Wärn teki runkosarjassa 14+21 = 35 pistettä HIFK:ta selvästi paremmassa joukkueessa. Aika lähelle keskimääräistä Kibe Kuhta -kautta. En ymmärrä, miksi hänet lasketaan ulos "taitopelaaja" -statuksesta? Ihannepelaajahan nykyliigaan on sellainen, joka kestää fyysisen pelin ja pystyy lisäksi tekemään pisteitä. Ja yli 30 pojon potentiaali on kovaa valuuttaa. Puhdasta taitoa edustaa Janos Hari, jolle heittäisin jatkopahvin ilman muuta. Hari ja Wärn - tai siis vastaavat pelaajat samassa ketjussa jonkun Elkinsin kanssa olisi mainio yhdistelmä. Olen täysin kypsä Eero Somervuoren -tyyppiseen tikutakuun, jonka taidot tunnetaan, mutta kun niistä ei saa mitään ulos. Peltosen korvaaja on liki mahdottomuus - pelaajalta vaadittaisiin aivan poikkeuksellisia henkisiäkin kykyjä.
Kaikkiaan Wärn mahtuu mun mielestäni heittämällä menestystä tavoittelevaan joukkueeseen. Kuten hän on mahtunut mestaruuden voittaneeseen HIFK:hon ja yleisesti ottaen HIFK:ta paremmin menestyneeseen Jypiinkin. Mitä mieltä jengi on Harista? Mä oon tullut vuosien varrella yhä kyynisemmäksi kaikenlaisten kokeilujen suhteen. Tykkäisin itse operoida sellaisen pelaajanipun kanssa, josta tosiaan tietää mitä siltä saa. Hari pystyy tekemään myöskin +30 pinnaa. Kannattaisi pitää tästä pelaajasta kiinni ennemmin kuin toivoa joltain täysin tuntemattomalta "taitopelaajalta" kovaa pistesaldoa. Viestini pointit: 1) Wärn ja taitopelaaja eivät ole toistensa vastakohtia. Vain tehopisteet ratkaisevat, ei se kuinka nätisti pelaaja sirklaa (ns. eerosomervuori-ilmiö) 2) Wärn ja Hari (tai vastaava pehmeäkätinen jätkä) mahtuvat ilman muuta jengiin, he eivät ole toistensa poissulkevia vaihtoehtoja. Aina kun kelailen suosikkihyökkääjiäni vuosien varrelta, heissä yhdistyy taito, taistelu ja kyky fyysiseen peliin. PW, Haataja, Lennu, Puustinen, Pakarinen....huom - kyvyllä fyysiseen peliin en tarkoita pelkästään sitä, että pelaaja itse on kova taklaamaan. Ei Hadekaan ollut. Mutta hän ei pelännyt paikkoja, joissa sattuu eli kykeni vastaanottamaan kovaakin kontaktipeliä. Hieno pelaaja, snif.
edit: Pelaajaliikenteestä heitin tän eilen myös htt-ketjuun: Rendulic ja Eronen ovat menossa ulkomaille pelaamaan. Ei ole munkaan mielestäni muita varmoja kuin Auvitu ja Lamberg. Saa päivittää.