Tänään jo 2+0 kun puolet pelistä pelattu.Otto Salin kolmeen matsiin Mestiksessä 2+2 ja +7. Ihan hyvä startti!
Tänään jo 2+0 kun puolet pelistä pelattu.Otto Salin kolmeen matsiin Mestiksessä 2+2 ja +7. Ihan hyvä startti!
Salin kyllä dominoi kiekolla aika ajoin todella hienosti. Kova pakki tulossa. Sanoisin, että aivan vähintään EHT-tason ukko tulossa, todennäköisesti MM-tason. NHL:ään tarvitsee vielä lisää jerkkua mutta sitä ehtii kyllä hankkia.Tänään jo 2+0 kun puolet pelistä pelattu.
Tässä kohtaa tätä maanantai-iltaa Salin saattaa olla jo saanut puhelimeensa kutsun palata Nordikselle asap.Otto Salin kolmeen matsiin Mestiksessä 2+2 ja +7. Ihan hyvä startti!
Ehtii vielä jatkoille, cmon!Tässä kohtaa tätä maanantai-iltaa Salin saattaa olla jo saanut puhelimeensa kutsun palata Nordikselle asap.
Pakko kysyä että koskas näin on ollut? Koko oman muistijäljen ajalta (~20 vuotta) tuo on ollut kyllä kotijoukkueen jäähytunnari.Sitten toive Nordiksen viihdetiimille: palauttakaa Bad to the Bone sille kuuluvaan lokeroon eli soimaan vierasjoukkueen jäähyn merkiksi. Kiitos :)
Mikä on kyllä mielestäni vähän nolo muinaisjäänne. Tai kornia se ainakin on, että kun pelaaja ottaa jonkun typerän hyökkäyspään koukkausjäähyn tai heittää kiekon puolustusalueella katsomoon, niin kaiuttimista alkaa pauhaamaan "olen kova jätkä"-henkistä prätkärokkia.Pakko kysyä että koskas näin on ollut? Koko oman muistijäljen ajalta (~20 vuotta) tuo on ollut kyllä kotijoukkueen jäähytunnari.
Taitaa olla 90-luvun puolelta tuo meikäläisen muistikuva. Joka tapauksessa IFK:n jäähyt ovat alkaneet jurppia mua siihen malliin, että laittaisin jäähybiisin vaihtoon. Sen vuoksi tuo toiveeni. Toki välillä on tilanteita, jossa jäähy kannattaa ottaa (esim. maalitilanteen estäminen), mutta IFK on onnistunut sössimään useita matseja typerien jäähyjen vuoksi.Pakko kysyä että koskas näin on ollut? Koko oman muistijäljen ajalta (~20 vuotta) tuo on ollut kyllä kotijoukkueen jäähytunnari.
Pakarinen on taas laidalle päästyään ollut aika tulessa, mutta Vesalaisella on vielä iso potentiaali parantaa tulevissa Tappara-peleissä. Pakko muuten sanoa, että suht käsittämätöntä, että Vesalainen on vasta 23-vuotias. Eikös siitä Tyrväiskeissistäkin ole kohta kulunut puoli vuosikymmentä...?
Lähes kaikki täällä ennustivat suurin piirtein oikein kauden kulun ja loppusijoituksen. Kukaan ei tainnut ennustaa meitä jäämään villi kortti -kierrokselta ulos, eikä kai kukaan ennustanut mestaruutta tulevaksi.
Seura itse painotti, että mestaruus tulee.
Onko kyse valehtelusta, vai tyhmyydestä. Itse epäilen ensimmäistä, kaikesta huolimatta.
Olisi hauska tietää, mikä oli esimerkiksi Tobiaksen ja Näkymättömän rehellinen etukäteiskaavailu, mille sijalle päädytään. Tai vaikka Peltosen.
Mikä vitun valehtelu? Mitä logiikka toi oli? eli kaikki jengit, jotka ilmoitti mestaruuden tavoitteekseen ennen kautta valehteli? Muistaakseni Lukko, TPS, Ilves, Kärpät ainakin ilmoitti tavoitteekseen mestaruuden. Liiga täynnä valehtelijoita tai tyhmiä. Ei kannata tavoitella mestaruutta. Sehän nyt olis tyhmää. Sovitaan ennen kautta, että vain yksi jengi saa ilmoittaa mestaruuden tavoitteekseen. Se joka voitttaa. Päätetaan se jengi syyskuussa, niin ei sit tarvi kenenkään pettyä.
En tosiaankaan kuulu mihinkään posi-siipeen ja oli kyl keskinkertaisesti kasattu toi syksyn kokoonpano, mutta kyllähän Salmelainen ja Peltonen yritti koko kauden sitä mestaruusjengiä kasata. Palola vaihdettiin Vesalaiseen, Lyytinen Berglundiin jne. Kakkoskassaria ei löytyny edes Unkarista, mutta eipä tällä kertaa kaaduttu loukkaantuneeseen 1.veskariin.
Yritystä oli. Ei riittänyt. Kohta se nähdään finaaleissa, oliko millään jengillä tänä vuonna sarjan ehkä kalleinta rosteria ja parasta valmentajaa vastaan.
Eli hienommin ilmaistuna: markkinointi.
Voihan sitä yrittää, mutta jos meillä on n. 100 kirjoittajaa ja eittämättä tuhansia tänne kirjoittamattomia, jotka ulkopuolelta näki suht oikein, monesti jopa tyylin tarkkuudella miten sille toteutuneelle sijalle tullaan päätymään, miten muka jengin sisällä olevat, lätkää työkseen tekevät eivät sitä olisi nähneet?
Eli toivottavasti oli kyse juuri tuosta tietoisesta valehtelusta - kuten kirjoitit, tuskin olisi ollut kovin kausikortti- ja yhteistyökumppanimyyntiä piristävää, jos Tobias olisi myös Näkymättämän kanssa kauden alla sanonut, että tullaan päätymään runkosarjassa just ja just kuudenneksi ja jos hyvä tuuri pudotuspelivastustajan kanssa käy, päästään pronssiotteluun.
Olisi paljon murheellisempaa, jos vaikka esim. Tobias olisi ennen kauden alkua ollut aidosti sitä mieltä, että kyllä, runkosarja tullaan voittamaan ja mestaruus sen jatkoksi. Vai tyhmäksikö sä niitä haukut?
Mä en nyt vittu tajua. Sori.
Mut siis mistä tietoisesta valehtelusta? Mä en ole itse pelannut mitään, mutta kyllä mä nyt sen verran oon tätä hokia tuijottanut sekä kännissä että selvinpäin, että kauteen lähdetään aina tavoittelemaan mestaruutta, jos on yhtään edes sinnepäin resursseja.
Mä en tajua miksi tietoinen valehtelu on edes vaihtoehto? Eihän noilla mitään kristallipalloa ole. Se, että moni veikkasi Kärppiä mestariksi täällä ja lehdissä tekee sit ne vai valehtelijoiksi? Kaikki, jotka kirjoitti (myös täällä Jatkoajassa), että Kärpät on mestareita on valehtelijoita. Sitäkö sä yrität sanoa? Eli jos et arvannut oikein, olet valehtelija?
Koska tavoite on eri asia, kuin tieto. Ja tietoa ei ole kenelläkään. Tavoite on aina oltava korkealla. Ihan hemmetin tyhmää se musta on jotenkin sanoa kauden alla kopissa tai jossain mediassa, että "tällä kaudella me ei jäbät, muuten voiteta mestaruutta". Kuka vitun idiootti tollaista sanoisi?
Ainahan sitä lähdetään voittamaan ja jos et itse usko siihen, niin kannattaa varmaan vaihtaa duunia. Ja aika pienistä nää on urheilussa kiinni. On ihan mahdollista, että jos se perhanan Motinin purku vikalla minuutilla ekassa välierässä olis onnistunut ja oltaisiin lähdetty 2-0 johdossa Tampereelle, niin se olisi kipsannut Tapparan jätkiä ja oltaisiinkin painettu finaaleihin. Kenellä on se joku kristallipallo mistä näitä näkee? Entäs jos Heljanko olisi loukkaantunut pleijareiden alla? Hovinen on ihan hyvä, mutta ei niin hyvä. Ei lähellekkään. Entäs jos se korona olisi iskenyt just Tapparaan kesken pleijareiden. Entäs jos Lehterä olis loukkaantunut ja meiltä ei olis loukkaantunut paria jätkää just ennen kolmatta matsia. En mä tarkoita, että loukkaantumisten taakse pitää mennä, vaan ethänsä voi tietää. Et oikeasti. Sä voit veikata. Ja usein ennakkosuosikit voittaa. Mutta ei aina.
Toi valehtelu -läppä on kyl väsynyttä. Sori jäbä nyt.
Aina voi toki käydä mitä vaan, mutta jos käytännössä kaikki "meistä amatööreistä" näkivät, jopa posisiipeä myöten, että tulossa ei ole mestaruutta, eikä edes kelvollista runkosarjasijoitusta, niin tyhmiähän he olisivat olleet, jos olisivat toimistolla muuta oikeasti odottaneet.
Tässä piilee totuuden siemen. Meriläisen kertoi jossain haastattelussa että ovat hioneet yv:tä samalla kokoonpanolla syksystä saakka. Ei ihme että toimii.Varmasti joka vuosi ja jokaisella rosterilla IFK:n toimistolla lähdetään tavoittelemaan mestaruutta. Totta hitossa. Iso ongelma on mielestäni siinä, että ammattilaiset siellä toimistolla ilmeisesti aidosti ja jääräpäisesti ajattelee, että mestaruutta voi lähteä vakavasti tavoittelemaan "ihan kiva" -tasoisella rosterilla, joka vieläpä sisältää melkoisen määrän "sisäisen kasvun" odotuksia. Ja että siirtorajaan mennessä sitten etsitään ja löydetään ne "pari puuttuvaa palasta", jonka jälkeen ollaan (muka) mestaruusjunassa. Ei olla. Se nyt lienee nähty riittävän monta kertaa.
IFK:n toiminta osoittaa, että seura ei arvosta hyvän runkosarjasijoituksen (1-3) playoffeihin tuomaa etua ollenkaan. Tai sitä, että ennen kauden alkua valmiiksi rakennetulla rosterilla saadaan ketjut ja yv kovaan lyöntiin jo syksyn aikana. Maksaa rahaa tämmönen rosteri? Kyllä! Mutta muulla tavalla ei tavoitetta saavuta. Keskinkertaisella panostuksella saat keskinkertaisen tuloksen, yllätys yllätys.
Mä niin mielelläni kuulisin jossain kauden jälkeisessä haastattelussa urheilujohtajan ja päävalmentajan näkemyksiä juuri tästä joukkueen rakentamisen filosofiasta. Mutta turhaan taidan odotella, ne haastattelut ovat olleet aivan täyttä sanahelinää tyyliin "tuloksellisesti jäimme yhteisesti asetetuista tavoitteista, mistä kannan osaltani vastuun". Voi kun joskus joku kertoisi, mitä aiotaan tehdä jatkossa eri tavalla!