Jos IFK lähtee tällä kokoonpanolla kauteen, mua ei saa hallille ilman (yllättävää) menestystä. Ei vaan kiinnosta. Lienen siis glory hunter. Nybari saa kauden alkuun asti aikaa, sitten voidaankin jo alkaa syyttelemään valmennusta.
Omasta mielestä ketään ei voi kyllä syyttää glory hunteriksi, jos alkaa kypsyttää HIFK:n touhu. Mitä jos kaupoissa lopetettaisiin kolmosoluen myyminen ja nostettaisiin ykkösoluen hintaa vielä vähän nykyisen kolmosoluen yläpuolelle. Ihmettelisikö joku, jos kiinnostus kaupan bissen juomiseen vähenisi ja Viron reissut lisääntyisivät? Eihän se virolaisesta kaljasta parempaa tee, mutta kun se oman kaupan hyllyltä löytyvä on sellaista paskaa, ettei tule kuin paha mieli. Itse olen viimeiset pari kesää uhonnut, että en aio maksaa tästä ylihintaisesta "viihteestä", mutta niinpä vain olen aina mahdollisuuden auetessa paikalle rynnännyt.
Mielipideasioitahan nämä on, mutta minusta HIFK:lla on paljon kiinnostavia pelaajia.
Kuinka onnistuvat uransa käännekohdassa olevat Ramstedt ja Kuparinen? Onnistuvatko Taipalus ja Partanen breikkaamaan, kuinka Husso pärjää pahamaineisella toisella kaudella? Onnistuuko Puustinen hankkimaan menolipun Pohjois-Amerikkaan ja kuinka eeppinen Elkins on?
Omalla tavallaan kyllä olet oikeassa. Nuo kohtalot ja onnistumiset ovat kyllä kiinnostavia, mutta ei siellä silti ole niitä pelaajia, ketkä tuovat jengiä hallille. Mun mielestä HIFK:ssa ei ole tällä hetkellä yhtäkään kiinnostavaa persoonaa (pl ehkä Söde). Aiemmin on aina ollut Villeä, Kibeä, Jereä, ynnä muuta. Ehkä mä sitten olen vain kasvanut aikuiseksi, kun Villen myötä viimeinen omien junnuvuosien HIFK-idoli lopetti pelaamisen ja nyt tätä perinteistä HIFK-osastoa edustaa Söden lisäksi ainoastaan Arttu Luttinen, joka nyt ei ole mikään valonsäde, vaikka onkin yllättävän älykäs kiekkoilija. Kyllä mä haluaisin nähdä HIFK:ssa Honzan ja Marekin kaltaisia yllättäviä pelaajia. Siis nimenomaan pelaajia, joilta voi odottaa mitä vain ulosajon ja hattutempun välistä. Tai Lennun tyylisiä laidasta läpi taklaajia. Toki sieltä joku tekee "pakariset" ja nousee varmasti esiin, mutta anyway.