ja Tyrväinen jo pari kolme vuotta sitten
Eikös tässä nyt vedellä vähän mutkia suoraksi. Jos Tyrväinen olisi tullut muutama vuosi sitten niin olisi ollut Ramun ja Elkinsin jälkeen kolmosena, olisiko niillä minuuteilla kehittynyt vastaavaan tasoon kuin isommilla minuuteilla Pelsuissa. Saattaisi jopa olla että olisi lähtenyt parin vuoden jälkeen pois hakemaan jostain "Pelsuista" sitä ykkössentteirn paikkaa.
Kyllähän tuo Jypin täälläkin mainittu sentterinelikko on erittäin valmis ja potentiaalisesti kalliskin. Saavat kiittää että omat pojat ja mahdollinen kotiinpalu natsasi nyt hyvin. Meillä on natsannut Lennu ja ehkä tulevaisuudessa Tuomo Ruutu, jos pelaa enää koskaan täyttä kautta.
Viimeiset erittäin hyvät haut viime vuosina ovat olleet granlundit, pakarinen, grillfors, elkins, ikonen, auvitu, finley... joten onhan niita noin yksi per kausi, tälle tulevalle kaudelle on kyllä hiljaisempaa jos puhutaan potentiaalisista löydöistä jotka puhkeasi liki nollasta kukkaan.
Itse näenkin tilanteen nyt niin että ne kehittyvät pelaaja ovat nyt jo hyvässä noususuhtanteessa eikä missään nimessä vielä täysin ylipalkattuja.
Thorell esimeriksi vasta 25v miksi ei voisi tehdä enemmän pisteitä kuin turussa, ja jos näin niin liksa on ollut vähintään kohtuullinen IFK:n kannalta, samoin Tyrväinen jos nostaa tasoa entisestään niin eikös liksa tule kuitenkin edellisten kausien perusteella.
Kyllä mä näen että nyt IFK on satsannut fyrkkaa jo jokseenkin takuuvarmoihin suorittajiin eikä mene toivotaan toivotaan osastolle, tottakai se maksaa ja ihmettelenkin itse asiassa aika paljon miten monet ovat niinkin pettyneitä kun organisaatio hankkii 150 pistettä viime vuonna tehneet Tyrväisen, Carlssonin, Haataja, ja Thorellin. Lisätään tuohon vielä Ahtolan ja Raskin 50 pistettä niin meillä on noin 200 pistettä viime kaudella tehnyt kuusikko eli kaksi ekaa kenttää.
Aika moni olisi tyytyväinen tälläiseen, mutta ei meillä, eikä ole mitään uutta.
Onkohan monella joukkueella tällä pistemittarilla paljon kovempaa kahta kenttää? Tuskin ainakaan paljoa kärjestä jäädään.
_