HIFK kaudella 2023–2024

  • 465 883
  • 2 859

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä toivoisin ensi kauden vasemman laidan olevan Vesalainen - Nättinen - Jääskä - Kaskimäki - Tallberg - Åsten. Savinaiselle, joka on myös toisinaan pelannut sentterinä, voisi aueta paikka, jos ensi kauteen lähdetään Jääskä sentterinä ja Savinainen Pakarisen ohella potentiaalisena keskushyökkääjien loukkaantumisten paikkaajana.
 

Joe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset joukkueet (jokerit on venäläinen)
Koko Savinais-huhu kuulostaa todella epämääräiseltä. Tapparan omalla keskustelupalstalla on erikseen ketju, jossa huhutaan Savinaisen jatkavan ensi kaudella. HIFK:lle ei sitä paitsi ole minkäänlaista tarvetta Savinaiselle vaikka hyvä pelaaja onkin ja voittanut paljon, sillä tohon rooliin meillä on jo Pakarinen, Jääskä ja Dyk. Sitten on vielä Tallberg ja ehkä Åsten, jotka lähtökohtaisesti paahtavat nelosessa. Liika on liikaa voimahyökkääjien osalta. Jos tohon vielä yksikin voimahyökkääjä tulee tämän kauden HIFK:n ulkopuolelta sen pitää olla Komarov.
 

RedWhiteBlue

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Rangers
Koko Savinais-huhu kuulostaa todella epämääräiseltä. Tapparan omalla keskustelupalstalla on erikseen ketju, jossa huhutaan Savinaisen jatkavan ensi kaudella. HIFK:lle ei sitä paitsi ole minkäänlaista tarvetta Savinaiselle vaikka hyvä pelaaja onkin ja voittanut paljon, sillä tohon rooliin meillä on jo Pakarinen, Jääskä ja Dyk. Sitten on vielä Tallberg ja ehkä Åsten, jotka lähtökohtaisesti paahtavat nelosessa. Liika on liikaa voimahyökkääjien osalta. Jos tohon vielä yksikin voimahyökkääjä tulee tämän kauden HIFK:n ulkopuolelta sen pitää olla Komarov.
Juurikin näin, sanon vielä kerran; ei ole Savinainen tulossa IFK:hon. Piste.
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä toivoisin ensi kauden vasemman laidan olevan Vesalainen - Nättinen - Jääskä - Kaskimäki - Tallberg - Åsten. Savinaiselle, joka on myös toisinaan pelannut sentterinä, voisi aueta paikka, jos ensi kauteen lähdetään Jääskä sentterinä ja Savinainen Pakarisen ohella potentiaalisena keskushyökkääjien loukkaantumisten paikkaajana.

Mä oon kyl vakuuttunut että Juha Jääskä tulee tekemään lopullisen läpimurtonsa nimenomaan sentterinä tämän loppukauden ja ensi kauden aikana. Sentteriksihän häntä alunperin kasvatettiinkin junnuissa.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä oon kyl vakuuttunut että Juha Jääskä tulee tekemään lopullisen läpimurtonsa nimenomaan sentterinä tämän loppukauden ja ensi kauden aikana. Sentteriksihän häntä alunperin kasvatettiinkin junnuissa.
Tämä olisi todellä hienoa, mutta kyseenalaistan hieman keskikaistan laajuutta, mikäli ensi kauteen lähdetään Jääskä sentterinä. Minustä tällöin joukkueesta olisi syytä löytyä Pakarisen (ja ehkä Nättisen) lisäksi joku myös sentteriksi soveltuva. Olisikohan Kaskimäestä jo ensi kaudella siihen? Itsekään en oikein Savinaisen saapumiseen usko, mutta hän voisi tuon vaateen täyttää. Olisiko tähän vielä vaihtoehtoina Hirvonen tai Roy?
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä olisi todellä hienoa, mutta kyseenalaistan hieman keskikaistan laajuutta, mikäli ensi kauteen lähdetään Jääskä sentterinä. Minustä tällöin joukkueesta olisi syytä löytyä Pakarisen (ja ehkä Nättisen) lisäksi joku myös sentteriksi soveltuva. Olisikohan Kaskimäestä jo ensi kaudella siihen? Itsekään en oikein Savinaisen saapumiseen usko, mutta hän voisi tuon vaateen täyttää. Olisiko tähän vielä vaihtoehtoina Hirvonen tai Roy?

Isoin kysymys Jääskän jatkosopimuksen jälkeen on Koivistoinen. Toivoa sopii, että huhut Jääskälle jo tehdystä jatkosopparista pitävät paikkansa.

Jos Koivistoinen ei jatka, niin sille paikalle tarvitaan vähintään yhtä hyvä kakkossentteri.

Eli jos meillä on kärkikenttien keskikaista Lehterä-Jääskä-Koivistoinen/Koivistoisen korvaaja niin siihen on aika kiva rakentaa. Näitä sentterilaitureita sitten riittää kiekkomaailmassa, jotka ovat halukkaita pelaamaan IFKssa. Hirvonen tuskin enää jatkaa, on jo nyt lainalla Toronton sopimuspelaajana että eiköhän osoite ensi kaudella ole Toronto Marlies.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Koivistoinen ei jatka, niin sille paikalle tarvitaan vähintään yhtä hyvä kakkossentteri.
Itse olen haaveillut tähän Henrik Borgströmiä. En usko hänen jatkavan enää lätäkön toisella puolella, kun pelejä NHL:ssä ei ole enää siunaantunut ja edellinenkin sopimus ostettiin ulos. Verotus on tässä varmasti vaikeuttamassa Suomeen paluuta, sillä minors salarykin on Borgströmillä ollut sen 400 k€ ja ulosostetusta sopimuksestakin on vielä saatavia.

Borgström on näitä kohtuu harvoja pelaajia, joiden oletettu osoite Suomessa on HIFK, joten mahdollisuuden tullessa täytyy häneen ehdottomasti olla yhteydessä. Sekään ei ole haitaksi, että Borgströmillä on ainakin potentiaalia olla jopa ykkössentteri Liigassa.
 

Psykopaimen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viipurin Pauke
Pitää toivoa, että Tobbe osaa laskea neljään, mitä tulee senttereihin. Lehterän myötä olisi mahdollisuus saada eheä keskikaista senttereistä kun on aina pulaa.

Lehterä-Jääskä-Seppälä-Väänänen ei ole vastaus.

Siksi tuohon kolmas tulosta takova sentteri pitää löytää tyyliin Borgström, jota yllä toivottu. Kelpaisi myös Bobby Leino. Koska Seppälä voi skulata myös laidassa, olisi jopa särkymävaraa. Koivistoisen sopparia en jatkaisi.

Ihme ja kumma, mutta pyrkisin saamaan dunaamalleni Vesalaiselle jatkot, vaikka vituttaakin, miten pehmeä se on isoksi ukoksi.

Sen sijaan Pakarisen kanssa en jatkaisi. Pidän pelaajasta, mutta jos huhut palkasta pitää paikkansa, on mun mielestä liian kallis härkä rooliinsa. Samoin Hirvosen ja Dykin kohdalla on silmissäni kortit katsottu.

Nättiselle jatko. Jos ei mahdollista, niin sitten harppuunoidaan Gardiner Ateenasta meille.

Ehkä hyökkäys siis jotenkin näin:

Vesalainen - Lehterä - Turunen
Roy - Jääskä - Nättinen
Rask - Borgström- Halttunen
Åsten - Seppälä - Kaskimäki
+ Tallberg, Väänänen ja junnut

Puolustuksessa tekisin jatkon Motinin kanssa, mutten näe hänen jatkoaan mahdollisena. Kun tuon verran on kurinpitohistoriaa, niin miksi hän jatkaisi Suomessa? Seuraavan kerran kun törmää johonkin pää kivestensä välissä hiihtävään junnuun, tulee taas vähintään kuukausi palkatonta lomaa. Siksi fiksumpaa palata Ruotsiin, jossa tuota henkilökohtaista riskiä ei ole.

Rantakarin, Kotkiksen ja Larssonin kanssa jatkaisin, koska aikalailla tiedetään, mitä heiltä saadaan. Etenkin Rantakari ja Larsson ovat parantaneet jatkuvasti, joten uskon ensi kauden olevan vahva alusta asti.

Siihen päälle vähän kovuutta Kouvolasta Miska Kukkosen muodossa, jolle varmaan ok pieni kiekollinen rooli, mutta pystyy tarvittaessa kirjoittamaan kuitin.

Melart - Salin
Larsson - McGoshen/Eronen/Berglund
Kotkansalo - Rantakari
Kukkonen
+ Lehmus, Luhanka ja muut junnut

Sitten vielä Tapsalle sopiva repsikka. Malik Kouvolasta olisi mielenkiintoinen, koska voisi olla huikea. Ja jos ei ole, niin meillä on kuitenkin Tapsa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Pitää toivoa, että Tobbe osaa laskea neljään, mitä tulee senttereihin. Lehterän myötä olisi mahdollisuus saada eheä keskikaista senttereistä kun on aina pulaa.

Lehterä-Jääskä-Seppälä-Väänänen ei ole vastaus.

Siksi tuohon kolmas tulosta takova sentteri pitää löytää tyyliin Borgström, jota yllä toivottu. Kelpaisi myös Bobby Leino. Koska Seppälä voi skulata myös laidassa, olisi jopa särkymävaraa. Koivistoisen sopparia en jatkaisi.
Sentteriosaston pitää olla monipuolinen ja laaja. Jos meillä skulaisi Lehterä ja Borgström, niin sitten tarvitaan jo muilta senttereiltä jotain muuta erityisosaamista. Leino toisi rightin kätisyyden ja on käsittääkseni aloituksissa vahva. Jääskä on toisaalta ollut nyt niin hyvä tuossa Vesalaisen ja Pakarisen kanssa, että kyllä itse pitäisin tuon kasassa.

Lehterä-Borgström/Leino/xxx-Jääskä-Väänänen/Seppälä.

Ihme ja kumma, mutta pyrkisin saamaan dunaamalleni Vesalaiselle jatkot, vaikka vituttaakin, miten pehmeä se on isoksi ukoksi.
Onhan tuo ollut niin helvetin hyvä nyt, että ihan ehdottomasti pitäisi lyödä vähintään kahden vuoden jatkopahvia kouraan ja äkkiä.

Sen sijaan Pakarisen kanssa en jatkaisi. Pidän pelaajasta, mutta jos huhut palkasta pitää paikkansa, on mun mielestä liian kallis härkä rooliinsa. Samoin Hirvosen ja Dykin kohdalla on silmissäni kortit katsottu.

Nättiselle jatko. Jos ei mahdollista, niin sitten harppuunoidaan Gardiner Ateenasta meille.
Pakarisella ja Dykillä on jo jatkosopimukset. Hirvosen tilanne on auki vielä. Kaikki riippuu siitä mitä Toronto haluaa. Nättisellä on myös jo sopimus ensi kaudesta.

Nättinen - Lehterä - Rask
Vesalainen - Jääskä - Pakarinen
Roy - Borgström/Leino/xxx - Halttunen
Kaskimäki - Väänänen - Dyk
Seppälä, Åsten, Tallberg (vai sopimus purkuun?).

Puolustuksessa tekisin jatkon Motinin kanssa, mutten näe hänen jatkoaan mahdollisena. Kun tuon verran on kurinpitohistoriaa, niin miksi hän jatkaisi Suomessa? Seuraavan kerran kun törmää johonkin pää kivestensä välissä hiihtävään junnuun, tulee taas vähintään kuukausi palkatonta lomaa. Siksi fiksumpaa palata Ruotsiin, jossa tuota henkilökohtaista riskiä ei ole.
Kyllä mä uskon, että Motin jatkaa. Tuntuu suorastaan rakastavan Helsinkiä ja IFK:ta.

Rantakarin, Kotkiksen ja Larssonin kanssa jatkaisin, koska aikalailla tiedetään, mitä heiltä saadaan. Etenkin Rantakari ja Larsson ovat parantaneet jatkuvasti, joten uskon ensi kauden olevan vahva alusta asti.
Itse en tekisi Larssonin kanssa jatkosopimusta. Kallis, pehmeä ja kiekollisesti musta aukko.

Melart - Berglund
xxx - Rantakari
Kotkansalo - Salin
Motin
Luhanka

Tuohon tarvittaisiin yksi leftin huippu. Mallia "Krejcik". Rightin osasto on tip top kunnossa, jos nykyiset pelaajat jatkavat.
 

Psykopaimen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viipurin Pauke
@Psykopaimen Dykillä, Motinilla, Pakarisella ja Nättisellä on kaikilla jo ensi kaudeksi sopimus HIFK:hon, Turusella taas Kärppiin.
No sillä lailla. Mitähän perkeleen listaa mä katsoin? Mutta eipä siinä, noista Motin ja Nättinen mulle oikein hyviä uutisia. Pakarista vastaan ei mitään ja voi olla se ”Turunen” yleispelaajana, vaikka Turusen pelintekoon liittyvät avut puuttuukin.
 

Psykopaimen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viipurin Pauke
Itse en tekisi Larssonin kanssa jatkosopimusta. Kallis, pehmeä ja kiekollisesti musta aukko.
Koska sain korvanappiini tiedon, että Motin on ensi kaudella meillä, niin hyväksyn tämän. Omassa skenaariossa Larsson olisi korvaava pelaaja Motinille. Paljon pehmeämpi, mutta mielestäni kiekollisena itse asiassa jonkin verrankin parempi.

Mutta se mitä tulee pointtiini Motinista on jotain, mikä on älytöntä. Meillä on riski menettää tärkeä pakki isoksi osaksi kautta, jos sattuu osumaan johonkin teletappiin. Tämä ”kurinpitohistoria” on yksi helvetin iso vitsi.
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Yleisenä kommenttina, että kun tänne heitellään ensi kauden hahmotelmia, niin toivottavaa olisi että ensin käytäisiin katsomassa EP:sta onko jo diili johonkin ensi kaudeksi.
Kiitos ja anteeksi!
EP/LP?
 

Number#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vesalainen- Lehterä- Nättinen

Roy- Jääskä- Pakarinen

”Hirvonen”- Koivistoinen- Kaskimäki

Dyk- ”Tikka”- Åsten

Berglund- Motin

Salin- Melart

Rantakari- jürgens

Taponen
”Joku kanukki Royn kaveriksi”

Ihan huvikseen vaan. Tiedän, että utopiaa ja monta ”muttaa” mutta kai tuolla jo kehtaisi lähteä kannua jahtaamaan.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Itselleni kelpaisi hyvin seuraava. Suurimmat rotaatiopaikat kolmosen oikeassa laidassa ja nelosessa. Jatkuvuus parhaimmassa tapauksessa erinomaisella tasolla.

Hyökkäys

1-3 ketjut



Nättinen - Lehterä - Rask
Lehterän ympärille saa maukkaan kentän - Lehterä tekee pelin, Rask tilan ja Nättinen maalit.

Vesalainen - Jääskä - Pakarinen
Miksi rikkomaan toimivaa? Vesalainen ja Jääskä pelanneet junnusta saakka yhdessä ja Pakarinen toimii hyvänä sidekickinä. Hetkeen eniten HIFK:lta näyttäynyt tehonsa ja toimivuutensa osoittanut vitja.

Roy/Vahvistus - Koivistoinen - Kaskimäki/Halttunen/Dyk
Kolmas vahvasti hyökkäyspeliin pystyvä kenttä. Kevät näyttätkööt onko vasenlaita Roy vai uusi kiekollisesti taitava pelaaja. Oikeaan laitaan vuoden vanhemmat junnut kisaamaan Dykin kanssa.

4 ketju

Tallberg/Seppälä - Väänänen/Seppälä - Dyk/Åsten
(Kaskimäki/Halttunen/Lundell/Uronen)

Vahvalla rotaatiolla energia- ja rouhintataso korkealla. Oletuksena ettei Tallbergin sopparia pureta ja Ville haluaa miestä jääräpäisesti peluuttaa.

Hyökkäyksestä ulos: Paajanen (Kookoo), Hirvonen (Toronto), Teissala (TPS)

Puolustus

Kiekolliset:
Berglund (R), Rantakari (R), Salin (R)
Kolmeen pakkipariin löytyy kolme kiekollista pelaajaa. Berglundille mottipäistä tai vastaavantasoinen pelaaja tilalle.

Kiekollista puolustajaa tukevat: Motin (R), Kotkansalo (L), Melart (L), Larsson/Jürgens (L)
Neljä kiekollisia puolustajia tukevaa "all a round" -pelajaa.

Rotaatio: Luhanka (L) + 1-2kpl
Rotaatioon tarvitaan Luhangan lisäksi muutama kehityskelpoinen nuori pelaaja. Tarvittaessa näitä voidaan lainailla Mestikseen.

Puolustuksesta ulos: Kåsastul, Luoto, Lehmus (ei käytetä optiota), mahdollisesti Larsson

Maalivahdit

Taponen
Taposen loppukausi kertoo sen minkätasoinen aisapari hänelle tarvitaan. Vaihtoehtoina erittäin laadukas kirittäjä ja pelit 50-50. Jos Taposen tatsi jatkuu, niin kokenut ammattilainen joka vetää noin 25% runkosarjasta taaten Taposelle riittävän levon sekä tuen. Vinni kasvaa edelleen kolmosvahtina Kolleissa/ lainalla Mestiksessä.

Ulos: Halonen
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärpät, Hokki, Leijonat, Mestis, alasarjat.
Tänään Cmoren ennakkostudiossa toinen illan ottelun joukkueista julkaisee ison jatkosopimuksen.

Kuka se voisi HIFKiltä olla?
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Eli Vesalainen jatkaa ensi kaudella. 3/6 TOP6 paikasta täytetty Vesalaisen, Pakarisen ja Nättisen muodossa. Nyt niitä senttereitä Tobias I
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

Psykopaimen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viipurin Pauke
Käsi pystyyn täällä. Dumasin Vesalaisen hankinnan, mutta nyt olen fiiliksissä tästä jatkosta. Oishan se melkoista, jos meillä olisi kaksi takuuvaarallista tulosyksikköä ja siihen päälle potentiaalinen kolmonen.

Ja sitten mä tajusin, että keskikaistalta ei ole vielä ihan liikaa miehiä.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Pientä kuittailua Tapparan suuntaan.. tykkään.
Maistuu - samoin kuin se, että jatkodiileillä pumpataan kausikorttimyyntiä.

Nimiruletti pyörimään:
Jääskä, Koivistonen, Rantakari?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös