HIFK:n harjoitusottelut 2023

  • 102 884
  • 1 111

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Kaudella 21-22 IFK teki Liigassa kolmanneksi eniten maaleja (174) Ilveksen (191) ja Tapparan (188) jälkeen. Viime kaudella oltiin maalimäärässä alempaa keskikastia, mutta maalinteko helpottui jonkin verran niiden alkusyksyn 0-1, 2-0 jne. nysväysten jälkeen.

Pikkaraisen kausilla ei koskaan oltu top-kolmosessa tehdyissä maaleissa. Viimeksi IFK on tehnyt eniten maaleja hopeakaudella 2015-2016.

Ei nyt voida siis ihan suoraan todeta, että Peltosen pelikirja olisi jotenkin erityisen vähän maaleja tuottava siinä kuuluisassa isossa kuvassa.

Mä en myöskään osaa olla laskematta Peltosen ansioksi sitä, että molemmilla hänen kausillaan IFK on pelannut pitkän pätkän erittäin hyvää ja voittavaa kiekkoa. 21-22 se koettiin runkosarjan alkupuolella-puolivälissä ja viime kaudella oli hieno loppukiri. Uskon että jotain vielä hienompaa voi olla ensi kaudella luvassa, eikä nämä harkkapelit sitä tässä vaiheessa miksikään muuta.

Lupaan harkita negasiipeen liittymistä, jos ekan kymmenen pelin jälkeen voittoja on vähemmän kuin kuusi.
Osittain samaa mieltä, sillä ei maalimäärä ole ollut huonompi kuin Pikkaraisen aikana eikä Selinin tai Törmäsen aikana. Se pitäisi kuitenkin suhteuttaa laukauksien määrään, jotta nähtäisi tehokkuus tai tehottomuus.
Ja kaikista oikeimman kuvan saa, kun vielä suhteuttaa sen päästettyihin maaleihin.
Mitään tylsempää voittamista tuskin lätkässä on kuin jatkuvat 1-0, 2-1 pelit.
Jalkapallosta puhumattakaan varsinkin jos se on potkupalloa.
Kyllä lätkässä pitää räiskyä, taklata ja ainakin välillä tulla paljon maaleja, vaikka pelit olisivat muuten tasaisia.
 

tomechkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK voitetaan edelleen niin, että annetaan IFK:n hallita (etenkin laidoilla ja kulmissa) ja rokotetaan vastahyökkäyksistä. Tämä on toistunut, melkeinpä Stögön-kausista lähtien.
En tiedä pitäisikö IFK:n koittaa tätä samaa tyyliä ja olla hakkaamatta päätä milloin mihinkin seinään, joka vastustajalla on tolppien välissä.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
IFK voitetaan edelleen niin, että annetaan IFK:n hallita (etenkin laidoilla ja kulmissa) ja rokotetaan vastahyökkäyksistä. Tämä on toistunut, melkeinpä Stögön-kausista lähtien.
En tiedä pitäisikö IFK:n koittaa tätä samaa tyyliä ja olla hakkaamatta päätä milloin mihinkin seinään, joka vastustajalla on tolppien välissä.

Kyllä. Yleensä niihin liittynyt jonkun pelaajan henkilökohtainen virhe. Nyt puolustus on laadukas jonka pitäisi antaa aihiota laadukkaseen hyökkäysalue pelaamiseen. Tosin kahdessa edellisessä pelissä alkoi vuotamaan maalivahdit.

Ei Peltonen mikroamanageroi pelaajia kaukalossa. Siellä tekevät itsenäiset päätökset ja valmentajalta tulee ohjeet mitä tavoitellaan ja pelaaja saa tässä soveltaa.
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Mä en myöskään osaa olla laskematta Peltosen ansioksi sitä, että molemmilla hänen kausillaan IFK on pelannut pitkän pätkän erittäin hyvää ja voittavaa kiekkoa. 21-22 se koettiin runkosarjan alkupuolella-puolivälissä ja viime kaudella oli hieno loppukiri.
En voi olla tarttumatta tähän.
Joku kirjoittaja oli ansiokkaasti selvittänyt näitä putkia jossain yleisellä puolella tuossa keväällä (en jaksa itse etsiä juttua) mutta lopputulos oli se että lähes jokaisella liigajoukkueella on pitkä voitto-/pisteputki jossain vaiheessa kautta. Juttu ei koskenut IFK:ta, mutta IFK oli siinä tietysti yksi muiden mukana ja muistan miettineeni että eihän toi kevään mahtava pisteputki ollutkaan mitään niin ihmeellistä muihin verrattuna.
 

timotl

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK voitetaan edelleen niin, että annetaan IFK:n hallita (etenkin laidoilla ja kulmissa) ja rokotetaan vastahyökkäyksistä. Tämä on toistunut, melkeinpä Stögön-kausista lähtien.
En tiedä pitäisikö IFK:n koittaa tätä samaa tyyliä ja olla hakkaamatta päätä milloin mihinkin seinään, joka vastustajalla on tolppien välissä.

Täsmälleen samaa mieltä. Itse asiassa mm Lukko-sarjassa IFK oli itse altavastaajana, mutta voitti sarjan samoilla lääkeillä kuin se itse häviää.

Tyypillisesti mestarijoukkueet hallitsevat jossain määrin pelejä ja voittavat silti. Eli hallinta johtaa tilanteisiin, jotka realisoituvat maaleiksi. Helppoja menetyksiä ei tule, eikä pahemmin takaiskuja hallinnan keskellä. Tässä on se suurin ongelma HIFK:llä, omissa soi liian usein liian helpolla hinnalla, itse maksetaan kaameaa hintaa ja efforttia jokaista tehtyä maalia kohti.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En voi olla tarttumatta tähän.
Joku kirjoittaja oli ansiokkaasti selvittänyt näitä putkia jossain yleisellä puolella tuossa keväällä (en jaksa itse etsiä juttua) mutta lopputulos oli se että lähes jokaisella liigajoukkueella on pitkä voitto-/pisteputki jossain vaiheessa kautta. Juttu ei koskenut IFK:ta, mutta IFK oli siinä tietysti yksi muiden mukana ja muistan miettineeni että eihän toi kevään mahtava pisteputki ollutkaan mitään niin ihmeellistä muihin verrattuna.
Totta tuokin. Perinteinen valmentajanvaihtoefekti esim. tuottaa usein keskikastin tai pohjasakan jengeille noin kymmenen-viisitoista peliä kestävän hurmoksen, ja kaikki muutkin joukkueet pelaavat huonoja ja hyviä putkia kauden aikana.

Viime kauden kuntopuntarit on enää huonosti luettavissa tai sitten en vain osaa niitä tulkita :), mutta mutuna kuitenkin sanoisin että IFKn viime kauden runkosarjan viimeisen 30 pelin rupeama oli niin kova suoritus, ettei sellaisiin keskinkertaisesti valmennetut joukkueet millään kykene.

Samoin täytyy muistaa että siinä missä Ahokas voitti Peltosen taktisesti keväällä 2022 (etenkin game sevenissä) niin Peltonen oli jotain oppinut ja voitti taktisesti puolestaan Virtasen viime keväänä.

Nyt on mielenkiintoista nähdä miten peli rullaa keskieurooppalaisia jengejä vastaan. Tai siis näkeekö niitä pelejä jostain?
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Tai siis näkeekö niitä pelejä jostain?
Itävaltalainen kanava ServusTV streamaa turnauksen ilmaiseksi:



Tosin Dieser Inhalt ist in Ihrem Land nicht verfügbar taitaa tarkoittaa, ettei sisältö ole saatavilla maassasi, joten katsotaan tuleeko viikon mittaan uutta tietoa vai meneekö VPN-hommiksi.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Kysäisin asiaa sähköpostilla ServusTV:ltä ja valitettavasti kuulostaa siltä, että kannattaa varautua VPN:ien tai vaihtoehtoisten streamien käyttöön.

Thank you for your message and your interest in ServusTV.
Unfortunately, we have to inform you that due to geo-blocking rights, our channel and media library can only be accessed in Germany, Austria, Switzerland, Liechtenstein and Luxembourg.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Kysäisin asiaa sähköpostilla ServusTV:ltä ja valitettavasti kuulostaa siltä, että kannattaa varautua VPN:ien tai vaihtoehtoisten streamien käyttöön.

Thank you for your message and your interest in ServusTV.
Unfortunately, we have to inform you that due to geo-blocking rights, our channel and media library can only be accessed in Germany, Austria, Switzerland, Liechtenstein and Luxembourg.
Siinä tapauksessa HIFK:n kotisivuilla on paha moka. Olisi pitänyt todeta, että näkyy jos katsoja on noissa maissa.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Hmm monessa paikkaa sanotaan että huominen matsi alkaa klo 18 kun taas IFKn uutisessa mainitaan klo 16, kumpi nyt on oikein?
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Kysäisin asiaa sähköpostilla ServusTV:ltä ja valitettavasti kuulostaa siltä, että kannattaa varautua VPN:ien tai vaihtoehtoisten streamien käyttöön.

Thank you for your message and your interest in ServusTV.
Unfortunately, we have to inform you that due to geo-blocking rights, our channel and media library can only be accessed in Germany, Austria, Switzerland, Liechtenstein and Luxembourg.
Ladatkaa ilmainen Opera-selain, jos ei sitä löydy koneistanne. Minulla nimittäin avautui linkki, kun asetin selaimen sisään rakennetun VPN:n alueeksi Eurooppa.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Ladatkaa ilmainen Opera-selain, jos ei sitä löydy koneistanne. Minulla nimittäin avautui linkki, kun asetin selaimen sisään rakennetun VPN:n alueeksi Eurooppa.
Kiitos tästä. Latasin puhelimelle ja ainakin teksti maarajoituksesta poistui kun laitto VPNn päälle. Helppoa!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ML89

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Ladatkaa ilmainen Opera-selain, jos ei sitä löydy koneistanne. Minulla nimittäin avautui linkki, kun asetin selaimen sisään rakennetun VPN:n alueeksi Eurooppa.
Erittäin loistavaa!
 

Kane88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Hawks
Ladatkaa ilmainen Opera-selain, jos ei sitä löydy koneistanne. Minulla nimittäin avautui linkki, kun asetin selaimen sisään rakennetun VPN:n alueeksi Eurooppa.
Latasin puhelimeen, vpn aluueksi on eurooppa mutta ei ainakaan vielä pysty muita videoita kattomaan kun kokeilin, ”Geo restricted” siinä lukee. Mutta, salzburg-IFK pelissä lukee ”verfügbar ab heute 16:40 Uhr” eli katsottavissa 17:40 suomen aikaa. En tiedä.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Latasin puhelimeen, vpn aluueksi on eurooppa mutta ei ainakaan vielä pysty muita videoita kattomaan kun kokeilin, ”Geo restricted” siinä lukee. Mutta, salzburg-IFK pelissä lukee ”verfügbar ab heute 16:40 Uhr” eli katsottavissa 17:40 suomen aikaa. En tiedä.
Testasin kans. Saa nähdä. Ei vaikuta kovin lupaavalta. Pitäisköhän olla ihan erillinen VPN-appi jotta saisi tuon toimimaan…
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Itse avasin kännykällä Adblock browserilla ja ainakin kun avasi, lähti laskuri pyörimään. En siis varmaksi tiedä näkyykö, mutta siltä vaikuttaisi
 

Lasse#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Latasin puhelimeen, vpn aluueksi on eurooppa mutta ei ainakaan vielä pysty muita videoita kattomaan kun kokeilin, ”Geo restricted” siinä lukee. Mutta, salzburg-IFK pelissä lukee ”verfügbar ab heute 16:40 Uhr” eli katsottavissa 17:40 suomen aikaa. En tiedä.

Sama täällä, ei ainakaan kännykällä näyttäisi toimivan vaikka asetukset pitäisi olla kunnossa.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Mulla sama ongelma. Taitaa jäädä matsi näkemättä. No, kai jossain jokin seuranta on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös