HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 210 914
  • 30 544

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
E: siitä nyt puhumattakaan, että HIFK:lla on hajuttomin joukkue kasassa koko 2000-luvulla...

Mielipideasioitahan nämä on, mutta minusta HIFK:lla on paljon kiinnostavia pelaajia.

Kuinka onnistuvat uransa käännekohdassa olevat Ramstedt ja Kuparinen? Onnistuvatko Taipalus ja Partanen breikkaamaan, kuinka Husso pärjää pahamaineisella toisella kaudella? Onnistuuko Puustinen hankkimaan menolipun Pohjois-Amerikkaan ja kuinka eeppinen Elkins on?

Valmennuskin on mielenkiintoinen, kun valtakunnan ykkösprospect on saatu naarattua kirkkaisiin valoihin.

Kuten Justice aiemmin kirjoitti, niin muutama täsmähaku, niin voi tulla hyvä. Nyt on vaan pikkutakkimiesten duuni kaivaa ne esiin jostain.
 

Hogrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
KHL:stä alkaa hiljalleen ropisemaan joukkueita manan majoille joten niiden pelaajat ovat startanneet joukkueiden haun. Veikkaisin että seuraavat kaksi viikkoa tulee olemaan todella voimakasta liikehdintää suuntan sun toiseen joten kauhean huolissani en ole vielä. Jos KHL:ssä olisi systeemit kunnossa niin kiipeilisin jo seinille.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielipideasioitahan nämä on, mutta minusta HIFK:lla on paljon kiinnostavia pelaajia.

On toki. Minun mielestäni HIFK:lla on tasan kaksi varsinaisesti kiinnostavaa pelaajaa, jotka ovat Puustinen ja Husso. Kaikki loput ovat enemmän tai vähemmän harmaata massaa, vaikkakin Söde nyt toki on yksi Liigan parhaista pelaajista, mutta ei hänkään ole varsinaisesti kiinnostava pelaaja muiden kuin HIFK-kannattajien näkövinkkelistä.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kuten Justice aiemmin kirjoitti, niin muutama täsmähaku, niin voi tulla hyvä. Nyt on vaan pikkutakkimiesten duuni kaivaa ne esiin jostain.

Tämä on totta, mutta puhutaan kumminkin täsmähauista, jotka tulisivat tai siis joiden tulisi olla aivan joukkueen avainjätkiä ja tämmöisiä kavereita ( 1 - 2 ketjun hyökkääjiä pari kappaletta ja yksi top-4 tason pakki mielellään rightin kätisyydellä ) on tässä vaiheessa melkosen vaikea löytää.

Kyllähän tuo Zaborsky vapaana on semmoinen nimi johon olisi aivan pakko iskeä kiinni ja laittaa sitä rahaa nyt likoon, tuommoinen kaveri tekisi kakkosketjusta kertaheitolla vaarallisen ( siksi puhun kakkosketjusta, koska en löisi Zaborskya ja Puustista samaan ketjuun ). Lasch olisi ollut kyllä semmoinen pelaaja millaista tuohon Elkinsin ja Puustisen rinnalle olisin kaivannut, mutta eiköhän siihen tulla joku Rask istuttamaan näin veikkaisin.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Jos IFK lähtee tällä kokoonpanolla kauteen, mua ei saa hallille ilman (yllättävää) menestystä. Ei vaan kiinnosta. Lienen siis glory hunter.

Mä en tätä laittaisi glory huntingin piikkiin. Karu fakta on se, että HIFK on tällä hetkellä aika karmeassa tilanteessa rosterin ja ajan osalta. Tuo rosteri ei todellakaan vastaa HIFK:n resursseja tai tarpeita. Samaan aikaan pelaajia on vähemmän ja vähemmän markkinoilla ja Liigaankin on tullut kasoittain kovia pelaajia. Vähän haiskahtaa siltä, että Nybondas on nukkunut onnensa ohi.

Nybondaksen momentum meni tuossa pari viikkoa takaperin. Tuolloin itsekin huutelin mahdollisuuksiin kiinnitää koviakin nimiä Liigaan Levin ja Donbassin tilanteiden ratkettua; markkinoille tuli hetkellinen piikki kovia ulkkareita ja kaikille ei riittäisi paikkaa rahakkaammissa ympyröissä. Nyt esimerkiksi TPS värväsi yhden kaverin suoraan Levistä ja toisen sellaisen, jolle olisi voinut aueta paikka KHL:n varakkaammista seuroista toisissa olosuhteissa. Ja vaikka tuohon nyt vielä se 2-3 pelimiestä löydettäisiinkin, niin tilanne ei siltikään vielä mairittele. CHL:n piti olla jonkinlainen vastaveto KHL:lle, mutta edes 2-3 vahvistuksella HIFK ei olisi mitenkään poikkeuksellisen vakuuttava.

Erikoisesti Nybondas kyllä vetelee. Jokerien KHL-siirtoon ei olla vastattu oikeastaan yhtään, vaan toimistolla ollaan hiljaa lomilla. Rosteri on tyystin puutteellinen kaikilta osin ja hyviä uutisia ei ole pahemmin tullut. Helvetti tuossa vapautui suuri määrä pelaajia markkinoille, KHL on/oli kriisissä seurojen kaatuessa ja Ukrainan kärsiessä, CHL starttaa ja vastustajat vahvistuvat. Tuossa olisi ollut saumaa iskeä.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...
Jos IFK lähtee tällä kokoonpanolla kauteen, mua ei saa hallille ilman (yllättävää) menestystä. Ei vaan kiinnosta. Lienen siis glory hunter. Nybari saa kauden alkuun asti aikaa, sitten voidaankin jo alkaa syyttelemään valmennusta.

Minä ainakin kannustan aina ihmisiä tekemään omaa elämänlaatua ja hyvinvointia edistäviä ratkaisuja. Yhteiskunta ja ympäristö hyötyy, kun yksilö voi paremmin - olen tukenasi matkalla kohti terveempää elämää ;)
 
Viimeksi muokattu:
Jos IFK lähtee tällä kokoonpanolla kauteen, mua ei saa hallille ilman (yllättävää) menestystä. Ei vaan kiinnosta. Lienen siis glory hunter. Nybari saa kauden alkuun asti aikaa, sitten voidaankin jo alkaa syyttelemään valmennusta.

Omasta mielestä ketään ei voi kyllä syyttää glory hunteriksi, jos alkaa kypsyttää HIFK:n touhu. Mitä jos kaupoissa lopetettaisiin kolmosoluen myyminen ja nostettaisiin ykkösoluen hintaa vielä vähän nykyisen kolmosoluen yläpuolelle. Ihmettelisikö joku, jos kiinnostus kaupan bissen juomiseen vähenisi ja Viron reissut lisääntyisivät? Eihän se virolaisesta kaljasta parempaa tee, mutta kun se oman kaupan hyllyltä löytyvä on sellaista paskaa, ettei tule kuin paha mieli. Itse olen viimeiset pari kesää uhonnut, että en aio maksaa tästä ylihintaisesta "viihteestä", mutta niinpä vain olen aina mahdollisuuden auetessa paikalle rynnännyt.

Mielipideasioitahan nämä on, mutta minusta HIFK:lla on paljon kiinnostavia pelaajia.

Kuinka onnistuvat uransa käännekohdassa olevat Ramstedt ja Kuparinen? Onnistuvatko Taipalus ja Partanen breikkaamaan, kuinka Husso pärjää pahamaineisella toisella kaudella? Onnistuuko Puustinen hankkimaan menolipun Pohjois-Amerikkaan ja kuinka eeppinen Elkins on?

Omalla tavallaan kyllä olet oikeassa. Nuo kohtalot ja onnistumiset ovat kyllä kiinnostavia, mutta ei siellä silti ole niitä pelaajia, ketkä tuovat jengiä hallille. Mun mielestä HIFK:ssa ei ole tällä hetkellä yhtäkään kiinnostavaa persoonaa (pl ehkä Söde). Aiemmin on aina ollut Villeä, Kibeä, Jereä, ynnä muuta. Ehkä mä sitten olen vain kasvanut aikuiseksi, kun Villen myötä viimeinen omien junnuvuosien HIFK-idoli lopetti pelaamisen ja nyt tätä perinteistä HIFK-osastoa edustaa Söden lisäksi ainoastaan Arttu Luttinen, joka nyt ei ole mikään valonsäde, vaikka onkin yllättävän älykäs kiekkoilija. Kyllä mä haluaisin nähdä HIFK:ssa Honzan ja Marekin kaltaisia yllättäviä pelaajia. Siis nimenomaan pelaajia, joilta voi odottaa mitä vain ulosajon ja hattutempun välistä. Tai Lennun tyylisiä laidasta läpi taklaajia. Toki sieltä joku tekee "pakariset" ja nousee varmasti esiin, mutta anyway.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Olin vielä siinä vakaassa uskossa, että nyt kun tää CHL pörisee käyntiin JA Jokerit suksi muualle, niin nyt aivan OIKEASTI yritetään kasata sellanen jengi, että jyrätään kaikki vastaantulevat. Siinä samalla kun voitosta voittoon kulkee, pysyy jengi otsikoissa ja porukkaa virtaa Nordikselle ja kassa jatkaa kilinää. Kaikki pikkuskiditki opettelee tavaamaan otsikoilla "IFKlle ei löydy pysäyttäjää" tms ja fanipohja senku kasvaa.

Nyt kun päinvastaselta vaikuttaa, niin on turha vinkua jos porukkaa ei näy tai ne käy mielummin Pasilassa. Varsinki nuori polvi pitäs nyt vakuuttaa, et Stadissa on oikeesti vaan yks kova jengi ja se pelaa Nordiksella. Muistelen, et toimisto vielä kerto että tilanne on tiedostettu ja nyt satsataan jengiin ja CHLään. Miksi mua silti huolestuttaa näin paljon?

Tästähän jossain ketjussa jo keskusteltiin ja minä olin myös sitä mieltä että se tuhannen taalan kysymys on nyt millä houkutellaan ne junnut Nordikselle. Minuakin huolestuttaa.

Nico Friman pelasi viime kaudella KHL:n junnusarjassa MHL:ssa ja treenaa HIFK:n A-junnuissa elokuun puoliväliin saakka.

Tuosta tuli muuten mieleen että päivän "reeniviteolla" näkyi edelleen Åsten harjoituksissa, joten mikäköhän juttu siinäkin on? Yrittääkö rosteriin? Vai treenaako vaan mukana Mestistä varten? Missään ei mainita kuitenkaan.

Jokerien KHL-siirtoon ei olla vastattu oikeastaan yhtään, vaan toimistolla ollaan hiljaa lomilla. Rosteri on tyystin puutteellinen kaikilta osin ja hyviä uutisia ei ole pahemmin tullut. Helvetti tuossa vapautui suuri määrä pelaajia markkinoille, KHL on/oli kriisissä seurojen kaatuessa ja Ukrainan kärsiessä, CHL starttaa ja vastustajat vahvistuvat. Tuossa olisi ollut saumaa iskeä.

Täysin sama mieltä, nyt on laitettava tuulemaan. Samaan aikaan katukuvassa näkyy pelkkiä KHL mainoksia, missä meidän mainokset? CHLää pitäisi myös jo kovin mainostaa ja lippuja myydä matseihin, tosin siihen tarvitaan jotain nimekkäitä pelaajiakin että jengin saa vaivautumaan moisesta maksamaan. Viime kauden CHL pelit olivat yhtä tuskaa katsottavaa, voitettiinkohan me yksi niistä? Muut julkaisevat täyttä häkää pelaajia ja me reeniviteoita.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä teille Tiedote: ainakin yksi ex-KHL-jannu on sainattu. Muista hankinnoista ei tietoa.

Saas nähdä, putkahtaako nimi jo huomenna toimistolta vai joudutaanko odottamaan vielä elokuun alkupäiville - sitten seuraavaksi sen kiekollisen puolustajan etsintään/joukkueeseen kiinnittämiseen.
 

Kajastus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko välttämättä hyökkääjä. Pelkään että kysessä on eräs puolustaja, joka ei riemunkiljahduksia aiheuta. Ranteet auki meininkiä kylläkin. Katsellaan.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiekollinen puolustaja, joten sinänsä täyttäisi tarpeet.

Mutta joo... kruunaisi kyllä omalla tavallaan tämän pettymysten kesän. Yksi niistä omista pojista, joita en enää ikinä haluaisi nähdä IFK:ssa.

e. leftihän se Hänkki on.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Onko välttämättä hyökkääjä. Pelkään että kysessä on eräs puolustaja, joka ei riemunkiljahduksia aiheuta. Ranteet auki meininkiä kylläkin. Katsellaan.

Tuolla liigan siirtohuhuketjussa huhuiltiin että Jonas Andersson olisi tehnyt sopparin Suomeen, seuraa ei mainittu, mutta koska huhuaja oli HIFK-fani niin olettaisin että kyseessä on suurimmalla todennäköisyydellä myös seura olisi HIFK. Tulee KHL:stä joten sopisi kuvaukseen.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuolla liigan siirtohuhuketjussa huhuiltiin että Jonas Andersson olisi tehnyt sopparin Suomeen, seuraa ei mainittu, mutta koska huhuaja oli HIFK-fani niin olettaisin että kyseessä on suurimmalla todennäköisyydellä myös seura olisi HIFK. Tulee KHL:stä joten sopisi kuvaukseen.

Voipi olla joo. Nybari kun on viime vuosina tupannut hakemaan näitä Ruotsalaisia jengiin. Andersson sopii siinäkin mielessä kuvaan, että äijä on ollut pari viime kautta aivan klesana. Veikkaan että hintakin on siellä 300 tontun paikkeilla.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Andersson sopii siinäkin mielessä kuvaan, että äijä on ollut pari viime kautta aivan klesana. Veikkaan että hintakin on siellä 300 tontun paikkeilla.
Näen jo silmissäni tämän tapahtuvan. Pari harjoituspeliä + runkosarja matsia pelaa, jonka jälkeen telakalle määrittelemättömäksi ajaksi. Joulukuussa tulee tiedote, jossa kerrotaan sopimuksen puretuksi ja jossa on Nybondaksen haastattelu. "-Vahvistuksia ei tässä vaiheessa etsitä, luotetaan omiin jätkiin ja annetaan nuorille vastuuta", jonka johdosta ylivoimaa pyörittävät Nykoppit sun muut.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Andersson oli sentään viimeisimmällä Kärppä-kaudellaan sen verran jäätävä, että melkein jo tämän takia tarjoaisin sopparia. Viime kausihan meni vähän pilalle loukkaantumisen vuoksi, mutta jos olisi pelannut KHL:ssä täyden kauden ja nakutellut sellaiset 30-40 pojoa, niin eipä häntä Suomeen paljoa tarvitsisi haikailla. Vähemmän arpa hän on kuin joku Perrault tai Fata viime kaudella, olettaen kuitenkin että nykykunnosta ollaan edes jollain tasolla kartalla.

Ei kuitenkaan korvaisi sekä Pakarista että Kerästä. Siihen kylkeen vielä Zaborsky niin saatan olla tyytyväinen.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Andersson oli sentään viimeisimmällä Kärppä-kaudellaan sen verran jäätävä, että melkein jo tämän takia tarjoaisin sopparia.

Ruotsalainen pelaaja jolta löytyy lupaavia Kärppä-kausia sekä viimeisimmältä kaudeltaan pitkä loukkaantuminen alla. Tämä ei voi mennä pieleen, eihän?
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Olisipa se Zaborsky.. Ei enää mitään lasikroppasia kovalla rahalla kiitos!
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Ruotsalainen pelaaja jolta löytyy lupaavia Kärppä-kausia sekä viimeisimmältä kaudeltaan pitkä loukkaantuminen alla. Tämä ei voi mennä pieleen, eihän?

Mikäli Eklundiin viittasit, niin eihän hän pelannut kuin muutaman lupauksia herättävän ottelun Kärpissä. Andersson oli taas viimeisimmällä Liiga-kaudellaan tähtikategorian pelaaja. Myönnän, että tästä on useampi kausi aikaa, mutta on onnistunut pelaamaan tämänkin jälkeen KHL:ssä useamman kauden ihan hyvällä tasolla.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Zaborski ja Wirtanen olisi kova juttu.

Tosta Anderssonista... on sillä kuitenkin aikas hyvät pelimäärät viimeiseltä 3 kaudelta yhteensä. Viime kaudella sitten vaan se 22 peliä.
Eliteprospects.com - Jonas Andersson

Niin hieno pelaaja kuin Wirtanen onkin, niin puhtaat keskushyökkääjät on vähintä mitä joukkue tällä hetkellä kaipaa. Elkins - Ramstedt - Kuparinen - Ikonen/Nykopp. Ei tuossa ole sentterille enää tilaa.

Joukkueen laituriosasto on sen sijaan melko kädetön, kapea ja yksiulotteinen. Andersson ja Zaborsky sisään niin annan Nybarille taas hetkeksi työrauhan :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös