Kyllähän nyt on pakko sanoa, että hyvältä vaikuttaa joukkueen rakentuminen tällä hetkellä. Olisiko viimeksi Törmäsen toisella kaudella jengi ollut näin hyvin kasassa ennen ensimmäisiä yhteisiä treenejä. Ehdottomasti tästä iso peukku joukkueen rakentajia kohtaan, isoimman kiitoksen osuessa herra Salmelaisen lautaselle.
Hyökkäyksen osalta tiedän olevani vähemmistössä, mutta lähtisin dippaamaan vielä kolmannen kerran samaan laariin, missä on jo käyty. Sommittelisin Hirvosta kakkosen laitaan, nostaisin Väänäsen suosiolla kolmosen keskelle ja hakisin nelosen keskelle kokeneen sotaratsun Turusta, Petteri Wirtasen. Väänäsen laidoille sommittelisin Jääskää ja Heljankoa, mutta tuossa näkisin samalla sen kiinnityksen paikan. Siihen kun saataisiin Sallinen tai Saarinen, ja nelosen toiseen laitaan Åstenin jatko, niin hyökkäys olisi minun papereissani valmis. Vaihtoehtoisesti, mikäli Hirvonen vetää meillä keskellä, niin kuin oletettavaa on, pitäisi imo saada Åstenin lisäksi kiinnitettyä kaksi laituria, eli tässä ajatusmaailmassa sekä Sallinen että Saarinen. Edelleen pidän lisäksi todennäköisempänä, että Lundell pelaa ensi kaudella Stadissa kuin, että ei pelaa. Mutta tuollaisen asian varaan ei toki IFK:ssa voida mitään laskea.
Tallberg - Koivistoinen - Dyk
Hirvonen - Paajanen - Innala
Jääskä - Väänänen -
Sallinen / Saarinen
Åsten -
Wirtanen - Karvinen
+ Heljanko, Hede etc
tai
Tallberg - Koivistoinen - Dyk
Sallinen / Saarinen - Hirvonen - Innala
Jääskä - Paajanen -
Sallinen / Saarinen
Åsten - Väänänen - Karvinen
+ Heljanko, Hede etc
Puolustus mua vähän kyllä vielä hirvittää. Sitä ollaan kyllä rakennettu ihan oikeaan suuntaan, mutta mun mielestä sieltä puuttuu vielä kaksi aika isoa palasta, tai sitten puolustus jää osaltaan vähän vajaaksi. Mä haluaisin edelleen nähdä meidän alakerrassa Liigan isännimmän isännän ja kiekollisen pelin liiderin. Ilu Melart olisi ollut tuo ensiksi mainittu, mutta hän meni Saksaan. Kiekollisen pelin liideriksi minusta erinomainen valinta olisi Kousan Mikko. Jos ei kumpaakin voi saada, niin laitahan Tobias kaikki eurot kiinni
Vojtech Mozikiin. Siinä olisi iso, fyysiseen peliin kykenevä rightin viivapelote. Tuohon isännän rooliin mulle kelpaisi myös esimerkiksi Tapparassa esiintynyt Blake Parlett.
Parlett - Kousa
Auvitu - Motin
Lyytinen - Winberg
Kotkansalo
+ Teräväinen, Ahonen, Karjalainen etc
tai
Lyytinen - Mozik
Auvitu - Motin
Winberg - Kotkansalo
Teräväinen
+ Ahonen, Karjalainen etc
Maalivahtien osalta minulla ei sinänsä ole sanottavana juuta eikä jaata. Garteigin uskon olevan vahvasti Villen hyväksymä torjuja, ottaen huomioon Villen vahvat siteet Saksalaiseen jääkiekkoiluun. Halonen osoitti jo viime kaudella olevansa enemmän kuin riittävä maalivahti Liigaan, joten pieni back up siellä on olemassa myös siltä varalta, että Garteig osoittautuu enemmän Duffusiksi kuin Endrasiksi.
Kaikkinensa hyvät fiilikset tällä hetkellä, mutta tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru. Tobbari tee saatana työsi ja rakenna jengi valmiiksi.