HIFK kaudella 2025–2026

• 92 604
  • 583

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Husso olisi too good to be true. Entäs Kaapo Kähkönen? Jotenkin tuntuu, että HIFK tekee jonkun yllättävän vedon.

SBA:lla on mitään vaikutusta asioihin niin se ei ole varmasti Kaapp Kähkönen. Viimeiset huhut myös viittaa siihen, että jotain muuta nyt haetaan.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Jotenkin veikkaan, että HIFK:n ensi kauden ykkösveskari ei löydy tältä listalta. HIFK ei ole valmis maksamaan Rubinin, Heljangon tai Larmin haluamaa palkkaa ja hakee sitten välimallin veskaria. Pahimmassa tapauksessa hiipuva Olkinuora.
Kyllä IFK on sekä Larmille että Heljangolle tehnyt ihan kilpailukykyiset tarjoukset, mitä rahaan tulee.

Edit: siis Liigan mittapuulla. Tietenkään IFK:lla ei ole mitään saumaa kilpailla rahallisesti niitä tarjouksia vastaan, mitä esimerkiksi Larmi on saanut Sveitsistä ja Ruotsista.

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
SBA:lla on mitään vaikutusta asioihin niin se ei ole varmasti Kaapp Kähkönen. Viimeiset huhut myös viittaa siihen, että jotain muuta nyt haetaan.
Tietämätön kysyy, että mitä tekemistä SBA:lla ja Kähkösellä on toistensa kanssa?

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä IFK on sekä Larmille että Heljangolle tehnyt ihan kilpailukykyiset tarjoukset, mitä rahaan tulee.

Edit: siis Liigan mittapuulla. Tietenkään IFK:lla ei ole mitään saumaa kilpailla rahallisesti niitä tarjouksia vastaan, mitä esimerkiksi Larmi on saanut Sveitsistä ja Ruotsista.

On varmasti jättänyt. En epäile. Nyt on vaan veskareiden hinnat lähdössä lapasesta. Sama trendi on myös NHL:ssä. HIFK on tähän asti budjetoinut veskariin sen 80-150k euroa ja nyt pitäisi maksaa +300K. En ole ihan vakuuttunut, että IFK:ssa vieläkään ymmärretään ihan täysin veskarin arvoa tai ymmärrän, kun näen.

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Mites se verotus nyt meneekään näissä tapauksissa? Hussohan on nauttinut melkein 5 miljoonan palkkaa tällä kaudella. Enkä yllättyisi, jos Husson NHL-ura jatkuisi jossain kakkosmaalivahtina kohtuullisemmalla palkalla.
En ole Valavuoren kaltainen veroekspertti, joten en osaa sanoa muuta kuin, että varmasti olisi isoja veroseuraamuksia. Toki, valistuneena arvauksena mennään verovuosipohjalta ja silloin Hude tuskin tienannut 2025 5M$. Veikkaan, että sinun skenaariosi uran jatkumisesta kakkosena NHLssä on minun fantasiointia todennäköisempi lopputulema. Itse vaan lähdin mutuilemaan siltä pohjalta, että Hude on aina ollut omien polkujensa kulkija hyvässä ja pahassa. Rahaa on riittävästi loppuelämäksi niin siinä voisi olla paluu kotiin laittamaan ura uudelleen raiteilleen jopa mahdollista?

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotenkin veikkaan, että HIFK:n ensi kauden ykkösveskari ei löydy tältä listalta. HIFK ei ole valmis maksamaan Rubinin, Heljangon tai Larmin haluamaa palkkaa ja hakee sitten välimallin veskaria. Pahimmassa tapauksessa hiipuva Olkinuora.

Olkinuora kelpaisi kyllä myös, mutta en laskenut häntä tähän listalle mukaan, kun muistelin hänellä olevan sen sopimuksen johonkin muualle, enkä ole hänen nimeään kuullut missään spekulaatioissa, kuten Metsolan nimeä olen, vaikka hänelläkin on se sopimus voimassa Tapparan kanssa ainakin vielä toistaiseksi.

Sitä mäkin kyllä epäilen, että meidän seurajohto ei todellakaan ole valmis maksamaan sellaista palkkaa, jota Heljanko, Rubin ja Larmi haluaisivat, vaikka resursseja meillä voisi ihan hyvin siihen olla. Ja eikös kahden näistä olla jo huhuttu kirjoittaneen sen sopimuksen muualle muutenkin?

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Unohdetaan jo suosiolla se Metsola. Ikää tulee tässä kuussa 36v, ura laskusuunnassa ja Tappara haluaa eroon.

Eivät nuo voi olla minkäänlaisia suosituksia meille ykkösveskariksi. Tuskin on edes Pesosen harkinnassa ja huomattavasti parempaa täytyy muutenkin saada.

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en syty Olkinuorasta enää. Joka paikassa pelannut viime vuosina sellaista vähän alle 90% tai tasan prosenteilla ja PMK siellä vajaan kolmen tienoilla. Pelicansissa oli muun muuassa heikko. Menee taas siihen kategoriaan ”entiset kärkimaalivahdit”.

(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

GentleGiant

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olkinuora kelpaisi kyllä myös, mutta en laskenut häntä tähän listalle mukaan, kun muistelin hänellä olevan sen sopimuksen johonkin muualle, enkä ole hänen nimeään kuullut missään spekulaatioissa, kuten Metsolan nimeä olen, vaikka hänelläkin on se sopimus voimassa Tapparan kanssa ainakin vielä toistaiseksi.

Sitä mäkin kyllä epäilen, että meidän seurajohto ei todellakaan ole valmis maksamaan sellaista palkkaa, jota Heljanko, Rubin ja Larmi haluaisivat, vaikka resursseja meillä voisi ihan hyvin siihen olla. Ja eikös kahden näistä olla jo huhuttu kirjoittaneen sen sopimuksen muualle muutenkin?
Oikeesti, tuolla Metsolalla ei spekuloi muut kun sinä. About 30 viestiä aiheesta. Ei ole missään vaiheessa ollut tuloillaan eikä ole jatkossakaan tulossa eli vaihda jo levyä, kiitos.

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Mä en syty Olkinuorasta enää. Joka paikassa pelannut viime vuosina sellaista vähän alle 90% tai tasan prosenteilla ja PMK siellä vajaan kolmen tienoilla. Pelicansissa oli muun muuassa heikko. Menee taas siihen kategoriaan ”entiset kärkimaalivahdit”.
Samaa mieltä. Lisäksi tämä kaveri oli muistaakseni silloin JyPin maalilla, kun ”Katto” Carlssonin johdolla käytiin hakemassa Jyväskylästä legendaarinen vierasvoitto playoffeissa. Tällä voitolla mentiin sarjassa johtoon 2-3 ja seuraavassa pelissä laitettiin sarja pakettiin.

JYPillä oli hyvä jengi tuolloin, mutta meillä oli tuossa sarjassa parempi veskari. Ja harvoin playoffeissa mennään pitkälle ilman hyvää veskaripeliä.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oikeesti, tuolla Metsolalla ei spekuloi muut kun sinä. About 30 viestiä aiheesta. Ei ole missään vaiheessa ollut tuloillaan eikä ole jatkossakaan tulossa eli vaihda jo levyä, kiitos.

No mä olen varmaan eniten häntä tänne meille toivonut, mutta joku muu tässä kyllä nyt otti esille nämä huhut siitä hänen sopimuksensa purusta Tapparan kanssa, sillä ne huhut eivät todellakaan ole täällä mun keksimiäni. Voit vaikka tarkistaa tämän tuolta jostain viestihistoriasta.

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Pakko toivoa että löytyy nimenomaan nelikosta Rubin, Larmi, Heljanko ja Salminen.

Metsola on pelaaja jonka suhteen @Marleau tulee kääntämään rotsinsa taas kerran. Kaarlehto, Aaltonen etc. Ihan helvetin kallis ja pienikokoinen veskari. Pienikokoisen veskarin nopeutta kun alkaa ikä viemään niin jälki on juuri tuollaista. Yläkulmat vuotaa.

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
No mä olen varmaan eniten häntä tänne meille toivonut, mutta joku muu tässä kyllä nyt otti esille nämä huhut siitä hänen sopimuksensa purusta Tapparan kanssa, sillä ne huhut eivät todellakaan ole täällä mun keksimiäni. Voit vaikka tarkistaa tämän tuolta jostain viestihistoriasta.
Sä olet ainoa joka Metsolaa yrittää tänne tunkea. Kyseessä on yksi liigan kalleimmista veskareista ja sitä lappua ei pureta kuin isolla rahalla. Ole kiltti ja lopeta. Katso sen pelejä niin tajuat miksi ei missään nimessä. Älä vanhoja pelejä ja statseja vaan nykyisiä.

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sä olet ainoa joka Metsolaa yrittää tänne tunkea. Kyseessä on yksi liigan kalleimmista veskareista ja sitä lappua ei pureta kuin isolla rahalla. Ole kiltti ja lopeta. Katso sen pelejä niin tajuat miksi ei missään nimessä. Älä vanhoja pelejä ja statseja vaan nykyisiä.

Ensinnäkin olin jo hyväksynyt sen asian, että Metsola ei tule meillä pelaamaan, kun hänellä oli ja on edelleenkin voimassa oleva sopimus Tapparan kanssa. Tässä vaan nämä huhut saivat alkunsa, kun luin jonkun/joidenkin täällä maininneen siitä, että jos Tappara vaikka lähtisi hänen sopimustaan purkamaan, kun Heljankoa on nyt kaikkien puheiden mukaan kovasti sinne soviteltu, niin tämän myötä mulla sitten nousi tällaiset fiilikset, että "Ehkä sittenkin", jos Metsolan sopimusta ollaan purkamassa, niin "Tänne vain".

Mutta ei väitellä tästä enempää, ennen kun asiasta saadaan mitään varmuutta. Mutta mitä noihin veskareihin tulee, niin monien noiden huhujen mukaan Rubinin sopimus Kärppien kanssa olisi jo "Hyvin varma", kuten myös se Heljangon sopimus Tapparan kanssa, joten näin ollen heidät voidaan valitettavasti meidän osalta unohtaa, kuten todennäköisesti myös Larmi, jota on pidetty liian kalliina meille tai koko liigaan ylipäätään.

Joten näin ollen siis Metsola olisi mun mielestäni meille se paras vaihtoehto, jos tai kun Larmia, Rubinia tai Heljankoa ei ole saatavilla. Vai olisiko sulla itse heittää ketään parempia nimiä tai vaihtoehtoja?

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Joten näin ollen siis Metsola olisi mun mielestäni meille se paras vaihtoehto, jos tai kun Larmia, Rubinia tai Heljankoa ei ole saatavilla. Vai olisiko sulla itse heittää ketään parempia nimiä tai vaihtoehtoja?

Noihin kolmeenko loppuu erinomaiset maalivahdit? Eli sun kriteeriksi meidän ykköseksi riittää itsellesi tuttu nimi? Ei käy esimerkiksi Dostal/Malek/Langhamer/Rubin- tyylinen haku, josta harva on tiennyt etukäteen?

”Mutta vaikea syyttää pelkästään puolustusta jos maalivahti on tuota tasoa. Yläkulmat on kokoajan auki, liike on hidasta ja torjuminen muutenkin epävarmaa. Ei uskoisi että taso on romahtanut noin nopeasti.”

Arvaatko kummasta puhutaan tuossa ylempänä, Roopesta vai Metsolasta?

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK

Siis mitä ihmettä, paras vaihtoehto? Ensin varmaan pitäisi tietää että ketkä ovat tarjolla eri puolilta maailmaa, ennen kuin aletaan pääkilpailijan floppia hehkuttaa parhaaksi vaihtoehdoksi IFK:n ykkösmaalivahdiksi.

Jos näiden lukeminen IFK-osiossa joskus ärsyttää, niin samoihin juttuihisi törmääminen muiden jengien ketjuissa se vasta kiusallista onkin.

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katsoin tuon YouTube videon Larmista ja 450-500t euroa kiinni maalivahtiin? Olen ehdottomasti sitä mieltä, että kärkiveskari pitää tänne saada, mutta menisikö tuo nyt hintahaitarissa vähän överiksi. Luulisi nyt oikeasti 250-350t eurolla saavan kärkiveskarin, jos osaa iskeä oikeaan paikkaan/scoutata.

Suosikkijoukkue
IFK
Vahvasti itsellä epäily/toive että tuleva maalivahtimme ei ole liigasta entuudestaan tuttu.

Itseäni ei tyydytä millään tavalla että haettaisiin jämä maalivahti tapparasta tai Rauman ja Porin kiertänyt Ortio.

Ps. Isona plussana jos on räjähdysherkkä maalilla.

Suosikkijoukkue
HIFK
Itse jopa luottaisin siihen, että Oskari Salminen voisi olla meille erittäin hyvä maalivahti. Hovinen kakkoseksi pelaamaan sen 20 peliä. Salminen on 25 vuotias, on jo näyttänyt pienemmissä liiga seuroissa olevansa vähintäänkin hyvä/erinomainen maalivahti tähän sarjaan. Toki JYPssä ei statsit puolla tätä, mutta siellä on koko paletti niin sekaisin, että ei siellä olisi hyvä edes se kuuluisa "brödöörikään".
Eikä Salminen varmasti olisi mikään älyttömän kallis. Toki voidaan kokeilla myös ulkomaan arpaa, mutta onko se parempi vaihtoehto kuin jo tasonsa näyttänyt liiga maalivahti. Ei tarvitsisi ainakaan hänen kohdalla ennakkoon puhua, että no kait se on helppo pelata 91%-> statseilla kun on pelannut jykevän esim. Tappara (menneiden vuosien) puolustuksen takana jne jne.

Olisihan toki Rubin/Heljanko parempi vaihtoehto, mutta huhujen perusteella nämä tarjouskilpailut on hävitty. Ja jonkun Larmin unelmointi on ihan turhaa kun netto palkka on aivan eri Ruotsissa ja Sveitsissä kuin täällä koto Suomessa.

Greffin

Jäsen
Itse laittaisin myös rahat Oskari Salmiseen jos on vielä saatavilla. Laadukas kotimainen veskari, joka on tasonsa osoittanut.

Ulkomaan arvat tai jotkut hiipuvat nimet ei sytytä ollenkaan, koska ollaan heti Hovisen varassa taas.

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ensinnäkin olin jo hyväksynyt sen asian, että Metsola ei tule meillä pelaamaan, kun hänellä oli ja on edelleenkin voimassa oleva sopimus Tapparan kanssa. Tässä vaan nämä huhut saivat alkunsa, kun luin jonkun/joidenkin täällä maininneen siitä, että jos Tappara vaikka lähtisi hänen sopimustaan purkamaan, kun Heljankoa on nyt kaikkien puheiden mukaan kovasti sinne soviteltu, niin tämän myötä mulla sitten nousi tällaiset fiilikset, että "Ehkä sittenkin", jos Metsolan sopimusta ollaan purkamassa, niin "Tänne vain".

Mutta ei väitellä tästä enempää, ennen kun asiasta saadaan mitään varmuutta. Mutta mitä noihin veskareihin tulee, niin monien noiden huhujen mukaan Rubinin sopimus Kärppien kanssa olisi jo "Hyvin varma", kuten myös se Heljangon sopimus Tapparan kanssa, joten näin ollen heidät voidaan valitettavasti meidän osalta unohtaa, kuten todennäköisesti myös Larmi, jota on pidetty liian kalliina meille tai koko liigaan ylipäätään.

On.

Oskari Salminen.

Metsolaa paremmin on tällä kaudella pelannut liki jokainen ykkösveskari liigassa. Oikeasti yli 200 kiloa sammuneesta tähdestä maalivahdiksi? Ihan karmea ajatus.

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Omaa narratiivia toistamalla Metsola ei muutu erinomaiseksi tai edes hyväksi maalivahdiksi. Ei vaikka sen kirjottaisi viiteenkymmeneen kertaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy