Mitä jäi käteen ?
Pelit on "vasta" 0-3, mutta ehkä voi jo alkaa vetää johtopäätöksiä ensi kautta ajatellen tästä kaudesta ja ennen kaikkea pleijareista. Tässä mun johtopäätökset pleijareista (runkosarjapelit ei juuri paina mun vaakakupissa):
- Statos ei ole ollut LÄHELLÄKÄÄN sitä mitä vaaditaan jos halutaan taistella mestaruuksista tai jos haaveillaan Jokereiden voittamisesta. Statosin olisi pitänyt onnistua 100 %, mutta näin ei ole käynyt ja virkaveli vienyt selkävoiton. Oliko liian hätänen valinta ensi kaudeksi ? Toivotaan että ei, mutta kuten Mixu jossain totesi, pelottaa ...
- Meidän ykkönen ei ilman Tuomoa ole pärjännyt alkuukaan Jokereiden vastaavalle
- Meidän nämä maan mainiot Suomen parhaat junnusentterit eivät saa pleijareissa MITÄÄN aikaan, ei sitten MITÄÄN ! Viitalouoma on aivan yössä, samoin Häppölä ja puhumattakaan aivan karmeesta surffarista eli Hirtsosta. Ja Pena kehui että sen suurin saavutus on junnujen ajaminen huipulle. Tuomo siellä oli ennen Penaa, muut on sieltä kaukana, ikävä kyllä. Tasasta massaa, josta ehkä Piku ja Vihko omaa potentiaalia liigan eliittiin, muut eivät. Tiedän että tää hermostuttaa monet, mutta näin se vaan mun mielestä on. Ne on eri miehet jotka näissä peleissä jyrää. Viitaluomaakin on täällä välillä väläytelty kakkoseen ensi kaudeksi, mutta kuka muistaa yhtään positiivista suoritusta siltä hyökkäyspäässä. Näitä oman pään puurtajia saa paljon halvemmallakin. Moni pitäis laittaa muualla kävelemään ja Hirtso olisi niistä ehdottomasti eka. Mies on tän kauden suurin floppi !
- Ape nyt lähtee joka tapauksessa, joten säästetään se ...
- Pakit oli selvinnyt yllättävän hyvin ennen kolmatta peliä, mut siinä unohtu miehiä pahasti maalinedustalle. Sinne pakko saada apuja
- Meillä ei ole nyt ykköstä kun Tuomo poissa ja kakkosta ei ole ollut koko kautena
Eli kovasti on työsarkaa Penalla jos halutaan ensi vuonna tavotella mestaruutta ja varsinkin kun Marek ja Pärä lähtee saletisti.
Tässä muutama fakta vielä loppuun: ensi kaudella IFK:lla on saletisti UTJ. Tuttu nimi kiikarissa ja Aran kaveri. Ara ei ole tehnyt diiliä IFK:n, mutta sopimus mallia 2+1 vamiina, vain nimi puuttuu. Ville ei myöskään ole tehnyt diiliä ja ottajia on muuallakin, mutta nyt ollaan tosissaan, tosin niin on Jokeritkin. Pena saattaa myös lopettaa, mutta jos lopettaa, se tapahtuu omasta tahdosta. Katellaan kuin käy ...