leukojen loksutusta...
Olen tässä seurannut kuluvan kevään näitä sivuja, ja ilokseni olen huomannut, että monissa eri ketjuissa on syntynyt rakentavaa ja älyllistä keskustelua jääkiekosta, joukkueista ja liigan tulevaisuudesta.
En voi olla kuitenkaan ärsyyntymättä jatkuvista rimanalituksista, mitä tulee tähän vihanpitoon pääkaupunkiseudun seurojen välillä.
(Tässä vaiheessa tunnustan olevani Bluesin kannattaja).
Mielestäni joukkueet ja niiden kannattajat ovat osa kansallisen jääkiekkokulttuurimme rikkautta ja näillä sivuilla tulisi voida katsoa myös hiukan asioiden yli.
Myönnän, ettei esim. espoossa ole vastaavanlaista kiekkokulttuuria, kuin esimerkiksi Tampereella, Turussa, tai Helsingissä. Silti uskallan väittää, että Blues ja Salonojan makkarat ovat jo vakiinnuttaneet paikkansa liigassa, ja varmasti sinisten kohtaaminen herättää, tai ainakin vastaisuudessa tulee herättämään erilaisia tunteita eri leireissä.
Niin Jokerit kuin HIFKikin herättävät minussa monenlaisia tunteita, joista on tässä vaiheessa varmasti turha kertoa sen enenpää, mutta kokonaisuudessaan olen yhtäläisen ylpeä kaikista maamme seuroista ja omasta kovatasoisesta liigastamme, jota pidetään yhtenä maailman kovimmista.
Pyydänkin hiukan malttia ja keskinäistä kunnioitusta teiltä kaikilta.
Olkaamme ylpeitä itsestämme, mutta kunnioittakaamme myös vieraitaimme. Näin on joku itseäni viisaampi joskus sanonut...