Mikäköhän oli peruste sille, ettei SABin olemassaoloa sen aiemmassa kokoonpanossa missään vaiheessa julkistettu seuran toimesta? Jos Vallin ei olisi asiaa Twitterissä tuonut esille ja muut mediat alkaneet käsitellä sitä, niin olisiko IFK julkistanut tätä uuttakaan kokoonpanoa?
Voisiko johtua ihan siitä, että asia ei varsinaisesti ulkopuolisille kuulu? Ei yrityksen tarvitse kaikista sisäisistä asioista tiedottaa. Musta tässä ei ole kyllä mitään salattavaa, mutta voi hyvin olla, että mukana olleet henkilöt eivät ole halunneet asiasta tehdä julkista? Tai välttämättä seurakaan. Monestakin syystä. Voi olla, että asian kanssa olisi tultu ulos nyt joka tapauksessa.
Mun henkilökohtainen mielipiteeni on se, Ari Vallin mokasi somepostauksillaan aika isosti. Hän toi julkisuuteen asioita, jotka eivät hänelle kuulu edes vähää alusta ja joista tiedottaminen ei näin ollen kuulu hänelle pätkän vertaa. Mä näkisin, että Vallin rikkoi jonkun luottamuksen aika isosti ja jos olisin Janne Pesonen, huomioisin tämän aspektin, vaikka kuinka hyvä frendi olisikin.
Odotan asiantuntijaryhmältä ennen kaikkea haastamista ja ulkopuolista näkemystä. Haastaminen ei ole synonyymi kritiikin antamiselle, mutta toki sitäkin sopii antaa, jos sille on aihetta. Toivon myös käytännön tuen antamista kaikille niille tahoille, jotka SAB:n "palveluihin" seurassa ovat oikeutettuja.
Granlundin roolin olen itse ajatellut liittyvän ennen kaikkea pelaajan näkökulmaan. Ja ehkä kenties tätä kautta joukkueelle avautuu mahdollisuus jonkun Zoomin järjestämiseen Miken kanssa erilaisista asioista keskustellen. Mikke jos kuka tietää, miltä tuntuu pelata koko kansan katseen alla kohupelaajana HIFK:ssa ja hän suoriutui siitä erittäin hyvin. Sieltä saattaisi löytyä joku ajatus siitä, miten hän niitä erilaisia tuntemuksia käsitteli ja kenties niistä voi olla jollekin muullekin hyötyä.
Mä näen, että tämä SAB on linkki nimenomaan hallituksen ja urheilupuolen välissä. Erinomainen idea ja kysymys kuuluu, miksi tämä perustettiin vasta nyt?
Aiemmin olin sitä mieltä, että hallituksessa pitäisi olla urheilupuolen asiantuntija, mutta käytyäni keskusteluja tiettyjen mahdollisesti jopa itseäni viisaampien tahojen kanssa, olen muuttanut mielipidettäni.Hallituksella pitää olla riittävä ymmärrys siitä, minkälaista on olla ammattijääkiekkoilija 2020-luvun Suomessa, mutta sen tiedon voi saada muutenkin kuin omalla pelaajakokemuksella. En vastusta, jos jostain löytyy pätevä henkilö, jolta löytyy osaamista sekä hallituksen strategiseen toimintaan että jääkiekkoon, mutta yhtään henkilöä hallitukseen ei pidä ottaa puhtaasti vain pelaajataustansa takia. Jotain muutakin pitää pystyä tuomaan. Hallitus ei todellakaan ole mikään mitätön kahvittelukerho, vaan vastuu on iso. Eikä pidä unohtaa sitäkään, että hallitus on vastuussa tehtävien
järjestämisestä, ei niiden toteuttamisesta. Toteuksen hoitaa ihan muut tahot, eli palkattu henkilöstö. Nyt näyttää siltä, että SAB:n myötä hallitus ihan tosissaan pyrkii parantamaan olosuhteita myös kulissien takana.