen hankinta. Oikeastaan samaa luokkaa kuin Järventie aikoinaan: Ikääntynyt, mutta kokenut puolustaja, jolta voi odottaa tekoja kiekollisessa pelissä. Jotain korkeamman profiilin pelaajaa kyllä itse odotan.
 
Viimeksi muokattu:

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Miten mulla on ihan sellainen fiilis, että MoDosta lähtevä Marko Kauppinen tulee ifk:hon? Viihtyi Jokeriaikoina todella hyvin pääkaupunkiseudulla, ja nyt ero perheestä tuomassa miestä takaisin Suomeen. Muutenkin Nybondaksen näköinen hankinta. Oikeastaan samaa luokkaa kuin Järventie aikoinaan: Ikääntynyt, mutta kokenut puolustaja, jolta voi odottaa tekoja kiekollisessa pelissä. Jotain korkeamman profiilin pelaajaa kyllä itse odotan.

Hmm.. noita taustoja vasten kuulostaisi kyllä hyvin mahdolliselta. Olen jotenkin unohtanut millainen pelaaja on kyseessä joten kävin Eliteprospectsistä lunttaamassa, siellä luki seuraavaa: "A defenseman who skates fast and is good with the puck. Kauppinen's weaknesses are his physical game and lack of size and strength."
Ei kuulosta sellaiselta pelaajalta joka toisi jotain uutta joukkueeseen...
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Hmm.. noita taustoja vasten kuulostaisi kyllä hyvin mahdolliselta. Olen jotenkin unohtanut millainen pelaaja on kyseessä joten kävin Eliteprospectsistä lunttaamassa, siellä luki seuraavaa: "A defenseman who skates fast and is good with the puck. Kauppinen's weaknesses are his physical game and lack of size and strength."
Ei kuulosta sellaiselta pelaajalta joka toisi jotain uutta joukkueeseen...

Juurikin näin. Toisaalta olen aina sanonut, ettei ikinä ole väärin, jos peräpäästä löytyy kokemusta pudotuspeleistä, ja sitähän Kauppiselta löytyy kiitettävästi. Plussaa myös tulisi siitä, että Kauppinen on ollut koko syksyn MoDon mukana eikä loukkaantumisia ole ollut. Pelivire siis kohillaan. Kauppinen on kellottanut noin 15 minuutin peliaikaa Ruotsissa tällä kaudella.

Enemmä kyllä kiinnostaisi Joonas Järvinen, joka pelaa siis KHL:ssä ja Sotsin joukkueessa. 18 ottelua 0+0 ja -11. Siinä on kyllä mennyt huumori ja yöunet aikoja sitten. Varmasti lähtö lähellä, ja ottaisin Järvisen ifk:hon kernaasti useamman vuoden pahvilla.
 

FortyTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse taas ihmettelen suuresti mikäli nyt tauolla ei liity uutta puolustajaa rinkiin. Sellaiselle on huutava tarve ja nyt olisi hyvin aikaa treenata kuvioita ja tutustua jengiin. Kakkosmolarin hankintaan en valitettavasti usko, koska Nybari ei osaa myöntää virheitään.

Mä ihmettelen, miten aina tauoilla odotetaan uusien pelaajien liittyvän joukkueeseen. Kyllä, varmasti ajankohtana hyvä pelaajan sisäänajon kannalta, mutta varmasti pelaajat tuodaan sisään silloin kun niitä on saatavilla ja asioista saatu sovittua.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää on nyt puhdasta mutuilua ja haaveilua, mutta Olli Jokisella ei ole oikein pelit lähteneet sujumaan Nashvillessä ja miehellä on vuoden mittainen diili. Ikääkin on jo 35v (vai 36?) joten ura alkaa kohta olla taputeltu rapakon takana. Tulisikohan mies IFKhon ensi vuodeksi jäähdyttelemään?

Eikös Olli ole ilmoittanut, ettei ole enää Suomeen tulossa.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aijaa? Mennyt ohi minulta jos näin on.
Toisaalta ilmoittihan OJ myös että maajoukkuepelit on ohi. :)

Lähinnä kysymys on perheestä, skidit ja vaimo eikä varmaan vähiten OJ itsekin on tykästynyt merentakaiseen elämään. Eikös niillä vielä ole joku kämppäkin Floridassa. Kuitenkin ne penskat on kasvanut ihan eri kulttuurissa mitä Suomessa on ja ilmastokin on mukavampi ;)
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Minulta jyrkkä ei Kauppiselle, sillä jos puolustukseen ollaan pelaajaa hankkimassa, niin pelaajan täytyy olla fyysinen oman pään puolustaja, eikä mikkihiiri. Hank, Söde, Taipalus ja Grillfors ovat riittävän hyvä kiekollinen nelikko tähän sarjaan. Edelleen unelmissa on se Nathan Oystrick. Tarvitsemme kipeästi sellaista kovaa luuta, joka pistää Sipiläiset ja muut kovaa maalille ajavat hyökkääjät "maksamaan hintaa".

Axbor Nocturnen tapaan myös minun mielestäni tarvitsemme toisen kilpailukykyisen maalivahdin helpottamaan Huden taakkaa. Lankinen on vielä liian raakile, mutta kehityskelpoinen. Ore on jo paskaksi todettu.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Ei todellakaan tarvita mitään kauppisia. Miten olisi joku näistä (kaikki ilman sopimusta, mutta en löytänyt tietoa lopettamisestakaan)?

Matt Pelech (193cm/107kg, 27v, R): http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11249
Scott Ford (190cm/102kg, 34v, R): http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15443
Mike Commodore (193cm/105kg, 35v, R): http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9119
Mike Komisarek (193cm/108kg, 32v, R): http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9019

Cory Sarich (193cm/94kg, 36v, R) tai Sami Salo (191cm/98kg, 40v, R) taitaa olla jo vähän liikaa toiveunta, mutta mistäs sitä tietää.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
HIFK:n tuntien Kazakstanista otetaan pakkipulaa paikkaamaan mitä todennäköisimmin fyysinen laitahyökkääjä K.Sihvonen.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Onko jollakin asiasta perillä olevalla tietoa, että onkohan IFK oikeasti neuvotellut Nathan Oystrickin kanssa? Asiastahan huhuiltiin jossain TPS-foorumilla, mutta tällainen löytyi myös internetin syövereistä: https://twitter.com/Einegard/status/526310363965685761 .. Ei mitään hajua kuka kyseinen twiittailija on, mutta eipä siinä, kyllä kelpaisi ja ihmetyttää edelleen miksi kyseinen pelaaja on vailla sopparia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös