Tai kukaan muukaan? Joka leirissä sanotaan että sitten Änärileirien drop-outeista hommataan stara tulosketjuihin, mutta montako tällaista on Liigassa nähty?
Itse en ole uskonut noihin hankintoihin suoraan änärileireiltä, mutta jos asiaa miettii vähän syvemmältä, niin tietty järki saattaa löytyä. Dropoutit suuntaavat Eurooppaan, todennäköisesti Liigaa kovempiin sarjoihin (lähinnä KHL, ja jossain määrin SHL ja NLA). Samaan aikaan noissa sarjoissa on ensimmäiset ukot jo ehtineet ajautumaan valmentajan epäsuosioon. Lopputuloksena drop-out suuntaa johonkin Nizhnekamsiin, samalla siellä todetaan, että heitetään tuo "
danielfernholm" hiuksista suohon. Eihän noita paljoa näe, mutta kyllähän joka vuosi kuitenkin jokunen nähdään. Jos rahaa on varattuna hankintaa varten enemmän, todennäköisyydet hankintaan kasvavat.
Mulle nykyinen tilanne on edelleen fine. Mitään paniikkihankintoja nyt viimeisenä haluan nähdä. Jos kuukauden päästä HIFK on liigassa sijalla 7 ja kaikki menee päin persettä, mulle saa tulla lällättelemään ihan vapaasti. Jos taas Leinot, Tuomistot, Heiskaset ja Salmelat ottavat steppejä ja HIFK menestyy nauran yksin kyyneleet silmissä kotonani. Toki olen samaa mieltä kaikkien kanssa, että nykyinen runko ei riitä pudotuspeleissä tai edes koko kautta loukkaantumisten takia, mutta mieluummin joku kohdalle osuva ja muutenkin jengiin/pelitapaan sopiva pelaaja, kuin joku romansimicek.
Mun kierossa mielessä on osittain jopa positiiista, ettei tässä loppukesästä ole tullut hankintoja. Ennemmin haluan ajatella, että nyt etsitään sitä parasta mahdollista palasta. Runko on kuitenkin vielä monilta osin sama, kuin viime vuonna runkosarjan voittanut poppoo, joten kärkikahinoissa ollaan tälläkin materiaalilla. Viimeisiä silauksia vielä puuttuu, mutta nyt on sitten kova testi edessä useammalle kaverille.
Edit: Mä en esimerkiksi näe Hintzin loukkaantumista minään katastrofin ensiaskeleena. En ylipäätään ymmärrä millä näytöillä Hintzistä on puhuttu esimerkiksi Urheilusanomissa kauden parhaan pelaajan palkinnon saajana ja koko sarjan parhaana sentterinä. Veti toki junnukisojen jälkeen hirveällä buustilla kohtalaisen pätkän, mutta esimerkiksi pudotuspeleissä PPG 0,33 ei ole sellaisen pelaajan saldo, jolla voidaan ennustaa koko sarjan parhaaksi. Ei edes siinä tapauksessa, että kyseessä on nuori ja parhaassa kehitysiässä oleva jannu.