Tiedostaen kysymykseni Newmanmaisuuden, sanotko siis että MPS:n pisteidentekopotentiaali on vain (25-30/56) siitä mitä Dykillä? Eli jos Dyk tekee ensi kaudella liigassa vaikka 35 pistettä, uskot MPS:n pystyvän vain 16-19 pisteeseen (Edit: Tai Dyk 30p ja MPS 13-16p)? Rohkenen kyseenalaistaa tämänkokoisen tasoeron heidän välillä.
Onneksi et sentään enää hehkuta sitä Holmiasi. Vielä marraskuussa hehkutit häntä täällä jonain huippuhankintana ja "puhtaana maalintekijänä" jonka perässä juoksevat useammat liigaseurat(!).. Vielä Dykiäkin 2,5v vanhempi (muutamien viikkojen päästä jo 29) ja myös heikommat statsit, alle 0,5 maalia per ottelu Allsvenskanissa.
Edit: Myös Bollywood-Koulesia pidit hyvänä hankintana, potentiaalisena maalintekijänä ja potentiaalisesti Lession korvaavana pelaajana, etkä ymmärtänyt lainkaan miten pystyin vertaamaan Koulesia Austin Blockin ja Ryan Thangin tasoisiin pelaajiin. No, osoittautuiko Koules yhtään sen paremmaksi pelaajaksi kuin Austin Block tai Ryan Thang? Niin, ei osoittautunut.
Älä nyt ihan noin suoraksi vedä mutkia. Sanon, että Allsvenskan on huomattavasti Mestistä kovempi sarja, ja että Dykin tämän kauden suoritus on valtavasti MPS:n vastaavaa kovempi. Se ei tarkoita sitä, etteikö MPS voisi olla Liigassa ensi kaudella Dykiä parempi ja tehokkaampi pelaaja.
Edit: ja kuten
@Synyster nosti esiin, niin katseleppa vaikka Joona Jääskeläisen statseja.
Itse kuitenkin uskon, että Dyk tekee ensi kaudella Liigassa yli 29,5 pistettä, kun taas Saarelaisen uskon jäävän alle sen.
Noh, Holm on hyvä maalintekijä, ainakin todistetusti Allsvenskanissa. Ja en itse heittänyt päästä sitä, että useampi Liigaseura häntä olisi tavoitellut, vaan se oli suoraan Ruotsin mediasta.
Ja hei, onnea! Olit oikeassa Koulesin osalta. Itse näin hänessä potentiaalia ennen saapumista ja ihan IFK-paidassakin, mutta jostain syystä jäi torsoksi. Ehkä taso ei vain yksinkertaisesti riittänyt.
Nyt kun olet saanut lällätellä oikeassaolemisellasi, niin palataanko keskusteluun?