Bafforosso
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK parhaimmillaan
Olet aivan oikeassa - mielestäni ja vain minun mielestäni.Enempää kirjoittajia etsimättä ja tagaamatta (sillä ei ole väliä) täällä on kirjoitettu pitkin kautta, että se ja se pelaaja on jätetty korvaamatta. Mua on pikkaisen ruvennut mietityttämään tämä ja jopa hieman ärsyttämään. Mitä mieltä palsta on tälläisestä ajattelusta, pitääkö kaikki lähteneet pelaajat korvata?
Itse olen sitä mieltä, että ei kaikkia. Mun mielestä pitää antaa pelaajille mahdollisuus kasvaa uusiin rooleihin. Miten esimerkiksi Juha Jääskä olisi kasvanut sentteriksi, uudelle pelipaikalle, jos kaikki sentteripaikat olisi samantien korvattu yksi yhteen?
Toki nyt Jääskästä on helppo myös sanoa, että ei varmasti ollut suunnitelma ajaa Jääskä uudelle pelipaikalle ja että se tapahtui pakon edessä. Ja että nyt on käynyt huikea flaksi, että Jääskä on murtautunut pelipaikallaan jopa maajoukkueeseen asti. Mutta jos kaikki korvataan, silloinhan yksikään pelaaja ei lähtökohtaisesti ota kehitysloikkaa uuteen isompaan rooliin.
Tää on varmasti todella vaikea asia joukkueen johdossa, eikä kenelläkään ole sitä lasipalloa, mistä näkee vaikka Halttusen, Teissalan ja Kaskimäen ensi kauden tason.
Toki tälle kaudelle olen usean kirjoittajan kanssa samaa mieltä, että syksyllä joukkue oli turhan vajaa ja useampi lähtijä olisi pitänyt korvata. Mutta nyt näyttää ihan hyvälle, kun kevään tärkeät pelit ovat edessä. Ei toi joukkueen kasaus mitään helppoa puuhaa ole ja varmasti asioita tapahtuu myös toiseen suuntaan. Eli joku pelaaja, jota on ajateltu tiettyyn rooliin, ei siinä pysty suoriutumaan. Uskon, että esim Väänäsen kanssa kävi syksyllä näin.
Ei pelaajia pidä korvata. Mutta pelipaikkojen osalta pitää.
Ja siinä pitää huomioida monta asiaa. "Jos hankin pelaajan tuon ketjun vasempaan laitaan, sopiiko hän sentterin ja oikean laitahyökkääjän kanssa yhteen? Ja jos heistä joku loukkaantuu, ketkä voidaan sovittaa korvaajaksi?" Näitä
pohdittavia on enemmänkin, kuten esim. soveltuuko tuo kaveri tähän jengiin henkisesti? Onko tämä sellainen huumoriäijä ja osaako hän ottaa mitään vakavasti ja tosissaan?
Onko tuo ylimielinen tyyppi? Liian flegu? Riittääkö itseluottamus? J.n.e.