Bacardi: Näin on, nyt on aika realistinen meininki. Esimerkiksi Jerome Iginlaa ei ole yhdistetty HIFKiin :)
Joku kysyi kakkoskassarista: Riksmanilla on diili meille ensi kaudeksi. Hyvä pari Davelle. Veskareihin ei kaaduta.
Kantorille oli minun tietojeni mukaan kaavailtu isoa roolia ensi kaudelle ja Venäjä-sekoilu oli annettu anteeksi, mutta jos mies siitä huolimatta lähtee rahan perässä sinne, niin lycka till vaan. Taklauksien vähentyminen -nyt silmät kiinni Snakster ja Maple Leaf- johtunee osittain valmennuksemme lanseeraamasta ainutlaatuisesta pelityylistä: "Ajella saa, mutta ei niin, että tulisi jäähy". Kantor pelaa paljon rouheammin Tsekin maajoukkueessa. Minusta Kantorin menettäminen nyt, huipulle murtautumisen kynnyksellä, on sinänsä sääli.
Pärssisellä on optio ensi kaudeksi, näinhän sopimukset pyritään tekemään. Ja Pärän päätöksiin vaikuttaa varmastikin se, minkälaista joukkuetta ollaan kasaamassa. Jos miehistö alkaa näyttää mestaruussellaiselta, on mahdollista, että Pärä jää. Toisaalta kaverin perhe asuu Turussa ja Ruotsista on tulossa, ellei jo tullut, pomminvarmasti huikea diilitarjous.
Kibe Kuhta lähtee minun tietojeni mukaan varmasti Ruotsiin, samoin Ville Peltosella on joidenkin lähteiden mukaan jo diili Västra Frölundan kanssa.
Rapakon takaisista pakeista kannattaa muistaa Boumediennen lisäksi Haakana ja Levokari. Jos nämä kolme pelaavat Suomessa, ovat seurat pk-seudulta. Itse jo näen päiväunia pakkiparista Karalahti - Haakana.
Eric Perriniä tarjoilin HIFKiin jo joulukuussa ja mies dumattiin aika selkeästi. Minusta Perrin olisi erinomainen kakkossentteri Tuomon jäädessä, sähäkkä pakkaus. Toinen vaihtoehto kakkossentteriksi on lähempää; HIFKiltä kaksi kertaa ohi mennyt Mike Stapleton. On melko todennäköistä, että sentteri tulee ulkomailta. Kotimaisia varteenotettavia olisivat Santala tai Aalto ja jälkimmäinen voisi itse asiassa toimiakin meillä. Santala maksaa maltaita ja kyllä HIFKikin on mukana kilpailussa.
Ulkomaalaisia olisi näin leikkien ja Zeta + Kantor poislaskien ynnä kotimaisissa hankinnoissa onnistuen (Jere, Kultanen);
-Dave
-Vopat (kuuluu imagoon, pidetään)
-kakkossentteri.
Näyttää sikäli hyvältä, että pari paikkaa voitaisiin jättää aukikin ja ottaa niihin vain ehdottomat vahvistukset, jotka tulisivat puuttuville sektoreille; hyökkääjä/snaipperi (Bednar tai vastaava), pakki (Bume tai vastaava).
Nyt on oikeasti joukkueenkokoamisessa oikea järjestys ja juuri näitä tusinaulkomaalaisia välttääkseen HIFK pyrkii kotiuttamaan mahdollisimman paljon kotimaisia huippuja mahdollisimman aikaisin. Jere, Kultanen etc. Tämä taktiikka puhuu myös Haakanan ja Levokarin puolesta.
Odottelen -gulp- mielenkiinnolla kevättä ja ensi kautta. Minkähän helvetin piikin olen saanut?? Tänhän piti olla ihan mälsää..:)