HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 018 006
  • 29 657

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Et vissiin seuraa hirveästi Liigaa? Malte teki jo viime kaudella mukavat 14 maalia 37 pelissä, ehkä osui IFK:takin vastaan?

Ei se ihme ole. Itse en normaalisti katso kuin IFK:n pelit, mutta viime kaudella katsoin Lukko-Kookoo pelin kun piti katsoa miten Ramstedt pelaa. Sen sijaan seurasin tätä kaveria koko pelin. Ei ole ainakaan jäänyt mieleen että olisi erikoisesti maaleja tehnyt IFK:ta vastaan. Siirtorajalla jo toivoin tulevan Stadiin loppukaudeksi.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ei se ihme ole. Itse en normaalisti katso kuin IFK:n pelit, mutta viime kaudella katsoin Lukko-Kookoo pelin kun piti katsoa miten Ramstedt pelaa. Sen sijaan seurasin tätä kaveria koko pelin. Ei ole ainakaan jäänyt mieleen että olisi erikoisesti maaleja tehnyt IFK:ta vastaan. Siirtorajalla jo toivoin tulevan Stadiin loppukaudeksi.

Nojoo, mutta kyllä kiekkofanit monasti seuraavat Liigan piste/maalipörssejä vaikkeivat muiden joukkueiden pelejä katsokaan. Tai sitten olen täysin väärässä ei olisi eka eikä vika kerta.*hymiö*. Ei jatketa enempää offtopicia tässä ketjussa
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Et vissiin seuraa hirveästi Liigaa? Malte teki jo viime kaudella mukavat 14 maalia 37 pelissä, ehkä osui IFK:takin vastaan?

En sitten ilmeisesti. No käytännössä kaikki IFK:n pelit, mutta ehkei sitä lasketa. IFK:n matseja olen seurannut 90-luvun alusta asti erittäin intensiivisesti. Muiden pelejä en juurikaan seuraa, paitsi sitten satunnaisesti pleijareissa. Tällöin yleensä KooKoot ja vastaavat ovat jo kesälaitumella.

Varmasti olen tämän pelaajan viime kaudella jossain kohtaa omilla silmilläni kentällä nähnyt, mutta ei kyllä jäänyt mieleen millään tavalla. Tai jos on hetkeksi jäänyt, niin unohtui kyllä yhtä nopeasti. Vasta tällä kaudella olen rekisteröinyt hänen potentiaalinsa. Olen varmasti tämän johdosta jollain tavalla epäonnistunut.
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Itselleni vastaten: En keksi mitään muuta selitystä kuin tarjotun roolin ja sopeutumisen Kouvolaan. Mikäli tavoitteet ovat Pohjois-Amerikassa, niin tuossa iässä pelattu kanuunakausi on hyvä näyttö siihen. Ja tutussa ympäristössä isossa roolissa on kanuunakauden pelaaminen tietenkin todennäköisempää kuin maisemaa vaihtamalla.

Malte oli Telian haastattelussa joku viikko taaksepäin ja totesi juuri näin. Monen hiukan haastavamman vuoden jälkeen tuli suomeen joka on tasoltaan Elitserienin ja Allsvenskanin välimaastossa, eli juuri hänelle sopiva taso.
Ja nyt kun peli toimii, saa runsaasti vastuuta, oppii jopa puolustamaan (Malten iso heikkous) niin jääminen Kouvolaan oli helppo päätös.

NHL on unelma ja sinne mies on vahvasti menossa. Eli tämä huhun voinee ampua alas, parhaimmillaan meillä on tässä vaan uusi "Suomela/Raanta/Keränen"
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Jos Engren nyt hajosi pahemmin (kop,kop) niin Salmelaisen on pakko sentterin lisäksi löytää meille maalivahti, sillä Ruusu ei riitä sitten millään. Toisaalta maailma on täynnä maalivahteja ja Salmelaisella uskomattomat verkostot, joten eiköhän me hyvä maalivahti löydetä tarvittaessa.

Edit: ja jos nyt sallitaan edes pieni ilkikurisuus niin tämä saattaa varkain avata IFKlle mahdollisuuden löytää uusi ”Lankinen”.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Engren nyt hajosi pahemmin (kop,kop) niin Salmelaisen on pakko sentterin lisäksi löytää meille maalivahti, sillä Ruusu ei riitä sitten millään. Toisaalta maailma on täynnä maalivahteja ja Salmelaisella uskomattomat verkostot, joten eiköhän me hyvä maalivahti löydetä tarvittaessa.

Edit: ja jos nyt sallitaan edes pieni ilkikurisuus niin tämä saattaa varkain avata IFKlle mahdollisuuden löytää uusi ”Lankinen”.

Kävin katsomassa tuolta julkiselta nettisivulta, keitä maalivahteja olisi vapaana. Aika hiljaista on. Pohjois-Amerikan puolella vapaana on lähinnä pitkän peliuran tehneitä, viime vuosina vähemmälle vastuulle seuroissaan jääneitä pelaajia. Pois lukien tietenkin Lehtonen, Mason jne. Sama pätee KHL:ssä viime kaudella pelanneisiin tai siellä tällä kaudella aloittaneisiin maalivahteihin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Onhan tuolla Espoossa yks oma poika pelaamassa lähes ilmaiseksi, jollei muita löydy...
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK:n kannattaisi mielestäni olla jo nyt yhteydessä Ässiin ja tiedustella, onko Sakari Salminen saatavilla loppukaudeksi jos Ässien meno ei tuosta oikene. Käsitykseni mukaan porilaisseura tarvitsee rahaa ja sitä HIFK:lla on.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Joku tuolla Ässät puolella huhuilee, että Bisnes-Tommi, Salminen ja Bernard lähdössä? Salminen hänen mukaansa Kärppiin, joka pistää kyllä taas kadehtimaan Kärppien reagointikykyä. Bernard haiskahtaa vähän IFKlta, jos siis lähdössä, ja Atella nivunen päreinä?
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Bernard olis kyllä sellainen haku että loppukautta ei tarvitsisi seurata.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Bernardiin ei kannata tuhlata yhtään euroa. Korkeintaan kakkosmaalivahti tässä sarjassa. Ässissä on ollut ykkönen, koska Kiviaho on ollut vieläkin surkeampi.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En koskisi kolmesta esille tuodusta yhteenkään. Salminen on toki huippupelaaja, mutta jollei/kun Thorellilla tai Kangasniemellä ole mitään loppukautta uhkaavaa, niin laituriosastolle en kiinnittäisi fyrkkaa.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Joku tuolla Ässät puolella huhuilee, että Bisnes-Tommi, Salminen ja Bernard lähdössä? Salminen hänen mukaansa Kärppiin, joka pistää kyllä taas kadehtimaan Kärppien reagointikykyä. Bernard haiskahtaa vähän IFKlta, jos siis lähdössä, ja Atella nivunen päreinä?

Niin mitä Salminen korjaisi, onko juuri herännyt sentterinä? Kärpillä tarve, IFK:lla ei. Reagointikyky? Ymmärrän asian niin että sinulle kelpaa kuka vaan pystyy keskustassa pelaamaan kunhan vain joku tulee?
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Niin mitä Salminen korjaisi, onko juuri herännyt sentterinä? Kärpillä tarve, IFK:lla ei. Reagointikyky? Ymmärrän asian niin että sinulle kelpaa kuka vaan pystyy keskustassa pelaamaan kunhan vain joku tulee?
Niin omasta mielestäni sanoin vaan, että Kärpiltä ihailtavaa reagointia, koska kuten itse totesit heillä on tarve laiturille, ja nyt mahdollisesti saavat yhden Liigan parhaimmista? Kuten olen aikaisemminkin todennut niin olet kyllä huikea heppu tulkitsemaan ja laittamaan sanoja toisten suuhun! Missään en ole sanonut, että kelpaisi kuka tahansa sentteriksi vaan lähinnä ihmetellyt, miten Salmelaisella tuntuu olevan Suomelan paikkaaminen niin helvetin vaikeaa? Nyt jo piipitetään mediassa, että ollaan hävitty tarjouskisoja jne. Kumma juttu, että osaavat UTJt eivät mediassa selittele vaan tekevät duuninsa!
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Bernard olis kyllä sellainen haku että loppukautta ei tarvitsisi seurata.
Jep.
En koskisi kolmesta esille tuodusta yhteenkään. Salminen on toki huippupelaaja, mutta jollei/kun Thorellilla tai Kangasniemellä ole mitään loppukautta uhkaavaa, niin laituriosastolle en kiinnittäisi fyrkkaa.
Näin. Eiköhän tuolta jotain muuta taijota, mikäli jengi on ihan oikeesti klesana. Kovin paikka lienee korvata Atte — eikä sitä Bernardin tasoisella kaiffarilla tehdä.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
@Frankie No kerta olet noin hyvin kartalla niin kerropa ketä senttereitä tässä syksyn aikana liikkunut mitkä lähtökohtaisesti olisi IFK:n pitänyt hankkia ohi muiden? Senttereitä kyllä on liikkunut joten ei se ole mitään Salmelaisen piipitystä. Tuntuu että osalla porukasta on hieman erikoiset kuvitelmat missä asemassa IFK on pelaajamarkkinoilla. Kannattaa tutustua juttuun kun Quincey palkattiin siinä Salmelainen avasi prosessia niin kuin myös Telian alkukauden haastattelussa. Itse olen tyytyväinen siihen että haetaan se oikea pelaaja eikä hankita ketään vain sen vuoksi, että mölinä tai ehkä piipitys loppuu.

Salminen Kärppiin on enemmän tuurista kiinni vai meinaatko, että Salminen olisi ollut saatavilla ilman Ässien kriisiä. Loistavaa reagointia jos Aho sai sen aluilleen. Jos Ässissä olisi joku oikea sentteri jonka voisi sijoittaa ykkösen keskelle niin eiköhän Salmelainen olisi myös siellä apajilla.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
@Frankie No kerta olet noin hyvin kartalla niin kerropa ketä senttereitä tässä syksyn aikana liikkunut mitkä lähtökohtaisesti olisi IFK:n pitänyt hankkia ohi muiden? Senttereitä kyllä on liikkunut joten ei se ole mitään Salmelaisen piipitystä. Tuntuu että osalla porukasta on hieman erikoiset kuvitelmat missä asemassa IFK on pelaajamarkkinoilla. Kannattaa tutustua juttuun kun Quincey palkattiin siinä Salmelainen avasi prosessia niin kuin myös Telian alkukauden haastattelussa. Itse olen tyytyväinen siihen että haetaan se oikea pelaaja eikä hankita ketään vain sen vuoksi, että mölinä tai ehkä piipitys loppuu.
Onko sinulla lukihäiriö vai missä tuossa viestissäni sanoin olevani jotenkin erityisen kartalla pelaajamarkkinoista? Jälleen kerran, päinvastoin kuin sinä kirjoitat niin Salmelaisella on ollut Kesäkuun alusta asti aikaa löytää Suomelan korvaaja (toki työnsä osaavalle UTJlle olisi ollut jo aikaisemmin selvää, ettei Suomela pelaa peliäkään meillä). Se on Salmelaisen tehtävä kartoittaa pelaajamarkkinat ja löytää näillä helvetin kovilla kontakteillaan se jo kauan puuttunut 1. sentteri. Sinä voit tutkia Kesäkuun alusta tähän päivään mennessä seuraa vaihtaneet sentterit. Minulla ei ole aikaa ja kiinnostusta siihen. Kolmannen kerran, jos nyt ymmärtäisit viestini, että ihmettelen vaan mikseivät esim. SaiPan Tuomenoksa ja Tepsin Niittymäki ole selitelleet kaikennäköisiä korulauseita mediassa vaan ovat hankkineet selkeitä vahvistuksia rosterin puutteisiin? Minulla ei ole mitään harhakuvitelmia IFKn asemasta pelaajamarkkinoilla vaan ymmärrän helvetin hyvin, että miksi esimerkiksi minunkin haaveilema Brule meni meiltä ohi (jos nyt ylipäätään oltiin perässä), mutta markkinat ovat pelaajia täynnä. Relevantimpi kysymys lienee ymmärtääkö Salmelainen IFKn aseman markkinoilla vai toivooko hän Quinceyn kaltaista toista onnenpotkua? Jos näin on niin Salmelaisen ja IFNn skouttaus on edelleen jatkumoa Karavaanarin ajoista. Tuntien sinun logiikkasi niin jos Salmelainen pettää lupauksensa ja jättää 1. sentterin tälläkin kaudella hankkimatta, olet täällä ensimmäisenä viittaamassa Salmelaisen hienoihin selityksiin ja haastatteluihin!
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
@Frankie Sinulla se on kova tarve jokaisesta kirjoittajasta joku vamma etsiä. Itse olen sentään vielä riittävässä henkisessä tasapainossa, että pystyn arvostamaan toisen rehellisen lausunnon enkä heti ole kuvittelemassa, että taas minua kusetetaan.

Kerta annat ymmärtää, että Salmelainen on siinä tehtävässä epäonnistunut nii voisit valaista missä ja kuka meni ohi? Ja juurihan kerroit markinnan olevan täynnä pelaajia. Nämäkin asiat on Salmelainen JA Selin selventänyt useampaan kertaan missä asian kanssa mennään.

Sinä et usko että entinen agentti ymmärtää mikä IFK:n asema markkinoilla on? Sinä et jaksa edes tarkistaa mitkä pelaajat on siellä liikkunut , mutta silti Salmelainen on paskahousu kun ei yhtä sentteriä saa hankittua.
Kärkiketjun keskushyökkääjä pelipaikkana on yhtä vaikea hankkia kuin maalivahti tai rightin pakki. Siihen päälle vielä asema markkinoilla jossa IFK ei pysty kilpailijoiden kanssa sa rahalla kilpailemaan.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
@Frankie Suomelan lähdön jälkeen kotimaan sarjaan on tullut kolme sentteriä, jotka olis mulle kelvannut: Heponiemi Kärppiin, Nättinen Jyppiin ja Wirtanen Tepsiin. Näistä tuskin kukaan on sellainen, jonka Salmelainen olisi yrittänyt verisesti saada meille, koska kukaan ei ole ”Uusi Suomela”. Itse olisin Wirtasen ottanut vaikka tuolla pätkäsopparilla ja (nyt tosin vasta jälkiviisaana) Heponiemen. Mutta ei tää Liigaan tulleiden pelaajien kohdalla ole varsinaisesti sentterien juhlaa ollut.

Joten ollaan hävitty kisat rahakkaimmille sarjoille.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
@Frankie Sinulla se on kova tarve jokaisesta kirjoittajasta joku vamma etsiä. Itse olen sentään vielä riittävässä henkisessä tasapainossa, että pystyn arvostamaan toisen rehellisen lausunnon enkä heti ole kuvittelemassa, että taas minua kusetetaan.

Kerta annat ymmärtää, että Salmelainen on siinä tehtävässä epäonnistunut nii voisit valaista missä ja kuka meni ohi? Ja juurihan kerroit markinnan olevan täynnä pelaajia. Nämäkin asiat on Salmelainen JA Selin selventänyt useampaan kertaan missä asian kanssa mennään.

Sinä et usko että entinen agentti ymmärtää mikä IFK:n asema markkinoilla on? Sinä et jaksa edes tarkistaa mitkä pelaajat on siellä liikkunut , mutta silti Salmelainen on paskahousu kun ei yhtä sentteriä saa hankittua.
Kärkiketjun keskushyökkääjä pelipaikkana on yhtä vaikea hankkia kuin maalivahti tai rightin pakki. Siihen päälle vielä asema markkinoilla jossa IFK ei pysty kilpailijoiden kanssa sa rahalla kilpailemaan.
Sinun kanssasi taas on mahdotonta keskustella asiasta kuin asiasta, kun olet naivisti päättänyt uskoa kaiken, mitä mediassa puhutaan Salmelaisen & co suulla, ja lisäksi ilmoitat täällä niiden olevaan 100% faktoja. On silkka mahdottomuus, että jokin heidän sanomansa ei pitäisi paikkaansa, ja olet täällä ensimmäisenä kertomassa ”faktoja”, kun joku uskaltaa kyseenalaistaa jotain. Mistä muuten tiedät, että ovatko nuo lausunnot rehellisiä?

Kun sinä luet kuin piru raamattua kaikkea mediaa ilman mitään lähdekritiikkiä niin ihmettelen, ettet ole havainnut jatkuvaa pelaajaliikennettä markkinoilla? Mikä saattaisi puhua sen puolesta, että markkinat ovat täynnä pelaajia? Miksi minun pitäisi edes tarkistaa markkinat, en ole IFKn UTJ! Ja en edes pystyisi siihen, koska ei minulla ole kontakteja pelaajamarkkinoille. Tuomenoksa muuten löysi SaiPalle tuon esille nostamasi helvetin vaikeasti löydettävän rightin puolustajan Kichtonin muodossa, ja kaikki viittaa taas nappihankintaan, joka jatkaa SaiPasta kovempiin Liigoihin. Tuomenoksa ei muuten ennen tätä hankintaa käynyt Lehterän kanssa mediassa läpi prosessin tilannetta ja hävittyjä tarjouskilpailuja.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Ei ole kannattajan tehtävä ilmoittaa mitä pelaajia on markkinoilla! Huonosti hoidettua duunia on, kun mitään toista suunnitelmaa Suomelalle ollut. Ei edes yritetty mentiin tässä kohtaan näillä..paskapuhetta kuivat markkinat pelaajia liikkuu koko aika pitkin kevättä tähän päivään.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Jos kerran on UTJ puhunut paskaa, niin olisi kiva kuulla vähän enemmän faktaa? Tai tarkempaa analyysia. Siihen liittyen kysyn uudelleen @Frankie ja @Sp#16 kuka huippusentteri noiden yläpuolella mainitsemien lisäksi on mennyt ohitse? Siis sellainen, joka Suomelan lähdön jälkeen on tullut liigaan? Ja turha katsella mitään huhtikuun jätkiä. Et sä voi oikein lähestyä jotain huippusentteriä silloin: ”Hei, meil on tossa 200k kiinni yhdessä jätkässä, mutta voitko venaa pari kuukautta että lähteekö se niin voitaisiin tehdä diili”

IItselleni Wirtanen oli ainoa ja se voi olla, ettei kelvannut IFKlle jos halusi vain pätkäsopparin.

Ei ole fanin tehtävä kertoa UTJlle nimiä, mutta jos haukkuu niin olisi hyvä vahventaa omaa teoriaansa jollain perusteellisemmalla analyysillä. Muutenhan tää on vain juupas eipäs huutelua.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
@Sp#16 Ei ole kannattajan tehtävä , mutta tietty realismi kannattaa säilyttää. Pelaajia kyllä on vapaana vaikka kuinka paljon, mutta sitä laatua mitä tarvitaan nii voidaan laskea yhden käden sormilla.

@Frankie Eli Salmelaisen olisi pitänyt jättää Quincey ottamatta jotta olisi saanut Kichton kätisyyden vuoksi? Kichton 2+1 ja Quincey 3+4. Vaihdetaan vaikka päittäin? Muuten meidän oma rightin pakki ROC 2+5.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös