Sanotaanko että tämän kauden jengissä olisi kuullemma ollut ”the antti törmänen dream team”. Harmitteli oikeasti että nyt kun Törmäsellä parin vuoden jälkeen olisi ollut hänen tapaansa kykeneviä pelaajia, meni asiat miten meni.
kyllä itse luulen, että se pelaajamassa mikä HIFK:hon rantautuu Salmelaisen aikana tulee olemaan hyvin erityyppinen, kuin mitä Nybondaksen aikana. Sellaisia hienoja sanoa, kuin sydän, liike, taito, halu. Salmelainen haluaa siis pelaajia, joilla on sellaisia erityisominaisuuksia, joilla erottuvat kentällä massasta. Lisäksi pitää olla kykyä erilaisissa tilanteissa tehdä erilaisia luovia ratkaisuja. Joku puhuisi tässä tilanteessa reagointipelistä. Tämä on esim. liina monelle HIFKn puolustajalle tekemätön paikka. HIFK:n joukkueessa on tällä saralla tällä hetkellä paljon puutteita. Uskoisin, että aika monelle pelaajalle tämän kauden rosterissa tämä tulee olemaan viimeinen kausi. Näkeehän tämän jo näistä jatkospopimuksista: Nykopp, Åsten. Kaverit eivät ole taitavimmasta päästä, mutta se tahtotila pelaamiseen on kovalla tasolla. Lisäksi JYP:n Suomela istuu tähän loistavasti. Esim. joku Partanen on profiililtaan sellainen pelaaja, että ei varmasti tuon tyyppisiä pelaajia kauan katsella, joilla ei ole halua ottaa koko potenttiaaliaan käyttöön. Mielenkiintosita nähdä tosiaan minkälaisen joukkueen Salmelainen kasaa.
Miettii esim. Malisen tilannetta tällä hetkellä, niin mikäli Suomela tulee, niin hän on Salmelaisen sentterihierarkiassa sijalla neljä. Ohi menee Tyrväinen, Suomela ja Nykopp. Malinen ei tosin ole joukkueelle mikään taakka. Ihan hyvä pelaaja hän on, mutta viimeinen vaihde siitä touhusta puuttuu. Onneksi tuolal ei kuitenkaan niin montaa huonoa jatkosopparia ole. Kyllä jo ensi kaudella pitää näkyä muutokset. Selinin jatkaminen vielä ensi kaudelle toisi jatkuvuutta. Itse pelaisin asian niin, että Kivi astuisi puikkoihin.