HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 201 777
  • 30 534

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool

Wirtaselle on aina tilaa, ja Kuparinen vaikka tehköön sitä ihan konkreettisesti :)

Puustinen-Elkins-Zaborsky/Andersson
Kuparinen-Wirtanen-Luttinen
Partanen-Ramstedt-Rask
Leinonen-Ikonen-Lamberg

Söderholm-Grillfors
Taipalus-Jurcina
Honkaheimo-Auvitu
Teppo, Salmi jne.

Tässä vois (ehkä jopa mahdollisesti) olla roolit suurinpiirtein kohdillaan.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Tässä vois (ehkä jopa mahdollisesti) olla roolit suurinpiirtein kohdillaan.

Rehellisesti sanottuna itselläni ei ole mitään käryä miten Kuparinen kykenisi pelaamaan laiturina. Lähtökohtaisesti olen kuitenkin sitä mieltä, että joukkueesta saadaan paras hyöty irti kun pelaajat pelaavat luontaisilla pelipaikoillaan. Wirtanen on silti hieno pelaaja ja olisin valmis esim. vaihtamaan hänet Kupariseen koska vain.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Jee jee, joku heittää tänne vahvistamattoman huhun ja taas kaikki hyvin. Jengi rakentelee kiimatippoineen jo ketjuja tietämättä mikä ja kuka tulee vai tuleeko mitään. Ei se yksi laituri tuota jengiä pelasta!
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Jee jee, joku heittää tänne vahvistamattoman huhun ja taas kaikki hyvin. Jengi rakentelee kiimatippoineen jo ketjuja tietämättä mikä ja kuka tulee vai tuleeko mitään. Ei se yksi laituri tuota jengiä pelasta!

Joo, itse odotan/vaadin 3-4 vahvistusta kaikkinensa vielä, joista 2 pitäisi kyllä saada hyvinkin pian. Negatiivisuus tosin on aika syvässä just nyt.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, itse odotan/vaadin 3-4 vahvistusta kaikkinensa vielä, joista 2 pitäisi kyllä saada hyvinkin pian. Negatiivisuus tosin on aika syvässä just nyt.

Niin on. Itse oon tarkoituksella pitänyt itseni poissa täältä, kun aina on vaan ruvennut vituttamaan.
 

SuperKakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK ja New York Rangers
Jee jee, joku heittää tänne vahvistamattoman huhun ja taas kaikki hyvin. Jengi rakentelee kiimatippoineen jo ketjuja tietämättä mikä ja kuka tulee vai tuleeko mitään. Ei se yksi laituri tuota jengiä pelasta!

Joo tähän vahva sama.

Itse veikkaan että sieltä tulee joku 43-vuotias entinen AHL-sankari, joka on pahasti alkoholisoitunut vuosien varrella ja yhtä kylmähermoinen soturi kuin T.Gillies.

Miehen nimi on jännittävänä ulkomaalainen kuten "Johnson" tai "Richards" ja sillä perusteella mies onkin kova tähti.

Miehelle maksetaan jännittävän ulkomaalaisuuden takia palkkaa 400 000 euroa ja päälle lyödään AMG-mersu, jonka kaveri tietysti kolaroi näytöstyyliin seuraavalla viikolla.

Tämän jälkeen KOFF alkaa ärisemään ja mies lähetetään pois. Siinä vaiheessa käsiä levitellään ja todetaan "uusi aikakausi alkaa nyt, turbulenssi on ohitse"

Hyvä IFK!
 
Suosikkijoukkue
Hifk, Man Utd, Suomalaiset änärissä
Joo tähän vahva sama.

Itse veikkaan että sieltä tulee joku 43-vuotias entinen AHL-sankari, joka on pahasti alkoholisoitunut vuosien varrella ja yhtä kylmähermoinen soturi kuin T.Gillies.

Miehen nimi on jännittävänä ulkomaalainen kuten "Johnson" tai "Richards" ja sillä perusteella mies onkin kova tähti.

Miehelle maksetaan jännittävän ulkomaalaisuuden takia palkkaa 400 000 euroa ja päälle lyödään AMG-mersu, jonka kaveri tietysti kolaroi näytöstyyliin seuraavalla viikolla.

Tämän jälkeen KOFF alkaa ärisemään ja mies lähetetään pois. Siinä vaiheessa käsiä levitellään ja todetaan "uusi aikakausi alkaa nyt, turbulenssi on ohitse"

Hyvä IFK!

Ensin nauroin vedet silmissä kirjoitusta, kunnes päähäni iski todellisuus. Syvästi masentuneena - tajuten, että kirjoitus on täyttä totta itken itseni uneen loppukesän.
 

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
Joo, itse odotan/vaadin 3-4 vahvistusta kaikkinensa vielä, joista 2 pitäisi kyllä saada hyvinkin pian.

Kyllä niitä vielä sieltä tulee vähintään kolme miestä. Siinä on vain yksi mutta, pelaavatko peliäkään ennen uutta siirtoa :)

Sellaisen rantahuhun kuulin, että elokuun alkupuolella kuuluu viimeistään. Luotettavuutta on juuri ja juuri nettikirjoittelun verran ...
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun tiedot Keräsen ja Pakarisen lähdöistä tulivat, niin itse olin lähinnä tyytyväinen siitä, että ei suin päin signattu ensimmäistä eteen tullutta nimeä vain sen takia, että saataisiin fanit pidettyä tyytyväisenä. Tästä hyvä esimerkki aikanaan oli se, kun Peltonen meni narreihin, niin HIFK:lla oli hirveä kiire ilmoittaa Aigars Cipruksen diili ja vielä tiedotteessa kertoa, että tässä se Peltosen korvaaja nyt on. Nyt on kuitenkin aikaa kulunut ja muut seurat vahvistaneet tällä aikaa. Esim. kun katsoo TPS:n hankintalistaa, niin kaksi (Smolanek, Lach) todella kovan luokan vahvistusta, jotka ovat molemmat sellaista pistepörssin voittajakandidaatin tasoa.

Laschin tapaus nyt on kuitenkin esim. sellainen, että kun kaikki liigaseurat nyt kuitenkin maksanevat KHL:ään suhteutettuna suurinpiirtein saman euromäärän, niin pelaajat valitsevat sen tutun organisaation/valmentajan. Ennen se raha tultiin hakemaan HIFK:sta, Jokereista, Kärpistä tai TPS:stä. Nyt mennään sinne missä saadaan rooli, on osaava valmennus yms. että voidaan sitten hakea se raha ulkomailta. Suikkasella lienee ollut iso rooli TPS:n hankinnoissa. KJ:n aikana HIFK signasi paljon pelaajia, joilla oli yhteistä taustaa KJ:n kanssa ja nimenomaan avainpelaajia. Nyt meillä on valmentajana Törmänen, jolla ei ole sellaista valmennushistoriaa, että siitä olisi HIFK:lle hirveästi hyötyä pelaajamarkkinoilla, vaikka pelillisesti varmasti onkin. HIFK tekee pelaajahankinnatkin hyvin pitkälle valmennuksen kontakteilla. Valitettavasti. HIFK:n imukyky pelaajamarkkinoilla on tällä hetkellä heikko omasta mielestäni monestakin syystä. Yksi on Nybondas, joka ei todellakaan ole sellainen innovatiivinen joukkueen rakentaja, joka saa pelaajia houkuteltua tänne. Lisäksi HIFK:n uskottavuus pelaajamarkkinoilla on mestaruuden jälkeen laskenut vuosi vuodelta. HIFK on viime kausina ollut kriisiherkkä organisaatio ja ollut lähinnä naurettava vitsi, kun ottaa huomioon käytössä olevat resurssit.

Nyt tavallaan lähdetään taas rakentamaan uutta HIFK:ta. Uskottavuus pitää rakentaa uudelleen ja se olisi nyt alku, että pelattaisiin uskottava kausi vajaallakin materiaalilla ja sitten sen päälle lähdettäisiin rakentamaan kahta seuraavaa kautta ja mielellään ilman Nybondasta, koska hän elää täysin valmentajan vanavedessä. HIFK tarvitsee UTJ:n joka pystyy rakentamaan kilpailukykykyisen joukkueen ilman valmentajan vaikutusvaltaa.

Kyllähän HIFK vielä tulee hankintoja tekemään. Ulkomaalaisia on tällä hetkellä rosterissa kuitenkin jo kolme ja uskon HIFK:n viisastuneen siinä, että 4-5 ulkomaalaista on ihan maksimi. Ulkomaalaisia tullee maksimissaan 1-2 ja niiden pitää olla tarkkoja osumia. Lisäksi HIFK tarvitsee kotimaisia pelaajia ja niitä vain joutuu kärsivällisesti odottelemaan. Kotimaisia hankintoja ei ole hirveästi liikkunut muidenkaan seurojen suunnalla enää viime aikoina.

Hagmanin livahtaminen Jokereihin alkaa kyllä Keräsen ja Pakarisen lähdön jälkeen saamaan hyvin koomisia ja penilumaisia piirteitä. Hagman olisi ollut hinta-laatusuhteeltaan kova pelaaja, olisi kiinnostanut ihmisiä ja lämmittänyt etenkin vanhemman polven HIFK:laisia. Nyt olisi ollut takuuvarma paikka Elkinsin ja Puustisen kentässä.
 
Viimeksi muokattu:

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Hagmanin livahtaminen Jokereihin alkaa kyllä Keräsen ja Pakarisen lähdön jälkeen saamaan hyvin koomisia ja penilumaisia piirteitä. Hagman olisi ollut hinta-laatusuhteeltaan kova pelaaja, olisi kiinnostanut ihmisiä ja lämmittänyt etenkin vanhemman polven HIFK:laisia. Nyt olisi ollut takuuvarma paikka Elkinsin ja Puustisen kentässä.

Hagmanin tapausta ei pidä minusta tuomita penailuksi hätiköidysti. Jälkiviisaanahan on aina helppo sanoa, että olisi pitänyt lyödä se huhuttu 40 kiloa lisää ja kiinnittää jätkä. Itse olin siihen aikaan sitä mieltä, että kyllä olisi kannattanut maksaa. Vappuna ajattelin, että ei niin väliä, nyt on helppo sanoa valistuneesti, että olisi pitänyt maksaa.

Mikä sitten on ollut tilanne silloin, onko samaan aikaan ollut neuvottelut käynnissä Keräsen kanssa ja eteen on tilanne, jossa kiinnitetään jompikumpi. Jos näin on ollut, niin paha se on minusta alkaa Nybondasta syyttämään tästä valinnasta, itse olisin valinnut Keräsen.
 

Wicked

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Los Angeles Kings
Nyt tavallaan lähdetään taas rakentamaan uutta HIFK:ta. Uskottavuus pitää rakentaa uudelleen ja se olisi nyt alku, että pelattaisiin uskottava kausi vajaallakin materiaalilla ja sitten sen päälle lähdettäisiin rakentamaan kahta seuraavaa kautta ja mielellään ilman Nybondasta, koska hän elää täysin valmentajan vanavedessä. HIFK tarvitsee UTJ:n joka pystyy rakentamaan kilpailukykykyisen joukkueen ilman valmentajan vaikutusvaltaa.

Tässä täysin samaa mieltä. Se, että nyt ei lähdetä hakemaankaan mestaruusjengiä, osoittaa malttia ja pitää vieläkin muistaa, että uudelleenrakennus, vaikka se monia ärsyttäisikin ei ole mallia "samana vuotena kumminkin mestaruuteen". Itse odotan HIFK:lta pääsyä kuuden sakissa suoraan pleijareihin ja siinä se melkein onkin. Se mitä keväällä tapahtuu on toinen asia.
 

Stigu

Jäsen
Itse en usko, että joku kolmivuotisprojekti tuo menestystä. On totta, että sellainen toi edellisen kerran menestystä, mutta täytyy muistaa että:

- se menestys hävisi yhtä nopeasti kuin tulikin
- menestys perustui erittäin pätevään, kurinalaiseen, kokeneeseen ja vahvaan valmentajaan
- nykypäivänä on yhä vaikeampaa pitää joukkueen tähtiä ja avanpelaajia jengissä kolmea kautta
- ifk:lla ei ole enää kuin yksi liiderihahmo jengissä (Söde)
- ifklla ei edelleenkään ole vielä moneen vuoteen junnutuotantoa, joka takaisi jonkinnäköisen jatkuvuuden

Tappara ponkaisi liigan huipulle kaudessa, samoin omalla tavallaan myös Kärpät. Joku Saipa saattaa olla osoitus siitä, että pitkäjänteisellä työllä saadaan menestystä, mutta siellä onkin puikoissa ammattilaiset.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Se on hienoa, että maltillisemmin ajattelevia kirjoittajia löytyy tästäkin osiosta. Tai ainakin se on mukavaa vaihtelua kaiken sen "Nybari vittuun"-huutelun keskellä (johon toki itsekin olen syyllistynyt). Fakta on kuitenkin se, että laituriosastolta on poistunut jo hyvä tovi sitten kaksi ykköskorin jätkää. Mitä pidemmälle korvaavien pelaajien hankkimiset ajoitetaan, sitä kuivemmat markkinat tulevat olemaan ja sitä vähemmän aikaa ketjukoostumuksilla on hitsautua yhteen. Puolustusta en näe niin huonona kuin moni täällä, mutta nimenomaan laituriosasto on Pakarisen ja Keräsen lähdön jälkeen todella kädetön, kapea ja yksiulotteinen.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Milläköhän selityksillä Nybari jatkaa duunissaan tulevan kauden flopin jälkeen? Sitä odotellessa voi nauttia muiden hienoja hankintoja liigassa.

Millainen budjetti tässä vaadittaisiin jotta voisimme hankkia laatupelaajia kuten esim. Kärpät, Pelicans, Lukko ja TPS?

Surullista että kukaan ei taas reagoi seurassa vaikka nähdään että rosteri on yksi SM-liigan huonoimmista.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Niin jokos tässä nyt voi alkaa malttamattoman kuumeisesti odottamaan Hankin paluuta?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
KJ:n aikana HIFK signasi paljon pelaajia, joilla oli yhteistä taustaa KJ:n kanssa ja nimenomaan avainpelaajia.

Tästä tuli mieleeni, että vaikka Kojolla toki TPS:n kanssakin on yhteistä historiaa (niin pelaajana, kuin valmentajana), niin ihmettelin kovasti, että Jalonen oli Nakládalia meille suositellut ja oletettavasti siinä samalla kertonut oman käsityksensä pelaajasta. Eikös HIFK ole kuitenkin viimeisin seura jossa Kojo Suomessa on valmentanut ja mestaruudenkin HIFK onnistui hänen aikanaan nappaamaan, joten miksei hän Nakládalia suosittanut HIFK:n miehistöön? Eikös siellä kuitenkin välit pitäisi olla ihan kunnossa? Ei siinä, kiitos Kojolle tuosta "scouttauksesta", kelpaa meille enemmän kuin hyvin, mutta olisi varmaan kelvannut teillekin. Olisin jotenkin olettanut, että jos Jalonen Lev Prahan miehistöstä jollekin pelipaikan Suomessa petaa, olisi seura ollut juuri HIFK.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...
Eikös HIFK ole kuitenkin viimeisin seura jossa Kojo Suomessa on valmentanut ja mestaruudenkin HIFK onnistui hänen aikanaan nappaamaan, joten miksei hän Nakládalia suosittanut HIFK:n miehistöön?
...

Voipi olla, että hän on suositellut miestä myös IFK:hon. Tai sitten IFK ei koskaan KJ:lta mitään ole Nakladalista tiedustellut.

Mistä näitä tietää.
 

Teme91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tästä tuli mieleeni, että vaikka Kojolla toki TPS:n kanssakin on yhteistä historiaa (niin pelaajana, kuin valmentajana), niin ihmettelin kovasti, että Jalonen oli Nakládalia meille suositellut ja oletettavasti siinä samalla kertonut oman käsityksensä pelaajasta. Eikös HIFK ole kuitenkin viimeisin seura jossa Kojo Suomessa on valmentanut ja mestaruudenkin HIFK onnistui hänen aikanaan nappaamaan, joten miksei hän Nakládalia suosittanut HIFK:n miehistöön? Eikös siellä kuitenkin välit pitäisi olla ihan kunnossa? Ei siinä, kiitos Kojolle tuosta "scouttauksesta", kelpaa meille enemmän kuin hyvin, mutta olisi varmaan kelvannut teillekin. Olisin jotenkin olettanut, että jos Jalonen Lev Prahan miehistöstä jollekin pelipaikan Suomessa petaa, olisi seura ollut juuri HIFK.

Ja Kojo oli kuulemma suositellut pelsuille tuota Michal Repikiä.
 

Lalli68

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkäpä Jalonen oli sitä mieltä että HIFKin ja Nybarin tapa toimia on niin kunnianhimotonta ja keskinkertaista ettei turhaa halua palveluksia tänne päin jaella, ja toisaalta ehkäpä halusi puffata tuttuja pelaajia sellaisiin seuroihin Suomessa jossa menestystä haetaan ja joissa pelaajat saisivat uralleen nostetta. Terv. nimim. "Ikuisesta optimistista inhorealistiksi"
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Voipi olla, että hän on suositellut miestä myös IFK:hon. Tai sitten IFK ei koskaan KJ:lta mitään ole Nakladalista tiedustellut.

Minä kun käsitin, että Kojo olisi ollut tuossa kuviossa se aloitteellinen osapuoli, mutta mistä näitä tosiaan tietää ja olen ihan hyvin voinut käsittää väärinkin. Jotenkin vaan olettaisi Liigassa HIFK:n olevan se taho, johon Jalonen ensimmäisenä lähtisi pelaajaa suosittelemaan. Vaan voihan se olla, että hän on Nakládalista myös HIFKin suuntaan vinkannut, ehkä sitten ei vaan ole ollut just sillon käyttöä. Näyttää vaan tuo teidän pakkikalusto siltä, että Nakládalin tyyppiselle puolustajalle olisi käyttöä, kuten lähes kaikilla muillakin Liigajoukkueilla.

Noh, samapa tuo, ei asia mua niin paljon kiinnosta, kunhan vaan ihmettelin.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Minä kun käsitin, että Kojo olisi ollut tuossa kuviossa se aloitteellinen osapuoli, mutta mistä näitä tosiaan tietää ja olen ihan hyvin voinut käsittää väärinkin. Jotenkin vaan olettaisi Liigassa HIFK:n olevan se taho, johon Jalonen ensimmäisenä lähtisi pelaajaa suosittelemaan. Vaan voihan se olla, että hän on Nakládalista myös HIFKin suuntaan vinkannut, ehkä sitten ei vaan ole ollut just sillon käyttöä. Näyttää vaan tuo teidän pakkikalusto siltä, että Nakládalin tyyppiselle puolustajalle olisi käyttöä, kuten lähes kaikilla muillakin Liigajoukkueilla.

Noh, samapa tuo, ei asia mua niin paljon kiinnosta, kunhan vaan ihmettelin.

Yleensä noi keissit menee kyllä niin et seura skouttaa pelaajaa x ja kyselee hänestä tyypeiltä jotka seura tuntee ja jotka ovat valmentaneet/pelanneet pelaajan kanssa.

Eihän nyt Kojo ole puhelimessa kaiket päivää suosittelemassa vanhoja pelaajiaan eri seuroille.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä kun käsitin, että Kojo olisi ollut tuossa kuviossa se aloitteellinen osapuoli, mutta mistä näitä tosiaan tietää ja olen ihan hyvin voinut käsittää väärinkin.
...

OK, mutta nyt kun mies päätyi TPS:ään, niin ei tietenkään kukaan sano mediassa, että joo tarjosin kaveria kyllä ensiksi muualle tms.

Pelaajatkin aina sanovat, että "halusin kaikista maailman seuroista juuri tänne". Julkisuuteen annettuista lausunnoista ja tiedoista ei aina kannata vetää suuria johtopäätöksiä
 

Animal

Jäsen
Millainen budjetti tässä vaadittaisiin jotta voisimme hankkia laatupelaajia kuten esim. Kärpät, Pelicans, Lukko ja TPS?

Käsittämättömintä on se, että vuosi toisensa jälkeen myös SaiPa todella rajallisilla resursseilla onnistuu hankkimaan ulkomailta laadukkaita liigapelaajia. Ja osa menee sinne mielellään vielä takasinkin.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Julkisuuteen annettuista lausunnoista ja tiedoista ei aina kannata vetää suuria johtopäätöksiä

Jep, en tässäkään tapauksessa noin toiminut. Vaan kuten sanoin, olen ihan hyvin voinut käsittää väärinkin. Tämä tästä.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yleensä noi keissit menee kyllä niin et seura skouttaa pelaajaa x ja kyselee hänestä tyypeiltä jotka seura tuntee ja jotka ovat valmentaneet/pelanneet pelaajan kanssa.

Eihän nyt Kojo ole puhelimessa kaiket päivää suosittelemassa vanhoja pelaajiaan eri seuroille.

Nimenomaan näin - jokainen huippuvalmentaja antaa suurella todennäköisyydellä puoluettoman arvionsa pelaajasta, mutta pelaajaa etsivän joukkueen on tehtävä pohjatyöt todella hyvin, koska joukkue tietää tasan tarkkaan sen mitä ollaan hakemassa. Lisäksi moni valmentaja haluaa pitää hiukan etäisyyttä siihen, kuinka hanakasti alkaa varsinkin ulkomaalaispelaajia suosittelemaan, koskaan kun ei voi tietää miten pelaaja sopeutuu uuteen asuinmaahansa jne. Tiedän, että on myös agentteja, joiden kautta on suuri mahdollisuus saada väärällä asenteella liikkuvia pelaajia ja joiden mainostetut ominaisuudet katoavat lentomatkalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös