@Lemieaux En ihan ymmärrä näitä Nybarin fanipoikakommentteja. Ei sillä että täällä olisi varmaan joitain jotka ei löydä siitä miehestä mitään vikaa. Mutta oletko tosissaan että nuo 30-40 pistettä tehneet 4 hyökkääjää ja Varakas ovat automaattisesti huonoja hankintoja? Sen lisäksi Rask, Lennu ja veskarit, Lankinen siellä lähes liigan parhaimpana ja Bäcksin nivusista me kukaan ei tiedetä mitään, harva meistä on päässyt niitä hieromaan.
Mä sanoisin että hyvältä jengiltähän tuo näyttää jos se ykkösen iso kala sieltä vielä ui verkkkoon ja kokenutta fyysiseen peliin kykenevää pakkia kaipaisin myös, sen jälkeen kyse on valmennuksesta saako se jätkät viritettyä sellaiseen formiin että pelaavat uransa parastaan.
Aivan vitun naurettavaa väittää, että YKSI (1) iso kala + pakki auttaisi juuri ollenkaan vielä tuon kokoonpanon vajavaisuuksiin.
Hyvältä jengiltä tuo ei näytä vaikka sinne saisi ne seitsemän puuttuvaa palasta, sillä pakisto on silti väärin rakennettu ja johtajat puuttuvat täysin.
Seitsemän puuttuvaa palasta ovat:
1. Ykkössentteri. Jos tämä olisi esim. Roy niin siinä saisi myös johtajuutta
2. Ykköskentän vasen laituri, johon ei riitä Carlsson eikä Thorell mutta johon riittäisi Zabo tai Enlund (eri pelaajatyyppejä, kumpi sopii paremmin riippuu sentteristä. Nämäkään eivät tosin ole johtajia)
3. 1-2. ketjun oikea laituri, johon sopisi oikein hyvin Sopanen tai vaikkapa Haataja (tosin eivät ole johtajia nämäkään)
4. Ykköspakkipariin varma rightin puolen isäntäpakki, jota ei ohiteta, ja joka on hyökkäyspäähän Finleytä parempi = rightin versio Järvisestä (Heiskasen pariksi)
5. Toinen varma rightin puolen isäntäpakki, jota ei ohiteta. Tämän ei tarvitse olla niin kiekollinen, "Generous" riittää, kunhan on varma omassa päässä (Erosen pariksi)
6. Mieluiten myös nelossentteri, sillä tämä ei ole mikään triviaali pelipaikka, Nykopp ei pysy kasassa ja Jääskä ei tähän välttämättä riitä. Pitää pystyä pelaamaan liigan parhaita vastaan ja sulkemaan pelin täysin, niin ettei satavarmasti tule takaiskumaaleja. Pitää olla "Töykkälä"-tasoa puolustamaan ja hyvä aloituksissa.
7. Kakkosmaalivahti, jos ja kun Bäcksin nivuset ei kestä.
Jos nämä jätetään hankkimatta, ei IFK:lla ole taaskaan yhtään mitään asiaa finaaleihin.
P.S. En ole sanonut, että hankitut on automaattisesti huonoja hankintoja. Lennu oli aika turha hankinta ja etenkin Varakas. Heidän tilalleen ja heidän palkallaan olisi voinut hankkia erityyppisiä pelaajia, joita tuonne kipeämmin kaivataan. Jos mä haluan tehdä pizzaa, niin ei se nyt sinänsä ihan huono ostos ollut ostaa vehnäjauhoja, kuivahiivaa ja bulkkijuustoa, vaikka mielummin olisin halunnut täysjyväluomugrahamjauhoja, kunnon hiivaa ja vegaanijuustoa. Mutta vaikka jauhojen ja hiivan ostaminen ei ollut huono hankinta, niin kyllä mä nyt helvetti tarviin myös tomaattikastiketta ja täytteitä, ennen kuin siitä tulee mikään pizza. Mä haluun tomaattikastiketta ja täytteitä, ja sä väität että se tarkoittaa, että mä dissaan niitä jauhoja, hiivoja ja juustoa. Fanipojille taas näyttää riittävän pelkkä pizzapohja juustolla.