HIFK kausi 2003-2004

  • 270 134
  • 1 800
Tila
Viestiketju on suljettu.

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni Hentunen olisi loistava vahvistus! Pärä-Hentunen kaksikko saisi varmasti pahaa jälkeä aikaan! Kunhan Pena ei mitään vaihtokauppaa alá Pärssinen <-> Hentunen suunnittele...
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti Owen
Jounsterilta ensimmäinen realistinen viesti tässä ketjussa pitkään aikaan. Aivan oikeutetusti on täällä toisen jengien fanit naureskellut meille. Taas on kaikki liigan parhaat pelaajat meidän listalla ja kaikki luottaa Penaan.
Sitten otetaan speulaatio-osastolta nämä varmimmat, eli Jere ja Kultanen. Jere on jo aikoja sitten kertonut että IFK on värini ja kotini, joten jos senkin ois Pena ryssinyt, se olisi ollut jo kaikkien aikojen pohjanoteeraus. Ja mitä Kultaseen tulee, niin tilanne on pitkälti sama, eli Kultsi haluaa meille ja kovin suurta intoa ei muualle ole ja tuskin muillakaan seuroila Kultsiin niin kovaa intoa on. Jos nyt vähän realistisesti muutenkin mietitään mitä Kultsi meillä sai aikaan, niin sanoisin että parempi kuin Saarinen, mutta valovuoden päässä Jerestä ja Södestä. Eli ok peruspakki, mutta ei sateentekijä.Eli ei ole vielä paljon tää pakkiosastokaan parantunut tästä kaudesta.

Ja sit jos katotaan hyökkäystä, niin ei hyvältä näytä. Pärä lähdössä. Jos Tuomo vielä lähtee, ollaan totaallisen kusessa ensi kaudella. Tulossa kolmas katastrofikausi peränjälkeen (tämä sitä on saletisti, vaikka Tappara pelastaisikin tänään pleijaripaikan). Mistä uudet hyökkääjät ?

Ja vielä loppuun pakko ampua alas nää haavekuvat siitä että pelkät junnumme hoitais 2-4 ketjun paikat. Ei kuulkaa riitä näiden poikien paukut siihen nyt eikä jatkossa. Kattokaa nyt Viitaluomaa ja Hirtsoa ja kumppaneita kerrankin ilman punaisia laseja. Vain Piku ja Vihko voivat joskus olla liigatasolla näistä mestarijengin ykkös/kakkosketjussa. Ja Hirtsoa olen kattonut nyt suurennuslasilla pitkään, miehellä ei mitään käyttöä, muualle yrittämään ja paremmille ja lahjakkaimmille junnuille tilaa.

Hieman lyhentelin tekstiäsi, toivottavasti et pahastu. Pakko kysyä, mistä kumpuaa NÄIN SUURI epäluottamus Penaa kohtaan. Mielestäni täälläkin on ollut suhteellisen realistisia arvioita ensi kauden miehistöstä. Melkein jokaisella on ollut sama runko kuin "jounsterilla", ainoana erotuksena tyhjille paikoille sijoitetut kaverit, mm. puolustuksen "varmat" Karalahti ja Kultanen. Toki tilanne muuttuu, jos kavereita lähtee muualle, päällimmäisinä Tuomo, Pärä ja Zeta.

Totta on, että ilman Marekia tai vastaavaa pelaajaa puolustuksessa, se ei ole parantunut olennaisesti (jos ollenkaan) tästä kaudesta.

Mistä tiedät Pärän lähtevän? Ole hyvä, ja kerro se meille muillekin. Ihan sama tuleeko joku Pelle vai ei, on kai niitä muitakin hyökkääjiä olemassa..?

Itse olen kaavailluissani ollut nostamassa nimenomaan koko ketjua Grünn-Viitaluoma- Pikkarainen kakkoseksi ensi kaudelle, koska uskon nimenomaan ketjun olevan enemmän kuin osiensa summa. Vihkoa olen ollut laittamassa ykkösketjuun, ja sinne mies jo kohta kuuluukin. Jos siis jää.

Hirsosta olen samaa mieltä, parin kauden maakuntakierros olisi ehkä paikallaan. Luttiselle vaadin lisää peliaikaa. Muutoin herra varmaankin siirtynee muualle.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Owen
.
nää haavekuvat siitä että pelkät junnumme hoitais 2-4 ketjun paikat. Ei kuulkaa riitä näiden poikien paukut siihen nyt eikä jatkossa. Kattokaa nyt Viitaluomaa ja Hirtsoa ja kumppaneita kerrankin ilman punaisia laseja. Vain Piku ja Vihko voivat joskus olla liigatasolla näistä mestarijengin ykkös/kakkosketjussa, tai pakko nyt vetää takaisin vähän, eli ei ainakaan vielä ensi kaudella muilla mitään asiaa sinne. Ei riitä liike ja pelikäsitys lähellekkään. Puurtajia kyllä siitä porukasta löytyy, eli kolmos/nelosketjuun kavereita on tarjolla.


Olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi tässä asiassa. Mestaruudesta ei voida puhua ensi kaudella jos kakkosketjussa vääntää pelaajia tyyliin Vihko,Pikkarainen, Grunn, Viitaluoma. Omat pojat-projekti on todella hieno asia ja siitä kannattaa pitää kiinni, mutta ei puhua samaan aikaan ensi kauden mestaruustavoitteesta. Ifkistä puuttui tällä kaudella kakkosketju ja puuttuu myös ensi kaudella ellei siihen osteta ulkopuolelta muutamaa aivan kiistatonta huippua.
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Kalkun rusakko
Olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi tässä asiassa. Mestaruudesta ei voida puhua ensi kaudella jos kakkosketjussa vääntää pelaajia tyyliin Vihko,Pikkarainen, Grunn, Viitaluoma. Omat pojat-projekti on todella hieno asia ja siitä kannattaa pitää kiinni, mutta ei puhua samaan aikaan ensi kauden mestaruustavoitteesta. Ifkistä puuttui tällä kaudella kakkosketju ja puuttuu myös ensi kaudella ellei siihen osteta ulkopuolelta muutamaa aivan kiistatonta huippua.

Ei sitä voi tietää ennen kun näkee. Kyllä paljon pitää tapahtuu et kultaa tulis, mut ei mahdotonta. Mitaleille ens vuonna varmasti.
Ja kuten alkukaudesta nähtiin, ennen kuin pelaajat alko loukkaantuu, niin peli kulkee ihan hyvin, ilman Alpoa tai ei. Eli pelaajat siellä pelaa, ei Alpo. Kyllä ottaisin jonkun muun Apen hommiin, mutta en syytä tästä kaudesta Alpoa. Matikainen yrittää, ja hoitaa hommaansa ihan kohtalaisesti. Muutama hätäveto tulee välillä, mutta ei se mitään. Kyllä tästä noustaan. Kesällä ollaan viisaampia.
 

kypärä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen kaavailluissani ollut nostamassa nimenomaan koko ketjua Grünn-Viitaluoma- Pikkarainen kakkoseksi ensi kaudelle, koska uskon nimenomaan ketjun olevan enemmän kuin osiensa summa. Vihkoa olen ollut laittamassa ykkösketjuun, ja sinne mies jo kohta kuuluukin. Jos siis jää.

Ylläoleva lainaus Pärden tekstistä




Nuo ovat valitettavasti osastoa:" toivotaan, toivotaan". Niin kauan , kun ei ole kunnon näyttöä, että pelaaja/pelaajat pystyvät olemaan mestaritason joukkueen ykkös-tai kakkoskentällisessä ja ratkaista kovia pelejä, ei heidän varaansa kannata myöskään laskea liikoja.
Ko. pelaajat ovat osoittaneet olevansa tänä vuonna hyvää kolmoskentän tasoa. Ei ole mitään takeita siitä, että kaverit juhannuksen aikana kaikki kehittyisivät ratkaisevasti. Se on mahdollista toki.Näytöt on annettava ensikauden aikana..kolmoskentällisessä!!Jos tämän kauden HIFK:ssa on mahtunutkin ajoittain kakkoseen siitä on vielä jokunen matka mestaruusjoukkueen vastaavaan. Tietenkin, jos joukkueen tavoitteena on ensivuonnakin vain päästä nippanappa pudotuspeleihin, niin sitten ihan ok.
 
Viimeksi muokattu:

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti McJugi

Ja kuten alkukaudesta nähtiin, ennen kuin pelaajat alko loukkaantuu, niin peli kulkee ihan hyvin, ilman Alpoa tai ei. Eli pelaajat siellä pelaa, ei Alpo.

Minä olen sit ollut ihan muita matseja tsiigailemassa. Ei ihme, että olen nähnyt vain kurjuutta. Perkele, olen ollut väärässä hallissa:-)
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Svante
Minä olen sit ollut ihan muita matseja tsiigailemassa. Ei ihme, että olen nähnyt vain kurjuutta. Perkele, olen ollut väärässä hallissa:-)

En tarkottanu pelkkii kotimatseja. Grünn oli hei pistepörssin kärkisijoilla ennen ku loukkaantu. Ruutu oli jo päässy vauhtii, ennen ku polvi pamahti..pitkälle ois voitu mennä jos ois äijät pysyny terveenä..
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti kypärä

Nuo ovat valitettavasti osastoa:" toivotaan, toivotaan". Niin kauan , kun ei ole kunnon näyttöä, että pelaaja/pelaajat pystyvät olemaan mestaritason joukkueen ykkös-tai kakkoskentällisessä ja ratkaista kovia pelejä, ei heidän varaansa kannata myöskään laskea liikoja.
Ko. pelaajat ovat osoittaneet olevansa tänä vuonna hyvää kolmoskentän tasoa. Ei ole mitään takeita siitä, että kaverit juhannuksen aikana kaikki kehittyisivät ratkaisevasti. Se on mahdollista toki.Näytöt on annettava ensikauden aikana..kolmoskentällisessä!!Jos tämän kauden HIFK:ssa on mahtunutkin ajoittain kakkoseen siitä on vielä jokunen matka mestaruusjoukkueen vastaavaan. Tietenkin, jos joukkueen tavoitteena on ensivuonnakin vain päästä nippanappa pudotuspeleihin, niin sitten ihan ok.

Voi olla näin. En ole ainakaan itse sitä vastaan, että hankittaisiin kakkoskenttään pelaajia tyyliin JRuutu, Hannes Hyvönen. Vaikka Joku Virta olisikin hyvä pelaaja, itse karsastan häntä ensi kauden joukkueeseen. Ulkopuolelta pitäisi hankkia joku hyvä kakkossentteri (vaikka mielestäni esim. Vopat sopisi tähän rooliin) ja pari kokenutta laituria. Tällöin olemme jounsterin mallissa. "Omat pojat" -projekti jäihin, paluu normaaliin liigakäytäntöön surseuran kohdalla (eli pari-kolme kyvykkäintä junnua saa pelipaikan) ja joukkue näyttää tältä:

X(Pärssinen)-X(TRuutu)-X(Kuhta)
X((Vopat)-X(?)-Vihko
Grünn-Viitaluoma-Pikkarainen
Järvinen-Häppölä-Luttinen
+Fagerstedt, Holma..

X(Zidlicky)-X(Kultanen)
X(Karalahti)-Söderholm
Lamberg-Pikkarainen
Purola-Lostedt

Stathos
Laaksoharju

Kakkosen keskelle joku paremmin peliä pyörittävä sentteri, Vopat laitaan. Ykkönen kokonaan uusiksi, jos eivät jatka.

EDIT: Myönnettäköön, onhan tässä työnsarkaa..

EDIT2: Ehkä jopa Mäkiaho kakkosketjuun? Miten pelasi eilen?

EDIT3: Versio 3.0
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Pärde
Ulkopuolelta pitäisi hankkia joku hyvä kakkossentteri (vaikka mielestäni esim. Vopat sopisi tähän rooliin)

Vopat kakkosen sentteriksi ja toisen ylivoiman pyörittäjäksi?!!
Ei tarvittavaa taitoa siihen hommaan. Vopatin kädet eivät ole mitenkään ihmeelliset pois lukien hanskaaminen(kaukalossa)





Viestin lähetti Pärde

EDIT2: Ehkä jopa Mäkiaho kakkosketjuun? Miten pelasi eilen?

Mäkiaho kakkoseen ja Kimmo Mäki-Kokkila ykköseen sekä otetaan maaliin vielä Tuula Puputti.
Hyvältä näyttää!
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti Kalkun rusakko
Vopat kakkosen sentteriksi ja toisen ylivoiman pyörittäjäksi?!!
Ei tarvittavaa taitoa siihen hommaan. Vopatin kädet eivät ole mitenkään ihmeelliset pois lukien hanskaaminen(kaukalossa)

Mäkiaho kakkoseen ja Kimmo Mäki-Kokkila ykköseen sekä otetaan maaliin vielä Tuula Puputti.
Hyvältä näyttää!

Olin juuri tulossa tähän.. Kunhan nyt heitin ideoita kehiin. Eihän Vopi nyt millään tasolla pysty pyörittämään ylivoimaa, mutta kuitenkin kakkoseen hänet ensi kaudeksi sijoittaisin.

Mäkiahon laittaminen kakkoseen oli puolivakavissaan heitetty juttu. Ei taidot riitä, mutta jos se roolitus olisi päivän sana. Tosin, kun Vopat on laidassa, Mäkkärille ei ole tilaa.

Metsästyskausi ei ole kai enää täydessä vauhdissa, ihan rauha vaan.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti McJugi
En tarkottanu pelkkii kotimatseja. Grünn oli hei pistepörssin kärkisijoilla ennen ku loukkaantu. Ruutu oli jo päässy vauhtii, ennen ku polvi pamahti..pitkälle ois voitu mennä jos ois äijät pysyny terveenä..

Ymmärrän pointtisi. Minä en ole nähnyt tällä kaudella kuin kaksi hyvää IFK:n matsia. Yksi kotona (narrit kaatui) ja yksi vieraissa (Blues voitti). Kaksi kautta olen katsonut kurjuutta...

Olen sanonut aikaisemminkin, ettei hyvä joukkue kaadu loukkaantumisiin. Joukkue on huonosti rakennettu ja valmennettu ja peluutettu. Sitä on turha selittää, että jos ja jos ja jos...

Näillä budjeteilla ja näillä katselijaluvuilla (faneilla) kuuluu pelata 100 kertaa paremmin vaikka loukkaantumisia olisi.

"Piste per matsi" on suuri loukkaus meitä faneja kohtaan.
 

fullkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Pärde

X(Pärssinen)-X(TRuutu)-X(Kuhta)
X((Vopat)-X(?)-Vihko
Grünn-Viitaluoma-Pikkarainen
Järvinen-Häppölä-Luttinen
+Fagerstedt, Holma..

X(Zidlicky)-X(Kultanen)
X(Karalahti)-Söderholm
Lamberg-Pikkarainen
Purola-Lostedt

Mielestäni Kuhta ei ole se "maailmanluokan" oikea laita / kantava voima jota tarvitaan nimenomaan ykkösketjussa. Vasen puoli näyttäisi hyvältä jos tuohon listaan lisää vielä Jarkko Ruudun. Jos TRuutu jää, niin tilaa on myös mielestäni vielä yhdelle kovalle nimelle sentterin paikalla. Ellei sitten Hirso tai Häbä nosta profiilia.

Pakisto näytää ihan hyvältä, tosin se kiekollinen luutija toisi lisää tulivoimaa... Samoin ehkä kaipaisin lisää rouhintavoimaa, edelleen...

Huomattavaa tuossa kokoonpanossa on se, että ulkomaalaisvahvistuksia on vain kolme. Ehkä kannattaisi olla hätäilemättä niiden paikkojen täyttämisen kanssa, toisin kuin viime keväänä. En haluaisi nähdä enää Mrazekin, Treillen, Podkon, Junkan, Simin, jne jne kaltaisia pettymyksiä... Pena voisi hankkia jenkkejä joilla on kreikkalaiset sukujuuret, eikö ne ole aika varmoja hankintoja noin yleensä? =)
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti jounster
Mielestäni Kuhta ei ole se "maailmanluokan" oikea laita / kantava voima jota tarvitaan nimenomaan ykkösketjussa. Vasen puoli näyttäisi hyvältä jos tuohon listaan lisää vielä Jarkko Ruudun.

Toki Jarkolle on aina tilaa, mutten itse usko enää miehen paluuseen. Periaatteessa Kuhta ja Vihko voisivat vaihtaa paikkaa. Kibe on kuitenkin aika hyvä maalintekijä, vaikkei "maailmanluokan stara" olekaan. Kakkossentteri on tosiaan haussa. Häppölä hoitaa nelosen, mutta Hirsosta ei ole edes nelossentteriksi, kakkosesta puhumattakaan. Eli, kakkossentteri ja paikkaajat lähtijöille. Siinähän se. Paljon riippuu tulijoiden tasosta.

Puolustukseen ei tarvita mielestäni uusia tulijoita, olettaen, että Marek jää. Neljällä "maailmanluokan puolustajalla, joista jokainen haluaa pelata n. 20 min./ottelu, mennään jo pitkälle. Loppuaika voidaan peluuttaa nuoria kavereita, kuten Lamberg ja Pikkarainen.
 

Santana

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensi kauden joukkueeseen voisi mielestäni lisätä kokemusta. Tällaista voisi mielestäni löytyä Robert Kronilta, joka on mielestäni samaa tasoa Mike Stapletonin kanssa, vaikka ei Lukossa onnistunutkaan. Stapletonhan on ollut Bluesin paidassa takuuvarma kaveri.

Äijällä (Kronilla) on NHL kokemusta vaikka muille jakaa ja olisi oiva lisä HIFK:n nuoreen jengiin. Voisi onnistua aivan uudella tavalla HIFK:ssa, kun vierelle laitetaan pari nälkäistä nuorta. Lähinnä ajattelin kakkosketjuun, mikäli Tuomo pysyy jengissä ensi kaudellakin.

Mitä mieltä muut?
 

L.I.N.K.K.U.

Jäsen
Suosikkijoukkue
H.I.F.K.
Viestin lähetti Santana
Ensi kauden joukkueeseen voisi mielestäni lisätä kokemusta. Tällaista voisi mielestäni löytyä Robert Kronilta, joka on mielestäni samaa tasoa Mike Stapletonin kanssa, vaikka ei Lukossa onnistunutkaan. Stapletonhan on ollut Bluesin paidassa takuuvarma kaveri.

Äijällä (Kronilla) on NHL kokemusta vaikka muille jakaa ja olisi oiva lisä HIFK:n nuoreen jengiin. Voisi onnistua aivan uudella tavalla HIFK:ssa, kun vierelle laitetaan pari nälkäistä nuorta. Lähinnä ajattelin kakkosketjuun, mikäli Tuomo pysyy jengissä ensi kaudellakin.

Mitä mieltä muut?

Mielestäni liian iso riski. Kokemusta kaverilla varmaan riittää, mutta en jaksa usko että onnistuisi ainakaan pisteillä mitattaessa palkkaansa nähden. Vaikka en tiedäkkään paljonko Lukko miehen palveluksista maksoi, mutta tuskin kaveri ihan ilmanen oli. Enkä näe kokemuksen puutetta ongelmana ensi vuonna. Nuoret ovat taas vuoden kokeneempia ensi vuonna, kun pääsevät vielä pelaa play-off kiekko niin tuskin sitä mailaa enää ens vuonna puristetaan niin paljoa, että sielä tarvitaan ketään Kronia rauhoittelemaan. Ja ainahan me voidaan kutsua Simppa ja Pepe takalinjoille ja pistää vaikka Sakke tolppien väliin...Eli kiitos ei Kronille !!
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voisiko joku paremmin tilastomatematiikkaa tunteva laittaa vähän vertailuja tänne? Olen enemmän näitä kieli-ihmisiä (terveisiä Seniorille)... Kiinnostaa mm. Capon ja Jonen pistekeskiarvo per ottelu - muistaakseni joulun kohdalla liikkuivat samoilla tasoilla kuin naapurin A. Aallon rytmiorkesteri, joten ei kai ne nyt ihan onnettomia ole?

Häbän ansiot eivät ehkä näy pisteissä, mutta pitäisin hänet oikein mielelläni. Toimii ykkösessä paremmin kuin Kake. Kakesta en tykkää yhtään puudutettuna tai ilman. Tähän en tarvitse tilastoja :)

edit: kaipaamani kuulemma löytyy jostakin jatkoajan sivuilta.
 
Viimeksi muokattu:

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti tant gredulin
Voisiko joku paremmin tilastomatematiikkaa tunteva laittaa vähän vertailuja tänne? Olen enemmän näitä kieli-ihmisiä (terveisiä Seniorille)... Kiinnostaa mm. Capon ja Jonen pistekeskiarvo per ottelu - muistaakseni joulun kohdalla liikkuivat samoilla tasoilla kuin naapurin A. Aallon rytmiorkesteri, joten ei kai ne nyt ihan onnettomia ole?

Häbän ansiot eivät ehkä näy pisteissä, mutta pitäisin hänet oikein mielelläni. Toimii ykkösessä paremmin kuin Kake. Kakesta en tykkää yhtään puudutettuna tai ilman. Tähän en tarvitse tilastoja :)

edit: kaipaamani kuulemma löytyy jostakin jatkoajan sivuilta.

Todellakin HIfk:n pelaajien pisteet per-ottelu on hyvin kohdillaan. Tässä 20 parasta piste miestä. Viimeinen luku on pisteet per-ottelu.

1. Timo Pärssinen HIFK 55 16 + 31 = 47 41 min 0.85
2. Marek Zidlicky HIFK 55 10 + 37 = 47 79 min 0.85
3. Kimmo Kuhta HIFK 46 22 + 16 = 38 10 min 0.83
4. Jari Kauppila HIFK 51 12 + 25 = 37 44 min 0.73
5. Tuomo Ruutu HIFK 30 12 + 15 = 27 24 min 0.90
6. Joonas Vihko HIFK 50 14 + 11 = 25 20 min 0.50
7. Ville Viitaluoma HIFK 55 8 + 17 = 25 55 min 0.45
8. Ilkka Pikkarainen HIFK 47 11 + 12 = 23 42 min 0.49
9. Roman Vopat HIFK 39 11 + 12 = 23 92 min 0.59
10. Toni Söderholm HIFK 52 8 + 15 = 23 49 min 0.44
11. Robert Kantor HIFK 55 8 + 11 = 19 70 min 0.35
12. Carlo Grünn HIFK 28 9 + 7 = 16 10 min 0.57
13. Toni Häppölä HIFK 54 6 + 9 = 15 20 min 0.28
14. Kim Hirschovits HIFK 55 4 + 11 = 15 30 min 0.27
15. Turo Järvinen HIFK 54 5 + 9 = 14 74 min 0.26
16. Frantisek Mrazek HIFK 27 7 + 5 = 12 16 min 0.44
17. Arttu Luttinen HIFK 41 4 + 4 = 8 12 min 0.20
18. Kimmo Salminen HIFK 23 6 + 1 = 7 4 min 0.30
19. Mikko Kurvinen HIFK 20 1 + 5 = 6 29 min 0.30
20. Mikko Laine HIFK 34 4 + 1 = 5 6 min 0.15

Vertailun vuoksi 20 Jokereiden parasta pistemiestä. Tämäkö on muka se maajoukkue pelaajia vilisevä tähti sikermä. Hah.

1. Ville Peltonen Jokerit 49 23 + 19 = 42 14 min 0.86
2. David Nemirovsky Jokerit 56 18 + 23 = 41 38 min 0.73
3. Petri Pakaslahti Jokerit 52 7 + 21 = 28 26 min 0.54
4. Tommi Turunen Jokerit 54 14 + 13 = 27 26 min 0.50
5. Pavel Vostrak Jokerit 53 13 + 11 = 24 16 min 0.45
6. Jukka Voutilainen Jokerit 53 12 + 11 = 23 10 min 0.43
7. Antti Aalto Jokerit 44 7 + 16 = 23 36 min 0.52
8. Jukka Hentunen Jokerit 48 11 + 11 = 22 28 min 0.46
9. Jussi Pesonen Jokerit 52 10 + 10 = 20 18 min 0.38
10. Antti-Jussi Niemi Jokerit 48 6 + 11 = 17 42 min 0.35
11. Arto Tukio Jokerit 49 6 + 10 = 16 26 min 0.33
12. Ari Vallin Jokerit 53 5 + 11 = 16 34 min 0.30
13. Mika Strömberg Jokerit 45 2 + 14 = 16 26 min 0.36
14. Tomek Valtonen Jokerit 51 5 + 9 = 14 40 min 0.27
15. Ilkka Mikkola Jokerit 38 4 + 10 = 14 8 min 0.37
16. Martti Järventie Jokerit 34 3 + 10 = 13 40 min 0.38
17. Teemu Laine Jokerit 53 7 + 5 = 12 56 min 0.23
18. Timo Vertala Jokerit 41 5 + 7 = 12 14 min 0.29
19. Sean Bergenheim Jokerit 38 3 + 3 = 6 8 min 0.16
20. Mikko Ruutu Jokerit 23 2 + 4 = 6 4 min 0.26
 

Hevonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Huhuja,Huhuja,Huhuja

Kuulin juuri puhelimessa veljeltäni,joka oli kuullut kaverilta etc.*hymiö* "tietoja" ifksta. Itselläni ei ole tiedoista varmaa tietoa,eli ampukaa alas. Huhuahan tämä koko palsta on.

1.Matikainen olisi saamassa kenkää,ja olisi jo saanutkin? -Tähän on minusta vaikea uskoa.

2.Suhonen lähtemässä samoin,kauden jälkeen. -Jotain uutta?

3.Joukkueen sisällä suuria erimielisyyksiä,jengi jakaantunut kahtia.Ape ei suosiossa. -Kenelläkään vastaavaa tietoa?!

4.Pärä ei ensi kaudella mukana jos Ape on kehissä. Siinä esim.Pärdelle (harmillista) tietoa että onko Pärä lähössä.


MUTTA MINÄ KORRRROSTAN ETTÄ NÄMÄ OVAT MAHDOLLISESTI PELKKÄÄ HUHUPUHETTA.

edit.Näköjään lähteenä on ollut ainakin Matikaisen tapauksessa YleX.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisikohan mitään,jos lähteet olisivat lähtöisin naperoista.Tuppaa aina näin pelien alla liikkuvan kaikkea todenperäistä sieltä päin.
Taitaa olla naperoilla paskat housussa?
cool,cool,cool.
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Re: Huhuja,Huhuja,Huhuja

Viestin lähetti Hevonen
Kuulin juuri puhelimessa veljeltäni,joka oli kuullut kaverilta etc.*hymiö* "tietoja" ifksta. Itselläni ei ole tiedoista varmaa tietoa,eli ampukaa alas. Huhuahan tämä koko palsta on.
Niin siis näitä kaikkia mainitsemiasi huhuja on pyöritelty mm. täällä koko viime viikko ja nuo kaikki julkaistiin Urheilulehdessä.

Muuten, käykääpäs katastamassa kaikkien tuntemia Kiekkolinjan sivuja. Siellä on uudelleenjulkaistu ja uudistettu maanmainio Mobergin testamentti. Sai jälleen loistavat naurut koko tekstistä, mutta samalla täytyy todeta, että valitettavan paljon siinä oli totuutta. Mysteeriksi jää, kuinka paljon.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Täytyy vielä jatkaa tätä piste keskiarvojen sumplimista kun kerran vauhtiin pääsin. Eli tässä seuraavassa olen laittanut suurin piirtein samaa pelipaikkaa pelaavat tai saman tyyliset pelaajat vastakkain.

Timo Pärssinen, HIFK 0.85 vs. Ville Peltonen, Jokerit 0.86
Kimmo Kuhta, HIFK 0.83 vs. David Nemirovsky, Jokerit 0.73
Jari Kauppila, HIFK 0.73vs. Petri Pakaslahti, Jokerit 0.54
Tuomo Ruutu, HIFK 0.90vs. Antti Aalto, Jokerit 0.52
Joonas Vihko, HIFK 0.50vs. Tommi Turunen, Jokerit 0.50
Ville Viitaluoma, HIFK 0.45vs. Jukka Voutilainen, Jokerit 0.43
Ilkka Pikkarainen, HIFK 0.49vs. Pavel Vostrak, Jokerit 0.45
Roman Vopat, HIFK 0.59 vs. Jukka Hentunen, Jokerit 0.46
Carlo Grünn, HIFK 0.57vs. Jussi Pesonen, Jokerit 0.38
Toni Häppölä, HIFK 0.28 vs. Tomek Valtonen, Jokerit 0.27
Kim Hirschovits, HIFK 0.27vs. Teemu Laine, Jokerit 0.23
Turo Järvinen, HIFK 0.26 vs. Mikko Ruutu, Jokerit 0.26
Frantisek Mrazek, HIFK 0.44 vs. Timo Vertala, Jokerit 0.29
Arttu Luttinen, HIFK 0.20 vs. Sean Bergenheim, Jokerit 0.16

Marek Zidlicky, HIFK 0.85 vs. Antti-Jussi Niemi, Jokerit 0.35
Toni Söderholm, HIFK 0.44 vs. Arto Tukio, Jokerit 0.33
Robert Kantor, HIFK 0.35 vs. Ari Vallin, Jokerit 0.30
Mikko Kurvinen, HIFK 0.30 vs. Mika Strömberg, Jokerit 0.36
Pasi Saarinen, HIFK 0.09 vs. Ilkka Mikkola, 0.37
Niclas Hedberg, HIFK 0.10 vs. Martti Järventie, Jokerit 0.38

Näistäkin listoista voidaan vetää jonkun näköisiä johtopäätöksiä HIFK:n tämän kauden huonosta menestyksestä. Eli parilla hyvällä puolustajalla täydennettynä tällä porukalla taisteltaisiin mestaruudesta. Loukkaantumisiakin olisi pitänyt olla vähemmän. Minusta olisi ihan turha rikkoa tätä joukkuetta liikaa ensi kaudeksi.

Tässä on kautta vielä jäljellä ja haluan uskoa että HIFK pieksee Jokerit pleijareissa vaikka tiukoille kyllä joudutaan. Mietitään niitä tulevia hankintoja sen jälkeen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jep, Rusakko ja jounster ovat oikeilla jäljillä, Owen myös, kun teoriassa puhutaan. Mutta mutta. Nyt on muistettava sellainen seikka, että HIFK ei pelaa liigaa ensi kaudellakaan yksin. Liigamestaruuteen riittää se, että on paras jengi kulloinkin kaukalossa olevien 13 jengin joukosta. Riippumatta siitä onko jengi hyvä johonkin fantasialätkäkokoonpanoon verrattuna.

Let´s face it; liigan taso on pudonnut, varsinkin puolustuksen suhteen, ja tällä kaudella nimenomaan olisi mitali ollut helposti otettavissa. Mikään joukkue ei ole paperillakaan ylimaallinen. HPK pelaa, uskoisin Jalosen loistavan duunin ansiosta, paljon ylemmällä tasolla kuin sen pitäisi. Ennen kautta moni ei sijoittanut HPK:ta edes mitaleille.

Ensi kaudellakaan liigan taso ei ainakaan nouse, hyvä jos pysyy edes samana. Pelaajia lähtee sekä läntiseen että itäiseen naapuriimme hakemaan huomattavasti isompaa liksaa - ja muistetaan vielä Saksa ja Sveitsikin.

Tätä taustaa vasten se joukkue, joka jo 02/03 tajusi sen, että hyvä mv+ huippuluokan puolustus (SM-liigatasolla) vie osaavan valmennuksen ohella pomminvarmasti jo mitalikamppailuihin, menee pitkälle ensi kaudellakin.

HIFK meinaa laittaa kaudelle 03/04 kuntoon mv- ja puolustusosaston. Stathos, Karalahti, Kultanen, Söderholm, Boumedienne / Zeta / vastaava. Lisäksi HIFK meinaa oletettavasti lopettaa tasoituksen antamisen valmennuspuolellakin. Eli tekijämies olisi tulossa sinnekin. Sitten HIFK aikoo pitää ykkössentterinsä Tuomo Ruudun ja jos ei onnistu, niin paikata puutteen yhtä kovatasoisella nimellä. Lisäksi HIFKin on tarkoitus saada myös toinen sentteri ja pari paluumuuttajahyökkääjää.

Ja kuulkaas. Kaudella 03 /04 kaikkien em. tempausten onnistuminen tietää satavarmaa menestystä. Ei siellä mitään Detroitia tarvitse voittaa. Riittää, kun nuijii Jokerit, Bluesin, HPK:n.
Tämän kauden HIFK Viitaluomineen ja kumppaneineen olisi mennyt Tuomon pelatessa varmastikin kirkkaammin pleijareihin, ehkä jopa toiselle kierrokselle. Ja käytännössä ilman pelinjohtoa. Jos tämän kauden miehistö jatkaisi sellaisenaan ja valmennukseen saataisiin ns. kredibiliteettiä, olisimme mitaliehdokas jo ensi kaudellakin ilman ainuttakaan vahvistusta noin niinkuin ajatusleikkinä.

En menisi vielä ollenkaan niittaamaan ensi kauden kultatavoitettakaan suohon sen perusteella, mitä nyt tiedän ensi kauden HIFKistä. Suosittelen muidenkin joukkueiden kokoonpanojen katsomista sen sijaan, että valitetaan koko ajan, että HIFK ei ole paperilla 97-98 tasoa. Se oli sentään kaikkien aikojen jengi SM-liigassa aikana, jolloin yleinen tasokin oli paljon parempi.
 

MaV

Jäsen
Viestin lähetti JHag
En menisi vielä ollenkaan niittaamaan ensi kauden kultatavoitettakaan suohon sen perusteella, mitä nyt tiedän ensi kauden HIFKistä. Suosittelen muidenkin joukkueiden kokoonpanojen katsomista sen sijaan, että valitetaan koko ajan, että HIFK ei ole paperilla 97-98 tasoa. Se oli sentään kaikkien aikojen jengi SM-liigassa aikana, jolloin yleinen tasokin oli paljon parempi.

Loistava kommentti. Juuri näinhän se on, varsinkin puolustuksen osalta, kuten tuossa lainaamatta jääneessä osassa kirjoitit. tämän voivat kaikki tsekata itse hamottelemalla liigan TOP-6 joukkueiden kokoonpano ja puolustuksia. Esimerkiksi JYP teki aika hyvää työtä ottaen huomioon että siellä oli usein käytössä aika nuoret puolustajat jne.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Ck
Tässä on kautta vielä jäljellä ja haluan uskoa että HIFK pieksee Jokerit pleijareissa vaikka tiukoille kyllä joudutaan. Mietitään niitä tulevia hankintoja sen jälkeen.

Kiitos Ck, tässä oli just sitä mitä kaipasinkin, kylmää faktaa. Vielä kun saisi oman mutunsa tueksi Kaken tilaston IFK:n ajalta... pliiz Ck. Materiaali näyttää jotakuinkin hyvältä, ainoastaan kauhukaksikkomme lukemat näyttävät kehnolta. Niistäkin laitan paljon isomman osan Saarisen piikkiin.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti tant gredulin
Kiitos Ck, tässä oli just sitä mitä kaipasinkin, kylmää faktaa. Vielä kun saisi oman mutunsa tueksi Kaken tilaston IFK:n ajalta... pliiz Ck. Materiaali näyttää jotakuinkin hyvältä, ainoastaan kauhukaksikkomme lukemat näyttävät kehnolta. Niistäkin laitan paljon isomman osan Saarisen piikkiin.

Eipä mitää.. Musta on kivaa sumplia näitä tilastoja. Tässä nää Kauppilan tilastot HIFK:n ajalta.

Jari Kauppila, HIFK 14 3 + 5 = 8 6 min 0.57

Eli ei ole Kauppila pelannu ikävä kyllä ihan samalla tasolla kun Pelicanssissa. No toivotaan ja uskotaan että pystyisi pleijareissa pelaamaan taas kovalla tasolla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös