No, voin puhua varmaan sitten vain omasta puolestani, mutta minä olin nimenomaan tuolla 14-15 kaudella lähettämässä Taipalusta mestikseen, pisteistään huolimatta, koska hän oli niin järkyttävä hazardi. Kymmeniä kertoja hänen aiheuttamansa vaaratilanteet pelasti vain ja ainoastaan ilmiömäinen Ville Husso, kun yleensä Taipalus mokaili alimpana miehenä. Seuraavalla kaudella itse ainakin puolustelin Taipalusta, etenkin loppukaudesta, kun hänelle löytyi sopiva rooli. Hieman pienemmällä peliajalla ja ilman kiekollista vastuuta hän suoriutui ihan mallikkaasti. Oli IFK:n onni, että juuri tuolloin Auvitu otti sen ison stepin ja nousi vielä pari naksua paremmaksi pelaajaksi, jolloin Taipalusta ei tarvittu kiekolliseen rooliin.
Se mitä muut ovat kirjoittaneet, ei määrittele mitä pelejä minä olen katsonut, sillä olen katsonut niitä ihan omilla silmilläni. Myöskään tilastojen kaivelut eivät muuta sitä mitä näin tai tulkintaani siitä.
Täällä on muutenkin ihan liikaa puusilmäisiä kirjoittajia, joten kaikkien mielipiteiden keskiarvo on sangen köyhä ja virheellinen. Jos ignoroi huonot ja väärät mielipiteet ja kirjoittajat, saa aivan erilaisen kuvan siitä, mitä lätkästä jotain ymmärtävät fanit/kirjoittajat oikeastaan ajattelevatkaan.
Minun osaltani ei tämän enempää Taipaluksesta, ainakaan tähän ketjuun.
Harjoitusotteluista (tai no, Brynäs-ottelusta) pari huomiota:
- Carlsson ehkä sittenkin parempi kuin ajattelin (siis juuri niillä alueilla joita epäilin, eli keskuskaistalla pelaaminen ja aloitukset). Ei varmaankaan silti riitä ykkössentteriksi, mutta tilanne ei ehkä ole niin toivoton kun luulin. Luotan silti edelleen niihin HV71-fanielta saamiini raportteihin miehestä.
- Varakas on ilmeisen huono, juuri niin huono kuin ajattelinkin.
- Eronen on totutun paska.
- Engren on (kuten sanoin jo ennen hänen hankintaansa että kuka tahansa Lankisen paikkaaja tulee olemaan) luultavasti koko kauden paras hankinta.
- Kaski ja Salmela pettymyksiä, joskaan toinen ei taaskaan saa pelata omilla vahvuuksillaan. Ajattelin heidän painavan helposti Erosen, Varakkaan ja O'Connorin ohi, mutta ihan ruusuiselta se tie ei näytä. Ehkä sitten loppukaudesta painavat ohi.
- Laakso on vielä ehjä, hienoa! Jospa nyt vaikka kerrankin lätkäjumalat hymyilisivät hänelle yhden kauden verran...?