HIFK kaudella 2023–2024

  • 465 467
  • 2 859

Theosaurus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ohessa arvioni siitä miten nykykunnolla päädytään tuonne 96 pisteeseen ja jäädään sijoille 7-8 runkosarjassa. Pelicans menee heittämällä IFK:n edelle viimeistään ensi viikon aikana ja vaikka Kärpillä kova ohjelma lähipäivinä, niin hekin saavuttavat IFK:n helmikuun aikana, ja ohi viimeistään kun pelataan b-b pelit maaliskuun alussa.

Jonkun mielestä voi olla konservatiivinen, mielestäni optimistisen realistinen arvio
(5 pisteen bufferilla):

IFK, 74+22=96, 15 peliä jäljellä

Tappara kotona 1
Kalpa vieraissa 1
Jyp kotona 3
HPK vieraissa 2
Ilves kotona 0
Jukurit vieraissa 0
Tappara vieraissa 0
Kookoo kotona 3
Pelicans kotona 1
Kärpät b-b 3
HPK kotona 3
TPS kotona 2
Sport vieraissa 1
Kalpa kotona 2

Lukko 64+37= 101, 18 peliä jäljellä

Ässät b-b 5
Kärpät vieraissa 1
Saipa kotona 3
Kookoo kotona 2
HPK vieraissa 3
Jyp vieraissa 3
Kalpa vieraissa 1
Ässät kotona 2
Jukurit vieraissa 1
Saipa vieraissa 3
HPK kotona 3
Kalpa kotona 2
Pelicans vieraissa 0
Tappara vieraissa 0
Sport kotona 3
TPS kotona 2
Jyp vieraissa 3

Toivottavasti tämä kauhuskenaario tiedostetaan Nordiksella ja asenne olisi jatkossa sen mukainen. Toki säälien ulkopuolelle ei varmaankaan enää tiputa mutta eipä tuota kuudetta sijaa parempaa sijoitustakaan ole enää realistisesti tarjolla. Miten ihmeessä tähän on päädytty?!
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK


IFK:n atk-tiimi paukutellut tämmöisen haastattelun Martinista ja Marleausta Instagramiin. Suosittelen katsomaan, kun mahdollisesti vähentää vitutusta.

Nauratti tuo kohta suomen kielestä, kun Martin ja Marleau totesivat lähes yhteen ääneen, ettei "valmentajien puheesta niin ymmärrä ja sitä menee vain pelaamaan". Kun eivät ymmärrä suomea ja kaikkia valmennuksen ohjeita, niin ovat myös olleet kauden valopilkkuja ja jengin parhaimmistoa.

Asiallisia jätkiä kyllä! Toivottavasti Martin pelaa täällä vielä pitkään.
 

Sillisalaatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Nauratti tuo kohta suomen kielestä, kun Martin ja Marleau totesivat lähes yhteen ääneen, ettei "valmentajien puheesta niin ymmärrä ja sitä menee vain pelaamaan". Kun eivät ymmärrä suomea ja kaikkia valmennuksen ohjeita, niin ovat myös olleet kauden valopilkkuja ja jengin parhaimmistoa.

Asiallisia jätkiä kyllä! Toivottavasti Martin pelaa täällä vielä pitkään.
Mietin itse täsmälleen samaa, onko edes huono asia ettei ymmärrä:D pass, shoot and score goals aika paljo selkeämmät ohjeet.
 

FosaMasa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
PiTa, HIFK, Liverpool
HIFK menee tuttuun tapaan alamäkeä kaudella 2023-2024. Tässä on ollut aikaa miettiä perimmäistä syytä. Olen tullut siihen tulokseen, että vaikka ulos toitotetaan täydellisiä olosuhteita ja ammattimaisuutta, niin TÄÄLLÄ EI OLE LUPA EPÄONNISTUA.

Tämä keskustelupalsta, jossa sivistys pilkahtaa esiin silloin tällöin, on siitä hyvä esimerkki. "Hiuksista vittuun " olen lukenut ihan liian monta kertaa. Pelaajat tuntevat sisällään, että on pakko onnistua, ja valmentaja tuntee samoin. Ehkä tuo 5-vuotinen sopimus Peltoselle oli yritys poistaa näitä paineita, mutta sekään ei tunnu onnistuvan.
Menestykseen tarvitaan hyvät pelaajat ja hyvä valmennus, ja näitä vielä tärkeämpi on virheet salliva ja anteeksiantava kulttuuri.

Nuoruudessani sana "ostojengi" oli paha haukkumasana. Nuorten ja lahjakkaiden pelaajien poistuminen kesken kauden korostaa tätä. Sanotaan, että pää pysyy kunnossa, kun oppii nauramaan itselleen. Vähitellen olen oppinut nauramaan myös IFK:n tappioille. Miksi ihmeessä otinkaan joukkueen omakseni alun perin?
 

Sonic Empire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Lukko hoitaa Ässät tänään, on 7. sijaan eroa 5 pistettä.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Miedon Jussi ja Wilbergin Pepe järjestävät taakseen parijonoa kaikille yllättyneille, jotka ihmettelevät, miten ekan erän täydellisen dominanssin jälkeen tällainen matsi, jälleen kerran, hävittiin.
 

Burnittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Blackhawks, Chiefs, Liverpool
Tää homma aukeaa pelkästään jengin sisältä. Se vaatii tolta porukalta sitoutumista, sitkeyttä, sydäntä ja ennen kaikkea asennetta.

Kaikkia noita varmasti löytyy. Ei se Peltonen tota jengiä saa auki, mutta voi auttaa siinä. Kaikki lähtee jokaisesta itsestään ja omasta tekemisestä. Ehkä tuo kova nimilista luo paineita koko jengille ja sitten se menee vähän pakottamiseksi?

Huhtikuun lopussa sitten tiedetään mihin tosta jengistä oli. Ei tammikuussa ennenkään ole mestaruuksia voitettu. Ei millään kaudella.

Itse ainakin uskon, että toi porukka saa veneen käännettyä ja kun jotenkin selvitään poffseihin, niin pysäyttäjää ei enää löydy. Vähän samoja merkkejä tossa jengissä, kuin 2011.

Mutta nää on vaan mun mielipiteitä ja muilla on omansa. Samaa asiaa tässä kuitenkin kaikki haluaa:

2024 huhtikuussa nakkikattila nousee kohti Nordiksen kattoa, kun J.Ikonen alistanut Ilveksen finaaleissa hattutempullaan, joista kaikki kolme maalia syntynyt Nikun perseen kautta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, FLA
Itse ainakin uskon, että toi porukka saa veneen käännettyä ja kun jotenkin selvitään poffseihin, niin pysäyttäjää ei enää löydy. Vähän samoja merkkejä tossa jengissä, kuin 2011.

Mutta nää on vaan mun mielipiteitä ja muilla on omansa. Samaa asiaa tässä kuitenkin kaikki haluaa:

2024 huhtikuussa nakkikattila nousee kohti Nordiksen kattoa, kun J.Ikonen alistanut Ilveksen finaaleissa hattutempullaan, joista kaikki kolme maalia syntynyt Nikun perseen kautta.
(pssst; voitko hoitaa mulle samoja nappeja, vaikka satasella?)
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli

Sipilpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän samoja merkkejä tossa jengissä, kuin 2011.
Kyllä. Myös mestaruuskaudella otettiin joulutauon jälkeen kuus peliä putkeen turpaan. Sit jos vaihdetaan vielä näkökulmaa, niin IFK on jäänyt viimeiseen 10 peliin vain kahdesti ilman pisteitä. Tappio vituttaa aina, erityisesti tamperelaisille. Jostain syystä nyt on kuitenkin rauhallisempi fiilis ku torstaina. Onneks on viikon tauko peleistä.
 

Sipilpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt löytyi vastaus ongelmiin. Onneksi Kibe on paikalla.

– Taponen oli tänään hyvä. Hän voi viettää viikonlopun rauhassa. Meidän muiden pitää katsoa peiliin. Ja saada vähän iloa ja rentoutta takaisin pelaamiseen. Nyt jäpitämme vähän liikaa, Vesalainen sanoi.
Eiks jengin pitänyt pelata valmentajaa ulos? Olen pettynyt.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huhut piti paikkansa, Pillu Stadiin loppukaudeksi ja Lundellin sopimus purettu ja Lunkka siirtyy Hämeenlinnaan;

 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös