HIFK kaudella 2015–2016

  • 582 638
  • 2 098

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Just tuli mieleen tällainen nelonen: Lamberg-Liivik-Åsten. Ei jumalauta, liigan paras ja vapauttaa Nypsin ylemmäs rotaatiossa! Yhtäkkiä HIFK:sta tuli myös alempien ketjujen osalta pykälän parempi ja ennenkaikkea mielenkiintoisempi. Kuvitelkaa nyt saatana Muuli ja Märkä samaan ketjuun hämmentämään - aijai!
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Vaikka en vieläkään Liivikistä hirveästi syty, niin kyllähän tuo hyökkäys alkaa nyt olemaan aikalailla timanttia. Kaikkien ollessa kunnossa lähtisin itse liikenteeseen seuraavilla ketjuilla:

Zaborsky - Ramstedt - Rask
Partanen - Elkins - Puustinen
Hintz - Nykopp - Ikonen
Luttinen - Liivik - Åsten/Lamberg
+ Åsten/Lamberg, Leino, Tuomisto(?), Saarelainen, Tamminen, Jääksä

Niin paljon kun tekikin mieli kasata tuo @JHag hekumoima nelonen, en vaan perkele keksi kenet olisin tiputtanut Åstenin/Lambergin tieltä pois. Luttinen, Ikonen vai Hintz? Kaikki kolme ovat vaan liian kovia pelimiehiä tiputettavaksi kokoonpanon ulkopuolelle. Pakko se on myöntää, toi hyökkäys on ihan järkyttävän laaja ja hyvin kasattu.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Just tuli mieleen tällainen nelonen: Lamberg-Liivik-Åsten. Ei jumalauta, liigan paras ja vapauttaa Nypsin ylemmäs rotaatiossa! Yhtäkkiä HIFK:sta tuli myös alempien ketjujen osalta pykälän parempi ja ennenkaikkea mielenkiintoisempi. Kuvitelkaa nyt saatana Muuli ja Märkä samaan ketjuun hämmentämään - aijai!
Kuulostaa kyllä jo näin valmiiksi huikealta ketjulta. Lambergille en vain näe tilaa.

Partanen - Elkins - Puustinen
Zaborsky/Luttinen - Liivik/Nykopp - Hintz
Luttinen/Zaborsky - Ramstedt - Rask
Åsten - Liivik/Ikonen - Ikonen

Lamberg, Leino, Saarelainen, Mieho...

Helkkaristi variaatioita. Ah!

Muoks. Siinä ylempänä Justice olikin jo aika samoilla linjoilla.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Helkkaristi variaatioita. Ah!

Pitää paikkansa! Mäkin olin onnellisesti unohtanut Hintzin ja Raskin. Mä veikkaan kuitenkin, että Lamberg pääsee kokeilemaan, on Törmäsen mieleen ja Stögö oli aktiivisesti mukana hänen hankinnassaan. Hyökkäyshän on ihan helvetin laadukas, eikä pakistossakaan ole valittamista - ja huomaattehan, että HIFK on tietoisesti miehistänyt kokoonpanoaan. Kiva, että tikutakuilun varaan laskeminen on loppunut, pitää olla myös vääntöä ja voimaa ja koko & taitohan eivät sulje toisiaan pois. Hyvää joukkueenrakennusta Nybarilta & Stögöltä.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Hienoo, että Märkä palas takasin! Nyt sitte se turha räkytys pois ja keskittyy hoitamaan agitaattorin homman niin hyvin kun osaa!
Parasta tässä lienee se, ettei Leinoa tarvitse enää keskellä peluuttaa.
Nyt kun on sentteri,pakki-ja veskariosasto kunnossa, niin mistähän sitä nyt sitte alkais rutiseen...
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Alkaa olla kyllä iso, vahva ja fyysinen nippu kasassa mikä on timanttinen asia etenkin kevättä ajatellen! Itse lähtisin ketjujen kasaamisessa liikkeelle siitä, että meillä on tällä hetkellä kaksi toimivaa ja hyvin roolitettua vitjaa, eli "Partanen - Elkins - Puustinen" sekä Liigan paras nelonen "Åsten (/Lamberg) - Nykopp - Ikonen". Näihin en kajoaisi.

Jäljelle näidenkin jälkeen jää onneksi laatua sekä mahdollisuuksia erinäköisiin variaatioihin vaikka muille jakaa. Lisäksi kun huomioi, että sekä Hintz että Leino pystyvät pelaamaan keskellä, kestää keskikaista jonkun loukkaantumisenkin ilman, että tilanne muuttuisi katastrofaaliseksi.

Omaan silmääni oheinen hahmotelma näyttäisi kaikkein tasapainoisemmalta koostumukselta kun pelkästään pelaajien ominaisuuksia lähdetään pohtimaan (huomioiden toki, ettei ZaRaRa toiminut alkukaudesta niin hyvin kuin ounasteltiin viime kauden päätteeksi).

Zaborsky - Ramstedt - Rask
Partanen - Elkins - Puustinen
Luttinen - Liivik - Hintz/Leino
Åsten (/Lamberg) - Nykopp - Ikonen
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Aika samoilla linjoilla @Justice kanssa.

Zaborsky - Ramstedt - Rask
Partanen - Elkins - Puustinen
Hintz - Nykopp - Ikonen
Luttinen - Liivik - Åsten/Lamberg
+ Åsten/Lamberg, Leino, Tuomisto(?), Saarelainen, Tamminen, Jääksä

on melkein sarjan kovin hyökkäys.

Maalivahtiosasto on kunnossa. Husso voittaa pelejä ja Lankinen tulee vielä.

Ainoa puute on enää YV -mies eli, rumpujen pärinää, Taimi. Jos ei miehestä ole pelimieheksi tällä kaudella, niin kädelliselle ja hyvän vedon omaavalla pakille on JÄLLLEEN tilausta.

Mä olen kyllästymiseen asti toitottanut, että tämä osasto pitäisi hoitaa pitkäaikaisesti kuntoon. Esim. Masuhr selvästi viihtyy Suomessa. Sellaisen kaverin sainaus pitkäksi aikaa veisin yhden huolenaiheen vuosiksi eteenpäin. Ja joku Masuhr / Löfquist sopii oikeastaan kaikkien valmentajien sapluunaan ja tyylilajiin. Jokainen joukkue tarvitsee ylivoimapyssyn.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Ainoa puute on enää YV -mies eli, rumpujen pärinää, Taimi. Jos ei miehestä ole pelimieheksi tällä kaudella, niin kädelliselle ja hyvän vedon omaavalla pakille on JÄLLLEEN tilausta.
Grilli stuntannu ihan hyvin kiekollisen pakin tonttia, 13 viime peliin 11 pinnaa. Liigassa pelaavista olis Leimun Juha Lahesta ihan ok YV-pelaaja. Sillä vaan on ongelmia puolustajan varsinaisessa tehtävässä, mutta jos sille laittais JJ:n pariksi?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kyllä se yv-pyssy voi olla myös hyökkääjä pakin paikalla, mutta tietenkin parempi jos olisi pakki. Euroopassa pelaava tasokas rightin pakki pysyy kyllä suunnilleen kirjoittamaan itse hintalappunsa. Asiasta kukkaruukkuun: minne Kousa meni pelaamaan?
 

Doforos

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors, LA Kings, MMÅ
Elkins on 1-2 ketjun sentteri, Nykopp 2-3 ketjun. Ramu 1-2 ketjun. Tarvitaan ainakin yks perusvarma, halpa, kotimainen 3-4 SENTTERI. Ihan vaan että saadaan se Leino pois keskikaistalta, eikä tarvitse Muuliakaan siihen heittää.

No nyt on nelossena, siis keskikaista kunnossa. Siinä on varalla keskustaan Luttinen, Leino, Hintz, Åsten... Onhan tää laadukas hyökkäys, mikä meillä on kasassa. Seuraava toive olisi se kiekollisesti hyvä puolustaja. Taimi, jos pysyy ehjänä, mutta eihän tuo nyt hyvältä näytä. Miksi Moberg ei mahdu pelaamaan, mikä miehen taso? Yksi kiekollinen tai sitten Taimi jesarilla kasaan ja tää jengi on valmis. Toki aina tuntosarvet, jos kovaa kaveria on vapaana.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jos nyt ruvetaan miettimään vielä viimeisiä hienosäätöjä, niin ottaisin Husson kaveriksi jonkun kokeneen sotaratsun. Ihan en luota Lankiseen vielä. Ja voin olla väärässäkin.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen tällä hetkellä erittäin tyytyväinen joukkueeseen, mutta jossain tuolla takaraivossa kolkuttelee sellanen asia kuin joukkueen henkinen liideri. Löytyykö sitä? Lähes poikkeuksetta kaikissa mestarijengeissä on ollut se the big gun, mies jolla on kokemusta ja on nähnyt maailmaa yllin kyllin.

Kattelin tossa tovi sitten IFK:n mestaruuskaudesta tehdyn haastattelupätkän Peltosesta, Jalosesta, Kuhdasta ja kumppaneista ja sieltä pisti juuri korvaan tämä asia. Kaudella 2009-2010 se touhu jäi Jalosen mukaan puuttumaan siitä, että siellä ei ollut sitä henkistä johtajuutta. Ei ollut sitä kundia joka ohjaa sen junan takaisin oikeille raiteille, jos se lähtee suistumaan. 2010-2011 taas näki heti Villen tultua, että nyt on kaikki eväät siihen mestaruuteen.

Mun mielestä tämän hetken IFK:sta puuttuu tämä kyseinen johtajatyyppi. Jotenkin ei vaan tunnu siltä, että esim. Luttinen olisi tällainen, vaikka upea pelaaja onkin.

Yksi Olli Jokinen sisään ja nakit pakkaseen, tai sitten Söden paluu kesken kauden!
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Löysä paska? Oletko nähnyt ainoatakaan Hirson peliä esimerkiksi tällä tai viime kaudella? Jos olet tuon johtopäätöksesi muodostanut sen Raadon katastrofikauden perusteella, niin sille en toki voi mitään.

Olen nähnyt. Olen nähnyt myös kasvattajaseuraansa kunnioittavia pelaajia. Olen myös nähnyt hirson taputtavan, hifk fanikatsomon edessä, sydämensä kohdalla olevaa jokeri -logoa. Isosta rahasta voi hirson sydän sykkiä taas stadille mutta hirso on luonteensa näyttänyt. Ei kiitos enää ikinä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kliffaa, että Simo palasi himaan. Saatiin syvyyttä leveyteen ja nyt on ainakin joku, joka tietää, miten mestaruus voitetaan IFK-paidassa. Itse tosin olisin laittanut fyrkat kiinni ykköskorin pakkiin, mutta niiden markkinat taitaa olla aika kuivat tähän aikaan vuodesta. Täytyy siis toivoa, että Taimi pysyy kasassa loppukauden.

Devin mainitsema big gun pitäisi tosiaan jostain naarata ja sitten voisi ryhtyä odottamaan pleijareita luottavaisesti.

Just tuli mieleen tällainen nelonen: Lamberg-Liivik-Åsten.
Kyllä. Ja ketju vaan paranisi, jos siihen lisäisi toiseen laitaan Generouksen!

Nykypäivän vastine Hucko-Kautonen-Nielikäiselle? Ou jeah! :D
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Kyllä se yv-pyssy voi olla myös hyökkääjä pakin paikalla, mutta tietenkin parempi jos olisi pakki. Euroopassa pelaava tasokas rightin pakki pysyy kyllä suunnilleen kirjoittamaan itse hintalappunsa. Asiasta kukkaruukkuun: minne Kousa meni pelaamaan?

Onneksi IFK oli kyllin fiksu skipatakseen Kousan, vaikka olisi kuulemma ollut tarjolla. Parempi että kupittelee KHL:ssä kuin IFK:ssa
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vai että Paiden päärynäpallo takaisin. Itse asiassa, tuo on todella loistava juttu, ja mielestäni jengi on hyökkäyksen osalta nyt tässä. Edellyttäen tietty ettei mitään ihmeellisempää tapahdu loukkaantumisrintamalla.

Olen jo pidemmän aikaa sanonut että jengi tarvitsee 1-2 hyökkääjää, yksi alempiin kenttiin ja yksi ehkä kakkosen laitaan. No, Partanen on ottanut upeasti paikkansa, joten enää tarvitsi alempiin kenttiin leveyttä. Ja tuohon sopii päärynäpallo loistavasti. Nyt HIFK:lla on heittää kentälle ehkäpä koko liigan kovin hyökkäys.

Zaborsky - Ramstedt - Rask
Partanen - Elkins - Puustinen
Hintz - Nykopp - Ikonen
Luttinen - SLiivik - Åsten

Hämmentävää. Luttisen tasoinen maalineduspelaaja ja maalintekijä nelosen laidalla? Tuo kertoo ainoastaan siitä ettei maalintekovastuu ole noiden kärkikenttien vastuulla vaan maaleja voi odottaa isolta rintamalta.

Reservissä on vielä Leino, Lamberg, Tuomisto, Tamminen.

Pakistoon olen kaipaillut myös 1-2 pelaajaa. Taimen tilanne ratkaisee paljon, mutta jos kykenee kentälle pääsemään niin tarve on yhdelle oman pään luudalle, tyyliin mestaruuskauden Ari Vallin. En kyllä laittaisi vastaan jos Heikkinen tai Salmi ottaisi sen paikan mutta itse en vielä usko.

Taimi - Järvinen
Taipalus - Grillfors
Auvitu - "XXX"
Generous

Ja Teppo reservissä.

Onhan toi ihan kova joukkue.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Onhan toi ihan kova joukkue.

On. Jos Hintz tosiaan tervehtyy täydelliseen iskuun ja Rask ja Taimi palaa vielä, niin ei voi mennä enää "riittämättömän" materiaalin taakse. Tällä materiaalilla pitää taistella mestaruudesta. Ja niinhän me itseasiassa tehdään parhaillaan. Pari pinnaan runkkarin kärjestä..

Ja peli tuntuu paranevan koko ajan.

Se Devin ja oikeastaan kaikkien kyselemä Big Gun on kohtuu mahdoton löytää kesken kauden. Joku Halkidis tyyppinen saattaa löytyä, mutta kyllä noi "Peltoset" jne. on jo valinnut osoitteensa.

Itse veikkaan, että OJn ura oli tässä. Ehkä, ja tämä on ehkä, se tarttuisi IFKn tarjoukseen tulla kevääksi päättämään uransa. Mutta mistä me tiedetään, että se olisi pelikunnossa? Sitten se istuisi jossain VIP-aitiossa viihdyttämässä vieraita.

Kyllä tällä jengillä jo mestaruus voitetaan. Itse panisin "OJ" rahat nyt alakerran käsiin siltä varalta, että Taimi on lasia. Grilli ei riitä YVhen. IFKn YV on edelleen liian keskinkertainen. Ja sen pitää olla Top-3 kamaa jos haluaa keväällä paistaa nakkeja.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Tomi Tuomisto siirtyy HIFK:hon Kiekko-Vantaasta. Soppari kestää kevääseen 2017 asti.

Hyvä hankinta kyllä. Näytti jo lyhyen lainapestin aikana että on pelillisesti enemmän annettavaa kuin Tammisella & co. Ja hyvä että kilpailua on nyt myös hyökkäyspäässä pelipaikoissa.

Ja Saarelaisen ja kumppanien kehitykselle on parempi pelata Mestiksessä isoja minuutteja kuin alle kymmentä minuuttia liigassa.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Tomi Tuomisto siirtyy HIFK:hon Kiekko-Vantaasta. Soppari kestää kevääseen 2017 asti.

Hyvä hankinta kyllä. Näytti jo lyhyen lainapestin aikana että on pelillisesti enemmän annettavaa kuin Tammisella & co. Ja hyvä että kilpailua on nyt myös hyökkäyspäässä pelipaikoissa.

Ja Saarelaisen ja kumppanien kehitykselle on parempi pelata Mestiksessä isoja minuutteja kuin alle kymmentä minuuttia liigassa.

Hemmetin hieno uutinen. Minulla oli hyvät vibat Tuomistosta ennen ensimmäistäkään peliä IFK-paidassa. Kerrankin mun vibat oli kohdillaan, ja Tuomisto ansaitsi otteillaan sopimuksen jengiin. Itse näkisin tässä kohtaa nyt win-win-win-tilanteena sen, jos HIFK hyväntahdon eleenä lähettäisi Tuomiston Espooseen loppukauden lainalle, free of charge. Näin saataisiin Tuomistolle kovia pelejä Liigassa alle, ainakin suuremmalla todennäköisyydellä kuin Stadissa. Toisekseen tällä mahdollisesti saataisiin vähän jäähdyteltyä väärällä tavalla kuumina käyviä tunteita pääkaupunkiseudulla. Kolmanneksi Blues saisi porukkaansa oikeasti laadukkaan jääkiekkoilijan Liivikin tilalle. Toki asia on sitten toinen, mikäli Blues ei Tuomistoa jengiinsä halua tai HIFK näkee miehellä selvän roolin jo tämän kauden porukassa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Vai että suoraan sopimus 2017 kevääseen saakka. Mä itse en oikein Tuomistolle lämpene, onko se sitten niin HMV pelaaja vaan kuin voi olla minkä takia en syty, mutta kuitenkin. Kaveri on tasaisen ok kaikessa, missään ei loista joskaan ei se mitenkään selvästi jäljessäkään ole esim. luistelussa jne. Olisin itse tehnyt sopimuksen mallia 1+1 seuran optiolla, mutta no eihän tuo nyt kallis mies voi olla IFK:lle, eihän vaan? Joka tapauksessa kun kaikki ovat terveenä niin en näe miehelle paikkaa kokoonpanossa, ja jos mies siellä on niin pettynyt olen.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tuomisto tuskin maksaa juuri mitään ja leveyttä kokoonpanossa ei ikinä ole liikaa. Toisaalta kun kokoonpanohahmotelmia tekee kaikkien ollessa terveinä, niin siellä on useampikin ukko kiilaamassa pelaavaan kokoonpanoon ennen häntä, joten siinä mielessä vähän yllätyinkin tästä sopparista. Toivottavasti siellä kukaan vakiokokoonpanon ukoista ei ole pahemmin klesana.
 

Doforos

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors, LA Kings, MMÅ
Hyvä hankinta tuo Tuomisto. Isokokoinen, osaa käyttää kokoaan suojaamaan kiekkoa ja pelaamaan helppoja omille. Kuten sanottua, ehkä HMV, mutta erittäin käytännöllinen pelaaja. Vähintään ok kaikessa. Projektipelaajalta vaikuttaa, joten potentiaalia on nähty miehessä. Halvalla varmasti pelaa.

Liikaa en ole nähnyt, joten en osaa tarkemmin sanoa.
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
No joukkueilla on harvemmin tilanteita, jossa on kaikki terveinä. Joten on hyvä että kilpailua pelipaikoista tulee vaikka muutama jätkä olisi sivussa.

Ja Leino sai ilmeisesti aivotärähdyksen HPK-pelissä ja on ilmeisesti sivussa vielä tauonkin jälkeen + Lamberg niin kyllä esim Tuomistoa mielummin peluuttaa kuin esim klesana olevaa Tammista tai Saarelaista, jonka kehityksen kannalta on parempi pelata isossa roolissa Mestiksessä kuin jarruroolissa liigassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös