Oliko Pihlströmin ja Virtasen tarkoitus vain kuvata minkä tyyppistä pelaajaa kaipaat? Eivät kuitenkaan ole heittomerkeissä kuten Mikke. Molemmilla sopimusta vielä ensi kausi, Jonnella siihenkin vielä pari päälle.
Pihlström on lähimpänä sitä tyyppiä, jonka haluan ykkösen vasempaan laitaan, joskin on vähän erilainen kuin Hintz. Kummatkin kuitenkin nopeita leftejä joilla suoraviivainen hyökkäystyyli. Virtanen edustaa sitä pelaajatyyppiä jota ainakin itse kaipaan nelosen keskelle; Varma, iso, riittävän hyvä käsistään (pun intended). Nämä eivät olleet heittomerkeissä, koska ovat periaatteessa realistisia nimiä (ok, vähemmän realistisia jos niillä on jo sopimukset). Mikke ja Ramu ovat mahdottomat saatavat ja ovat siksi heittomerkeissä. He edustavat sitä ideaalityyppiä, mitä pitäisi hakea ykkösen keskelle, mutta ovat vähemmän realistisia (ja tässä heittomerkit myös kuvastivat, että tarkoitin sitä Mickeä, joka tänne aikoinaan Oulusta tuotiin, eikä tämänhetkistä NHL-pelaajaa).
Mun on vaikea keksiä kuka oikea pelaaja on sekä tarpeeksi hyvä palanen tuohon ykkösen keskelle, että myös realistinen. Tai oonhan mä ehdottanut pelaajia kuten Platt, Roy, Gagnon, Santala, Genoway ja Paré, mutta liputin myös kesken kauden Johanssonin puolesta ja sehän ei nyt ainakaan mennyt ihan putkeen.
"Murphyn" tilalla voisi mun puolesta olla vaikka Chicagosta tuttu Rundblad. Pelasi päättyneen kauden (ja viime kauden lopun vuokralla) ZSC Lionsissa, voisi olla ihan mahdollinen naarata tänne.
Hintz - DerekRoy - Rask
Enlund/Keränen/Carlsson - Elkins/Wirtanen/Kontiola - Rightin Johtaja
Ahtola - Malinen/JTyrväinen - Thorell
MMax - "JonneVirtanen" - Tuomisto
Melart - "Rundblad"
Finley - Heiskanen
Eronen - "Generous" (right)
Kaski
Lankinen
Irving
Bäckström