Liikkuva Maski
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Helsingin IFK
Ehdottomasti samaa mieltä Seesamin kanssa, kuten avasinkin tuolla Nyt just hymyilyttää -ketjussa. Näillä mennään ja hyvin mennäänkin.
Tässä hankinnassa ei kyllä olisi mitään järkeä, tulee vähän kevään 2011 Hyvösen siirto mieleen. Juuri eilen aloin miettimään, että jos neloseen otetaan kevääksi Åsten/Lamberg, niin sittenhän sieltä tippuu jo Nykopp/Leino/joku muu pois. Polakin tulon myötä lähtisi lisäksi Rask/Puustinen katsomoon. Taipaluksen voisi kyllä vaihtaa johonkin kiekolliseen pakkiin.Mä ottasin Polakin loppukaudeksi tänne. Tossa joukkueessa on kuitenkin loppupeleissä aika vähän sellasta puhdasta kiekollista taitoa, ala Ramstedt, Hintz jne. Polak on juuri tuommoinen taitava kundi, joka tekee peliä vaikka onkin laiturin paikalla. Hyvä jalkainen kaveri myös.
Toisaalta, en myöskään valita jos ei tule.
Pakkien peluutustahan ei ole vielä lyöty lukkoon samalla tavalla kuin hyökkääjien peluutusta, ja minulla ei ole siihen systeemiin niin vahvaa näkemystä kuin hyökkääjien osalta. Tällä tarkoitan sitä, että puolustuksessa on kaikki vaadittavat palat kasassa ja ne pitää peluutuksen myötä saada stemmaamaan yhteen. Mielestäni HIFK on osannut peluuttaa puolustajia erinomaisesti ja senkin johdosta joukkueemme porhaltaa sarjakärjessä. Meillä on kahdeksan liigatason puolustajaa riveissä, joten illan mukaan voidaan heittää kentälle ne sen hetken parhaat jätkät. Ainoastaan Järvisellä, Taimella, Grillillä ja Auvitulla sekä joko Auliella tai Generousilla on vakiomesta HIFK:n puolustuksessa. Muuten voidaan aika hyvin pyörittää äijiä pelikondiksen mukaan. Kaikkien ollessa kunnossa siis.@Seesam olet nähtävästi kategorioinut pelaajat ns. tason ja roolin mukaisesti eri kenttiin? Ymmärsinkö oikein, että sun mielestä kaikkien ollessa terveinä Keijo ja Matti on nelospari kun Lauri ja Miihkali vetää kolmosparissa ?
Kauheilla panoksilla kyllä ammutaan. Sarjan paras aloittaja Tapparaan, HPK:n kultakypärä ja Bluesin kapteeni Ouluun...
Pahimmat kilpakumppanit vahvistivat juuri joukkueitaan: Kärpät hankki Mannisen sekä Sailion ja Tappara Juhani Jasun. Mielenkiintoista...
... sillä ensimmäistä kertaa moneen kauteen minua ei haittaa vastustajien siirrot tipan vertaa, enkä toivo HIFK:n tekevän enää yhtään pelaajapuolen hankintaa täksi kaudeksi. HIFK:lla on ns. ''pullat hyvin uunissa''.
Vaikka tiputtaisiin 1. kierroksella niin annan silti Tompalle puhtaat paperit joukkueen kasaamisesta, sillä kaikki näyttää nyt niin poikkeuksellisen hyvältä. Ei valittamista ja terkut K-kaupan nakkiosastolta! Kattelen vaan...
Näistä hankinnoista huolimatta kumpikaan ei pääse materiaalin levydessä lähellekään IFK:ta.
Tätä väitettä en nyt osta. Katso esimerkiksi Kärppien kokoonpanoa. Kokoonpanosta jäämässä ulos Juuso Ikonen, Simon Suoranta, Antti Kalapudas, Saku Mäenalanen ja pakistossa Jani Hakanpäätä ja Atte Pentikäistä ylijäämäpakkeina. Tossa on kaikki ukot sellasia jolla on jo liigapelejä alla jopa monia satoja.
Olihan tämä sarkasmia? :D Itse olen erittäin iloinen että HIFK:lla ei ole tarvetta hankkia tällaisia janareita.Kauheilla panoksilla kyllä ammutaan. Sarjan paras aloittaja Tapparaan, HPK:n kultakypärä ja Bluesin kapteeni Ouluun...
Älä viitsi valehdella. Se on rumaa! Joku täällä vielä uskoo nämä sinun satusi.Kärpät on mestarisuosikki numero 1 siis, mutta kyllä meidän joukkueellakin on sanansa sanottavana kevään peleissä!
Minä olen tämän asian kanssa samoilla linjoilla. Liika on liikaa.Niin itse ajattelen sen niin, että noiden pelaajien kokoonpanosta ulosjääminen ei hyöty vaan haitta. Kun taas IFK reservi on roolinsa jo sisäistänyt. Ajattelen tätä joukkueen sisäisen sitoutumisen kannalta. Siitä saattaa tulla iso rasite Kärpille jos vielä saavat Pesosen naarattua. Siksi en näe mitä lisäarvoa nuo hankinnat Kärpille tuo ja en näe, että noihin olisi tarpeellista vastata. Ei ole järkeä rikkoa sellaista mikä ei ole rikki.
Kärpät on mestarisuosikki numero 1 siis, mutta kyllä meidän joukkueellakin on sanansa sanottavana kevään peleissä!
Nyt en ihan ymmärrä tätä. HIFK:n katsomopelaajat ovat tyytyväisiä, mutta Kärppien vastaavat eivät jostain syystä ole? Jos sellaisen ihme tapahtuisi, että Kärpät pelaisi vielä tällä kaudella täysin terveellä miehistöllä, ei siitä huolimatta katsomossa olisi pelaajia, jotka eivät rooliaan hyväksyisi. Jos olet Kärppien peluutusta pudotuspeleissä seurannut, olet huomannut, että Kärpät käyttää laajaa materiaalia, eikä katsomoon tarvitse pakosta homehtua. Pelaajat, jotka Kärpät on kauden aikana hommannut, eivät aiheuta säröä joukkuehenkeen. Tuttuja ja turvallisia miehiä Sailiota lukuunottamatta. Eiköhän Sailiokin paikkansa joukkueesta löydä. Ihmettelen kovin väitettäsi siitä, että laaja ja laadukas pelaajarinki olisi haitta.Niin itse ajattelen sen niin, että noiden pelaajien kokoonpanosta ulosjääminen ei hyöty vaan haitta. Kun taas IFK reservi on roolinsa jo sisäistänyt. Ajattelen tätä joukkueen sisäisen sitoutumisen kannalta. Siitä saattaa tulla iso rasite Kärpille jos vielä saavat Pesosen naarattua. Siksi en näe mitä lisäarvoa nuo hankinnat Kärpille tuo ja en näe, että noihin olisi tarpeellista vastata. Ei ole järkeä rikkoa sellaista mikä ei ole rikki.
Näitä junttien ylimielisiä kommentteja on ihan mukava ottaa talteen!Kärpät ei kaadu kahden tai kolmen tulosketjun miehen loukkaantumiseen, HIFK kaatuu. Tästä on kyse, kun puhutaan laajasta materiaalista.
Ole hyvä vain! Jälkiviisastelu on monien erityinen herkku. Nähtävästi myös sinun, kun onnistumisen toivossa oikein materiaalia varastoon keräilet.Näitä junttien ylimielisiä kommentteja on ihan mukava ottaa talteen!