Se alkais sitten olemaan tämän Stögön aikakauden pajatso aika tyhjä. Itse ainakin toivoin, että tulisikin kunnolla vaihtuvuutta, mutta Elkinsin ja Grillin lähtemistä en missään nimessä olisi halunnut. Grillin nyt ehkä voi antaa pois, kun on roolinsa puolesta helmpompi korvata, mutta Elkinsin korvaaminen onkin sitten lähestulkoon mahdoton tehtävä.
Kyllä noista lähtijöistä kuitenkin vapautuu iso kasa euroja, joten paikkoja pitäisi pystyä hankkimaan. Tietysti ne paikkaajat pitäisi olla jo hankittuna ja varmasti soppareita onkin tehty jo aika paljon. Nybarin tuntien kuitenkin jäädään odottelemaan jotain isoa kalaa ja joukkue jää jälleen kerran kesken. Toivottavasti Selin olisi nyt asenteeltaan samanlainen kuin Kojo ja osaisi vaatia oikeanlaisia pelaajia. Törmäsestä jäi ulkopuolelle sellainen kuva, ettei oikein osannut vaatia pelaajia, kun jossain haastattelussa tuli sellainen kuva, että hän ei olisi tiettyjä hankintoja halunnut/olisi halunnut toisenlaisen pelaajan. No, mistäs mä näistä tiedän. Voin hyvin olla väärässäkin.
Melko varmojen juttujen mukaan siis maalivahdit ja Rask ovat ainakin jatkamassa. Hyvä juttu, pitäisin itsekin molemmat. Juhiksen kommenteista päätellen ei ole täällä jatkamassa ja hyvä niin. En usko, että meno ensi kaudellakaan tuon kummempaa olisi, vaikka valmentaja vaihtuukin ilmeisesti. Jännittää kyllä tämä ruletti nyt paljon enemmän kuin viime vuonna, sillä paketti on näin pahasti juuri nyt levällään (siis julkisesti, kyllä siellä sopimuksia kassakaapissa on). Nyt jäljellä olevista viime kauden ukoista (siis joilla ei ole julkistettua sopimusta) pitäisin oikeastaan vain Lennun. Sekin on siinä ja tässä, mutta jos hintalappu on sopiva, niin kyllähän #32 Nordikselle kuuluu. Johanssonia ei tule ikävä, eikä Leinoa. Eikä hirveästi Jasseakaan, vaikka hieno taistelija olikin. Kantolakin on vähän 50-50.
Ihan tyytyväinen siis siihen, että paletti menee uusiksi ja juuri niitä pelaajia lähti, joiden toivoinkin lähtevän. Pois lukien Elkins, jonka "poismenosta" en varmaan ikinä toivu.
PS. Se piti vielä sanoa, etten voisi vähempää syttyä tähän Selin-kuvioon, jos pitää paikkaansa. Törmäsen kanssa jatkaminenkin olisi ollut vähän outoa, mutta jos pitäisi valita Stögön ja Selinin välillä, niin ehdottomasti Stögö. Ei se huono valmentaja ole ja nyt jäi tunne, että äijä heitettiin täysin junan alle, kun herra UTJ kämmäsi itse.
PS2. Niin ja Hinen olisin tietty pitänyt kanssa, mutta nyt olen vain iloinen, että pääsee isompiin ympyröihin. Toivottavasti onnistuu NHL:ssä.