Lähinnä tarkoitin sopimusten julkaisemista kauden päätteeksi. Tarkkaa ajankohtaa, milloin nimet on paperiin laitettu, en toki osaa kertoa, eikä sillä taida lopputuloksen kannalta merkitystä ollakaan. Itse en olisi solminut jatkoa missään vaiheessa kautta.
Joo, täällä spekuloitiin, kun joskus huhtikuussa se joku ruotsalainen uutisoi, että Dyk neuvottelee muutaman ruotsalaiseuran kanssa. Mutta kun sekin tieto on voinut tulla toimittajalle vasta silloin ja itse ne neuvottelut on tapahtuneet marraskuussa. Sitä ei tiedä.
Se mikä on faktaa on, että sopimusten julkaisuajankohdalla ei Salmelaisen aikana ollut juuri merkitystä siihen milloin ne sopparit on tehty. Salmelainen on aina pantannut soppareiden julkistusta enimmäkseen kevääseen. Kyllä tän tason pelaajien kanssa diilit tehdään 90% tuolloin vuodenvaihteessa tai jopa aiemmin. Ja vuodenvaihteessa ei ollut tietoa, että KHL romahtaa.
Lyytisen soppari julkistettiin samalla kerralla kuin Dykin ja Palolan ja Lyytisen soppari rustattiin viime vuoden puolella. Tämä on ihan pelaajan itse kertomana.
En itsekään olisi silti tehnyt sekä Dykin että Palolan kanssa diiliä, kun oli tuollaisia nuoria jonossa ja Salmelaisen on täytynyt nähdä, että A-nuorista on tulossa noin kovia Righteja (Tosin, ok Halttunen hankittiin keväällä).
Pointtini oli, että yritän vain tappaa MuTu-heittoa, oka muuttuu nopeasti palstatotuudeksi, eli kauden päätteeksi olisi tehty nämä diilit. Siitä ei ole mitään näyttöä enkä millään usko, että Peltonen ja Salmelainen olisi niin puupäitä, että olisi tehneet nää jatkot KHLn romahtamisen jälkeen. Niin kovaa pelimiestä oli yhtäkkiä markkinoilla, että koko markkinatilannehan muuttui.
Mutta ollaan aiheesta sivussa. Veteraanithan harvoin vertyy harkkapeleihin, joten varmasti parasta Palolaa ja Dykiä ei ole vielä nähty. Kolmekymppiset äijät tekee vielä lihashuoltoa... mutta olisihan se kiva, että johtavat pelaajat näyttäisi kentällä esimerkkiä eikä pelaisi niin, että joutuu spekuloimaan menettääkö ne paikan jollekin 17-vuotiaalle?
Tätä en ole nyt nähnyt mainituilta herroilta. Lyytinenhän on ollut jopa joissain peleissä tosi hyvä.