Et mennyt miinaan. Olen aivan vakavastikin sitä mieltä, että antaa noiden 300.000 miesten olla vaan. Ei IFKn menestys ole mielestäni siitä kiinni ole, vaan siitä, että jengin identiteetti ja joukkueelle pelaaminen puuttuu. Antaa olla. Ostetaan vittu kaikki! Mä lähden nyt lomille!
Eikös HIFK ollut tänä kautena aivan läpeensä täynnä juuri näitä rivimiehiä avainpelaajien loistaessa poissaolollaan. Pakistossa esimerkiksi ainoastaan Söderholmia voidaan kuvailla ainoaksi Liigan-kärkitason puolustajaksi, eikä meillä hyökkäyksestäkään näitä löytynyt kuin Puustinen, Peltonen, Elkins ja Pakarinen.
En nyt ehdota, että joukkuetta lähdettäisiin kasaamaan Hjalliksen Jokereiden tapaan niin, että roudataan uusia ukkoja rosteriin ihan vain sen takia, että ne saadaan, vaan esimerkiksi Kärppien tapaan: Kukkonen, Pokka, Ohtamaa, Lehtonen ja Masuhr, joista jokainen edustaa Liigan-kärkitasoa puolustajista. Tapparallakin on nimivahva pakisto, eli siis molemmilla mestarisuosikilla löytyy erinomaiset ja kokeneet peräpäät.
Minun mielestäni Melartin ja Laakson paluusta HIFK:n ei voida käyttää termiä ''palkkasoturi'', vaan silloin kyse olisi oman kasvatin paluu kasvattiseuraan, näillä nykyisillä tiedoilla siis. Heikkinen on palkkasoturi, mutta oikeassa roolissa hän olisi erinomainen palanen mitä tahansa Liiga-joukkuetta. Ei tänne kannata kaikkia kolmea pelaajaa roudata (olettaen, että Eronen on tulossa), sillä silloin menisi roolitus vähän hankalaksi, mutta kaksi noista äijistä mahtuisi erinomaisesti HIFK:n ensi kauden joukkueeseen.
E: En usko yhdenkään noista kolmesta edellä mainitusta pelaajasta (Laakso, Melart ja Heikkinen) skulaavan ensi kauden HIFK:ssa.