HIFK- Magnitogorsk,pajulahti 12.8 Klo 16.30 (HUOM! Muuttunut aika!)

• 12 064
  • 59

JHILD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Eikös tämä Auger ole muuten pääasiassa aiemmin tuominnut Mestis -ja A-junnupelejä?

Auger tosiaan on viheltänyt Mestiksen ja A-junnujen pelejä. Ne hän on viheltänyt yhtä huonosti kuin eilisenkin matsin ja ihmettelen suuresti että minkä ihmeen takia tämä kanukki saa viheltää edelleen. Ja olisi tähänkin peliin varmasti löytynyt joku liigatason tuomarikin koska kyseessä oli kuitenkin kahden pääsarjajoukkueen harjoitusottelu. Tuomariasettelijalta todella huono veto laittaa Suomen huonoinpiin tuomareihin lukeutuva tuomari viheltämään tällaista.

Itse ottelusta:

Olen vakaasti sitä mieltä että ilman Augeria IFK olisi saattanut ottelun voittaakin. Koska ei se Magnitogorsk mielestäni mitään ihmeellistä esittänyt ja jos Auger olisi samanlaisella innolla passittanut samanlaisista tilanteista venäläispelaajia boxiin niin eiköhän se hakkaaminenkin olisi loppunut jossain vaiheessa.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Korak
Itseltäni ei tule ymmärrystä IFK:n toiminnalle tuosta Moskovan reissusta. Oliko se 5 peliä 5:ssä päivässä? Liian monta peliä, etteikö jotain huonoja uutisia tule.

Onhan tahti kova mutta ainakin mun mielestäni on ihan hyvä että näitä harkkamatseja pelataan kovaa pelaavia jengejä vastaan (ok, vaikkakin se pelkkä mailalla huitominen ei tietysti tätä ole). Kasvattaa luonnetta. Vai pitäisikö joku HIFK-fani oikeasti siitä, että harkkapelit olisivat järjestäen rusettiluistelua mestisjengin kanssa tai harlemglobetrotters-meiningillä toteutettuja näytösotteluja NHL-joukkueen varamiehistön kanssa?

Itään vaan pojat, itään vaan!

(sitäpaitsi siitähän saa rahaakin!)

Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Viestin lähetti #12

Kuinka suurella rahasummalla korvataan esimerkiksi se, jos HIFK:lta loukkaantuu pidemmäksi ajaksi muutama avainpelaaja?

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti punaiset_lasit
Kuinka suurella rahasummalla korvataan esimerkiksi se, jos HIFK:lta loukkaantuu pidemmäksi ajaksi muutama avainpelaaja?

No kamoon. Pumpulia kehon ympärille ja harkkamatsit jotain Säynävän pyllistystä vastaan (V-div), niinkö? Ollaanpa sitten "valmiit, kun tosipelit alkaa"...

Ei kai kukaan halua että pelaajat loukkaantuvat. Mutta ei kai niille voida määrätä kypäräpakkoa jalankulkijoinakin vain siksi? Onhan noissa ryssämatseissakin dumarit jotka, omalla tavallaan, valvovat että pelit menevät sääntöjen mukaan.

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ne on vaani niin todella turhia loukkaantumisia jos joku lyö mailalla vaikka ranteen poikki.
Lisäksi on tämä ruoka puoli joka aiheuttaa taas sen että joku saa varmasti vatsataudin.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti mixu
Ne on vaani niin todella turhia loukkaantumisia jos joku lyö mailalla vaikka ranteen poikki.

Hei mulla on hyvä idea! Pelattaisko jatkossa harjoitusmatseja vaan "jalat, jalat"-taitokiekkojokereita vastaan hyvässä 14.1.-hengessä? Sit ei tulis mailaa kainaloon eikä turhia loukkaantumisia... Ja sitäpaitsi kyllä ryssiin hyvää sapuskaa mahtuu. Kummia ennakkoluuloja porukoilla.

Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Viestin lähetti #12
Hei mulla on hyvä idea! Pelattaisko jatkossa harjoitusmatseja vaan "jalat, jalat"-taitokiekkojokereita vastaan hyvässä 14.1.-hengessä? Sit ei tulis mailaa kainaloon eikä turhia loukkaantumisia... Ja sitäpaitsi kyllä ryssiin hyvää sapuskaa mahtuu. Kummia ennakkoluuloja porukoilla.

Niin no viime kaudellahan kaikki meni hyvin Itä-Suomessa? No odotellaan ensin saldoa kyseisestä turnauksesta ja katsotaan sitten jäätiinkö voiton puolelle? Toivottavasti jäädään...

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti punaiset_lasit
Niin no viime kaudellahan kaikki meni hyvin Itä-Suomessa? No odotellaan ensin saldoa kyseisestä turnauksesta ja katsotaan sitten jäätiinkö voiton puolelle? Toivottavasti jäädään...

Kummaa jankkaamista. Mikä sun mielestäsi olisi sitten parempi ratkaisu? Pitäiskö jengin pystyttää leiri Affenanmaalle ja pelata koko esikausi vain paikallisia herrasmiehiä vastaan vai mitä?

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti #12
Onhan tahti kova mutta ainakin mun mielestäni on ihan hyvä että näitä harkkamatseja pelataan kovaa pelaavia jengejä vastaan (ok, vaikkakin se pelkkä mailalla huitominen ei tietysti tätä ole). Kasvattaa luonnetta. Vai pitäisikö joku HIFK-fani oikeasti siitä, että harkkapelit olisivat järjestäen rusettiluistelua mestisjengin kanssa tai harlemglobetrotters-meiningillä toteutettuja näytösotteluja NHL-joukkueen varamiehistön kanssa?

Tuskinpa vaihtoehdot ovat nämä, löytyy niitä muitakin vaihtoehtoja kuin rusettiluistelua ja hauskanpitoa Venäjän reissujen sijaan.

Minä en näe siinä mitään järkeä, että lähdetään ehdointahdoin pelaamaan joukkueita vastaan pelejä joiden lopputuloksesta - siis muusta kuin pelillisestä tuloksesta - ei ole mitään varmuutta. Harjoitella ja pelata (harjoitusotteluita siis) voi kovaa ilman, että pelaajien on tarpeen pelätä turhaa ja aiheetonta loukkaantumista. Kun tiedossa on se, että joukkueet näissä Venäjän turneissa ovat kaikkea muuta kuin haluttua fyysistä kiekkoa pelaavia joukkueita, on tällaisiin turneisiin osallistuminen turhaa riskin hakemista.

Yksittäiset pelit Suomessa Venäläisiä joukkueita vastaan vielä joten kuten soveltuvat kuvaan mutta peleistä Venäjällä tulisi saada melkoista extrahyötyä jotta pelaajat sinne kannattaisi rahdata. Enkä minä näe, että tällaista hyötyä saadaan. Kyseisissä otteluissa jokainen mailaniskuista johtuva loukkaantuminen on täysin turha. Se on vieläpä nähty etteivät tuomarit kykene pitämään kunnon kontrollia kaukalossa.

No, tämähän on vain minun mielipiteeni asiasta.

vlad#16.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näytänpä olevan aika vähemmistössä tämän asian suhteen. Voi tietysti olla että olen väärässä. Kuitenkin vladinkin peräänkuuluttama lisähyöty voi tietysti olla myös tiivis leirittäminen eli joukkueen kasassa pitäminen yhteenhitsautumisen toivossa. On vähän eri juttu pitää +viikonpituisia kovia leirejä ulkomailla (venäjä) tai lähes ulkomailla (affenanmaa) matseineen kuin silloin tällöin pyytää miljoonamiehiä vaivautumaan vaimokkeidensa äärestä normaalien harkkojen lisäksi iltaisin Kirkkonummelle tai jopa Hämeenlinnaan pelailemaan. Minusta koko hommassa on järkeä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy