HIFK kaudella 2022–2023

  • 685 092
  • 3 969

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vuonna 2011 natsasi lopulta kaikki, eikä varmasti vähiten siksi, että valtaosalla joukkueesta oli yhteisiä kokemuksia ja edelliskevät päättyi pettymykseen. Tokihan joukkueessa oli tähtipelaajia, ainakin näin jälkikäteen katsottuna, mutta valtaosa pelaajista oli luokkaa "ei ole koskaan voittanut mitään suurta". Ja se oli silloin(kin) monen mielestä suurin este ja esimerkki siitä, että he eivät tule koskaan mitään voittamaankaan, ainakaan HIFK:ssa. Esimerkiksi Mikko Kurvinenkin nousi rakastetuksi kulttihahmoksi vasta tämän kauden jälkeen, siihen asti hänkään ”ei riittänyt”. Villen tulo jengiin oli kirsikka kakun päälle ja toi sitä kaivattua ammattimaisuutta ja voittamisen taitoa, jota meiltä oli siihen asti puuttunut, mutta itse uskon, että myös muu joukkue oli vihdoin valmis oikeasti voittamaan. Eikä se mestaruuskausikaan ollut mitään onnea ja auvoa alusta loppuun, vaan piti sisällään moninaisia asioita, vaikeuksia ja onnistumisia. Mutta omasta mielestäni kaikkein ratkaisevinta oli lopulta se, että joukkue itse uskoi itseensä ja sulki kaiken muun ylimääräisen ulkopuolelle. Mun mielestäni Mestaruusjoukkue 2010-2011 oli ennen kaikkea joukkueen, ja ehkä vähän seurankin, kasvutarina: nousu haudan partaalta ylös kirkkauteen. Valitettavasti sieltä sitten pudottiin takaisin synkkyyteen useammaksikin kaudeksi, mutta se on eri tarina se.

Mitä yritän tällä sanoa? Sitä samaa, mitä monta kertaa aiemminkin eli, että joukkue on aina osiensa summa. Kun joukkuepeli ja kemiat toimivat, sieltä nousee onnistujia. Jos joukkuepeli taas ei toimi, yksilötkin uppoavat helposti massaan, eikä itseluottamus useinkaan pääse nousemaan sille tasolle, jolla ne maalit tehdään vaikka väkisin, kun ne pitää tehdä. Pakottamalla harvoin tulee onnistumisia ja vähiten juuri silloin, kun niitä eniten tarvitaan. Ja juuri nyt on mahdotonta sanoa vielä mitään faktaa. On vain oletuksia ja niiden pohjalta saa toki spekuloida. Itse olen toki sitä mieltä, että täällä meidän osioissa spekulaatiotkin tuppaavat olemaan useimmiten worst case scenarioita, eivät niinkään objektiivista pohdintaa. Mutta kukin toki saa spekuloida ihan miten tahtoo.

Ja jotta joukkue olisi toimiva kokonaisuus, siinä pitää olla sellaisia pelaajia, jotka ovat sitoutuneita ennen kaikkea paitsi muihin pelaajiin, myös valmennukseen. Ja mä koen, että nyt meillä on sellainen joukkue. Joukkue, joka koostuu pelaajista, jotka haluavat pelata meillä ja joilla on valmennuksen aito luottamus ja tieto, että heidät hyväksytään juuri sellaisina kuin he ovat. Joukkue on kuin perhe, niin hyvässä kuin pahassakin. Kun joku kaatuu, muut nostavat ylös ja tukevat, mutta tarvittaessa myös sanovat rehellisesti, miten kaatumiset on jatkossa mahdollista välttää. Ja jos siltikin vielä kaadutaan omaa hölmöyttä tai välinpitämättömyyttä, pelaaja voidaan laittaa hetkeksi vaikka katsomoon ja silti hänelle jää tunne, että se uusi mahdollisuus tulee vielä, kunhan tekee niin kuin on sovittu. Mutta itse yrittämisestä ei koskaan pitäisi rankaista, vaikka joskus persiilleen menisikin ja mun mielestäni tässä joukkueessa näkyy sekin.

HIFK:lla ei ole nimekkäin joukkue. Todellakaan. On paljon kysymysmerkkejä, mutta on myös paljon mahdollisuuksia. Joukkueessa on kuitenkin paljon Liiga-tason rutiinia ja myös sisäiselle kasvulle on jätetty tilaa. Se on hyvä asia, koska se merkitsee sitä, että hyvistä asioista seuraa yksilöllekin hyviä asioita. Varmaan yksikään joukkueessa jatkava pelaaja ei pelannut viime kaudella uransa parasta kautta, ei edes parastaan HIFK:ssa. Potentiaalia on siis olemassa ja se pitää pystyä kaivamaan esiin. Mä olen laittanut toivoni nimenomaan joukkuepelin onnistumiseen. Jos se ei toimi, en näe suuria menestymisen mahdollisuuksia. Mutta mulla on tuoreessa muistissa, että loistavat ja nimekkäät pelaajat vajoavat tavallisiksi kuolevaisiksi, kun joukkuepeli ei ole vaaditulla tasolla ja vastustajan töppösillä ja löppösillä taas on. Ja siihen, kun lisätään jäätävä näyttämisen halua ja HIFK:n voittaminen, nämä monesti keskinkertaisina pidetyt pelaajat ovat nousseet tasolle, jota heiltä ei välttämättä ole edes odotettu. Ja usein joukkuepelissä se nyt vain menee niin, että yksittäisen pelaajan onnistumiset vaikuttavat positiivisesti myös muihin saman jengin pelaajiin. Onnistumisen ei tarvitse olla maali tai upea syöttö, vaan se voi olla kiekon purku tai syöksyminen kiekon eteen juuri silloin, kun vastustajalla on kova paine päällä. Koska yksi kaikkien, kaikki yhden puolesta.

Mutta paljon lepää valmennuksen harteilla. Ja hyvä niin, koska se on heidän duuninsa ja heilläkin on tulosvastuu. Ja nämä ovat niitä syitä, miksi tuleva kausi on itselleni todella mielenkiintoinen. Moni tuntuu kokevan, että Salmelainen ja Peltonen ovat jollain tavalla puusilmiä ja pitävät uppiniskaisestikin kiinni omasta linjastaan. Itse koen, että se on ainoa oikea tapa, koska kaikkia ei voi koskaan miellyttää. Ja niin toimisin itsekin. Jokainen voi miettiä, miten toimisi omassa duunissaan, jossa vastuu on sulla: tekisitkö niin kuin itse koet olevan oikein, vai lähtisitkö sykkimään sinne tänne muiden mielipiteiden vaikutuksesta? Ja vieläpä sellaisten ihmisten, joilla ei ole mitään vastuuta mistään ja tiedotkin ovat lähinnä kahvipöytäkeskusteluissa jonkun maanantaina heittämiä kuulopuheita, jotka ovat tiistaihin mennessä muuttuneet kiistattomiksi faktoiksi. Millaisen viestin se antaa omalle joukkueelle? Muiden mielipiteitä ja näkemyksiä kannattaa useinkin kuunnella, mutta pelkästään niiden varaan ei omaa toimintaa saa koskaan pohjata. Mun omassa elämänfilosofiassani virheitäkin saa tehdä, jos virheisiin johtaneet päätökset on tarkasti punnittu ja ne on tehty niiden faktojen perusteella, jotka päätöksentekohetkellä on ollut käytettävissä. Enempää ei mun mielestä voi keneltäkään vaatia. Nyt ollaan monen fanin osalta ns. mukavuusalueen ulkopuolella verrattuna aiempaan, mutta sekään ei tarkoita, että kaikki olisi automaattisesti huonommin, eikä joukkueella olisi mitään mahdollisuuksia. Lähtökohdat ovat vain erilaiset kuin mihin olemme tottuneet.

Kaikkein tärkeintä on se, että seura, pelaajat ja valmennus itse uskovat itseensä. Millään muulla ei lopulta ole väliä. Mulla ei ole tässä henkilökohtaisesti yhtään mitään hävittävää ja siksi voin suhtautua levollisesti ja avoimin mielin tulevaan.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vuonna 2011 natsasi lopulta kaikki, eikä varmasti vähiten siksi, että valtaosalla joukkueesta oli yhteisiä kokemuksia ja edelliskevät päättyi pettymykseen. Tokihan joukkueessa oli tähtipelaajia, ainakin näin jälkikäteen katsottuna, mutta valtaosa pelaajista oli luokkaa "ei ole koskaan voittanut mitään suurta". Ja se oli silloin(kin) monen mielestä suurin este ja esimerkki siitä, että he eivät tule koskaan mitään voittamaankaan, ainakaan HIFK:ssa. Esimerkiksi Mikko Kurvinenkin nousi rakastetuksi kulttihahmoksi vasta tämän kauden jälkeen, siihen asti hänkään ”ei riittänyt”. Villen tulo jengiin oli kirsikka kakun päälle ja toi sitä kaivattua ammattimaisuutta ja voittamisen taitoa, jota meiltä oli siihen asti puuttunut, mutta itse uskon, että myös muu joukkue oli vihdoin valmis oikeasti voittamaan. Eikä se mestaruuskausikaan ollut mitään onnea ja auvoa alusta loppuun, vaan piti sisällään moninaisia asioita, vaikeuksia ja onnistumisia.

Jotkut mestarijengit ovat sellaisia, että jälkikäteen tarkastellen sitä miettii, että olipa kova nippu ja tuolla pitikin voittaa. Se asia ei vain välttämättä ole ollut näin ennakkoon. Esimerkiksi HIFK ei tuolloin ollut mestarisuosikki numero 1. Muistaakseni rankattiin kyllä sinne sijalle 3.

Jos miettii vaikka tuota 2011 joukkuetta, niin esimerkiksi sen joukkueen puolustuksen laatu vasta alkoi avautumaan loppukaudesta. DelGrosso oli totaalinen hutihankinta. Kousa tuli joukkueeseen ihan rivimies statuksella Pelicansista, kun oli edelliskaudella tehnyt 6 tehopistettä. Sitä hankintaa ihmeteltiin. Ison statuksen hankinta Vallin oikeastaan floppasi eikä pystynyt kantamaan kiekollisen pakin roolia ja on sen myöntänyt itsekin, mutta pystyi sentään pelaamaan riittävän hyvällä peruspakkitasolla. Järventietä pidin ennakoon vähän samantyylisenä hasardipakkina, kuin Lyytistä nyt. Hänellähän oli huono kausi Kärpissä ja muistan, kun narrinutussa pudotuspeleissä hukkaili kiekkoa ylivoimalla, mutta pelasi ihan helvetin hyvän kauden. Jälkikäteen kiekollinen kärki Söderholm, Järventie, Kousa oli kova, mutta ei se ennakolta sitä niinkään ollut.

Hyökkäyksessä Ramu joutui penkille, Hamilton loukkaantui ja oli case Hyvönen. Aika kova ketjullinen hyökkääjiä sivussa. Monena kautena tuollainen tilanne olisi ollut ihan katastrofi, mutta ei silloin heikentänyt joukkuetta ratkaisevasti. Miettii vaikka Ramun penkityksen jälkeen, että 3-4 sentterit olivat Liivik ja Töykkälä, niin nykytilanteessa availtaisiin ranteita. Eihän IFK:lla loppujen lopuksi ollut puhtaasti kiekollisia senttereitä pudotuspeleissä, kuin MG, kun Wirtanen sentteröi kakkosta. Valmennus ja pelitapa pystyvät nostamaan pelaajien tasoa niin paljon. Tuntuu että viime kausina saatu tulosta ulos vain superkokoonpanoilla, kun on saatu suurinpiirtein kaikki parhaat ukot kaukaloon.

Ratkaisevan finaalin kokoonpano:

Peltonen-Granlund-Haataja
Järventie-Kankaanperä

Kuhta-Wirtanen-Wärn
Vallin-Kousa

Ahtola-Töykkälä-Järvinen
Söderholm-Kurvinen

Nyholm-Liivik-Pöysti

Riksman
Lundell

Ykkösketju, OK kakkonen ja kaksi neloskenttää. Pakkiparit klassisia kiekollinen pakki-kiekoton pakki. Maalivahtipeli valovuosia viime kevättä edellä ja tämä riitti kannuun.
 
Viimeksi muokattu:

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jotkut mestarijengit ovat sellaisia, että jälkikäteen tarkastellen sitä miettii, että olipa kova nippu ja tuolla pitikin voittaa. Se asia ei vain välttämättä ole ollut näin ennakkoon. Esimerkiksi HIFK ei tuolloin ollut mestarisuosikki numero 1. Muistaakseni rankattiin kyllä sinne sijalle 3.

Jos miettii vaikka tuota 2011 joukkuetta, niin esimerkiksi sen joukkueen puolustuksen laatu vasta alkoi avautumaan loppukaudesta. DelGrosso oli totaalinen hutihankinta. Kousa tuli joukkueeseen ihan rivimies statuksella Pelicansista, kun oli edelliskaudella tehnyt 6 tehopistettä. Sitä hankintaa ihmeteltiin. Ison statuksen hankinta Vallin oikeastaan floppasi eikä pystynyt kantamaan kiekollisen pakin roolia ja on sen myöntänyt itsekin, mutta pystyi sentään pelaamaan riittävän hyvällä peruspakkitasolla. Järventietä pidin ennakoon vähän samantyylisenä hasardipakkina, kuin Lyytistä nyt. Hänellähän oli huono kausi Kärpissä ja muistan, kun narrinutussa pudotuspeleissä hukkaili kiekkoa ylivoimalla, mutta pelasi ihan helvetin hyvän kauden. Jälkikäteen kiekollinen kärki Söderholm, Järventie, Kousa oli kova, mutta ei se ennakolta sitä niinkään ollut.

Hyökkäyksessä Ramu joutui penkille, Hamilton loukkaantui ja oli case Hyvönen. Aika kova ketjullinen hyökkääjiä sivussa. Monena kautena tuollainen tilanne olisi ollut ihan katastrofi, mutta ei silloin heikentänyt joukkuetta ratkaisevasti. Miettii vaikka Ramun penkityksen jälkeen, että 3-4 sentterit olivat Liivik ja Töykkälä, niin nykytilanteessa availtaisiin ranteita. Eihän IFK:lla loppujen lopuksi ollut puhtaasti kiekollisia senttereitä pudotuspeleissä, kuin MG, kun Wirtanen sentteröi kakkosta. Valmennus ja pelitapa pystyvät nostamaan pelaajien tasoa niin paljon. Tuntuu että viime kausina saatu tulosta ulos vain superkokoonpanoilla, kun on saatu suurinpiirtein kaikki parhaat ukot kaukaloon.

Ratkaisevan finaalin kokoonpano:

Peltonen-Granlund-Haataja
Järventie-Kankaanperä

Kuhta-Wirtanen-Wärn
Vallin-Kousa

Ahtola-Töykkälä-Järvinen
Söderholm-Kurvinen

Nyholm-Liivik-Pöysti

Riksman
Lundell

Ykkösketju, OK kakkonen ja kaksi neloskenttää. Pakkiparit klassisia kiekollinen pakki-kiekoton pakki. Maalivahtipeli valovuosia viime kevättä edellä ja tämä riitti kannuun.

Eikö Lennu ollut Wärnin tilalla?
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Hyviä pointteja @BOL ja @Apassi

fakta kuitenkin on, että viime kaudella matka loppui finaalijoukkueelle 7.pelissä aika kyseenalaisen ulosajon takia. Ja tämä sen jälkeen, kun meidän joukkueella oli juuri ennen pleijareita riehunut kolmas korona-aalto. Osa pelaajista vasta palautui koronasta.

Siihen päälle, että toissa kaudella kuitenkin runkosarjan toinen ja pronssimitalistit.

No täällä viillellään ranteita, että ollaan oltu vuosia ihan päin helvettiä rakennettu joukkue. Onkohan sittenkään?

Oikeastihan mikään ei enteile täyttä katastrofia vaan sen "välikauden" tai varman katastrofin ja sääleistä tippumisen luo vain ja ainoastaan HIFK-fanit.

Oikestihan kaikki on edelleen mahdollista: Mestaruus, ryminäpronssi tai sääleissä tippunen.

Joukkue ja pelitapa sen näyttää mihin voidaan päästä. Peltonen voi olla uusi KoJo, eli voittava valmentaja. Taas on uusi kausi aikaa näyttää onko hän sitä? Ja kevääseen on todella pitkä aika.

Toki itsekin näen Kärpät ja Tapparan niin paljon edellä materiaalilla, että ei se mestaruus tunnu just nyt todelliselta. Mutta ei se tosiaan tuntunut todelliseseltä kesällä 2010 myöskään. Niin se vain sitten tuli.

Kyllä mä aion pelit seurata ja uskoa parhaaseen mahdolliseen tulokseen vaikken kaikkiin hankintoihin tai jatkosoppareihin olekaan tyytyväinen.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Toki itsekin näen Kärpät ja Tapparan niin paljon edellä materiaalilla, että ei se mestaruus tunnu just nyt todelliselta. Mutta ei se tosiaan tuntunut todelliseseltä kesällä 2010 myöskään. Niin se vain sitten tuli.
On kyllä sen luokan itsesuggerointia, että oksat pois ja vähän latvasta, jos vakavissaan vertaa 2011 mestaruusjengiä tähän nyt kasattuun kyhäelmään. Vaikka ei välttämättä oltu silloin ykkössuosikkeja niin ei todellakaan oltu materiaalin osalta näin valtavalla takamatkalla, mitä nyt ollaan kiitos Salmelaisen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On kyllä sen luokan itsesuggerointia, että oksat pois ja vähän latvasta, jos vakavissaan vertaa 2011 mestaruusjengiä tähän nyt kasattuun kyhäelmään. Vaikka ei välttämättä oltu silloin ykkössuosikkeja niin ei todellakaan oltu materiaalin osalta näin valtavalla takamatkalla, mitä nyt ollaan kiitos Salmelaisen.

Kaikella kunnioituksella @Frankie , mutta tää sun viesti on erinomainen esimerkki siitä, että ei edes haluta ymmärtää, mitä joku toinen ajaa takaa. ”Valtava takamatka” nähdään konkreettisesti sitten aikanaan, mutta siihen asti tällaisten dramaattisten vertailujen käyttäminen on ihan turhaa. Ja lietsoo vain paskaa fiilistä. Missä vaiheessa skeidan määrä on saavuttanut huippunsa ja uskallettaisi vähän löysätä pipoa?

Jos muuten kävisikin niin onnellisesti, että HIFK sattuisi voittamaan keskinäiset Tapparaa ja Kärppiä vastaan, kuinka suuresta takamatkasta puhutaan?
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
On kyllä sen luokan itsesuggerointia, että oksat pois ja vähän latvasta, jos vakavissaan vertaa 2011 mestaruusjengiä tähän nyt kasattuun kyhäelmään. Vaikka ei välttämättä oltu silloin ykkössuosikkeja niin ei todellakaan oltu materiaalin osalta näin valtavalla takamatkalla, mitä nyt ollaan kiitos Salmelaisen.

@BOL jo kerkesikin, mutta et kyllä nyt yhtään hiffannut mitä hain viestillä takaa. Tai et lukenut kunnolla.

Mun pointti ei ollut verrata sitä oliko vaikka kiekollisen pakkipelin odottama kesällä 2010 suurempi kiekollisella pakkikombolla Kousa, Söderholm, Vallin ja Järventie, josta tuolla @Apassi ansiokkaasti purki jo.

Mun pointti oli vain ja ainoastaan todeta, että kaikki on mahdollista.

Se mitä tarkoitin on, että vaikka kesän ja syksyn 2010 fiiliksiä paskasta pakistosta saa muten käydä lukemassa tuolta Jatkiksen sivuilta. Siellä omat fanit haukkuu juurikin tuota mestaruuspakistoa aika pitkälle kauteen. Usko oli aika vähissä.

JA TOISTAN. Pidän edelleen Kärppiä ja Tapparaa selkeinä mestaruussuosikkeina. En meitä.

Kaikki on mahdollista: Mestaruus, ryminäpronssi tai sääleistä tippuminen, Materiaalivoittoon en siis usko. Joukkueen pitää voittaa se muun tavoin.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kaikella kunnioituksella @Frankie , mutta tää sun viesti on erinomainen esimerkki siitä, että ei edes haluta ymmärtää, mitä joku toinen ajaa takaa. ”Valtava takamatka” nähdään konkreettisesti sitten aikanaan, mutta siihen asti tällaisten dramaattisten vertailujen käyttäminen on ihan turhaa. Ja lietsoo vain paskaa fiilistä. Missä vaiheessa skeidan määrä on saavuttanut huippunsa ja uskallettaisi vähän löysätä pipoa?

Jos muuten kävisikin niin onnellisesti, että HIFK sattuisi voittamaan keskinäiset Tapparaa ja Kärppiä vastaan, kuinka suuresta takamatkasta puhutaan?
Kaikella kunnioituksella arvon Lady, mutta itse en kyllä saa mitään yhteistä 2011 mestaruusjengissä ja tässä nykyisessä omasta mielestäni kohtuu surullisessa kyhäelmässä. Sen joukkueen mestaruus ei millään tasolla ollut mikään miracle on the ice vaan loistavassa valmennuksessa kova materiaali saavutti mestaruuden. Toki, olette Postinkantajan kanssa molemmat siinä oikeassa, ettei vielä ole hävitty mitään, koska kausi ei ole alkanut. Ei ollut IFK voittanut vielä 2010 syksyllä mestaruutta, mutta samanaikaisesti se ei myöskään ollut materiaalin puolesta näin heikko kontra kilpailijat eli sen jengin ei tarvinnut niin karmeasti ylisuorittaa voittaakseen mestaruuden. En ihan täysin ymmärrä tuota kommenttiasi löysätä pipoa ja paskan määrän täyttymisestä? Pitääkö tässä hyväksyä tämä IFKn jatkuva alisuorittaminen ja keksiä jokaisen kauden jälkeen tuhat meriselitystä, miksi silloin ei voitettu? Mutta hei jengi tsemppasi, en gång alltid, jatkuvuus on hyvää ja ollaan valmiimpia taas seuraavalla kaudella jne. Minun pipo löystyy siinä vaiheessa, kun urheilullinen menestys on sellaista mitä IFKn resursseilla voisi olettaa eli suomeksi ollaan tasaisesti finaaleissa ja sitä kautta tulee myös mestaruuksia.

Vastauksena kysymykseesi niin jos ollaan kauden päätyttyä voitettu keskinäiset noita kahta jengiä vastaan niin menestystä on todennäköisesti tullut.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Sen joukkueen mestaruus ei millään tasolla ollut mikään miracle on the ice vaan loistavassa valmennuksessa kova materiaali saavutti mestaruuden.

Tämä. Moni on unohtanut, kuinka timanttinen tuo pakisto tuolloin oli johtuen siitä, että moni niistä pakeista pelasi kehäraakeiksi saakka, mutta olivat tuolloin 2011 juuri siinä iässä, että IFK:lla oli alakerrassa paljon kotimaista huippuosaamista ja roolit kohdillaan, valmennuksen oli helppo jakaa ohjeita sille pakistolle. Valtava ero tämänhetkiseen tilanteeseen.

Eräs ystäväni sanoi hyvin tuossa ensimmäisten harkkapelien aikaan, että eiväthän muut Liigan kärkiporukat värvänneet alakertaan mitään Luhankan ja Lehmuksen tasoisia pakkeja kesällä. Jostain syystä IFK:ssa on tarvetta tällaisille täytemiehille.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
@BOL jo kerkesikin, mutta et kyllä nyt yhtään hiffannut mitä hain viestillä takaa. Tai et lukenut kunnolla.

Mun pointti ei ollut verrata sitä oliko vaikka kiekollisen pakkipelin odottama kesällä 2010 suurempi kiekollisella pakkikombolla Kousa, Söderholm, Vallin ja Järventie, josta tuolla @Apassi ansiokkaasti purki jo.

Mun pointti oli vain ja ainoastaan todeta, että kaikki on mahdollista.
Tuossa vastasinkin sinulle osittain Ladyn vastauksen yhteydessä eli kyllä minä sinun pointtisi ymmärsin, mutta mielestäni edelleen on erikoista nostaa samassa yhteydessä esiin joukkue, joka oli siihen aikaan kontra kilpailijat täysin kilpailukykyinen. Myös kauden alla paperilla.

@Petrell#32 tuossa hyvin perkasi tuota 2011 pakistoa vaikka se ei pointtisi ollutkaan ja en epäile hetkeäkään, ettei sitäkin arvosteltu kauden alla 2010 ja kauden aikana. Niin täällä arvostellaan kaikkea, sillä vaatimustaso on ainakin osalla kova. Ilkeämpi voisi sanoa, että Salmelainen voisi myös kokeilla tätä jopa epärealistisen kovaa vaatimustasoa, kun näitä joukkueita kokoaa. Silmiin pisti männäviikolla Ässien UTJn Kerttulan kommentti ”Tavoitteemme on ollut saada aikaiseksi vahvin keskusta Ässissä moneen vuoteen ”. Salmelainen voisi joskus ottaa tällaisen tavoitteen puolustuksen ja maalivahtiosaston osalta niin ehkäpä päästäisiin hänen urallaan ensimmäistä kertaa finaaleihin. Nythän ne vaan huononevat kausi kaudelta.

Olet aivan oikeassa, että mahdollisuuksia on mihin vain, mutta todennäköisyys mestaruuteen onkin sitten ihan eri juttu nykyisellä materiaali-alivoimalla. Minun mielestäni näin radikaalia eroa kontra ”kilpailijat” ei pitäisi olla ja se on mun pointti.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikella kunnioituksella arvon Lady, mutta itse en kyllä saa mitään yhteistä 2011 mestaruusjengissä ja tässä nykyisessä omasta mielestäni kohtuu surullisessa kyhäelmässä. Sen joukkueen mestaruus ei millään tasolla ollut mikään miracle on the ice vaan loistavassa valmennuksessa kova materiaali saavutti mestaruuden. Toki, olette Postinkantajan kanssa molemmat siinä oikeassa, ettei vielä ole hävitty mitään, koska kausi ei ole alkanut. Ei ollut IFK voittanut vielä 2010 syksyllä mestaruutta, mutta samanaikaisesti se ei myöskään ollut materiaalin puolesta näin heikko kontra kilpailijat eli sen jengin ei tarvinnut niin karmeasti ylisuorittaa voittaakseen mestaruuden. En ihan täysin ymmärrä tuota kommenttiasi löysätä pipoa ja paskan määrän täyttymisestä? Pitääkö tässä hyväksyä tämä IFKn jatkuva alisuorittaminen ja keksiä jokaisen kauden jälkeen tuhat meriselitystä, miksi silloin ei voitettu? Mutta hei jengi tsemppasi, en gång alltid, jatkuvuus on hyvää ja ollaan valmiimpia taas seuraavalla kaudella jne. Minun pipo löystyy siinä vaiheessa, kun urheilullinen menestys on sellaista mitä IFKn resursseilla voisi olettaa eli suomeksi ollaan tasaisesti finaaleissa ja sitä kautta tulee myös mestaruuksia.

Vastauksena kysymykseesi niin jos ollaan kauden päätyttyä voitettu keskinäiset noita kahta jengiä vastaan niin menestystä on todennäköisesti tullut.

Et tietenkään saa, koska sä tuijotat nimiä selässä ja vieläpä jälkijättöisesti. Mä puhun joukkueesta, sä nimistä, joista tulee joukkue. Jos tulee. Aina ei tule. Nimekäs pelaaja voi aiheuttaa kentällä sitä, että joku muu ei uskalla tai halua tehdä omaa ratkaisua, koska siellä on kovemmat pelaajat ratkaisemassa ja ne hoitaa kyllä. Eikä se ole välttämättä edes mitenkään tiedostettua.

HIFK:n joukkue ei todellakaan ole heikko suhteessa vastustajiin, vaikka ne kaikkein nimekkäimmät pelaajat pelaavatkin jossain muualla kuin meillä. Meidän, jos kenen pitäisi oikeasti tietää, että pelkät yksittäiset pelaajat eivät mestaruuksia Liigassa tänä päivänä voita. Totta kai parhaista pelaajista on apua menestystä tavoiteltaessa, mutta siinä vaiheessa, kun mestaruuksia ratkotaan, mestaruuden on yleensä aina vienyt se, jolla on paras joukkue.

Itse olen yleisesti ottaen lakannut vaatimasta elämässä yhtään mitään. Saan yleensä sen, minkä lopulta ansaitsen, mutta en toki aina. Mutta sellaista elämä on. Monen palstalle kirjoittavan teksteistä saa sellaisen käsityksen, että HIFK ei tuo enää juurikaan iloa. Pelkkiä pettymyksiä päivästä toiseen. Menestys tulee silloin, kun se on kentällä ja pukukopissa ansaittu. Se ei tule ilman duunia, onnea ja kärsimystä. Jos menestyminen olisi helppoa, kaikki menestyisivät. Tämänkin kauden jälkeen vain yksi joukkue voittaa ja 14 muuta jengiä "häviävät". Urheilu on sellaista ja se pitää hyväksyä. Tunnetta pitää olla, mutta jos kaikki tunteet ovat pääsääntöisesti negatiivisia ja jokaisena päivänä odotetaan, että tänään taivas putoaa niskaan, se ei ihan välttämättä johdu enää niistä seuran aiheuttamista pettymyksistä, vaan jostain ihan muusta.

Vaikka voittaisimme kauden aikana kaikki keskinäiset Tapparaa ja Kärppiä vastaan, se ei välttämättä vielä kerro mitään. Pitää voittaa myös muita jengejä ja ennen kaikkea, ne voitot pitää ottaa silloin, kun niillä on lopullisen menestyksen kannalta eniten merkitystä. Runkosarja pitää vetää läpi kelvollisesti, mutta ennustan jälleen kerran ennätystasaista sarjaa kärjen osalta.

Jos kaikki menee perseelleen, ja miksei menisi, puhummehan Helsingin IFK:sta, mitä sitten? Mutta, jos kaikki meneekin hyvin ja HIFK voittaa mestaruuden, se on meille kaikille ilon ja onnen päivä. Ja kyllä sitä on odotettukin. Taidanpa mennä katsomaan jonkun 2011-mestaruutta muistelevan pätkän. Silloinkin oli hiuskarvan varassa, ettei Kannua olisi nostettu. Onneksi nostettiin.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
On se jonkinasteista itsepetosta myös väittää, että jengin hieman kriittinen suhtautuminen ensi kauteen olisi vain IFK:n fanipohjan itse luomaa.

Minulla on monessakin keskustelussa palstan ulkopuolelta tullut ihmettelyä muiden jengien kannattajilta, että mitähän se IFK puuhaa? Ymmärrän punaisena lankana pelaajien kasvattamisen nuorista, aina mahdollisiin NHL-korvauksiin ja pitempiaikaisiin runkopelaajiin asti. Se taas harmittaa, että perusta tuntuu muun rosterin puolesta sille huteralta.

Ei jaksaisi enää mitään Salmelaisen uutta viisivuotisprojektia tähän edellisen euroopansuurseura-veivauksen perään.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Tämä. Moni on unohtanut, kuinka timanttinen tuo pakisto tuolloin oli johtuen siitä, että moni niistä pakeista pelasi kehäraakeiksi saakka, mutta olivat tuolloin 2011 juuri siinä iässä, että IFK:lla oli alakerrassa paljon kotimaista huippuosaamista ja roolit kohdillaan, valmennuksen oli helppo jakaa ohjeita sille pakistolle. Valtava ero tämänhetkiseen tilanteeseen.

Eräs ystäväni sanoi hyvin tuossa ensimmäisten harkkapelien aikaan, että eiväthän muut Liigan kärkiporukat värvänneet alakertaan mitään Luhankan ja Lehmuksen tasoisia pakkeja kesällä. Jostain syystä IFK:ssa on tarvetta tällaisille täytemiehille.

Pointti oli, että ei me kyllä tiedetty kesällä 2010, että pakisto oli niin hyvä. Siellä erikseen perustettiin tuolloin syksyllä 2010 pakistoa koskevia ketjuja. JHAG taisi perustaa ketjun nimeltä "HIFKn paska pakisto. Myytti?"

Niin paljon se oli saanut kuraa syksyn aikana, kuinka "tällä pakistolla ei voiteta mitään.", että erikseen piti perustaa ketju, jossa tuota väitettä kumottiin.

Jälkiviisaana on toki aina helppo puhua, mutta fakta on, että kyllä vaikka mitä voi tapahtua vielä tuonkin pakiston kanssa. Siellä on suurin osa jätkistä vielä kehittyvässä parhaassa peli-iässä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulla on monessakin keskustelussa palstan ulkopuolelta tullut ihmettelyä muiden jengien kannattajilta, että mitähän se IFK puuhaa? Ymmärrän punaisena lankana pelaajien kasvattamisen nuorista, aina mahdollisiin NHL-korvauksiin ja pitempiaikaisiin runkopelaajiin asti. Se taas harmittaa, että perusta tuntuu muun rosterin puolesta sille huteralta.

Ongelma on ilmeisesti se, että IFK:n pelaajamateriaali ei ole riittävän hyvä? Eli peliäkään emme ole liigaa vielä nähneet, mutta joukkueen voi jo tuomita huonoksi.

Mitä jos peli kulkee hyvin tällä pelaajistolla, niin silloinhan niillä nimillä selässä ei ole mitään merkitystä?
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On se jonkinasteista itsepetosta myös väittää, että jengin hieman kriittinen suhtautuminen ensi kauteen olisi vain IFK:n fanipohjan itse luomaa.

Minulla on monessakin keskustelussa palstan ulkopuolelta tullut ihmettelyä muiden jengien kannattajilta, että mitähän se IFK puuhaa? Ymmärrän punaisena lankana pelaajien kasvattamisen nuorista, aina mahdollisiin NHL-korvauksiin ja pitempiaikaisiin runkopelaajiin asti. Se taas harmittaa, että perusta tuntuu muun rosterin puolesta sille huteralta.

Ei jaksaisi enää mitään Salmelaisen uutta viisivuotisprojektia tähän edellisen euroopansuurseura-veivauksen perään.

Taisi käydä niin, että IFK:ssa oli tehty analyysiä, miksei olla menestytty viime kausina, vaikka kasassa on ollut poikkeuksellisen kovia ryhmiä. On päätetty satsata omaan tuotantoon / edullisempiin löytöihin / potentiaalisiin läpimurtopelaajiin, kun sellaisilla on puolestaan menestytty viime kausilla. Kävi vaan niin, että samaan aikaan tuli poikkeuksellisen paljon poikkeuksellisen kovia pelaajia edullisesti markkinoille ja Liigasta kovempi sarja kuin mitä se on ollut 90-luvun lopun jälkeen. Yht'äkkiä ollaankin oletusarvoisesti alemmassa keskikastissa, jos siinäkään, ennen kauden alkua. Ja kyllä se kuilu nyt on ilman valtavaa romantisointia liian iso vaan hyvällä tsemppihengellä paikattavaksi, etenkin kun jo luontainen ero Kärppiin ja Tapparaan ja pian Ilvekseenkin on jo valmiiksi, ytimeltään, niin iso, mitä tulee organisaation kyvykkyyteen, lajin markkinatilanteeseen organisaatioiden toiminta-alueilla, taloudellisern kasvupotentiaaliin, menestysorientaatioon ja liikevaihdon kehitykseen.

Huonossa kohtaa tuli tämä alaskirjaus, kun muutenkin käyrät ovat osoittaneet eri suuntin. HIFK:n taantuma saattaa nimittäin olla nyt pitkä, toivottavasti ei fataali. Sillä nyt on Gardenin vuoksi taloudellisiä paineita ja riskiä, sillä näyttää siltä, että seura joutuu tekemään huomattavasti oletettua enemmän omia taloudellisia sijoituksia siihen projektiin tilanteessa jossa liikkeenjohto on uusiutunut kokonaan ja urheilullinen menestys on vaatimatonta.
 
Viimeksi muokattu:

Eemin76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse odotan kautta innolla. Tämä siksi, että jouklueessa on potentiaalia. Se on eri asia saadaanko se ulosmitattua. Monta nuorta, joilla voi olla ruusuinen tulevaisuus. Olisin nuorempana mahdollisesti myös kiroillut, koska inhokkini tappara on naarannut kovia nimiä. Nyt toivon, että Joukkueessa on enemmän tasollaan ja ehkä vähän ylikin pelaavia. Yleensä alisuorittajia on ollut enemmän. Toivon, että kentällä nähdään JOUKKUE. Se kantaa monesti yllättävän pitkälle, esim Leijonat on tästä hyvä esimerkki. Marras-joulukuussa ollaan sitten viisaampia.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Monen palstalle kirjoittavan teksteistä saa sellaisen käsityksen, että HIFK ei tuo enää juurikaan iloa. Pelkkiä pettymyksiä päivästä toiseen.

Näinhän se on. Omalta kohdalta voin sanoa, että jos oma teinikundi ei olisi tullut tässä parin kauden aikana IFK-uskoon, en enää kävisi matseissa. Nyt kävin hänen vetämänään viime vuonna eniten mitä olen pitkään aikaan käynyt (kundilla on nykyisin kausari, mä ostan enää irtoflaboja). Ei olisi pitänyt. Tunnelma vaatimatonta katsomossa, tapahtuma jämähtänyt 90-luvun lopun uudistuksiin eikä rohkeutta tehdä säväyttäviä uudistuksia ole, laji muuttunut väljähtyneeksi, vähän tunnetta herättäväksi. Yksi pudotuspelumatsi oli viime kaudella, jossa möykkää ja fiilistä oli, ja se oli just se, missä otettiin jäähyjä, noustiin jenginä aina vaan takaa voitosta taistelemaan ja urheiltiin vaistolla, kilpailtiin primitiivisesti, ei laskelmoitu, miten tämä vaikuttaa gardenin vaatimiin hyviin yhteiskuntasuhteisiin tai naisten, lapsien ja perheiden houkuttelemiseen katsomoon - toki olen sitä mieltä, että muutos siihen mitä HIFK oli vielä 2000-luvun alussa ja millainen oli yleisön rakenne on ollut valtasen aikana hyvä ja se on näkynyt myös yleisömäärässä. Mutta, jotta juuri minä jaksaisin siitä intohimoisesti innostua, vaatisi sitten edes menestymistä. Tai poikkeuksellisen kovaa fiilistä katsomossa. Eurofutiksesta en pidä lajina, eikä pidä kundikaan, eikä ifk:n menestys ole ollut kaksista, mutta katsomossa on tosi hyvä meno. Jo viime kaudella teini ei oikein innostunut lätkämatseihin menemisestä, mutta futismatseihin hän menee innolla - ja kolmella maalilla hävityn ja runsaasti yleisön raivostuttanutta säpinää sisältäneen matsin jälkeen tuli itsetehtyä lippua heiluttaen katsomosta ja sanoi silmät loistaen, että nyt oli hyvä matsi! Samoin mä olen löytänyt sieltä lauluja laulaessa jotain samaa mitä olen urheilujoukkueen kannattamisessa kaivannut.

Laskelmoidulla, varovaisella ja varmistelevalla tapahtumatuotteella, johon seura ei ole saanut luotua ilmapiiriä joka ruokkisi yhteisön itseohjautuvuutta, samaa tunnetta ei ole katsomossa lätkän puolella, käytännössä ei edes ajoittain. Rutiini kannattelee omaa seuraamista (mm. täällä käymistä tai tv:n avaamista) vielä, mutta nyt matseista on tullut ihan toisenlaisia - kuin dekkareita kirjallisuudessa. Seuraavana päivänä ei muista mitä luki, kun geneerinen kirja oli vaan placeholder elämässä. Samalla lailla matsissa duunin jälkeen himassa televisiosta katsoessani nukun nykyisin sohvalla aina ekan erän, tokan teen safkaa ja kolmannessa tsekkaan, miten hifk häviää. Matsissa paikan päällä lähinnä ärsyynnyn. On palattu 80-luvun loppuun, jolloin ikääntunyt miesleisö lähinnä pilkkasi omaa jengiä, ja erityisesti ostopelaajia. Urheilullisen menestyksen arvosta, eli siitä kuinka paljon häviö vituttaa, on tullut liki merkityksetöntä - kuten se on nykyisin myös itse organisaatiolle.

Omalla kohdalla vielä lisäksi kiinnostusta vähentää osaksi em. syistä menestykseen turhautuminen, ja yllättäenkin, sillä en ole ollut se kiihkein menestyksen vaatija. Retardi lätkä kiinnostaisi enemmän, etenkin kun sarja on suljettu. On vuosikaudet ollut helppo sanoa ennen kauden alkua, että ei riitä (kuten nyt), mutta muutamat viime kaudet olen ollut katselevinani, että nyt riittää. Jengi on näyttänyt kovalta. Tulos on kuitenkin ollut yhtäläinen ja samaan aikaan hifk kentällä valju hmv ja laji muuttunut tylsäksi viihdetuotteeksi. Että ihan sama - innostukaa te, jotka vielä uskotte. Tai saatte jotain muuta irti tästä "viihdetuotteesta".

Mulla menee elämässä suorastaan häkellyttävän erinomaisesti noin muuten ja olen peruspositiivinen ihminen, joka ei räyhää tai masennu, kun ei ole aihettakaan. Sikäli tarvitsen elämääni yhden IFK:n (nää useat HIFK:t on jo siinä rajoilla).
 
Viimeksi muokattu:

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ongelma on ilmeisesti se, että IFK:n pelaajamateriaali ei ole riittävän hyvä? Eli peliäkään emme ole liigaa vielä nähneet, mutta joukkueen voi jo tuomita huonoksi.

Mitä jos peli kulkee hyvin tällä pelaajistolla, niin silloinhan niillä nimillä selässä ei ole mitään merkitystä?

Raaka yleistys, mutta tietyllä tapaa totta. Pidän periaatteessa tavasta jolla joukkuetta on kasattu, mutta kärjessä ja keskeisissä rooleissa turhia riskejä tämän kokoluokan seuralle.

En halua sellaisia jengejä, joissa Gardiner istuu 13. hyökkääjänä.

En halua myöskään sellaisia jengejä, jossa joukkueen alakerran kiekollisuus nojaa kolmen kysymysmerkin varaan.

Äläkä laita sanoja suuhuni, sanoin perustusta huteraksi juurikin sen vuoksi, että kysymysmerkkejä vilisee siellä täällä. Ja ihan totta, jos kulkee niin hyvin meni. Tosin en ole silti ihan vakuuttunut onko oikea tapa lyödä arpalipukkeita joukkue puolilleen ja toivoa parasta. Varsinkin, jos tässä nyt paukutellaan jotain höpinöitä suurseurasta ja jo saman sarjan jengit operoi eri myymälöissä.

Olen melko varma, että joukkue on koottu "liian aikaisin" nykymarkkinaan nähden, ja se on huonoa tuuria. Jos seura pystyisi tuon tuomaan julki, mikä ei toki ole mahdollista, niin täälläkin tuulitakit suhisisivat ja kulma vaihtuisi tuon huonon tsägän puolusteluun.

Joskus on vain hankala ymmärtää, että miksi asioita ei voi tarkastella loogisesti ja rehellisesti? Jos HIFK:n statuksella kootaan jengi, onko tämä nyt kasassa oleva jengi lähtökohtaisesti hyvää työtä/lopputulos suhteessa kilpailijoihin? Saisinko tähän joltakin eri tavalla ajattelevalta vastauksen?
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Olen melko varma, että joukkue on koottu "liian aikaisin" nykymarkkinaan nähden, ja se on huonoa tuuria. Jos seura pystyisi tuon tuomaan julki, mikä ei toki ole mahdollista, niin täälläkin tuulitakit suhisisivat ja kulma vaihtuisi tuon huonon tsägän puolusteluun.

Joskus on vain hankala ymmärtää, että miksi asioita ei voi tarkastella loogisesti ja rehellisesti? Jos HIFK:n statuksella kootaan jengi, onko tämä nyt kasassa oleva jengi lähtökohtaisesti hyvää työtä/lopputulos suhteessa kilpailijoihin? Saisinko tähän joltakin eri tavalla ajattelevalta vastauksen?

Ei tänne varmaan kukaan ei voi enää kirjoittaa, jotain mitä ei olisi jo montaa kertaa purettu. (Eikös se Jatkoajan joku sääntökin sano, että mieti onko sun viestissä jotain uutta ennen kirjoitat?)

Tätä samaa asiaahan täällä on nyt jauhettu koko kesä. Miksi joukkue on materiaaliltaan huonompi kuin isommat kilpakumppanit?

Ja tohon on vastattu sitten nega-, posi-, realisti-, ahdistus-, vitutus-, siipien puolesta jo monta kertaa.

En muista näiden satojen viestien joukosta kenenkään väittäneen, että joukkue olisi materiaaliltaan sarjan paras. No silloin mennään kysymykseen, että miksei?

Jos korona on kurittanut ja HIFKn budjetti on sarjan 4. niin aika suhteessahan tuo menee. Siinä jo syytä ja vastausta. Nuo numerot tullee kai sit kohta noissa kauden alku -esittelyaviiseissa.

Uskon myös, että sun veikkaus joukkueen tulleen kasatuksi aika aikaisin on totta. Lyytisen diili on varmuudella solmittu viime syksynä. Lähde on mies itse. Toivotaan, että saatiin halvalla, koska oli loukkaantunut. Jos ei saatu, niin on Salmelaisen top-3 paskimpia jatkosoppareita. Olisko Lyytisen kanssa tehty jatkot, jos oltaisiin odotettu kauden loppuun? Ei varmasti. Oli heikko, vaikkakin ymmärrettävästi kun kuntoutui ja sai vielä koronan, mutta siellä olisi ollut KHL-miehiä tarjolla.

On varmasti myös tehty Palolan kanssa ajoissa diili ja Tallberg jne.

Eli iso osa euroista on lyöty aika aikaisessa vaiheessa. Siihen päälle sitten, että Tamperelaiset tekee isoa tulosta, Kärpillä Q-Stock myi loppuun ja varmaan muutenkin näköjään bisnekset kukoistaa, kun on rahaa mitä laittaa pelaajiin.

Tossa nyt omaa veikkausta miksei olla samalla viivalla tamperelaisten ja Kärppien kanssa.

Ja on siellä musta huonoja jatkosoppareita ja musta olisi voinut olla snadisti paremmat hankinnat Larssonin ja Rantakarin tilalla. Mutta olen niistä jo kirjoittanut pariinkiin otteeseen.

Edit: Jos muuten sarjan alku aviiseissa ilmoitetaan, että HIFKn budjetti on sarjan kärkeä tyyliin 1. tai 2. niin sitten kääntyy munkin kansitakki UJn osaamisen suhteen. Nyt se on hieman kallellaan positiiviseen. Olihan pari viime kautta sarjan paras keskikaista ja tosiaan toissakaudella runkosarjan 2. sija ja uskon ilman 3 korona-aaltoa, että viime kaudella oltaisiin menty ainakin välieriin ellei finaaleihin. Hyvä jengi se Peltosen ekan kauden jengi oli. Ehkä oltaisiin finaaleissa, jos Ryssät olisi vapauttanut Tuohimaan ajoissa sieltä ja siirto olisi saatu tehtyä.
 

DaFlexi

Jäsen
Suosikkijoukkue
”Oltiin sitkeitä” IFK
Kyllä mulla on täysi usko Peltoseen. On kuitenkin menestynyt sveitsissä, ja tietty IFK-legenda. Muistan kun lapsena katselin 2011 mestaruutta, ja Villen ikonista hattutemppua.
Voi olla että uskoni on nostalgian sokeistamaa, mutta toivoa riittää aina ensimmäiseen otteluun saakka:D
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Äläkä laita sanoja suuhuni, sanoin perustusta huteraksi juurikin sen vuoksi, että kysymysmerkkejä vilisee siellä täällä. Ja ihan totta, jos kulkee niin hyvin meni.

Joskus on vain hankala ymmärtää, että miksi asioita ei voi tarkastella loogisesti ja rehellisesti? Jos HIFK:n statuksella kootaan jengi, onko tämä nyt kasassa oleva jengi lähtökohtaisesti hyvää työtä/lopputulos suhteessa kilpailijoihin? Saisinko tähän joltakin eri tavalla ajattelevalta vastauksen?

En tarkoittanut laittaa sanoja kenenkään suuhun vaan nimenomaan kysyä tulkitsenko oikein. Epäonnistuin siinä.

Luulenpa, että viime kausiin verrattuna kaikkein tärkein elementti onnistumisen kannalta on se, että kerrankin ei olisi pitkin kautta kymmentä pelaajaa loukkaantuneena, koronassa tai millon mistäkin syystä pois.

Työn hyvyyttä ja lopputulosta voi arvioida sitten kun näkee miten tämä joukkue suorittaa kentällä. Aika näyttää, mutta itse näen että tällä porukalla todellakin on hyvät mahdollisuudet pelata hyvää kiekkoa ja menestyä. Hyvän oloinen sekoitus nuorempia lupauksia ja jo tasonsa osoittaneita huippupelaajia.
 

Rohkea Hauki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mielestäni meillä on kaksi ketjullista pelaajia, jotka voivat saada aikaan hirvittävän kovaa tulosta.

Nättinen-Pakarinen-Jääskä
(pakarinen ollut harkkapeleissä keskellä, ja saattaa hyvinkin olla sitä kauden alkaessa)
Nättinen voi kihauttaa 30+ maalia

Hirvonen- Koivistoinen- Palola
Hirvonen tullee vetämään huikean kauden ehjänä pysyessään.
Palola 20+ maalia ja koivistoinen on toissakevään mvp.

En minä omaa kolmostanikaan järin huonona pidä muodossa:
Tallberg-Paajanen-Dyk
Tähän ketjuun antaisin vaihtelevasti peliaikaa myös nuorille, kuten Teissala, halttunen, kaskimäki, Hede

Nelonen sen sijaan muodossa:
Åsten-Väänänen-Karvinen
Tämä ei sytytä sitten millään lailla. Lähinnä usein pelottaa kun nämä kaverit hyppäävät jäälle. En kuitenkaan usko nelosketjun kaatavan mestaruushaaveita.

Pakistosta tykkään siinä mielessä että meillä on kolme pakkia, jotka oikeasti osaavat puolustaa. Etenkin puolustuspäässä luotan meidän ruotsalaisduoon.

Hyökkäävistä pakeista Rantakari on aina ollut jotenkin mieleeni. Tappara-ajoilta muistan kuinka kaverin hyppääminen jäälle sai jollain tapaa niskavillat pystyyn. Jotain vaarallista hänessä on.
Toivon että Salin saa rutkasti peliaikaa tällä kaudella.

Uskon Taposen saadessa riittävästi peliaikaa, että hänestä kehkeytyy meille ajan myötä uusi Husso.

Luotan Villen kolmivuotiseen projektiin. Erinäisten vaiheiden jälkeen hänen johdolla IFK on suomenmestari kahden vuoden sisällä.
 

T.J.R

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Flyers
Mielestäni meillä on kaksi ketjullista pelaajia, jotka voivat saada aikaan hirvittävän kovaa tulosta.

Nättinen-Pakarinen-Jääskä
(pakarinen ollut harkkapeleissä keskellä, ja saattaa hyvinkin olla sitä kauden alkaessa)
Nättinen voi kihauttaa 30+ maalia

Hirvonen- Koivistoinen- Palola
Hirvonen tullee vetämään huikean kauden ehjänä pysyessään.
Palola 20+ maalia ja koivistoinen on toissakevään mvp.

En minä omaa kolmostanikaan järin huonona pidä muodossa:
Tallberg-Paajanen-Dyk
Tähän ketjuun antaisin vaihtelevasti peliaikaa myös nuorille, kuten Teissala, halttunen, kaskimäki, Hede

Nelonen sen sijaan muodossa:
Åsten-Väänänen-Karvinen
Tämä ei sytytä sitten millään lailla. Lähinnä usein pelottaa kun nämä kaverit hyppäävät jäälle. En kuitenkaan usko nelosketjun kaatavan mestaruushaaveita.

Pakistosta tykkään siinä mielessä että meillä on kolme pakkia, jotka oikeasti osaavat puolustaa. Etenkin puolustuspäässä luotan meidän ruotsalaisduoon.

Hyökkäävistä pakeista Rantakari on aina ollut jotenkin mieleeni. Tappara-ajoilta muistan kuinka kaverin hyppääminen jäälle sai jollain tapaa niskavillat pystyyn. Jotain vaarallista hänessä on.
Toivon että Salin saa rutkasti peliaikaa tällä kaudella.

Uskon Taposen saadessa riittävästi peliaikaa, että hänestä kehkeytyy meille ajan myötä uusi Husso.

Luotan Villen kolmivuotiseen projektiin. Erinäisten vaiheiden jälkeen hänen johdolla IFK on suomenmestari kahden vuoden sisällä.
Mukava lukea posiakin. Tää jengi ei ole tosiaan niin huono kun voisi kuvitella. Tai sitten on. Ennakkoon häviäminen kuuluu IFK fanin geeneihin
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Mukava lukea posiakin. Tää jengi ei ole tosiaan niin huono kun voisi kuvitella. Tai sitten on. Ennakkoon häviäminen kuuluu IFK fanin geeneihin
Olen täysin samoilla linjoilla. Uskon vahvaan potentiaaliin, joka saattaa viedä joukkueen hienoihin suorituksiin. Palstan linjan vastaisesti pidän myös tavasta, jolla jengi on koottu: jatkumoa, pari staraa ja nuoria huippuja. Lopputulos saattaa tietenkin olla kaikkea mukavan yllätyksen ja totaalisen katastrofin väliltä. Mutta sitä se olisi, vaikka nelosessa viilettäisi iki-jokeri Teemu Turunen.

Pari ekaa harkkapeliä olivat perinteistä vuoristorataa. Jukurit hoitivat homman kotiin aika helpolla ja TPS oli aseeton. Molemmista peleistä puuttuivat Nättinen, Hirvonen sekä Halttunen, joilta kaikilta odotan aika paljon. Ei sovi myöskään unohtaa hyökkäyksen ruotsalaista sylkykuppia. Puolustuksesta en uskalla sanoa vielä mitään. Tai uskallan: Lehmus oli todella miellyttävä yllätys ja Luhanka oli isoissa pulmissa varsinkin Jukureita vastaan.

Toivon parasta, pelkään pahinta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös